Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2005, 17:48
hola
hola is offline
ik vroeg me eigelijk af of leraren onbedekte tatoages mogen hebben. ik wil graag leraar worden, maar een tattoo wil ik ook! en hoe zit het met piercings?

iemand enig idee?
Oud 08-05-2005, 18:09
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik denk dat de kans groot is dat ze je minder snel aannemen. Maar geen kans op werk lijkt mij overdreven. Waar zou je een tattoo willen dan aangezien ie onbedekt is? De meeste tattoos zijn toch wel te bedekken.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 18:19
Verwijderd
Met mogen heeft het niet zoveel te maken. Het zal afhangen van je werkgever. Bij een grote VMBO in de Randstad zullen tattoos geen enkel probleem zijn, maar bij een zelfstandig gymnasium wellicht wel.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 18:46
Verwijderd
ik zou idd geen LOVE en HATE op je knokkels zetten. Als je op bijv. je bovenarm een tatoeage hebt hoef je die natuurlijk niet te laten zien bij je solicitatie, maar als je in de zomer een armloos-shirt aan hebt zullen ze je er niet om ontslaan.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 19:04
Freestyler*
Freestyler* is offline
ligt aan de (soort) school
Oud 08-05-2005, 19:58
Wawl
Wawl is offline
Ik zou het gewoon niet doen. Je verminkt je lichaam op een wijze die vrijwel niet reversibel is. Verder zal een duidelijk zichtbare tattoo je kansen op een leuke baan doen slinken. Denk er dus nog eens rustig over na.
Oud 08-05-2005, 20:04
Verwijderd
Ik kan me indenken dat een paar ruige biker tattoo's wel stoer zijn op een vmbo.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 21:02
Verwijderd

Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 07:56
Verwijderd
Misschien dat je als docent cultuur oid wel eerder wordt aangenomen met tattoo's.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 10:24
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Op onze school zul je niet aangenomen worden. Maar daar zou ik me niet te druk om maken
Oud 09-05-2005, 13:47
Go
Go is offline
Laat de tattoo zetten nadat je aangenomen bent. Natuurlijk moet je wel een beetje geduld hebben.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 14:35
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-05-2005 @ 19:19 :
Met mogen heeft het niet zoveel te maken. Het zal afhangen van je werkgever. Bij een grote VMBO in de Randstad zullen tattoos geen enkel probleem zijn, maar bij een zelfstandig gymnasium wellicht wel.
Wij hadden een leraar Engels met een piercing. Helaas is hij weggegaan omdat hij elders meer kon verdienen.
Oud 09-05-2005, 14:57
Verwijderd
Citaat:
fractuur schreef op 09-05-2005 @ 15:35 :
Wij hadden een leraar Engels met een piercing. Helaas is hij weggegaan omdat hij elders meer kon verdienen.
Een piercing is altijd nog minder ordinair dan een tattoo.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 15:45
Sparkle.
Sparkle. is offline
Ligt aan het karakter van de school (Conservatief? Gereformeerd? Katholiek?)
Maar op een openbare school mogen zijn officieel geen onderscheid maken..

Maar natuurlijk ligt het wel aan de soort tattoo en je verdere "uiterlijke verschijning".
Het lijkt mij, als je daarbij kunt bewijzen, dat je een goede lerares bent, dat het "overige" geen probleem is.
Oud 09-05-2005, 23:12
MB
MB is offline
Waar wil je een tattoo dan, die je niet gewoon kan bedekken met normale kleding?

Hangt ook af van de soort tattoo, als jij een klein hartje op je pols hebt staan maken ze daar vast geen punt van. Maar met een swastika op je voorhoofd zijn ze waarschijnlijk wat minder enthousiast
Oud 10-05-2005, 14:23
Verwijderd
Ik vind dit echt een boeiende issue.

Want ga je in dienst van de representativiteit door een 'beter' uiterlijk en dus meer kans op werk en dus op een beter leven? (zwart wit gezien) OF ga je in dienst van jezelf en neem je die tattoo?

Ik denk dat er een middenweg is!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 14:46
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
lindaaaa schreef op 10-05-2005 @ 15:23 :
Ik denk dat er een middenweg is!
Ja zoals een tattoo nemen op een plek die je makkelijk kunt bedekken.

Een tattoo op je voorhoofd laten zetten is gewoon stom. Ik wil daarom ook nog steeds weten waar ze hem wilt zetten.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 15:10
Verwijderd
ja snap ik. Maar als ze dat nog niet weet; zet hem gewoon ergens waar het makkelijker te bedekken is. En die plek kan je zelf wel weer verzinnen.

Maar ja, ze zegt onbedekte tattoos he. Stel dat je perse een tattoo op je onderarm wil. Zou je het dan toch doen?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 16:07
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-05-2005 @ 15:57 :
Een piercing is altijd nog minder ordinair dan een tattoo.
Nou ja, een tattoo is nog te verbergen, bijv. op je bovenarm of rug, maar een piercing (wenkbrauw in dit geval) is altijd zichtbaar.
Oud 10-05-2005, 17:01
Verwijderd
Citaat:
fractuur schreef op 10-05-2005 @ 17:07 :
Nou ja, een tattoo is nog te verbergen, bijv. op je bovenarm of rug, maar een piercing (wenkbrauw in dit geval) is altijd zichtbaar.
Ja, maar ik neem even aan dat het gaat om zichtbaarheid van beide. Ik geloof niet dat sollicitanten voor een baan als leraar worden onderworpen aan een full-naked lichamelijk onderzoek.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 18:12
Verwijderd
Wij hebben in iedergeval ook leraren met piercings rondlopen maar onze school is dan ook vrij makkelijk (ook stagaire met hanekam e.d.). Ik denk dat het per school verschilt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten