Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2005, 09:07
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Sinds kort heb ik hier last van. Ik word vaak 's morgens wakker met enorme pijn in mijn kaken. Ik hoorde dat het op den duur heel slecht kan zijn voor je tanden, omdat ze steeds korter worden. Nu is mijn vraag: wat is er tegen te doen? Weet iemand dat?
Oud 01-04-2005, 09:33
bracelance
bracelance is offline
je moet je veters strikken, want die zitten los
Oud 01-04-2005, 10:34
annetjuh
annetjuh is offline
haha.

ik knars ook en inderdaad ik heb korte en kleine tanden.
je kunt een gebitje aanvragen bij de tandarts. is meer zo'n boksgebidje.
en die kun je snachts in doen.
je kunt dan knarsen wat je wilt maar je tanden sleiten niet meer.
Oud 01-04-2005, 11:57
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Idd slecht voor je tanden, mijn vader heeft het jaren gedaan (en mijn neef trouwens ook) en dat is zeker te zien. Als je een goede tandarts hebt dan zal die het ook wel opmerken, je krijgt nl een bepaald slijtingspatroon.
Wat kan je ertegen doen? Idd zo'n bitje. Ik geloof niet dat je het knarsen kan voorkomen maar, je kan wel de beschadiging voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 12:43
Sennah
Sennah is offline
Het kan een gevolg zijn van stress, dus: minder stressen!
Oud 01-04-2005, 12:54
Phlox
Phlox is offline
Mijn vriend zei ook dat ik het af en toe deed in mn slaap
heb er zelf niks van gemerkt eigenlijk, binnenkort maar eens aan de tandarts vragen.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 15:35
Dark Red
Dark Red is offline
Een bijtplaatje is inderdaad goed.
Je moet het wel zolang aandoen tot je niet meer knarst
Het gaat het knarsen niet tegen maar wel de beschadiging ervan
Oud 01-04-2005, 21:17
nl2suzy
nl2suzy is offline
Een bitje is wel kostbaar overigens, en in het begin (volgens mijn tandarts, moet je het hele dagen dragen) en daarna als je weet wanneer je het het meest doet, of tijdens welke bezigheid dan en snachts uiteraard..
Oud 05-04-2005, 12:34
Emoboy
Emoboy is offline
het schijnt dat ik het ook doe! ik heb er nooit last van gehad though
Oud 13-04-2005, 12:51
annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
nl2suzy schreef op 01-04-2005 @ 22:17 :
Een bitje is wel kostbaar overigens, en in het begin (volgens mijn tandarts, moet je het hele dagen dragen) en daarna als je weet wanneer je het het meest doet, of tijdens welke bezigheid dan en snachts uiteraard..
dat is bullshit.
ik heb zo'n bitje en het maakte niet uit. Ik moest hem gewoon snachts inhouden van de tandarts
Oud 13-04-2005, 13:07
sgaapje
sgaapje is offline
Citaat:
nl2suzy schreef op 01-04-2005 @ 22:17 :
Als je weet dat je het alleen 's nachts doet, slaat dit toch nergens op?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 13:31
Linda1985
Linda1985 is offline
Je zou voor je een duur bitje bij de tandarts aan laat meten eens in de sportwinkel zo'n bitje kunnen kopen wat hockeyers gebruiken om uit te proberen of het een beetje helpt, helpt dat kun je altijd nog bij de tandarts zo'n ding aan laten meten.
Oud 13-04-2005, 13:33
nl2suzy
nl2suzy is offline
Nee dat vond ik dus ook, maar die tandarts zei dat je het waarschijnlijk ook doet op momenten dat je het zelf niet helemaal door hebt, vandaar de eerste tijd 24u de dag.. behalve met eten dan , en dan merk je ook wanneer je iets wel en niet doet..

Ach eerst van de week maar is mijn 5e verstandskies eruit..
Oud 13-04-2005, 13:42
browneyedgirl
browneyedgirl is offline
Citaat:
nl2suzy schreef op 13-04-2005 @ 14:33 :
Nee dat vond ik dus ook, maar die tandarts zei dat je het waarschijnlijk ook doet op momenten dat je het zelf niet helemaal door hebt, vandaar de eerste tijd 24u de dag.. behalve met eten dan , en dan merk je ook wanneer je iets wel en niet doet..

Ach eerst van de week maar is mijn 5e verstandskies eruit..
vaag zeg, het idee dat je het overdag niet door zou hebben wanneer je knarsetandt.
Ik heb iig ook gelijk zo'n bitje gekregen toen ik er bij de tandarts over begon en van hem moest ik m ook alleen maar 's avonds indoen. Het helpt wel trouwens, stond vroeger nog wel eens op met hoofdpijn en pijn in mijn kaak wat door het knarsetanden scheen te komen, en dat is nu over
Oud 13-04-2005, 14:26
nl2suzy
nl2suzy is offline
Hmm.. en kan je er goed mee slapen?

