Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
En verder kan je een hacker niet gewoon beoordelen op hoe lang hij het al doet: 95% van de 'hackers' is eerder een scriptkiddie. Gewoon wat tooltjes op een hoop, amper kennis van hoe een pc of het internet in het algemeen werkt en vanaf dat er een klein probleempje optreedt, zullen ze niet meer kunnen werken. Een jaar of 5 geleden kon ik ook al scriptkidden hoor, en zelf heb je dat ook al gedaan. Mensen in mijn omgevingen denken dat ik echt kan hacken, en misschien is dat wel zo maar ik houdt het liever op algemene kennis van een systeem (ook al kan ik indien nodig wachtwoorden van Windows weghalen, etc.). Maar om me echt een hacker te noemen? Neen, ik hoor eerder tot de categorie scriptkiddies (maar gelukkig ken ik heel wat van computers) terwijl een groot deel van de scriptkiddies nog het adres 127.0.0.1 zouden durven 'aan te vallen' (wat dus neerkomt op je eigen computer, trouwens). Volgens mij moet je je niet laten afschrikken, want als het echt zo'n goede hacker was, dan had hij je al lang te grazen gehad. Gewoon op letten voor in het vervolg: nooit meer wachtwoordjes proberen te stelen (hoe verleidelijk het ook is, je bent er in de meeste gevallen toch niets mee).
|
![]() |
Dus ik kan alweer een beetje bedaren van de schrik?
Ik zou ook niet weten hoe hij mijn IP moet achterhalen eerlijk gezegt.. en denk eerlijk gezegt ook niet dat hij zo'n hele goede hacker is.. De tool kwam trouwens van www.squareware.tk geloof ik. Klopt het trouwens ook dat als je achter een router zit, het dan moeilijker wordt om in de pc te komen? Maar iig bedankt voor de uitleg! ![]() |
![]() |
|
Als je via een router surft hoef je je niet zo druk te maken. Ik heb de vrijheid genomen je aan enkele tests te onderwerpen en daaruit blijkt dat je niet zomaar lek bent, wat voornamelijk door je router zal komen. Zorg dat je geen programma's draait die kwetsbaar zijn. Dus ga naar www.windowsupdate.com en update je windows, en zorg dat je de laatste versies draait van MSN en andere software.
||
Citaat:
Voor een scriptkiddie is het niet zo simpel om eerst al voorbij die router te geraken, en dan moet hij nog eens voorbij de beveiliging van je pc geraken. Quasi onmogelijk dus omdat er enerzijds honderden soorten routers zijn (en er zullen voor enkele wel omwegen bestaan, maar die moet je kunnen vinden en dergelijke) plus dan moet hij nog te weten komen op welke pc je zit achter de router. Als je computer zoals Enlightenment zegt nog een beetje up-to-date is (Windows XP SP2 met ingebouwde firewall is al zeer veilig, hoor). Mooi van al die zut afblijven als je weinig van computers afweet. Met scriptkidden kom je nergens: iedereen kijkt op je neer dan: hackers vinden scriptkiddies gewoonweg zielig en de slachtoffers vinden het ook niet fijn.
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
|
oki, nog 1 punt: (offtopic)
don't do bearshare! bearshare staat erom bekend dat er spyware in zit. Bearshare is overigens een gnutella client. Je kunt wel bijvoorbeeld limewire gebruiken, dit is ook een gnutella client, maar deze is gereleased onder de GPL, dat wil ongeveer zoveel zeggen dat de broncode moet worden meegegeven, deze is op te halen op limewire.org. Dit heeft de praktische implicatie dat er geen spyware bij zit. De 'free' version vraagt wel of je wil upgraden naar pro, maar dit is net zomin spyware als het 'quictime pro' venster van quicktime. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Offtopic:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Doelde ik ook op ![]()
|