Een vriendin van mij zegt paranomaal begaafd te zijn. Haar ervaringen baseren vooral op een nichtje van haar dat in een inrichting zit, en in haar dromen zou ze haar zien, en zou ze met haar kunnen praten. Ze zegt ook bepaalde dingen aan te voelen, en dingen van te voren te weten, voornamelijk over haar nichtje, maar soms ook over andere dingen.
Ik geloof in paranomale begaafdheid en ook in een bepaalde overgevoeligheid voor bijvoorbeeld andermans gevoelens, of gedachten.
Maar toch vind ik het moeilijk om haar te geloven. De manier waarop ze het brengt, en erover praat, vind ik een beetje ongeloofwaardig. Naar mijn idee lopen mensen die paranomaal begaafd zijn, daar niet mee te koop. En mijn vriendin doet dat juist wel heel erg. Ik ben ook niet de enige die het weet, ze vertelt het aan meerdere mensen. Niet dat dat niet mag, maar het lijkt in mijn ogen net alsof ze erover loopt op te scheppen.
Misschien komt mijn twijfel ook wel doordat ze wel vaker dingen vertelt die gebeurd zijn, om een beetje aandacht te trekken. Dat ze zo'n rottijd heeft thuis etc.
Ik kan niet goed uitleggen wat precies de reden is dat ik twijfel aan haar verhaal, het komt denk ik voornamelijk doordat ik het vreemd vind dat ze er zo mee te koop loopt. En dat ik dus het gevoel heb dat ze hier gewoon aandacht mee probeert trekken.
Heeft iemand dit ook wel s gehad, twijfels over andermans paranomale begaafdheid? En hoe kwamen jullie erachter dat het wel, of toch juist niet, waar was?