Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Tsja, je kunt een persoon niet veranderen. Ook niet door commentaar te geven, het enige wat je ermee bereikt is irritatie, aan jouw kant voor het je er uberhaupt druk om maken en aan zijn kant omdat hij niet zn eigen tempo kan bepalen omdat hij er steeds maar weer met zn smoel bovenop gedrukt wordt.
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 11-05-2005 om 23:14. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Er zit toch wel een verschil tussen commentaar geven en systematisch zeiken. |
Advertentie |
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Dit vind ik punt 1: fout van jouw moeder en punt 2: volledig zinloos commentaar. Ten eerste vind ik het altijd fout als ouders zich op die manier bemoeien met 'schoonkinderen'. Laat hem lekker snel eten als hij daar gelukkig bij is, hij blijft daarna toch gewoon aan tafel zitten? Eetgewoontes verschillen nu eenmaal per gezin en commentaar daarop leveren hoort mijns inziens niet. Het schoonkind is anders opgevoed en dat hoor je te respecteren. Ik vind dus dat je als ouder gewoon je mond over dergelijke dingen hoort te houden. Kijk als het gaat over drugsproblemen of foute vrienden, dan kan ik me voorstellen dat je ouders er iets van zeggen, om jou in bescherming te nemen. Maar over dingen van zulks insignificant belang moeten ze niets zeggen. Ten tweede, het commentaar leidt nergens toe. Ik zou me ook niet goed voelen als mijn vriendin (al is het maar heel soms) dergelijke opmerkingen zou maken. Dan zou ik al gauw het gevoel krijgen dat ze me onder de plak probeerde te krijgen. Sommige mensen eten snel, sommigen niet. Je zegt op het laatst dat hij zo anders eet dan dat jij het gewend bent, maar eet jij dan ook niet zo anders dan dat hij gewend is? Misschien zit jij naar zijn maatstaven wel asociaal traag te eten of ga jij veel te uitgebreid naar de wc? Het dient geen enkel doel om op dergelijke dingen te 'zeiken' en ik kan me ook niet voorstellen dat jij er zelf lol in hebt? Citaat:
Blijven praten, maar nog veel belangrijker, tolereren. Dergelijke kleine dingetjes zijn het niet waard om een relatie op te laten stuk lopen, want als je er een gewoonte van maakt dan heb je kans dat hij er op een gegeven moment genoeg van heeft en hem peert.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
geef je mening over je school kevinvd | 1 | 02-07-2007 11:49 | |
Eindexamens 2007 |
Hoe sta je ervoor? Verwijderd | 235 | 16-05-2007 22:30 | |
Verhalen & Gedichten |
Van drama tot de beste tijd van je leven! bon bon block | 49 | 26-11-2005 21:52 | |
Verhalen & Gedichten |
[Stukje van vroeger] Geen commentaar geven Verwijderd | 4 | 06-07-2004 05:25 | |
Verhalen & Gedichten |
eerste iets, commentaar alsjeblieft! tuttebel | 3 | 03-02-2003 14:35 | |
Verhalen & Gedichten |
[Graag snel lezen+commentaar geven] Verwijderd | 3 | 20-10-2002 15:50 |