Ik kan er pas een krijgen als die verstandkies eruit is, anders blijf je opnieuw zo'n bitje maken, maar die gaat er van de week uit!

Het trekken zelf vind ik niets niet eng, maar die prikken..
Oud 13-04-2005, 18:19
Verwijderd
ik heb er ook een tijdje last van gehad, maar zodra m'n verstandskiezen eruit waren helemaal niet meer, kan daar dus ook aan liggen
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 20:02
Leiza
Leiza is offline
ja moet je ff een splint laten maken (die komt btw niet heulemaal totaan je verstandskiezen hoor!) en die dingen helpen ook tegen klemmen, waar je ook last van je kaken van kan krijgen.
ik kan er persoonlijk niet mee slapen omdat ie beetje strak zit maar ach
Oud 28-05-2005, 20:13
Martine1986
Martine1986 is offline
ieuw mijn vriendje doet dat ook en dat klinkt heel naar als je bijna in slaap valt en je hoort iemand in je oor knarsen.
Oud 29-05-2005, 09:35
duivelaartje
duivelaartje is offline
Een van m'n beste vriendinnen heeft dat ook. Ik moet haar, tijdens slaapfeestjes ofzo, ook wakker maken als ze in slaap is gevallen, anders knarst ze echt d'r tanden klein. Ze heeft ook zo'n bitje en het blijkt goed te helpen.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 14:11
tja...
tja... is offline
Ik tandenknars ook.
En overdag bijt ik echt heel vaak op mn lip. Da's echt een tik geworden en ik heb het zelf vaak niet eens door.
Maar denken jullie dat het bijten op mn lip een oorzaak kan zijn van het tandenknarsen, of is dat onzin?
En hoeveel kost zo'n bitje van de tandarts?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 14:17
Graph
Graph is offline
Ik tandenknars ook en k vind dit best erg .. maar ik heb een beugel, kun je dan ook zo'n soort boksgebitje in?
En ik ben ook wel benieuwd naar de prijs
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 21:14
*amalia*
*amalia* is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 29-05-2005 @ 10:35 :
Een van m'n beste vriendinnen heeft dat ook. Ik moet haar, tijdens slaapfeestjes ofzo, ook wakker maken als ze in slaap is gevallen, anders knarst ze echt d'r tanden klein. Ze heeft ook zo'n bitje en het blijkt goed te helpen.
Mijn vriend doet dat ook, wat is dat een vreselijk geluid zeg, hij maakt MIJ er zelfs wakker mee
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 08:59
Verwijderd
Mocht je weleens xtc of cocaïne gebruiken, niet meer doen
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 12:39
Verwijderd
Ik doe het 24 uur per dag, en heb geeeen idee hoe je het kan afleren!

IK zal mijn tandarts ook eens vragen.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 13:54
Verwijderd
Ik heb ook zo'n bijtplaatje (die je dus echt alleen snachts moet dragen overigens, wie loopt er nou met zo'n ding in de supermarkt??)

Een paar jaar geleden kreeg ik heel veel last van m'n kaken, doorgestuurd naar een tandarts (tandartsen schijnen het beter te kunnen regelen dan kaakchirurgen), en heb nu 'n jaar zo'n plaatje. Ik merk aan de pijn geen verschil en m'n tanden zijn niet raar of kort, maar het zal wel zo moeten

Het is niet zo dat je overdag niet kan knarsen omdat je het dan doorhebt, want volgens mijn kaakfysiotherapeute kan je overdag klemmen. Dat je gewoon colleges hebt of zit tv te kijken en je kaken opelkaar duwt. Das ook niet goed voor de spieren en gewrichten. Het belangrijks is dat je het in je hersenen afleert. Ik moest gaan turven. In de supermarkt, op school, enz. en maar streepjes zetten. Iedere week werd het minder, gewoon omdat je er opeens op ging letten.

Over de kosten weet ik niks, mijn verzekering betaalt alles. Of dat anders wordt als ik 18 ben, geen idee.

Succes verder, bij vragen PM me maar.

Laatst gewijzigd op 02-06-2005 om 13:56.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 15:53
Trouble$on
Trouble$on is offline
toeval of apart, van alle reacties bij elkaar zit er maar 1 jongen tussen die ook met z'n tanden knarst.

btw, me ex deed dat ook altijd...Ik stoorde me er niet aan.
Oud 05-06-2005, 20:31
Kitaantjuh
Kitaantjuh is offline
Vet grappig, mijn vriend doet dat vet vaak in z'n slaap maar hij gelooft me niet *-)
Oud 05-06-2005, 21:14
Verwijderd
Citaat:
Kitaantjuh schreef op 05-06-2005 @ 21:31 :
Vet grappig, mijn vriend doet dat vet vaak in z'n slaap maar hij gelooft me niet *-)
Vet, die van mij ook vet vaak.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 22:37
Verwijderd
mijn broer doet da ook super irri!!! haha
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten