Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2005, 17:41
LoveGirl212
LoveGirl212 is offline
Hello,
Ik heb een vraag die waarschijnlijk nogal stom gaat klinken : ik heb nog nooit make-up gedragen, maar ik zou er graag mee beginnen. Met wat zou ik het beste beginnen? Dus oogschaduw, eyeliner, mascara ...?
Ik wil liefst iets dat niet te erg opvalt (dus niet ineens knalroze lippenstift of heel opvallende oogschaduw ofzo ). En het stomste gedeelte van de vraag moet nog komen: hoe moet je het opdoen?

Ik ken er echt nìks van, tot mijn grote spijt. Ik weet bv. wel waar een lijntje onder je ogen moet komen, maar of het nu dik of dun moet zijn, of tot waar het moet komen, ik zou het écht niet weten.
Tuurlijk kan ik het aan vriendinnen vragen, maar ik ben nogal stil en verlegen enzo, en ik vind het zo 'beschamend' om het te vragen, hoewel ze me zeker niet zouden uitlachen ofzo. Maar dan nog zou ik graag een 'basiskennis' hebben. Ik heb al wat op internet en op dit forum gezocht, maar ik vind niet echt heel veel over hetgeen ik zoek.

Dus als jullie nog 'beginnerstips' hebben, of goede site's ofzo (eventueel met plaatjes), of als jullie echte experts zijn en jullie kennis met mij willen delen..

Thnx alvast
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-05-2005, 17:52
schimmel
schimmel is offline
mascara, oogpotlood, eyeliner, oogschaduw.. probeer iets.
haal wat wattenschijfjes en reinigingsspul en klooi gewoon wat aan, het is toch een kwestie van oefenen en bij iedereen staat weer iets anders het best. dat geldt ook voor dunne of dikke lijntjes, etc.
Oud 01-05-2005, 18:31
Maija
Maija is offline
niet teveel opsmeren,
Ik gebruik zelfde make up, het ligt heel erg aan je gezicht, natuurlijk mooi is veel mooier,
En ik weet best wel dat ik toen ik op mijn 14e begon met make up, best een paar keer slecht heb uit gezien, dus 1 tip hou je in..
Oud 01-05-2005, 18:43
Verwijderd
Ik weet niet wat voor kleur ogen je hebt..

Ikzelf heb bruine ogen en ik doe al een hele tijd met zo'n doosje dubbele oogschaduw (licht en donkerbruin) van de Hema, echt fijn spul. Het opdoen kon ik eerst ook niet maar ik heb het geprobeert (eerst klein beetje) en vervolgens steeds een beetje meer.

Daarnaast kan je ook wel wat mascara op doen, ik had bij de etos die ene mascara gekocht die bij kassa goed uit de bus was gekomen.. Het opdoen van mascara lukt het beste als je de huid van je oog iets om hoogtrekt. En oja, ga niet wild knipperen want dan zit het dus in je wimper..

Verder moet je gewoon proberen. Zelf vind ik een lijntje onder m'n ogen een beetje té.

Het kan aan mij liggen, maar bij mijn bruine ogen staat dus géén blauwe make-up. Roze wel bijvoorbeeld..

Als je iets meer wil kan je best twee dingen over elkaar doen. Bijvoorbeeld lichtbruin met een beetje roze/blauw/groen ofzo. Wat je zelf leuk vind..

Achja, ik heb 2 maanden geleden ook voor het eerst make-up gekocht en gebruikt en nu vind ik het ook wel leuk staan enzo
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 19:04
LoveGirl212
LoveGirl212 is offline
Bedankt alvast iedereen!!

En @ Evatjuhhhh: ik heb ook bruine ogen
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 19:39
terror koekjes
terror koekjes is offline
Citaat:
LoveGirl212 schreef op 01-05-2005 @ 20:04 :
Bedankt alvast iedereen!!

En @ Evatjuhhhh: ik heb ook bruine ogen
Wat een enorm groot toeval, ik ook al
Oud 01-05-2005, 19:43
LoveGirl212
LoveGirl212 is offline
Citaat:
terror koekjes schreef op 01-05-2005 @ 20:39 :
Wat een enorm groot toeval, ik ook al
Hahaha, hoe grappig
Kun je niet goed lezen ofzo?
Citaat:
Ik weet niet wat voor kleur ogen je hebt..
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 19:57
Verwijderd
nou als je wilt beginnen en je wilt niet dat het teveel opvalt, dan zou ik beginnen met mascara(geen waterproof).
wanneer je bruine ogen hebt zou ik juist geen bruine oogschaduw opdoen, als je wilt dat je ogen juist opvallen en mooi uit komen zou ik iets van zalm, abrikoos, roze, lila, parelmoer van dat soort kleurtjes. hoeft helemaal niet fel te zijn kan gewoon licht. maar je ogen komen mooier uit dan wanneer je bruintinten gebruikt.
voor je lippen kan je beginnen met een lipgloss in een lichte kleur die bij je oogschaduw past
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 22:26
terror koekjes
terror koekjes is offline
Citaat:
LoveGirl212 schreef op 01-05-2005 @ 20:43 :
Hahaha, hoe grappig
Kun je niet goed lezen ofzo?

Eh ja?
Oud 01-05-2005, 22:44
Roos
Roos is offline
Ik zou niet beginnen met eye-liner of oogpotlood omdat dat snel kan mislukken.

Mascara is nog best makkelijk op te brengen en ik heb zelf een doosje oogschaduw van Bourjois (Brun Astral nr. 33) wat heel fris en natuurlijk oogt. Het lijkt heel donker in het doosje maar als je het op je hand (of oog ) smeert wordt het heel schattig.

Ennehm lipgloss kan ook bijna nooit misgaan. Ik heb er een paar van Bourjois met een gouden dop maar die Labello gloss vind ik ook fijn
Oud 01-05-2005, 23:24
Verwijderd
Ga naar de drogist, pak een doosje oogschaduw uit de schap, en VOILA, je draagt make-up.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 10:43
Auryn
Auryn is offline
Ik raad je aan om iig subtiel te beginnen, dus als je mascara op doet, doe dan een beetje, omdat het anders iedereen meteen opvalt en er opmerkingen over gaat maken (en ik neem aan dat je daar niet op zit te wachten). Als je met make-up begint moet je het gewoon heel langzaam opbouwen, eerst koop je mascara, dan n keer lipglos erbij, dan weer een oogpotlood. Zolang je maar voorzichtig expirimenteert en niet teveel in een keer gebruikt leer je het vanzelf wel. En vergeet niet dat er in elk stom meisjesblad al duizend en één tips staan om je mooi op te maken.
Oud 02-05-2005, 10:44
monolo
monolo is offline
wat roos zegt en vooral : experimenteer! door ervaring krijg je door wat het beste bij je past.
Oud 02-05-2005, 19:36
bassgirl
bassgirl is offline
ik doe nogsteeds maar wat, gewoon een bdje tekenen en het zal wel goed zijn en tja over wat je wil.. gewoon een bdje testen
Oud 02-05-2005, 21:08
mwja
mwja is offline
denk aan vingerverf
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 21:37
Bo
Bo is offline
De beste tips; wees creatief en subtiel.

Creatief als; gebruik je vingers, wattenstaafjes, watjes, e.d. om alles netjes op te brengen.

Subtiel als; gebruik niet te veel, breng het dun aan, zorg dat het er natuurlijk uit blijft zien en vermijd felle kleuren.

Ik zou beginnen met het borstelen van je wenkbrauwen, het gebruiken van een goede mascara en transparante lipgloss..
Oud 02-05-2005, 21:39
Bo
Bo is offline
Citaat:
Ik ken er echt nìks van, tot mijn grote spijt. Dus als jullie nog 'beginnerstips' hebben..
Je kan ook naar een groot warenhuis gaan (zoals Bijenkorf) en je daar laten opmaken. Die mensen die daar werken doen dat gratis, ze hebben er verstand van en ze kunnen je goede tips geven.
Oud 11-05-2005, 20:11
Noddy
Noddy is offline
Ga een middag of avond aanklooien.
Als je iets leuk vind doe je het een keer naar school ofzo?
Oud 11-05-2005, 20:29
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Bo schreef op 02-05-2005 @ 22:39 :
Je kan ook naar een groot warenhuis gaan (zoals Bijenkorf) en je daar laten opmaken. Die mensen die daar werken doen dat gratis, ze hebben er verstand van en ze kunnen je goede tips geven.
Kan dat echt? Nou dat ga ik mss ook maar es doen dan, voor als ik es een keertje uitga ofzo.
Maar ik zou me dan wel altijd verplicht voelen om iets te kopen, en dat is kut, want zoveel geld heb ik niet.
Oud 11-05-2005, 21:18
Verwijderd
hmm misschien heb je nog wat aan deze site :

http://www.makemeover.org/ ?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 16:54
LoveGirl212
LoveGirl212 is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 11-05-2005 @ 22:18 :
hmm misschien heb je nog wat aan deze site :

http://www.makemeover.org/ ?