Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2005, 20:28
Miss-NoNa-BaGus
Miss-NoNa-BaGus is offline
ik zit met een dilemma, ik ben er van het weekend achter gekomen dat de vriend van mijn nichtje drugs gebruikt soft en hard drugs. Moet ik het haar vertellen ja / nee?

reden om het wel te vertellen : haar situatie is op dit moment moeilijk en ik ben bang dat hij haar meesleurt in de drugs shit.

vraag is ook hoe moet ik het haar vertellen?

reden om het (nog) niet te zeggen: dat ze me niet gelooft en als haar vriend erachter komt haar gaat verbieden om met mij om te gaan , want zo'n type is hij wel.

I just dunno....

[Edit bij Mushu] Heb even de titel veranderd, Breezertaal is niet gewenst

Laatst gewijzigd op 18-05-2005 om 20:39.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2005, 20:45
Verwijderd
Ik zou eerst met die vriend gaan praten, als je die een beetje kent. Vragen of hij dat vaker doet, bijvoorbeeld. Of dat hij ooit van plan was dat aan je nichtje te vertellen. Het is namelijk niet echt aan jou om dat te doen, lijkt me. Je kan ook zeggen dat als hij het niet zegt, jij het toch welzal doen. Dat het kiezen of delen is voor hem. Dat zou ik doen tenminste.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 21:45
coopergirl
coopergirl is offline
Ik zou allereerst informeren waarom hij het doet en hoe frequent.. Is het een experimentele fase, is het om te ontsnappen aan de realiteit, is het een kwestie van groepsdruk? Aan de hand daarvan zou ik mijn verdere acties bepalen. Veel mensen zijn direct in shock als ze horen dat je drugs gebruikt, naar mijn mening ook vaak overdreven.. Wellicht kun je hem ook vragen wat de reden is dat hij het voor je nicht(je) verzwijgt..

-X- Jojz
Oud 18-05-2005, 22:15
Carrioncrow
Carrioncrow is offline
hallo ,

Ik den dat het voor je zelf te beschermen tegen ruzie beter zou zijn dat je dan met iemand gaat babbelen die een goeie invloed heeft of je nichtje... zodat ze onmiddelijk kan opgevangen worden. Dit soort zaken vind ik moet je laten oplossen door volwassenen ( ouders , tante , nonkel , enzv )
Die mensen kunnen dan beter kijken wat ze ermee moeten doen.
En moest er nog ieks zijn. Ik en nog vele andere mensen hier vangen je graag op met je vragen en problemen

met vriendelijke groeten ,
carrioncrow
Oud 18-05-2005, 23:35
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Miss-NoNa-BaGus schreef op 18-05-2005 @ 21:28 :
reden om het (nog) niet te zeggen: dat ze me niet gelooft en als haar vriend erachter komt haar gaat verbieden om met mij om te gaan , want zo'n type is hij wel.
Als het eenmaal zo ver is dat hij haar kan verbieden om met andere mensen (familie zelfs) om te gaan, zegt dat wel dat het geen fuck uitmaakt wat jij doet of zegt. Ze zal toch naar hem luisteren, dus je dilemma is totaal zinloos.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 09:04
Gothic
Gothic is offline
zet hem voor het blok: of hij vertelt het zelf of jij doet het...

of je kunt het altijd met een anoniem briefje aan je nichtje vertellen...
Oud 19-05-2005, 10:45
Thee Muts
Thee Muts is offline
Weet je eigenlijk wel zeker dat jouw nichtje daar nog niks van af weet? Dat zij het er misschien (nog) niet met jou over heeft gehad, betekent natuurlijk ook niet dat zij er niks vanaf weet. Misschien wil ze het gewoon niet naar buiten brengen.

Dus het lijkt me handig als je eerst dat eens zeker weet

En verder zou ik hem er eens een keertje op aan spreken. Probeer er wat meer info over bij hem los te krijgen, want je moet wel een beetje een reëel oordeel kunnen stellen natuurlijk. En bespreek ook met hem welke rol jouw nichtje (zijn vriendin dus) daar in speelt. Weet zij er vanaf, waarom wel/niet, wat wil hij daar verder mee geaan doen?

Hoe graag jij je nichtje ook wil beschermen (als dat al nodig is), het is natuurlijk niet jouw verantwoordelijkheid. Ik zou me er iig niet te veel in gaan mengen achter de rug van die vriend om. Zorg eerst dat je concrete informatie hebt en weet hoe je het eventueel aan wil gaan pakken.
Oud 20-05-2005, 21:59
Miss-NoNa-BaGus
Miss-NoNa-BaGus is offline
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Ik heb nog steeds niks ondernomen
Ik weet inderdaad niet zeker of mijn nichtje er al van op de hoogte is , het zou kunnen....
Ik heb zelf het vermoeden dat ze niks in de gaten heeft.

Het punt is , ik spreek haar vriend amper , dus als ik hem zou willen spreken erover is dat via msn , maar is dat wel verstandig vraag ik me dan weer af?
Als ik het vraag in het echt dan is mijn nichtje er ook of ik zou hem moeten bellen , maar dat is helemaal geen optie voor mij!

Ik weet gewoon niet hoe ik het moet vragen aan hem en het onderwerp aan kan snijden Ik ben bang voor zijn reactie...

Ik denk dat ik het er ook maar met mn ouders over ga hebben inderdaad, want het schiet niet op om het in mn eentje op te lossen of in ieder geval wat meer duidelijkheid te krijgen over de situatie, niet dat ik denk dat mn ouders het kunnen oplossen ,maar ze kunnen me er inderdaad mee helpen....

als jullie nog tips hebben hoor ik het graag!

thnx!
Reageren

Regels voor berichten