Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2005, 11:23
R-J-N
R-J-N is offline
Ik heb afgelopen week veel urrtjes achter de computer gezeten om project af te maken voor school. Teken dan met AutoCAD en vaak heb ik dan Netscape en mediaplayer ook open. Nu gebeurde het regelmatig dat er opeens een scherm kwam (blauw) met de mededeling van een fysieke geheugen dump en een tellertje. Nu heeft iemand me weten te vertellen dat dit mssn komt door een beschadigde of niet goed werkende (RAM)geheugen.

het gekke is dat dit ook al gebeurde op ons andere pc als ik daar met AutoCAD bezig was, dan zou er ook iets moeten geweest zijn met dat geheugen heel toevallig...

m'n laptop! Win2000, 1.13GHz MobileIntelCeleron, 256MB SDRAM. 20GB Ultra ATA/100HDD (waarvan nog zo'n 2/2,5 GB vrij is

die andere pc was een dektop, WIN98, Pentium 2 geloof ik, verder weet ik niet.

Iemand enig of meer idee wat er is en is er een manier om te controleren of er iets mis is met mijn werkgeheugen?
Oud 16-01-2005, 12:18
Fieneke
Fieneke is offline
ik heb dat ook n tijdje gehad, heel erg irritant, k weet niet waar t van kwam. Maar toen ik service pack 2 installeerde gebeurde t nooit meer, k heb absoluut geen verstand van computers, maar t was wel over
Oud 16-01-2005, 12:46
Koning
Koning is offline
Citaat:
Fieneke schreef op 16-01-2005 @ 13:18 :
ik heb dat ook n tijdje gehad, heel erg irritant, k weet niet waar t van kwam. Maar toen ik service pack 2 installeerde gebeurde t nooit meer, k heb absoluut geen verstand van computers, maar t was wel over
Nouja bij win2000 is de nieuwste sp4 maar dat kan nooit kwaad die te installeren...
Oud 16-01-2005, 16:50
R-J-N
R-J-N is offline
Ok, ik heb tot nu toe alle update's geinstalleerd (die via Windows gemeld worden), maar waar kan ik voor de zekerheid kijken of ik sp4 heb?
Oud 16-01-2005, 17:54
Koning
Koning is offline
Citaat:
R-J-N schreef op 16-01-2005 @ 17:50 :
Ok, ik heb tot nu toe alle update's geinstalleerd (die via Windows gemeld worden), maar waar kan ik voor de zekerheid kijken of ik sp4 heb?
Start>Instellingen>Config. Scherm>Systeem.
Oud 16-01-2005, 21:01
Enlightenment
Enlightenment is offline
Test je geheugen eens, iso downen en branden en van booten, zie:
www.memtest86.com
Oud 16-01-2005, 21:11
freyk
freyk is offline
Citaat:
R-J-N schreef op 16-01-2005 @ 12:23 :
Nu gebeurde het regelmatig dat er opeens een scherm kwam (blauw) met de mededeling van een fysieke geheugen dump en een tellertje.
Dat noemt men een BSOD (Blue Screen Of Death).
Dit krijg je wanneer er een foute fatale fout onstaat in windows.

Citaat:
Nu heeft iemand me weten te vertellen dat dit mssn komt door een beschadigde of niet goed werkende (RAM)geheugen.
En je kan door alles een bsod krijgen.

Citaat:
het gekke is dat dit ook al gebeurde op ons andere pc als ik daar met AutoCAD bezig was, dan zou er ook iets moeten geweest zijn met dat geheugen heel toevallig...
Autocad slurpt veel resources.

Citaat:
Iemand enig of meer idee wat er is en is er een manier om te controleren of er iets mis is met mijn werkgeheugen?
Citaat:
Enlightenment schreef op 16-01-2005 @ 22:01 :
Test je geheugen eens, iso downen en branden en van booten, zie:
www.memtest86.com
Je kan ook Windows Memory diagnostic of meteen iso'tje met handige (memory scan) tooltjes downloaden.

Kijkhier ook eens naar.

Maaruhm welke foutcode geeft de bsod aan?
En wat staat er in je logboeken geschreven rond de tijd van de crash?
(start -> uitvoeren -> eventvwr)

Laatst gewijzigd op 16-01-2005 om 21:24.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 11:17
R-J-N
R-J-N is offline
ik heb nu SP4 geinstalleerd (had ik dus nog niet ) en ik ga ff zo'n memorycheck doen, mocht het nog een keer gebeuren vlieg ik op pen en papier af om foutcode op te schrijven en meld ik het hier

edit: Heb die memort check van Microsoft gedaan, ook de extended test, en daar kwam niks aan het licht, dus mag er vanuit gaan dat er niks mis is met m'n geheugen. Als volgende keer weer gebeurt, zal ik ff de foutcode neerzetten hier, mssn dat iemand me dan wat duidelijk kan maken

Laatst gewijzigd op 17-01-2005 om 16:21.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 19:32
R-J-N
R-J-N is offline
ok ff een up, maar na een aantal nieuwe crashes en ee nsteeds betere timing om er een foto van te maken hierbij de fout-code van m'n fysieke geheugendump...iemand nu een idee die me kan helpen?

Oud 06-05-2005, 19:48
M@rco
M@rco is offline
Hm, is dus iets met een DLL bestand.

ff de naam van dat bestand intikken op Google, dan kom je er vanzelf wel achter wat het is en waar het bijhoort. Dan ff een nieuwe versie ervan zoeken ofzo
Oud 06-05-2005, 19:56
R-J-N
R-J-N is offline
op een site vertelde ze ze mdat de ialmdnt5.dll dit is: Controller Hub for Intel Graphics Driver.

Op een andere site las ik dat mensen problemen met hun laptops hadden nadat ze Novell geinstalleerd hadden, maar dan met WinXP (ik heb Win2000)...maar ik heb Noveel nooit geinstalleerd op me pc, ken het wel van school en heb ooit w2secure client geinstalleerd om verbinding te maken met schoolnetwerk (wat ook nooit gelukt is)...misschien dat iemand me meer kan vertellen

Laatst gewijzigd op 06-05-2005 om 19:59.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 19:57
Verwijderd
voor zover ik weet worden de meeste BSOD's veroorzaakt door foute/brakke drivers voor... van alles (videkaart, geluidskaart, netwerk, printer, etc).
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 20:01
R-J-N
R-J-N is offline
kan ik op deze site een nieuwe ialmdnt5.dll downloaden en over de huidige plakken, kijken of dat effect heeft?

kan iemand me misschien uitleggen wat er überhaupt gebuerd bij zo'n fysieke geheugendump, want hij is van alles aan het tellen, maar wat?
Oud 06-05-2005, 20:13
M@rco
M@rco is offline
Je moet nooit zomaar DLL bestanden van vage sites downloaden...

Als je weet wat voor grafische chipset je precies hebt, kun je op www.intel.com drivers downloaden.
Oud 06-05-2005, 20:22
R-J-N
R-J-N is offline
ok...dan zal ik dat even opzoeken, heb ondertussen een back-up gemaakt alvast van me registry en heb een scan gedaan met registry mechanioc, die heeft meer dan 1000!!! problemen gevonden in me registry
Oud 06-05-2005, 20:31
R-J-N
R-J-N is offline
hmmm...die 1000+ 'problemen' zien niet echt allemaal problemen, maar ik heb in de log gezocht op intel en ialmdnt5.dll en het enige wat me dat oplevert is dat mijn CPU een Intel Pentium is, maar geen log van de ialmdnt5.dll...
Oud 06-05-2005, 20:43
Koning
Koning is offline
Maar heb je al nieuwe chipset drivers geinstalleerd?
Oud 06-05-2005, 22:16
R-J-N
R-J-N is offline
heb (met veel moeite, voor zover de 'goede' service van bedrijven) de nieuwste driver kunnen installeren voor m'n chipset die me beeldscherm aanstuurd...dus hopen dat ik er nu geen last meer van heb....nu nog m'n muziekprobleem oplossen zal maar gelijk ff kijken of ik de driver(s) daarvoor kan vervangen...
Reageren

Regels voor berichten