Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2005, 13:37
Alistar
Alistar is offline
Een vriendin van mij zegt paranomaal begaafd te zijn. Haar ervaringen baseren vooral op een nichtje van haar dat in een inrichting zit, en in haar dromen zou ze haar zien, en zou ze met haar kunnen praten. Ze zegt ook bepaalde dingen aan te voelen, en dingen van te voren te weten, voornamelijk over haar nichtje, maar soms ook over andere dingen.
Ik geloof in paranomale begaafdheid en ook in een bepaalde overgevoeligheid voor bijvoorbeeld andermans gevoelens, of gedachten.
Maar toch vind ik het moeilijk om haar te geloven. De manier waarop ze het brengt, en erover praat, vind ik een beetje ongeloofwaardig. Naar mijn idee lopen mensen die paranomaal begaafd zijn, daar niet mee te koop. En mijn vriendin doet dat juist wel heel erg. Ik ben ook niet de enige die het weet, ze vertelt het aan meerdere mensen. Niet dat dat niet mag, maar het lijkt in mijn ogen net alsof ze erover loopt op te scheppen.
Misschien komt mijn twijfel ook wel doordat ze wel vaker dingen vertelt die gebeurd zijn, om een beetje aandacht te trekken. Dat ze zo'n rottijd heeft thuis etc.
Ik kan niet goed uitleggen wat precies de reden is dat ik twijfel aan haar verhaal, het komt denk ik voornamelijk doordat ik het vreemd vind dat ze er zo mee te koop loopt. En dat ik dus het gevoel heb dat ze hier gewoon aandacht mee probeert trekken.

Heeft iemand dit ook wel s gehad, twijfels over andermans paranomale begaafdheid? En hoe kwamen jullie erachter dat het wel, of toch juist niet, waar was?
Oud 18-05-2005, 14:31
GoddessOfDesire
GoddessOfDesire is offline
Ik heb inderdaad nog nooit mensen er zo over horen praten. Natuurlijk wel praten maar neit aan iedereen rond blaten. Ik snap je gevoelens, maar eht kan ook zijn dat het echt is en dat ze dat gewoon vet vind en dat dus tegen iedereen vertelt voor wat aandacht. Kan ook zijn dat ze het gewoon verzint om aandacht. Heeft zij in jou bijzijn iets paranormaals gedaan of iets?
Oud 18-05-2005, 17:45
Verwijderd
Mja, het probleem is dat mensen van een bepaalde leeftijd graag aandacht hebben. En hoe krijg je die, door anders te zijn of te doen of te pretenderen dat je anders bent. Ik heb zo soms ook en vaak mijn twijfels over bepaalde verhalen. Het is ook dat te koop lopen. Een vriendin van me heeft het ook altijd over dat ze karakters kan aanvoelen en alles over sterrenbeelden weet en ik hoor gewoon dat ze de fout in gaat, maar ik haal mijn schouders op en doe of ik niet beter weet.

Laten doen, ze vallen vroeger of later wel door de mand.
Oud 18-05-2005, 18:08
Alistar
Alistar is offline
Citaat:
GoddessOfDesire schreef op 18-05-2005 @ 15:31 :
Ik heb inderdaad nog nooit mensen er zo over horen praten. Natuurlijk wel praten maar neit aan iedereen rond blaten. Ik snap je gevoelens, maar eht kan ook zijn dat het echt is en dat ze dat gewoon vet vind en dat dus tegen iedereen vertelt voor wat aandacht. Kan ook zijn dat ze het gewoon verzint om aandacht. Heeft zij in jou bijzijn iets paranormaals gedaan of iets?
Nee niet echt. Het kan idd zijn dat ze het heel cool vindt, maar dat zou niet echt stroken met de gevoelens die zij omtrent haar nichtje heeft. Dat meisje is namelijk verkracht, en heeft al meerdere malen geprobeerd om zelfmoord te plegen, en ik had de indruk dat elke keer als mijn vriendin van haar had gedroomd, ze zich daar alleen maar kut over voelde. Ik weet niet hoe dat bij de meeste mensen zit, maar als ik me kut voel, heb ik liever dat niemand, of iig zo weinig mogelijk mensen, dat weten.
Op zich kan ik me wel voorstellen dat het 'cool' is, maar ik had juist altijd het idee dat het de meeste mensen meer beangstigd en dat ze er leiver niet over praten uit angst voor reacties.
Oud 19-05-2005, 09:14
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik zou persoonlijk ook niet met paranormale gaven te koop lopen. Veel mensen staan er sceptisch tegen over en nemen je dan helemaal niet meer serieus. Bovendien vind ik het toch iets persoonlijk, wat je alleen personen vertelt die dicht bij je staan.

Zo te horen uit je verhaal lijkt het er op of ze aandacht wil trekken. Net als wat Mutant zei, laat haar maar, ze valt vanzelf wel door de mand als er niets van waar is.

Offtopic: Trouwens, jouw naam lijkt op Allister, een vrolijke punk band

Regels voor berichten