Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-04-2005, 01:55
Methuselah
Methuselah is offline
Nu ja, vaak. 't Gebeurt regelmatig, vaak als ik tussen pagina's switch. Van m'n Ram-geheugen wordt nooit meer gebruikt dan normaal (rond de 230-260Mb/512Mb in gebruik). Gebruik WinXP SP2, draai de nieuwe AVG-antivirus en heb ZoneAlarm. Gebruik om te surfen IE6.0.2900 en heb van alles de laatste updates...

What can be the problem?
Oud 30-04-2005, 09:07
freyk
freyk is offline
Misschien zou een hijackthis-log je probleem verduidelijken.
(voor meer info, zie starterspost van [centraal] spyware/adware (3))

Maar het is algemeen bekend dat explorer veel zuigt geheugen.
Oud 30-04-2005, 13:00
Methuselah
Methuselah is offline
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 13:59:53, on 30/04/2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
D:\WINDOWS\System32\smss.exe
D:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
D:\WINDOWS\system32\services.exe
D:\WINDOWS\system32\lsass.exe
D:\WINDOWS\system32\svchost.exe
D:\WINDOWS\System32\svchost.exe
D:\Program Files\Ahead\InCD\InCDsrv.exe
D:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
D:\WINDOWS\Explorer.EXE
D:\Program Files\MSN Messenger\MSN Plus!\MsgPlus.exe
D:\Program Files\Ahead\InCD\InCD.exe
D:\Program Files\Java\j2re1.4.2_05\bin\jusched.exe
D:\Program Files\Winamp\winampa.exe
D:\Program Files\Gmail\Gmail Notifier\gnotify.exe
D:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe
D:\PROGRA~1\GRISOF~1\AVGFRE~1\avgcc.exe
D:\PROGRA~1\GRISOF~1\AVGFRE~1\avgemc.exe
D:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
D:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
D:\Program Files\LookNMeet\Agent.exe
D:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
D:\PROGRA~1\GRISOF~1\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
D:\PROGRA~1\GRISOF~1\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
D:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
D:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
D:\WINDOWS\System32\svchost.exe
D:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
D:\Program Files\Winbar\WinBar.exe
D:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
D:\WINDOWS\System32\dllhost.exe
D:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
D:\Program Files\Winamp\winamp.exe
D:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
D:\Program Files\Hijack This\HijackThis.exe

R3 - URLSearchHook: AdsManager Class - {D1C8F9CE-563E-11D8-813C-005022E14DE2} - D:\PROGRA~1\LOOKNM~1\AddAPI.dll
O2 - BHO: MSEvents Object - {44240BB5-BD7D-4D49-A1AA-8AB0F3D3CB44} - D:\WINDOWS\security\unsys.dll
O2 - BHO: System - {D1C8F9CE-563E-11D8-813C-005022E14DE2} - D:\PROGRA~1\LOOKNM~1\AddAPI.dll
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "D:\Program Files\MSN Messenger\MSN Plus!\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] D:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb05.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] D:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InCD] D:\Program Files\Ahead\InCD\InCD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE D:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE D:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "D:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] D:\Program Files\Java\j2re1.4.2_05\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] D:\Program Files\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LifeScape Media Detector] D:\Program Files\Picasa\PicasaMediaDetector.exe
O4 - HKLM\..\Run: [{0228e555-4f9c-4e35-a3ec-b109a192b4c2}] D:\Program Files\Gmail\Gmail Notifier\gnotify.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "D:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] D:\PROGRA~1\GRISOF~1\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] D:\PROGRA~1\GRISOF~1\AVGFRE~1\avgemc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] D:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NetFxUpdate_v1.1.4322] "D:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322\netfxupdate.exe" 1 v1.1.4322 GAC + NI NID
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] D:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] H:\Valve\Steam\\Steam.exe -silent
O4 - HKCU\..\Run: [LookNMeet] D:\Program Files\LookNMeet\Agent.exe
O4 - Startup: WinBar.lnk = D:\Program Files\Winbar\WinBar.exe
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://D:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - D:\Program Files\Java\j2re1.4.2_05\bin\npjpi142_05.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - D:\Program Files\Java\j2re1.4.2_05\bin\npjpi142_05.dll
O9 - Extra button: LookNMeet - {5D602A21-B929-11d7-A5D3-005022E14DE3} - http://www.looknmeet.be/ (file missing)
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - D:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - D:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - D:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O12 - Plugin for .mid: D:\Program Files\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin2.dll
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.co...?1095713392811
O16 - DPF: {99B6E512-3893-4155-9964-8EB8E06099CB} (WebSpyWareKiller Class) - http://download.zonelabs.com/bin/pro...tor/WebSWK.cab
O16 - DPF: {C9A703E2-3145-11D8-813C-005022E14DE2} (Installer Class) - http://www.looknmeet.be:8080/lnm_v4/...tInstaller.cab
O20 - Winlogon Notify: unsys - D:\WINDOWS\security\unsys.dll
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - D:\PROGRA~1\GRISOF~1\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - D:\PROGRA~1\GRISOF~1\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: InCD Helper (InCDsrv) - Ahead Software AG - D:\Program Files\Ahead\InCD\InCDsrv.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - D:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - D:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
Oud 30-04-2005, 13:57
dragonstorm
dragonstorm is offline
ik heb geen idee wat dit allemaal betekent.

Het kan heel goed dat trident gewoon ergens in een infinite loop raakt niet netjes maar je gaat er niet dood van
maar je zult de rest maarf van de echte experts moeten vragen

en in de tussentijd kun je natuurlijk altijd mozilla firefox gebruiken, dit is een prima browser.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 14:20
freyk
freyk is offline
Citaat:
dragonstorm schreef op 30-04-2005 @ 14:57 :
en in de tussentijd kun je natuurlijk altijd mozilla firefox gebruiken, dit is een prima browser.
Explorer.exe is niet internet explorer maar windows verkenner.
Oud 30-04-2005, 14:51
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik gebruik ook geen explorer meer. Nergens voor nodig.
Oud 30-04-2005, 15:22
M@rco
M@rco is offline
^ lol
Hoop dat je IE bedoelt. Als je explorer.exe afsluit is je taakbalk weg

@Methuselah:
Klinkt misschien gek maar verwijder ZoneAlarm eens. Dat staat erom bekend dat het voor allerlei vage problemen kan zorgen. Bovendien heb je het eigenlijk ook niet echt nodig, aangezien de ingebouwde firewall in XP SP2 goed genoeg is

Laatst gewijzigd op 30-04-2005 om 15:59.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 16:18
Gimme more beer
Citaat:
M@rco schreef op 30-04-2005 @ 16:22 :
^ lol
Hoop dat je IE bedoelt. Als je explorer.exe afsluit is je taakbalk weg
Ik heb een vervanger voor de reguliere Explorer. Je hebt windows nodig om fatsoenlijk te kunnen gamen, maar bepaalde dingen moet je er wel af strippen...
Oud 30-04-2005, 16:45
dragonstorm
dragonstorm is offline
idee: consoles voor gaming, pc's voor enigzins nuttig werk
aargh, ik raak offtopic.

bovendien is explorer.exe best wel functioneel als IE
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 16:45
grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 30-04-2005 @ 17:18 :
Ik heb een vervanger voor de reguliere Explorer. Je hebt windows nodig om fatsoenlijk te kunnen gamen, maar bepaalde dingen moet je er wel af strippen...
nog nooit van gehoord....
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 17:20
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 30-04-2005 @ 17:18 :
Ja, want anders kun je natuurlijk niet fatsoenlijk gamen!
Oud 30-04-2005, 19:12
Gimme more beer
Citaat:
M@rco schreef op 30-04-2005 @ 18:20 :
Ja, want anders kun je natuurlijk niet fatsoenlijk gamen!
Ik heb het liefst een goede prestatie op een iets minder duur systeem.
Oud 30-04-2005, 20:37
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
@Methuselah:
Klinkt misschien gek maar verwijder ZoneAlarm eens. Dat staat erom bekend dat het voor allerlei vage problemen kan zorgen. Bovendien heb je het eigenlijk ook niet echt nodig, aangezien de ingebouwde firewall in XP SP2 goed genoeg is
Die ingebouwde firewall heb ik na heel wat moeite uitgeschakeld gekregen. Heb ZoneAlarm al eeuwen erop staan maar hij doet pas recentelijk vaag, m'n explorer. En 't gaat inderdaad wel degelijk níet om IE.

Laatst gewijzigd op 30-04-2005 om 20:40.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 20:55
Droyd
Droyd is offline
Eerst en vooral zoveel mogelijk spyware verwijderen...best met adaware als je daar weinig ervaring mee hebt...anderzijds een combo van spybot, adaware en hijackthis.

Heb je onlangs iets geinstalleerd? DivX codec, p2p programma's?

Vervolgens zou ik in veilige modus starten. Als het goed is zou explorer dan normaal moeten werken.

Vervolgens doe je Start->Uitvoeren->Regedit en ga je hierheen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run en zie je een aantal items.

Dan doe ik steeds het volgende per item:
1. rechtermuisknop item -> modify->waarde kopieren met ctrl+c (bv c:\iets.exe) en cancel (je wijzigt dus niets)
2. Start->uitvoeren->ctrl+v en Enter (of ok)
3. Indien 100% cpu weet je dat deze de oorzaak is, zoniet...via taakbeheer explorer afsluiten en opnieuw opstarten voor de zekerheid. Indien nog steeds geen 100% cpu...doorgaan naar volgend item.

Maar das een wanhoopspoging en neemt wat tijd in beslag, zorg in eerste instantie dat je vooral dat je geen spyware hebt staan want ik zie winbar in je lijst staan :-)

Laatst gewijzigd op 30-04-2005 om 20:57.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 20:58
Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Citaat:

Mmm, dat zou ik vreemd vinden... Ik gebruik al jaren ZoneAlarm en heb er nog nooit problemen mee gehad. Maar dat neemt niet weg dat het niet kan natuurlijk...

Het is idd wel zo dat de ingebakken firewall van XP SP2 goed genoeg is, maar het leuke aan ZoneAlarm is dat je goed kan zien welke programma's wanneer het een netwerkconnectie willen aangaan.

@ Methuselah: Wanneer krijg je 100% load met explorer ? Als je tussen pagina's switched, maar wat bedoel je met tussen pagina's switchen in explorer ?
Oud 30-04-2005, 21:04
Droyd
Droyd is offline
Citaat:
grensgeval schreef op 30-04-2005 @ 17:45 :
nog nooit van gehoord....
Als je bedoelt dat je nog nooit van een shell gehoord hebt ter vervanging van explorer...die zijn er idd. Ik gebruikte zoiets op mijn p120 om te kunnen gamen.

Je verliest wel ontzettend veel functionaliteit (sneltoetsen etc, volgens mij kan je zonder explorer onmogelijk het configuratiescherm gebruiken.) maar daar stond tegenover dat je wel weer wat ram vrijhoudt...dus als je ENKEL gamet (of enkel iets anders, browsen ofzo) is het wel handig.
Oud 30-04-2005, 21:33
M@rco
M@rco is offline
Och, ja... in het geval van Windows 2000/XP wordt dat RAM geheugen toch wel geclaimd tijdens een spel (explorer.exe wordt op dat moment niet gebruikt en wordt in de pagefile op je HDD gezet), dus dan is het vrij nutteloos. Maar goed, veel mensen zijn ook erg blij met het placebo-effect (lees: 9 van de 10 "tweaks" voor Windows)
Oud 30-04-2005, 22:49
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Droyd schreef op 30-04-2005 @ 21:55 :
Eerst en vooral zoveel mogelijk spyware verwijderen...best met adaware als je daar weinig ervaring mee hebt...anderzijds een combo van spybot, adaware en hijackthis.

Heb je onlangs iets geinstalleerd? DivX codec, p2p programma's?

Vervolgens zou ik in veilige modus starten. Als het goed is zou explorer dan normaal moeten werken.

Vervolgens doe je Start->Uitvoeren->Regedit en ga je hierheen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run en zie je een aantal items.

Dan doe ik steeds het volgende per item:
1. rechtermuisknop item -> modify->waarde kopieren met ctrl+c (bv c:\iets.exe) en cancel (je wijzigt dus niets)
2. Start->uitvoeren->ctrl+v en Enter (of ok)
3. Indien 100% cpu weet je dat deze de oorzaak is, zoniet...via taakbeheer explorer afsluiten en opnieuw opstarten voor de zekerheid. Indien nog steeds geen 100% cpu...doorgaan naar volgend item.

Maar das een wanhoopspoging en neemt wat tijd in beslag, zorg in eerste instantie dat je vooral dat je geen spyware hebt staan want ik zie winbar in je lijst staan :-)
Ik gebruik al jaren Ad-Aware en Spybot, nu ook nog Hijackthis.

Heb niets recents geïnstalleerd, nu ja, op m'n Win98SE-partitie Red Alert I en C&C I.

Winbar is gewoon 'n progje waarmee ik bovenaan in 'n balkje kan zien hoeveel m'n CPU oa verbruikt en hoeveel ik download enzo.
Oud 30-04-2005, 22:50
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Kawoutertje schreef op 30-04-2005 @ 21:58 :
@ Methuselah: Wanneer krijg je 100% load met explorer ? Als je tussen pagina's switched, maar wat bedoel je met tussen pagina's switchen in explorer ?
Als ik verschillende mappen heb openstaan, bvb "Roel" en dan ook nog eens "Wouter" en dan nog één of twee IE-venstertjes, dan blijft ie vaak even hangen op 100%CPU-load als ik switch tussen die vensters en als ik dan ga kijken via Task Manager, gebruikt explorer.exe dan al m'n CPU-vermogen.
Oud 01-05-2005, 00:37
Gimme more beer
Citaat:
M@rco schreef op 30-04-2005 @ 22:33 :
Och, ja... in het geval van Windows 2000/XP wordt dat RAM geheugen toch wel geclaimd tijdens een spel (explorer.exe wordt op dat moment niet gebruikt en wordt in de pagefile op je HDD gezet), dus dan is het vrij nutteloos. Maar goed, veel mensen zijn ook erg blij met het placebo-effect (lees: 9 van de 10 "tweaks" voor Windows)
Elke tweak die ik maak is nuttig. Ik browse door m'n PC met lightning-speed en doe lang niet alles om m'n games sneller te maken, maar ook voor extra functionaliteit, sneller browsen en betere "looks". Ik ben bijvoorbeeld op m'n explorer-loze PC (alleen m'n werk-PC momenteel) geheel afgestapt van de startbalk etc. Ik heb nu een veel beter systeem ontdekt dat fantastisch samenwerkt met mijn desktop input
Oud 02-05-2005, 12:53
Methuselah
Methuselah is offline
Heb niets veranderd, maar surf nu gewoon via Mozilla (wat ik reeds geïnstalleerd had) en heb geen CPU-overload gevallen meer...
Oud 07-05-2005, 15:07
bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 30-04-2005 @ 23:50 :
Als ik verschillende mappen heb openstaan, bvb "Roel" en dan ook nog eens "Wouter" en dan nog één of twee IE-venstertjes, dan blijft ie vaak even hangen op 100%CPU-load als ik switch tussen die vensters en als ik dan ga kijken via Task Manager, gebruikt explorer.exe dan al m'n CPU-vermogen.
fak dit heb ik ook!
en ik weiger om mozilla te gebruiken
dus oplossingen zijn welkom
Oud 07-05-2005, 15:10
Verwijderd
Hebben jullie het nou over Internet Explorer of over Explorer?

Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 15:50
Gimme more beer
Citaat:
Mortification schreef op 07-05-2005 @ 16:10 :
Hebben jullie het nou over Internet Explorer of over Explorer?

Explorer.
Oud 07-05-2005, 15:51
Gimme more beer
Citaat:
bamiPoep schreef op 07-05-2005 @ 16:07 :
Dat is joúw probleem.
Oud 07-05-2005, 18:26
dragonstorm
dragonstorm is offline
Citaat:

Waarom? Mozilla suite, ok, maar mozilla firefox niet willen gebruiken? waarom dat nou weer
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 07-05-2005 @ 16:50 :
Explorer.
Waarom praten mensen dan ineens over FireFox?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 20:41
Gimme more beer
Citaat:
Mortification schreef op 07-05-2005 @ 19:56 :
Waarom praten mensen dan ineens over FireFox?
Omdat dat blijkbaar toch het probleem oploste.
Oud 08-05-2005, 22:12
Warsocket
Warsocket is offline
Ik heb het ook wel eens als ik in explorer een bepaalde map met multimedia geopend heb

dan zit er 1 zon rotfile bij, en als die map eenmaal geopend is blijft explorer op 100% hangen

mijn oplossing is explorer aflsuiten
met de command line het file verwijderen (lukt noiet als explorer nog aan staat)

en dan explorer weer opstarten
Oud 09-05-2005, 12:01
Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Och, missschien ook een domme opmerking...

Maar als je in explorer een map bekijkt waarbij je je "weergave" op "miniatuurweergave" hebt staan, en er staat in de map een slechte/onvolledige/corrupted file, dan durft explorer daar ook wel eens op blijven hangen. En dan gaat ie idd lopen op 100% CPU-load of dan crasht ie soms zelfs gewoon.
Oud 09-05-2005, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Warsocket schreef op 08-05-2005 @ 23:12 :
Ik heb het ook wel eens als ik in explorer een bepaalde map met multimedia geopend heb

dan zit er 1 zon rotfile bij, en als die map eenmaal geopend is blijft explorer op 100% hangen

mijn oplossing is explorer aflsuiten
met de command line het file verwijderen (lukt noiet als explorer nog aan staat)

en dan explorer weer opstarten
Klopt. Dit is een bekende bug. Met SP2 is dit bijna weg trouwens. Ik heb er nu nooit meer last van.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten