Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2005, 10:12
love is life
love is life is offline
Gisteren te weten gekomen dat een goede vriendin van mij snuift. Ben redelijk ontgoochelt in haar. En voel me verantwoordelijk... vroeger gingen we altijd met twee op stap totdat we van school veranderden en ik een vaste vriend had. Ze is de verkeerde mensen tegengekomen maar tot maand geleden was dat in orde. Ik zag haar weer geregelt enzo dus alles was in orde. Vorige week belde ik haar om te vragen of ze iets wou doen (het was al rond 23u) en ik hoor haar een snuifgeluid maken ... ik had er al geen goed gevoel bij, heb er met twee goede vrienden over gehad (met wie we vroeger ook altijd mee op stap gingen) en ze zeiden dat ze haar alleen nog maar zagen voor wat wiet dat ze altijd onmiddellijk terug weg was. Nu gisteren komt ze af, en ik vertel haar over het telefoonvoorval, ze zei kei geambeteerd da ze mij daar een andere keer over wou spreken, ma ni nu, waarop ik begin te wenen, want ook al hebben we elkaar dit jaar niet veel gezien ze blijft een goede vriendin. Ze vertelt me dat de twee mensen waarmee ze nu omgaat (dat een koppel is) altijd aandringen da ze me hen eet, bij hen blijft slapen en da ze zich ginder ook doucht fin da ze ginder woont. Ze hebben ook aangedrongen da ze zou snuiven, kan daar echt niet mee lachen en ok ze had neen moeten zeggen maar ze is vrij beïnvloedbaar... Nu mijn vraag naar jullie, dit al ooit meegemaakt? Wat hebben jullie toen gedaan? Want ben eetje ten einde raad ...
Oud 07-08-2005, 12:13
Mir-idiotA
Nou....
Tja beinvloedbaar... ze zal het zelf ook wel interessant gevonden hebben, als je echt keitegen bent zeg je wel nee, tenzij er geweld tegen je wordt gebruikt. Maarja dat zie ik mesnen niet zo snel doen om hun drugs aan anderen kwijt te raken.
Het klinkt in jou ogen waarschijnlijk veel enger dan het is. Snuiven is drugs en dus verschrikkelijk!!!
Haar leven is niet meteen verloren hierdoor.
Als ze er binnekort met jou over praat, moet je zorgen dat je niet zo emotioneel wordt. Als zij gedwongen is zou het juist aan haar zijn te gaan huilen.
Wel kun je zeggen dat jij en die andere vrienden waarmee je het over d'r had ook nog steeds voor d'r klaar staan.. wil ze wel bij die andere maten blijven vraag je of ze het uberhaupt nog wil combineren dan, uit je verhaal bleek dat ze nogal veel niet kwam opdagen ofzo?
Veel meer kun je niet doen he? Ja, het niet zo hééél erg probleem vinden dat ze snuift. Daar valt vanaf te komen en het is niet verschrikkelijk !
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 18:10
love is life
love is life is offline
Citaat:
Mir-idiotA schreef op 07-08-2005 @ 13:13 :
Nou....
Tja beinvloedbaar... ze zal het zelf ook wel interessant gevonden hebben, als je echt keitegen bent zeg je wel nee, tenzij er geweld tegen je wordt gebruikt. Maarja dat zie ik mesnen niet zo snel doen om hun drugs aan anderen kwijt te raken.
Het klinkt in jou ogen waarschijnlijk veel enger dan het is. Snuiven is drugs en dus verschrikkelijk!!!
Haar leven is niet meteen verloren hierdoor.
Als ze er binnekort met jou over praat, moet je zorgen dat je niet zo emotioneel wordt. Als zij gedwongen is zou het juist aan haar zijn te gaan huilen.
Wel kun je zeggen dat jij en die andere vrienden waarmee je het over d'r had ook nog steeds voor d'r klaar staan.. wil ze wel bij die andere maten blijven vraag je of ze het uberhaupt nog wil combineren dan, uit je verhaal bleek dat ze nogal veel niet kwam opdagen ofzo?
Veel meer kun je niet doen he? Ja, het niet zo hééél erg probleem vinden dat ze snuift. Daar valt vanaf te komen en het is niet verschrikkelijk !
Idd ze komt vaak niet opdagen, ben niet tegen drugs ik ben gewoon niet zo te vinden voor snuiven
We zijn allebei emotioneel geworden gisteren, maar ik zal wel zien hoe het verder afloopt, ik hoop goed want ...
Oud 07-08-2005, 19:03
Mir-idiotA
wat zou slecht zijn dan?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 20:15
Verwijderd
moet ze zelf maar achter komen
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 20:27
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
love is life schreef op 07-08-2005 @ 11:12 :
Ik zag haar weer geregelt enzo dus alles was in orde.
dat is nog wel een heel iets om te zeggen van jezelf, maar goed

Ik zou zeggen, als ze iets niet wilt, moet ze het ook niet doen, heel simpel
Oud 08-08-2005, 18:59
love is life
love is life is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 07-08-2005 @ 21:27 :
dat is nog wel een heel iets om te zeggen van jezelf, maar goed

Ik zou zeggen, als ze iets niet wilt, moet ze het ook niet doen, heel simpel
Wat bedoel je met "dat is nog wel een heel iets om te zeggen van jezelf"?

Wil ze niet in een van die psychiatrische instellingen gaan bezoeken omdat ze gek is geworden ...
Oud 08-08-2005, 19:03
Verwijderd
Ik krijg het gevoel dat dat koppel haar afhankelijk wil maken van hun, dat vind ik eng.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 21:00
Verwijderd
Het is natuurlijk vervelend maar als ze zelf niet inziet dat er iets niet goed zit en ze er niet mee wil stoppen krijg jij dat ook niet voor elkaar. Als ik jou was zou ik eens goed met haar gaan praten over alles.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 21:03
Type
Type is offline
Citaat:
love is life schreef op 08-08-2005 @ 19:59 :
Wat bedoel je met "dat is nog wel een heel iets om te zeggen van jezelf"?

Wil ze niet in een van die psychiatrische instellingen gaan bezoeken omdat ze gek is geworden ...
Hij bedoelt dat het een beetje overkwam alsof je dacht dat ze enkel door met jou om te gaan nog op 'het goede pad' bleef.

Goed. Verder vind ik dat je haar zelf haar eigen waarde toe moet laten kennen aan zulke zaken, en dat ze haar eigen prioriteiten moet stellen.
Het enige wat jij in principe 'mag' doen imo, is haar informeren over alle gevolgen die het zal hebben voor haar, en eventueel voor jullie vriendschap, hoewel je daar mee op moet passen imo.
Oud 09-08-2005, 08:33
Verwijderd
naja ik zou ten eerste wat minder belgs typen
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 13:05
Type
Type is offline
Citaat:
sjek schreef op 09-08-2005 @ 09:33 :
naja ik zou ten eerste wat minder belgs typen
ik zou daar als ik jou was wat minder over zeiken, als het leesbaar is, is het leesbaar.
Reageren

Regels voor berichten