Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2005, 15:11
Verwijderd
Ik zit weer met een lastig computerprobleem waar ik niet uit kom.
Was ff met m'n broertjes pc bezig omdat die nogal vaag ging doen.
Bleek dat hij al bijna een jaar niets aan virussen en spy/adware had gedaan, waardoor hij ruim 300 meldingen kreeg van de worm tibick.f . Het probleem is alleen dat ik die er via de virusscanner niet afkrijg. Verder kan ik om de één of andere reden ook niet in het register komen (staat dat ik dan toestemming moet hebben, maar is wel apart aangezien er maar 1 gebruiker op die pc zit).
Heeft iemand tips wat ik kan doen of is het beste gewoon om te formatteren en opnieuw windows erop te zetten? (laatste heeft m'n broerjte liever niet aangezien er 11gb aan muziek op staat).
Oh ja, en als ik moet formatteren, hoe kom ik met winxp in dos? aangezien je die niet meer bij opnieuw opstarten aan kan klikken.
Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-05-2005, 16:09
freyk
freyk is offline
Welke virusscanner gebruik je dan?
En als je een paar online virusscanners je pc laat scannen?

Tibick is makkelijk te verwijderen, maar ik heb nu ff geen zin om een uitgebreide handleiding te gaan schrijven.

Voor de mensen die dat wel willen doen, een tip:
lees eerst de technical details van W32.Tibick.
Oud 09-05-2005, 16:53
Verwijderd
Ik heb hem nu idd ook weg (incl nog 5 andere virussen), maar de pc doet allerlei dingen als defragmentatie en regedit ed niet meer, dus zet er toch opnieuw windows op, incl meteen wat partities.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten