Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2005, 22:13
Verwijderd
Ik ben er eigenlijk al vrij lang achter dat ik op zowel mannen als vrouwen val. De laatste tijd heb ik een relatie met een meid, maar ik heb het gevoel dat ze zich het liefst afsluit voor de kant van mij die op mannen valt. Dit ervaar ik als vervelend, omdat ik het gevoel heb dat ze een kant van me niet accepteert.

Hoe zit het voor andere mensen hier die op beide geslachten vallen? Moet je partner dit accepteren of kun je prima die kant van je verbergen voor je partner?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2005, 22:33
Mariekje*
Mariekje* is offline
In het geval van biseksualiteit ben ik van mening dat een partner dit dient te accepteren. En wel omdat jouw seksualiteit, een groot deel van jou is, en één van de vele puzzelstukjes is dat jou leven voor een (groot) deel invulling geeft. Als je voor iemand gaat, ga je imo dan ook voor de persoon als gehéél.

Ik zou geen problemen mee kunnen hebben, met een biseksueel persoon.
Oud 02-09-2005, 22:44
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 02-09-2005 @ 23:13 :
Ik ben er eigenlijk al vrij lang achter dat ik op zowel mannen als vrouwen val. De laatste tijd heb ik een relatie met een meid, maar ik heb het gevoel dat ze zich het liefst afsluit voor de kant van mij die op mannen valt. Dit ervaar ik als vervelend, omdat ik het gevoel heb dat ze een kant van me niet accepteert.

Hoe zit het voor andere mensen hier die op beide geslachten vallen? Moet je partner dit accepteren of kun je prima die kant van je verbergen voor je partner?
Ik heb er geen ervaring mee. Maar misschien moet je je eens afvragen (en het aan haar vragen) of de reden dat ze zich afsluit is omdat ze het niet accepteert of omdat ze bang is dat je een keer bij haar weggaat voor een man. Tegen vrouwen kan ze concurreren.. tegen mannen niet. Dat is gewoon anders. Sommige mensen (partners) zien dat als een geruststelling.. maar veel worden er ook onzeker van.

Edit: en natuurlijk moet de partner het accepteren indien je wil dat je relatie goed wordt en goed blijft.
Oud 03-09-2005, 08:49
U*NiQ
U*NiQ is offline
Natuurlijk moet ze dat accepteren.
Maar nu jij een relatie hebt.. tsja, ik weet niet hoe ik het preces moet zeggen, maar wat wil je met die andere kant van je gaan doen dan?
Samen met je vriendin op het terras jongens kijken of .. ?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 09:49
Verwijderd
Ik zou er vrij twijfelachtig tegenover staan, denk ik. In mijn ervaring is de biseksualiteit van de meeste mensen niet bijzonder geloofwaardig. Veel meiden beweren biseksueel te zijn, maar worden nooit echt verliefd op meiden. En veel jongens die beweren dat ze biseksueel zijn, komen er later voor uit dat ze toch homo zijn. Ik weet nog niet zo goed of iemand zichzelf er niet gewoon van overtuigd dat hij of zij op beide geslachten valt, omdat zij dat interessant vindt of omdat hij nog niet voor zichzelf en de wereld wil toegeven dat hij toch werkelijk op mannen valt. Maar goed, zeker weten doe ik dat natuurlijk niet, en de meeste mensen die zich biseksueel noemen zijn er toch zelf van overtuigd dat ze dat zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 10:14
fractuur
fractuur is offline
Nog nooit mee in aanraking geweest, dus mijn reactie wordt giswerk. Ik denk dat als je zo over "jouw andere kant" zou praten, ik wel zoiets zou hebben van: wat moet ik hier nou weer mee? En verder kan ik me goed vinden in wat grl zegt: met meiden valt te concurreren, met jongens niet. Of misschien kan het wel, maar is er wat moeilijker mee om te gaan.
Oud 03-09-2005, 10:50
Al Murphy
Al Murphy is offline
Ik vind het vrij normaal dat ze zich daarvoor afsluit. Dat wil volgens mij ook niet zeggen dat ze er geen respect voor heeft, of dat ze je biseksualiteit niet accepteert. Je hebt een relatie met haar, en niet met andere jongens of meisjes.
In een relatie sluit ik me ook af van het feit dat mijn vriendin misschien wel op mijn veel gespierdere buur zou kunnen vallen.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 11:55
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
U*NiQ schreef op 03-09-2005 @ 09:49 :
Natuurlijk moet ze dat accepteren.
naja, zij...."moét" nix opzich...

maar de vraag blijft dan wel: wil jij wel een partner die jou (voor jouw gevoel) niet volledig accepteert?
ik zou zeggen, vraag het ns aan haar, praat met haar erover.
misschien heeft ze het gewoon nog niet eerder meegemaakt, en heeft ze er moeite mee om er mee om te gaan, maar zal het beter gaan naarmate jullie er (meer) over praten met elkaar.
ik denk eerder dat ze gewoon nog moet wennen hoor.

en als dat niet zo het geval is, dan moet je dus naar jezelf kijken.
wat wil jij het meest? het meisje waar je nu mee bent die van je houdt alleen niet van die kant van jou houdt?
of wil je verder met een meisje die volledig van jou houdt, dus van je houdt zoals je bent?
Oud 03-09-2005, 11:59
T!ne
T!ne is offline
Ik begrijp je vriendin. Ik zou het er ook moeilijk mee hebben: me onzeker voelen, wantrouwig worden,.. Want zoals al eerder is gezegd: tegen vrouwen valt te concurreren, tegen mannen helaas niet..
Oud 03-09-2005, 13:43
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Morgan schreef op 03-09-2005 @ 10:49 :
Ik zou er vrij twijfelachtig tegenover staan, denk ik. In mijn ervaring is de biseksualiteit van de meeste mensen niet bijzonder geloofwaardig. Veel meiden beweren biseksueel te zijn, maar worden nooit echt verliefd op meiden. En veel jongens die beweren dat ze biseksueel zijn, komen er later voor uit dat ze toch homo zijn. Ik weet nog niet zo goed of iemand zichzelf er niet gewoon van overtuigd dat hij of zij op beide geslachten valt, omdat zij dat interessant vindt of omdat hij nog niet voor zichzelf en de wereld wil toegeven dat hij toch werkelijk op mannen valt. Maar goed, zeker weten doe ik dat natuurlijk niet, en de meeste mensen die zich biseksueel noemen zijn er toch zelf van overtuigd dat ze dat zijn.
Ik denk dat je op je 20e toch wel redelijk duidelijk hebt welke geaardheid je hebt, of je er dan ook eerlijk voro uitkomt is een 2e

magoed als je bi bent moet ze die andere kant ook accepteren, maar als je jouw niet wil delen snap ik best dat ze er moeilijk over doet

ik denk dat ze het waarschijnlijk als een bedrijging ziet.

dus praat er met haar ove leg haar huit hoe het zit, ik bedoel een luisterend oor kan ze ook zijn
kunenn jullie samen op het strand jongen keuren

magoed als jij steeds trios wil ofzo kan ik me best inbeelden dat ze dat niet leuk vindt
Oud 03-09-2005, 14:24
Iduna
Iduna is offline
Ik kan me voorstellen dat mensen op zowel mannen als vrouwen vallen, maar als je een relatie hebt met een vrouw dan heb je alleen een relatie met haar en niet met andere vrouwen of mannen. Kijken mag natuurlijk wel, zoals in elke relatie moet kunnen.
Dus misschien heeft zij het idee dat ze jou altijd moet delen met andere mannen, terwijl zij nu met jou een relatie heeft. Of denk ik te zwart-wit?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 14:39
zeep007
zeep007 is offline
wat ik me afvraag voordat ik ga oordelen ofzo, is hoe uit jij die kant?
Ben je tijdens die relatie dan ook echt met mannen bezig (mentaal) of hoe moet ik dat zien? Want kijk; dat zou ik hetero/homo/ bi zijnde ook niet leuk vinden nee.
Dus in hoeverre heeft het dan ook echt met je biseksualiteit te maken en in welk opzicht beinvloed dat dan ook echt je relatie?

Ik zelf zou me misschien ook wat onzekerder voelen om de eerder gezegde redenen en ik ben zelf lichtelijk jaloers dus ik zou het ook niet leuk vinden als mijn vriend "bezig" is met andere vrouwen ( of mannen in jouw geval)
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 16:34
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 03-09-2005 @ 15:24 :
Ik kan me voorstellen dat mensen op zowel mannen als vrouwen vallen, maar als je een relatie hebt met een vrouw dan heb je alleen een relatie met haar en niet met andere vrouwen of mannen. Kijken mag natuurlijk wel, zoals in elke relatie moet kunnen.
Dus misschien heeft zij het idee dat ze jou altijd moet delen met andere mannen, terwijl zij nu met jou een relatie heeft. Of denk ik te zwart-wit?
vind ik niet
ik vindt dat als je een relatie hebt je niet aan anderen moet zitten
of je nou mannen vrouwen of allebij of koeien of weetikveel valt
Oud 03-09-2005, 16:40
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 03-09-2005 @ 17:34 :
vind ik niet
ik vindt dat als je een relatie hebt je niet aan anderen moet zitten
of je nou mannen vrouwen of allebij of koeien of weetikveel valt
dat zeg ik toch

Als je met iemand een relatie hebt, heb je alleen met hem of haar, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 17:00
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 03-09-2005 @ 17:40 :
dat zeg ik toch

Als je met iemand een relatie hebt, heb je alleen met hem of haar, vind ik.
Volgens mij bedoelde hij dat je niet te zwart wit bent.

Maar het is toch logisch dat je niet met je vriendin naar jongens gaat kijken ofzo, als je bi bent. Ik denk ook niet dat de TS dat bedoelt.

En of je partner dit kunt accepteren, tja, als je partner het kan accepteren is het mooi, als hij/zij dit niet kan is het aan jou om te kiezen of je het verbergt of dat je het uitmaakt. Is natuurlijk een beetje moeilijk om te weten of je partner het accepteert voordat je het hebt verteld, want mensen kunnen opeens een heel andere mening hebben als het zo dichtbij is.

Maarja, het enige wat jij (de TS dus) kunt doen, is er met je vriendin over praten. Lekker standaard advies ja, ik weet het
Oud 03-09-2005, 17:01
juno
juno is offline
Wat valt er voor haar te accepteren aan dat deel van jou dat op mannen valt? Wat je voor haar tijd gedaan hebt, daar zal ze, zoals wel meer mensen als het om de exen van hun partners gaat, weinig van willen weten. ZIJ heeft nu een relatie met jou, en anderen, mannen of vrouwen vallen nu buiten jouw bereik.

Wat wil je nou? trio's? Of dat jij met een knul in bed mag duiken om die kant van jou te exploreren? Dat hoeft ze echt niet te accepteren. Bisexueel zijn is geen reden om met andere mensen dan je partner van dat moment de koffer in te duiken.

Jij hebt nu met haar en met niemand anders, en dat is een gegeven wat JIJ zult moeten accepteren.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 20:07
MB
MB is offline
Ik vind dat je het wel moet accepteren, maar dat je hem/haar niet tegemoet hoeft te komen in zijn/haar gevoelens.
Oud 03-09-2005, 20:45
mrhanky
mrhanky is offline
omg herman
Oud 04-09-2005, 10:49
WolterB
WolterB is offline
Ik zou er zelf geen problemen mee hebben.

Als iemand die biseksueel is op jou valt, dan heeft hij of zij op dat moment voor jou gekozen en voor niemand anders.

Dat zij zich er voor af lijtk te sluiten is mss wel omdat ze bang is dat als jij een leuke jongen tegenkomt, je van 2 walletjes kunt eten. Praat er met haar over dat ze daar neit bang voor hieft te zijn en mss accepteert ze het met die uitleg beter.
Oud 04-09-2005, 20:35
evanescence
evanescence is offline
mijn vriend is ook bi....ik denk er zelfs niet eens meer aan....ik vind het prima zolang er niet vreemdgegaan wordt...ik vind vrouwen bedreigender dan mannen....en we zijn eerlijk naar elkaar toe...

ik vind wel als je een relatie hebt met iemand die bi is...dat dat geaccepteerd moet worden...je moet er geen moeite mee hebben...ik vind het niet vies/gek/raar dat mijn vriend sex heeft gehad met jongens...zijn ook maar mensen
ik zou er meer moeite mee krijgen als hij (stiekem) met jongens zou gaan sexen...daar moet eerlijk over gesproken worden...
Oud 04-09-2005, 22:09
Kaps
Kaps is offline
Als je een relatie met een vrouw hebt, boeit het toch niet of je ook op mannen valt of niet?

Das net zoiets als een Chinees daten en dan willen dat ze accepteert dat je ook op negers valt. imo
Oud 04-09-2005, 22:56
Replicator
Replicator is offline
Citaat:
Morgan schreef op 03-09-2005 @ 10:49 :
In mijn ervaring is de biseksualiteit van de meeste mensen niet bijzonder geloofwaardig.
Biseksualiteit bestaat niet. Het is gewoon een ziekelijke drang om in de schijnwerpers te staan. Het is beste is dan ook om dit feit te accepteren, voordat je meisje je voor een loser aanziet en je dumpt, omdat ze een echte, ruige, behaarde man wil, die weet wat hij wil in zijn leven, en haar pleziert zonder de gedachtes dat hij zichzelf bevredigt met een dick in zijn mond vanwege het feit dat hij zo onzeker is.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 00:06
Verwijderd
Citaat:
Replicator schreef op 04-09-2005 @ 23:56 :
Biseksualiteit bestaat niet. Het is gewoon een ziekelijke drang om in de schijnwerpers te staan. Het is beste is dan ook om dit feit te accepteren, voordat je meisje je voor een loser aanziet en je dumpt, omdat ze een echte, ruige, behaarde man wil, die weet wat hij wil in zijn leven, en haar pleziert zonder de gedachtes dat hij zichzelf bevredigt met een dick in zijn mond vanwege het feit dat hij zo onzeker is.
Dank je voor je reactie
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 10:27
Akilina
Akilina is offline
Ik zou er zelf geen problemen mee hebben denk ik. Maar zeker weten doe ik dat natuurlijk ook niet, omdat je ook niet kunt voorspellen hoe ik dit zou ervaren als ik daadwerkelijk een relatie zou hebben met een biseksueel iemand.

Ik denk dat het voor je vriendin misschien een beetje verwarrend is op een bepaalde manier en daardoor misschien ook wel bedreigend en heel onwennig. Ik weet ook niet in hoeverre je hierover gesproken hebt met je vriendin. Misschien is het duidelijk als zij ongeveer weet hoe jouw kant is die op mannen valt en wat jouw gevoelens hierbij zijn. Het lijkt mij dat ze het dan pas kan begrijpen en accepteren. Of misschien wil ze hier niets van af weten en is dit ook beter. Maar ik zou in ieder geval wel zorgen voor een bepaalde vorm van openheid en eerlijkheid en dat je ook duidelijke afspraken maakt met elkaar.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 11:58
Verwijderd
Ik heb er goed met m'n vriendin over gesproken en ze zegt er geen problemen mee te hebben. Ik denk dat ik me daar dan maar bij neer moet leggen en dat ik verder niet te veel van m'n biseksualiteit laat merken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2005, 09:42
ChiqueFreaq
ChiqueFreaq is offline
mijn vriend en ik zijn allebei bi (hij meer als ik)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten