Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2005, 18:27
antigone
antigone is offline
ik zit er best mee dat er in de relatie met mijn beste vriendin eigenlijk geen sprake is van (lichamelijke) intimiteit. af en toe heb ik gewoon zin om haar eens vast te pakken en te knuffelen, maar zij vind dit ongemakkelijk en alleen voorbestemd bij liefdesrelaties.

hoe intiem ben jij met je beste vriend van het andere geslacht ? hecht je veel waarde aan zulke dingen of juist helemaal niet ?
Oud 02-05-2005, 18:29
T!ne
T!ne is offline
Ik ben ook eerder voor het knuffelen en eens goed vastpakken.. Mijn beste vriend is dat ook niet en ik zei hem ooit eens dat ik het gwn leuk vind dat mensen mij soms vastnemen en iets lief zeggen.. Later op die avond nam hij mij vast en dat deed heel goed ..
Maar ieder heeft zijn eigen manier van liefde tonen hé..
Oud 02-05-2005, 18:30
Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Och.. Ik geef iedereen wel eens een 'knuffel'.. Een echte knuffel krijgen alleen m`n meeste 'close' vrienden.. En een kus voor mijn vriendje en mijn familie
Qimm
Qimm is offline
Ik ben algeheel niet zo knuffelig, dus geen bekend probleem.
Verwijderd
Ik heb nog nooit een 'gewone' vriendin van het andere geslacht gehad.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 18:37
filia dei
filia dei is offline
Na, ik knuffel de meeste echt goede vrienden wel, en sommige minder goede die mij knuffelen ga ik ook niet geïrriteerd wegduwen, die knuffel ik alleen nie terug dus.

Maja, hangt er ook een beetje vanaf of ik denk of die jongen wanhopig is en achter elke knuffel allemaal dingen gaat zoeken en me morgen een huwelijksaanzoek gaat doen. Of dat ik verwacht dat ie het gewoon vriendschappelijk opvat.
Oud 02-05-2005, 18:37
WolterB
WolterB is offline
Ik kan wel gewoon knuffelen zonder verdere bijbedoelingen, kan soms heel fijn zijn, alleen moet de andere persoon er ook geen problemen mee hebben, want dan laat ik het gewoon
Oud 02-05-2005, 18:39
Verwijderd
ik ben daar ook niet zo van. er zijn een aantal mensen om me heen die ik wel af en toe eens een stevige knuffel geef (ook de jongens), maar dat doe ik niet zo heel makkelijk. een arm om je schouders ofzo geeft mij hetzelfde gevoel. nu ik geen vriend meer heb, gaat het wel makkelijker, moet ik zeggen. geeft me toch het gevoel dat ik dat meer kan doen, even iemand vastpakken.

ik hecht er ook best waarde aan. het versterkt voor mij het gevoel dat er om je gegeven wordt. dus.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 18:45
Lorelei
Lorelei is offline
Knuffelen met vrienden doe ik wel eens. Niet uitgebreid met elkaar liggen rollebollen maar gewoon een goeie knuffel. Heb ik verder geen bijbedoelingen mee en ik vind het wel fijn. Als de ander dat niet vindt.. nou ja, dan niet he. Lijkt me niet zo moeilijk.
Oud 02-05-2005, 18:57
ironflower
ironflower is offline
Ik snap wel goed wat je bedoelt met dat je haar gewoon een knuffel wilt geven enzo, gewoon als een soort uiting van iets.
Maar als zij zich daar ongemakkelijk bij voelt, dan moet je daar rekening mee houden.

Ik hecht er wel waarde aan dat je een goede vriend kan knuffelen. Ookal ben ik vanuit mezelf niet echt een knuffelaar, ik weet dat ik bij mn goede vrienden wel altijd terecht kan voor een knuffel. En dat is waar ik meer waarde aan hecht dat echt het knuffelen zelf.

En omdat ik zelf niet echt knuffelig ben, heb ik wel soms het idee dat als gewone vrienden vaak met elkaar knuffelen en elkaar plagen dat er wat meer achter zit. Wat natuurlijk nergens opslaat. Maar omdat ik het zelf niet zou doen, krijg ik af en toe dat idee.
Oud 02-05-2005, 19:00
Verwijderd
Ligt aan de persoon. Ik ben er opzich ook niet zo'n fan van lichaamlijk contact te hebben met mensen waar ik niet ook mee in bed (zou) lig(gen). Als in seks. Mn beste vriendin is hetzelfde als ik, niet aanrakerig en daar ben ik maar al te blij mee

Niet dat ik vies van dr ben, maar ik zie het nut er meestal niet zo van in. Naast de soms noodzakelijke troost dan. Ik slaap wel 3 cm van dr af oid, maar dat ligt toch anders.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 19:04
noa-zut
noa-zut is offline
Ik ben dus helemaal niet van dat geknuffel.
Ik vind het ook niet prettig als ineens een vriend/vriendin mij een knuffel geeft.
Gelukkig zijn de meeste vrienden en vriendinnen net als ik en zijn ook niet knuffelig

Ik ben zowiezo niet gedient van kleffigheid
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 21:54
Bo
Bo is offline
Ik vind dat dat moet kunnen. Het is een uiting van vriendschap, wat ook een vorm van liefhebben is. Ik ben het met je eens dat intimiteit is voorbestemd voor een liefdesrelatie, maar gewoon een knuffel moet kunnen!
Oud 02-05-2005, 22:03
antigone
antigone is offline
ik zie dat de meningen een beetje verdeeld zijn.

aan de ene kant vind ik het eigenlijk raar dat degene die niet graag knuffelt in zo een situatie vaak het laatste woord heeft. voor mij betekent het namelijk wel erg veel, en ik voel het toch wel aan als een soort gemis, zou je daar als beste vriend dan geen respect voor moeten hebben ?
Oud 02-05-2005, 22:10
Shitonya
Shitonya is offline
Ik ben ook niet zo intiem met vrienden. Vind ik niet echt nodig. En van dat soort dingen ontstaan vaak misverstanden of uiteindelijk seks Dus ik hou m'n vrienden liever wat op afstand
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 22:15
MTpower
MTpower is offline
Ik ben een knuffelbeer volgens velen, dus krijg er vaak een en heb er zeker geen moeite mee
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 03:00
DVQ
DVQ is offline
ik heb een leuke lieve vriendin van het andere geslacht en daar ben ik ook vrij intiem mee.
we zijn allebei erg knuffelig en zitten dan ook erg vaak aan elkaar.
ook kussen/zoenen we daarbij regelmatig en is het niet uitgesloten
dat er spoedig nog meer gaat gebeuren.

we noemen het zelf een vriendschap met een extraatje

met me andere vriendjes en vriendinnetjes is het een stuk minder klef
en knuffelig allemaal.
hoewel ik met andere vriendinnen van me ook regelmatig knuffel,
maar dan uitsluitend vriendschappelijk.

Laatst gewijzigd op 03-05-2005 om 03:03.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 06:22
antigone
antigone is offline
ja oke ik doel dus uitsluitend op vriendschappelijke intimiteit, niets seksueels.
Oud 03-05-2005, 07:40
ironflower
ironflower is offline
Citaat:
antigone schreef op 02-05-2005 @ 23:03 :

aan de ene kant vind ik het eigenlijk raar dat degene die niet graag knuffelt in zo een situatie vaak het laatste woord heeft. voor mij betekent het namelijk wel erg veel, en ik voel het toch wel aan als een soort gemis, zou je daar als beste vriend dan geen respect voor moeten hebben ?
Ik snap wel dat de gene die niet graag knuffelt vaak het laatste woord heeft. Want als mijn beste vriennd er geen prettig gevoel bij heeft, dan zou het voor mij ook niet fijn voelen, omdat je dan weet dat hij het eigenlijk niet leuk vind.
Maar het is wel moeilijk, want zoals je zegt over het respect hebben: Je kan het net zo goed andersom zeggen, dus dat jij respect voor haar zou moeten hebben.

Heb je het er al met haar over gehad?
Of kreeg je toen de reactie dat ze het voor liefdesrelaties vond?
Ik zou anders nog een keer met haar praten en het uitleggen dat jij het helemaal niet op die manier ziet. En als ze dan nog steeds het zelfde vind, zou ik me er bij neerleggen.
Iedereen is anders op dat gebied en daar kan je weinig aan doen, maar wie weet dat als jullie vriendschap verder groeit dat het aanrakerige vanzelf nog wel komt.
Oud 03-05-2005, 09:20
Verwijderd
Ik hou niet van mensen die aan me zitten, wordt ik onwijs kriebelig van en dat zul je dan ook wel van me horen. Ik vind dat niet zo nodig allemaal. Ik heb een heel select groepje waarmee ik wel eens knuffel, maar dat komt heel weinig voor en dan moet ik wel iets héél speciaals met je hebben.

Dat zij het niet wil, is denk ik inderdaad iets wat je moet accepteren. Als dat gewoon niet haar ding is en je weet dat zij zich dan ongemakkelijk voelt, neem ik toch aan dat zo'n knuffel totaal niet overkomt zoals je wilt.
Misschien dat je kunt zoeken naar alternatieven ofzo? In plaat van een knuffel kun je haar een een sms sturen met iets leuks, of een ouderwets kaartje doet het ook goed. Zo komt je boodschap toch over en voelt zij zich (hopelijk) niet zo ongemakkelijk...
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 09:25
Verwijderd
De simpele aanpak. Je zegt haar dat je graag wat vaker met haar wilt knuffelen omdat je dat fijn vindt en dat ze daar niet het verkeerde idee bij moet krijgen. Staat ze dat toe, mooi. Staat ze dat niet toe omdat ze zich ongemakkelijk voelt of iets dergelijks, niet aandringen.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 10:49
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
alleen met écht mijn beste vrienden knuffel ik, niet te vaak want zo dol ben ik er nou ook weer niet op, met mn vrienden van het andere geslacht mwoah soms, als we bv bij elkaar logeren ofzo, en verder, tja, dat is meestal gewoon mekaar op de schouders meppen enzo, echt van dat kinderlijke jongens-8ige haha
Oud 03-05-2005, 10:58
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik snap wat je bedoelt. Ik heb dat ook; dat 'knuffelige', dat 'aanrakerige'. Een manier om genegenheid te uiten of bevestiging te zoeken, denk ik. Met één vriendin heb ik nog wel dat lichamelijk contact, maar veel minder dan pakweg twee jaar geleden. Toen zaten we echt constant aan mekaar. Maar ik werd verliefd, dus toen is het heel lang niet meer gebeurd. Nu begint het dus langzaamaan weer. Ik vind dat wel heel fijn. Dat geeft een stukje bevestiging aan me en aan de andere kant is het voor mij ook een manier om genegenheid te uiten; om aan te geven van: 'jij bent ook belangrijk voor mij'. Ik heb nog een andere vriendin die vroeger ook heel knuffelig was, maar de laatste maanden echt niet meer. Dat vind ik dus heel erg jammer. En er is een andere vriendin die net als jouw vriendin is: absoluut niet aanhankelijk met anderen dan haar vriendje. Vind ik ook jammer.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 10:59
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Qimm schreef op 02-05-2005 @ 19:30 :
Ik ben algeheel niet zo knuffelig, dus geen bekend probleem.
Oud 03-05-2005, 13:25
Konijn
Konijn is offline
Sinds een tijd is het in mijn vriendengroep normaal om bij het tegenkomen/elkaar zien/afscheid nemen/als iemand het moeilijk heeft /wat dan ook even een knuffel te geven, geen verschil tussen wie nou van welk geslacht is .
Daar heb ik verder geen problemen mee, is gewoon een begroeting, maar het zou anders worden als een vriend(in) het vaker zou doen, om het knuffelen zeg maar. Ik hou verder niet zo van dat knuffelige (buiten een relatie dan). Ik ben heel snel zo dat als ik of iemand van mn vrienden het moeilijk heeft, even een arm erom heen slaan, even een hand op een knie of wat dan ook, maar niet zomaar of om andere redenen.
Oud 03-05-2005, 14:05
Smobbo
Smobbo is offline
Ik knuffel iedereen in mijn vrienden groep wel eens. Ongeacht geslacht.
Dit zijn natuurlijk wel gewone 'happy happy joy joy'- knuffels, de echte knuffel is aan mijn vriendin voorbehouden
Oud 03-05-2005, 14:16
morango
morango is offline
Ik knuffel eigenlijk vrijwel nooit met mijn beste vriend. Ik wel met andere mensen, en hij ook met anderen, maar met elkaar eigenlijk zelden.
We hebben het er ook wel eens over gehad, gewoon over knuffelen, en met wie je dat doet. En toen verbaasten we ons erover dat we nooit knuffelden, dus maar vaker moeten gaan doen. Maar dat is er nooit van gekomen.
We raken elkaar wel veel aan, maar dan meer bij wijze van blijdschap, of troost of iets anders. Niet gewoon zomaar.
Maar of ik het mis... Mwah, niet echt, ik zou het ook wel raar vinden als dat zo zou zijn denk ik. Maar af en toe zou het misschien wel gezellig zijn
Reageren

Regels voor berichten