Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2005, 09:27
Verwijderd
Een neef van mij stoort aan de kleine vlekjes en kleine wormpjes/sliertjes die je ziet als je in het felle licht kijkt.
Het viel hem nooit eerder op.

Dan zie je wel eens van die kleine dingetjes op je oogbal glijden.

Ik zei dat ik dat al zo lang heb dat het normaal is.

Maar is het nu wel normaal?

Of is het een vertroebeling en een beginproces van slechtzien?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 09:28
Verwijderd
Zo iets als dit?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 10:11
Verwijderd
Is normaal.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 11:03
Kim18
Kim18 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 09-05-2005 @ 11:11 :
Is normaal.
Oud 09-05-2005, 11:59
Kaa
Kaa is offline
ik geloof dat dat afgestorven cellen waron in je oogvocht ofzo ...zoiets heb ik ooit gelezen...Kan geen kwaad, tot op zekere hoogte
Oud 09-05-2005, 12:45
Verwijderd
ik dacht altijd dat je dan gewoon het bloed in de mini-adertjes van je netvlies zag bewegen, oid ...
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 13:07
Cookie
Cookie is offline
ik heb ht ook wel, kga ze altijd volgen
Oud 09-05-2005, 13:50
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 09-05-2005 @ 13:45 :
ik dacht altijd dat je dan gewoon het bloed in de mini-adertjes van je netvlies zag bewegen, oid ...
En dit is dus ook wat ik krijg als ik mijn lenzen dagelijks te lang inhoud OF te weinig knipper...worden mn ogen te droog van, waardoor er adervorming ontstaat voor je pupil om het zuurstofgehalte op peil te houden...en dan zie je dus van die "sliertjes"
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 14:21
11568
11568 is offline
Het lijkt wel of iedereen er opeens last van krijgt oid....hoor het ook om mij heen steeds, eerst werd IK nog voor gek verklaard toen ik het vertelde
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 16:39
MoonWolf
MoonWolf is offline
Citaat:
11568 schreef op 09-05-2005 @ 15:21 :
Het lijkt wel of iedereen er opeens last van krijgt oid....hoor het ook om mij heen steeds, eerst werd IK nog voor gek verklaard toen ik het vertelde
Ik zie het vooral als ik naar iets lichts kijk, bijv de blauwe hemel of een vlak waar de zon op schijnt.
Dat heb je in de winter niet zo veel waardoor het kan zijn dat het mensen nu het lente is de mensen het weer zien en er bij stil staan.
Oud 09-05-2005, 17:21
Brasco
Brasco is offline
heb het ook.. alleen bij mn linkeroog.. het duurde lang voordat ik doorhad dat het in mn oog zat.. paar keer gehad dat ik steeds dacht dat er een stofje voorbijkwam.. dus ik mee kijken, totdat ik erachter kwam dat het gewoon een "sliertje" in mn oog was.. echt cool
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 17:43
Verwijderd
Ik vond het altijd normaal.

Maar mijn neef maakte zich zorgen.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 13:52
HFL!
HFL! is offline
is dat niet gewoon stof dat op je oog zit, dus aan de buitenkant? want bij mij zakt het allemaal heel langzaam naar beneden, als ik mn ogen stil hou
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 14:05
Prof. Dr. Uil
Prof. Dr. Uil is offline
Citaat:
SimplyABoy18 schreef op 09-05-2005 @ 14:50 :
En dit is dus ook wat ik krijg als ik mijn lenzen dagelijks te lang inhoud OF te weinig knipper...worden mn ogen te droog van, waardoor er adervorming ontstaat voor je pupil om het zuurstofgehalte op peil te houden...en dan zie je dus van die "sliertjes"
Dat is de grootste onzin die je nu loopt te verkopen. Je mist 2 belangrijke punten.

(1) Ook al zou dit als gevolg van zuurstoftekort geschieden, dan kunnen aderen nooit in 1 dag zo'n dusdanige afstand (van netvlies tot pupil, door de iris) afleggen. Zo snel kunnen aderen gewoonweg niet groeien

(2) Bij zuurstoftekort groeien aderen inderdaad richting je hoornvlies, maar niet er helemaal doorheen. Dat zou betekenen dat alles wat je ziet een rode tint krijgt . Bovendien zouden deze aderen de volgende dag niet meteen weg zijn. Het heeft lang geduurd voor ze er waren, maar het duurt nog langer voor ze weer weg zijn.

Bovendien heeft te weinig knipperen geen reet te maken met zuurstofuitwisseling in je hoornvlies en lens. Knipperen heeft WEL invloed op de verversing van het oogvocht (waarin vuil zich ophoopt).

Ik durf geen uitsluitsel te geven over de klacht, maar wat jij zegt is het iig niet .
Oud 10-05-2005, 16:54
sjefke
sjefke is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 09-05-2005 @ 11:11 :
Is normaal.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 19:41
MC Bobie
MC Bobie is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 09-05-2005 @ 14:07 :
ik heb ht ook wel, kga ze altijd volgen
Oud 11-05-2005, 10:47
Dizz
Dizz is offline
Citaat:
hero of time schreef op 10-05-2005 @ 14:52 :
is dat niet gewoon stof dat op je oog zit, dus aan de buitenkant? want bij mij zakt het allemaal heel langzaam naar beneden, als ik mn ogen stil hou
Zoals bezinksel in zo'n kerst ding die je moet schudden, en dat gaat het sneeuwen in dat ding
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten