Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2005, 22:24
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Hoi,

Er zijn hier vast wel een aantal filmfanaten die hier verstand van hebben!

Ik heb gisteren 2 dvdbox giftsets van lord of the rings gekocht deel 2 en 3 bij de large, die zijn namelijk in de aanbieding.

Mijn broer las echter net op een forum dat er een kans is dat er geen Nederlandse ondertiteling blablabla opstaan en het dus geen Nederlandse uitgave zou zijn, maar er slechts spaanse en engelse ondertiteling etc opstaan...deels gebaseerd op een beschrijving die bij 1 van de 2 producten staat in het engels op de site van large, bij de andere staat helemaal niets hierover vermeld, en in het tijdschrift al helemaal niet.

Op internet is wel te vinden dat ze van regio 2 zijn, dit is toch van Europa? En die hebben dus allemaal dezelfde versies zeg maar en zit er dus ook gewoon Nederlandse ondertiteling bij etc? Misschien heeft iemand ze er al gekocht en weet hij of zij dit?

Ik heb ze al even een mail gestuurd, maargoed dat zal vast ook wel dagen duren voor ik reactie krijg!

Laatst gewijzigd op 11-05-2005 om 22:27.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-05-2005, 22:39
Flagellant
Flagellant is offline
Regio 2 hoeft niet persé te betekenen dat de DVD ook ondertitels bevat voor alle landen die binnen de regio 2 code vallen. Het zou dus heel goed kunnen dat de DVD inderdaad slechts Engelse en Spaanse ondertitels bevat.

Even antwoord afwachten lijkt me toch het devies.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 07:58
Verwijderd
Inderdaad, er kunnen meerdere regio 2 DVD-uitgaves zijn. Bijv. een UK-editie én een NL-editie die (vanzelfsprekend) binnen regio 2 vallen.

www.dvdcompare.net

Op deze site kun je de titel invullen en zien welke uitgaven er zijn van de film.

Overigens, Engelse ondertiteling is toch ook wel te begrijpen?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 08:55
ganralph
ganralph is offline
had de Large niet trouwens altijd een heel klein icoontje in hun tijdschrift dat aangaf of er wel of geen nederlandsche ondertiteling op zit?
Oud 12-05-2005, 12:23
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Citaat:
N00dles schreef op 12-05-2005 @ 08:58 :
Inderdaad, er kunnen meerdere regio 2 DVD-uitgaves zijn. Bijv. een UK-editie én een NL-editie die (vanzelfsprekend) binnen regio 2 vallen.

www.dvdcompare.net

Op deze site kun je de titel invullen en zien welke uitgaven er zijn van de film.

Overigens, Engelse ondertiteling is toch ook wel te begrijpen?
Engelse ondertiteling is te begrijpen, maar aangezien er met name in LOTR allerlei benamingen etc zijn en namen van voorwerpen en ga zo maar door heb ik het liever gewoon in het Nederlands

Citaat:
ganralph schreef op 12-05-2005 @ 09:55 :
had de Large niet trouwens altijd een heel klein icoontje in hun tijdschrift dat aangaf of er wel of geen nederlandsche ondertiteling op zit?
Klopt, maar niet bij alle dvd's
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 12:41
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Ik heb er even heen gebeld, was ook mogelijk blijkbaar! Ze kunnen mij niet precies vertellen WELKE versie/uitgave het is...dat is wel jammer en eerlijk gezegd beetje dom...

Ik mag hem gewoon open maken en even bekijken en eventueel weer op laten halen als het in mijn ogen niet de goede versie is (Dit gaat over ROTK, die van TTT is helaas uitverkocht), als dit maar in samenspraak is met Large etc en ze verder informeer bij ontvangst

Nujaaaaa
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 11:27
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Update

Heb de dvdbox giftset van ROTK inmiddels ontvangen...en godzijdank is het gewoon een "Nederlandse" uitgave!

"Gat in lucht springt"
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 11:36
Flagellant
Flagellant is offline
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten