Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2005, 10:46
anne summers
anne summers is offline
eeeej
ik doe dit jaar eindexamen en ik zoek een baantje voor in m'n vakantie dus ik dacht eraan om dan telefoonwerk te gaan doen, bij van die bell sell bedrijven.

Ik vroeg me af of hier mensen zijn die ervaring hebben met dat soort werk...hoe bevalt het je, verdient het een beetje goed enz.! Alvast bedankt
Oud 05-05-2005, 10:51
noa-zut
noa-zut is offline
ik heb ooit eens bij een callcenter gewerkt, het verdiende best aardig voor iemand van 16 jaar, maar het werk is kut van de 300 mensen die je belt, zijn er 6 die blijven luisteren en zo'n 2 mensen die daadwerkelijk bereid zijn zich iets aan te smeren
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 15:23
Verwijderd
Belslet worden gaat makkelijk, hier in Almere word je aangenomen als je iets over jezelf vertelt en dat is het. Tenminste wat ik heb begrepen..

Als je minimaal 16 bent en 2 avonden in de week kan werken nemen ze je wel aan. Het verdiend geloof ik iets van 7,00 p/uur en dan nog bonussen voor mensen die dan een afspraak nakomen van 10 euro per afspraak ofzo..

Maar ik weet het niet zeker.. Je moet gewoon bellen en het vragen
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 15:50
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik heb het heel even gedaan omdat ik dringend werk en geld nodig had voor een vakantie. Ik wist dat ze moeilijk deden over het aannemen van mensen, dus ik heb opgebeld, ze geen tijd gegeven om wat te zeggen en gewoon een heel verhaal over mezelf verteld en dat vonden ze blijkbaar zo overtuigend dat ik meteen aan het werk kon. Je moet het durven, maar dat is sowieso het geval als je dat werk wilt doen. Ik hield nog best veel mensen goed aan de lijn en kreeg dus ook na de eerste 2 maanden een bonus van 250 (!!) euro. Daarna ben ik gekapt omdat ik het eigenlijk toch wel kutwerk vond en het geld binnen had.
Oud 06-05-2005, 12:09
MB
MB is offline
Iemand die ik ken heeft het gedaan, ze was wel al 18 (en hier moet je voor dit werk trouwens ook al 18 zijn) en ze kreeg best dik betaald, 7 euro per uur en dan not 15 euro per keer dat ze toestemming had informatie op te sturen. Volgens mij is ze gestopt omdat het de hele tijd hetzelfde is, zelfde verhaaltje, veel onbeschofte mensen, saai dus.
Oud 06-05-2005, 14:45
thegoodlife
thegoodlife is offline
Telefonische verkoop is kut en verdient meestal ook nog slecht. Als je goed met mensen bent zou ik je adviseren om te solliciteren in een gewoon callcenter, bvb een klantenservice of een baantje als receptioniste/telefoniste of medewerker in een winkel te nemen.
Oud 06-05-2005, 17:30
MB
MB is offline
Citaat:
thegoodlife schreef op 06-05-2005 @ 15:45 :
Telefonische verkoop is kut en verdient meestal ook nog slecht. Als je goed met mensen bent zou ik je adviseren om te solliciteren in een gewoon callcenter, bvb een klantenservice of een baantje als receptioniste/telefoniste of medewerker in een winkel te nemen.
Ik vind 7 euro per uur en allerlei bonussen niet bepaald slecht... Maar dat was trouwens wel bedrijven opbellen en vragen of je ze informatie over iets mocht sturen. Maar is dezelfde branche, komt op hetzelfde neer, dus zal ook wel ongeveer hetzelfde verdienen?
Oud 06-05-2005, 19:42
thegoodlife
thegoodlife is offline
Het is nu niet het meest eerbare werk dat je je kunt bedenken maar natuurlijk altijd nog beter als werken als schoonmaker/bij de Mac. Voor jouw leeftijd is het zeker goed verdient, maar het probleem is: Meestal vragen ze verkoopervaring of zelfs telefonische verkoopervaring. En dan wordt het lastig.
Reageren

Regels voor berichten