Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2005, 18:07
_wiet
_wiet is offline
Kwee nie of het hierbij hoort, anders moet je het maar verschuiven ofzo

mare wat gebeurt er eigenlijk als je een spuitje met geen vloeistof, maar alleen lucht in je spuit,

hoe schadelijk is da voor je lichaam, ik wil meer weten
op dat je er dood van ga

maar hoe gaat het te werk, hoezo enz.
Oud 22-05-2005, 18:08
Isiyanka
Isiyanka is offline
Ik heb t nooit uitgeprobeerd ofzo maar volgens mij is het erg gevaarlijk, je krijgt luchtbellen in je bloed die een ader of slagader misschien kunnen blokkeren? Ik weet niet zeker of dat kan, maar volgens mij wel en dan komt er dus geen bloed meer bij een lichaamsdeel, zoiets als een trombose dus.
Oud 22-05-2005, 18:16
Dith
Dith is offline
Als de spuit vol met lucht zit ga je dood.
Oud 22-05-2005, 18:18
_wiet
_wiet is offline
Citaat:
Dith schreef op 22-05-2005 @ 19:16 :
Als de spuit vol met lucht zit ga je dood.
mmm maar hoezo ga je dood, ik bedoel is het wat isayanka zegt, dat et lucht daniin een slagader ga zitten, verstopt raakt enz. of its anders?
en hoe lang duurt het voordat je dood ben

ik ben namelijk werktstuk aan het maken over zelfmoord.....enz

dus iemand suggesties enz. vertel vertel
Oud 22-05-2005, 18:19
Cookie
Cookie is offline
Ik weet t niet?
hoeso...je bent arts in opleiding en hebt een foutje gemaakt?
hoezo wil je er meer van weten dan?
Oud 22-05-2005, 18:20
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
_wiet schreef op 22-05-2005 @ 19:18 :

ik ben namelijk werktstuk aan het maken over zelfmoord.....enz

dus iemand suggesties enz. vertel vertel
owww
Oud 22-05-2005, 18:35
Mara
Mara is offline
Als je lucht in je bloed spuit kan je er idd dood aan gaan (of je er zéker dood aan gaat, weet ik niet).

Ik weet niet wat 't effect is op lucht in je spier of gewoon onder je huid spuiten, lijkt me eerlijk gezegd niet echt levensbedreigend ofzo.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 18:38
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Na even googlen kwam ik op het woord luchtembolie. Maar kan er niet echt informatie over vinden. Hoop dat je er toch wat mee kan.

Dat is dus als het in je aderen komt en dus ook in je hersenen, als je het onder je huid of in je spieren spuit, zal het niet dodelijk zijn. luchtembolie kan volgens mij wel dodelijk zijn, komt ook voor bij duikers die te snel omhoogkomen oid.

Laatst gewijzigd op 22-05-2005 om 18:40.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 18:38
Iveauh
Iveauh is offline
ga je hardstikke dood van, volgens mij is half spuitje al genoeg.
Als je met duiken bijv, oomhoog gaat vanuit de diepte, kun je al dood gaan, omdat lucht uitzet als je hoger komt omdat daar minder druk is.
het heeft wel iets met de hersenen te maken en niet met het bloedvat volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 18:46
_wiet
_wiet is offline
het heeft niets te maken met onder je huid, want dat had ik laatst ook gehad, ik hoeste echt zo erg hard, dat de druk zo hoog opliep in mn longen, dat het lucht gewoon buiten mn longen was ontsnapt, het zat gewoon onder mn huid, bij mn hals en nek, dus dat boeit niet.....

maar het gaat me er meer om, ga je er gelijk dood aan ofzo, hoe het in zn werking ga
Oud 22-05-2005, 18:53
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
_wiet schreef op 22-05-2005 @ 19:46 :
het heeft niets te maken met onder je huid, want dat had ik laatst ook gehad, ik hoeste echt zo erg hard, dat de druk zo hoog opliep in mn longen, dat het lucht gewoon buiten mn longen was ontsnapt, het zat gewoon onder mn huid, bij mn hals en nek, dus dat boeit niet.....
Als het vacuum in je borstkas er niet meer is, dan krijg je een klaplong (dacht ik ). En dat is nou ook weer niet zo heel erg gezond.
Oud 22-05-2005, 19:01
rare kwast
rare kwast is offline
wij hadden t er laatst over en 10 cc lucht in je bloedvaten is niet goed...maar niet direct levens bedreigend (meen ik me te herinneren...ligt er nog wel aan wat voor patiënt en waar de luchtbel heen gaat)
wanneer t nou wel dodelijk was weet ik niet precies meer...
Oud 22-05-2005, 20:22
_wiet
_wiet is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 22-05-2005 @ 20:01 :
wij hadden t er laatst over en 10 cc lucht in je bloedvaten is niet goed...maar niet direct levens bedreigend (meen ik me te herinneren...ligt er nog wel aan wat voor patiënt en waar de luchtbel heen gaat)
wanneer t nou wel dodelijk was weet ik niet precies meer...
mmmz wat moet iemand doen, als iemand gelijk wil sterven.........
jah moet het wel strakies uitgebreid kunnen vertellen in mn werkstuk
Oud 22-05-2005, 20:37
Isiyanka
Isiyanka is offline
Citaat:
_wiet schreef op 22-05-2005 @ 21:22 :
mmmz wat moet iemand doen, als iemand gelijk wil sterven.........
jah moet het wel strakies uitgebreid kunnen vertellen in mn werkstuk
Ik denk dat je dan beter een andere manier van zelfmoord plegen kan gebruiken
beetje cru gezegd misschien, maar aangezien je werkstuk over zelfmoord gaat... ik denk niet dat dit een 'betrouwbare' manier is
Oud 22-05-2005, 21:35
Dith
Dith is offline
Je moet ook bedenken dat het zonder enige kennis best moeilijk is om meteen die naald goed te steken, lijkt me dus niet zo'n slimme manier van zelfmoord eigenlijk.
Oud 22-05-2005, 21:44
_wiet
_wiet is offline
okeeej jullie hebben gelijk, wat heb je nog meer van die suicidale pogingen, btw wat doen die dokters, of wat het ook zijn, als ze daar bepaalde toestemmingen voor krijgen, voor het beeindigen van iemand zn leven, misschien dat iemand daar wat meer over weet?
Oud 22-05-2005, 21:53
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
_wiet schreef op 22-05-2005 @ 22:44 :
okeeej jullie hebben gelijk, wat heb je nog meer van die suicidale pogingen, btw wat doen die dokters, of wat het ook zijn, als ze daar bepaalde toestemmingen voor krijgen, voor het beeindigen van iemand zn leven, misschien dat iemand daar wat meer over weet?
Volgens mij spuiten die gewoon een hoge dosis morfine of een ander pijnstillend/slaapmiddel in.
Oud 22-05-2005, 23:44
Verwijderd
Zoals gezegd, het is dodelijk. Caissonziekte, waarbij de hoge druk die je voelt onder water te snel weer wordt vereffend met de normale luchtdruk aan de oppervlakte, berust op hetzelfde: luchtbellen in de bloedbaan. En het is niet alleen dodelijk, maar ook nog eens heel pijnlijk. Schijnt nog erger te zijn dan levend verbranden
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 00:54
Periodiek
Periodiek is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-05-2005 @ 00:44 :
Zoals gezegd, het is dodelijk. Caissonziekte, waarbij de hoge druk die je voelt onder water te snel weer wordt vereffend met de normale luchtdruk aan de oppervlakte, berust op hetzelfde: luchtbellen in de bloedbaan. En het is niet alleen dodelijk, maar ook nog eens heel pijnlijk. Schijnt nog erger te zijn dan levend verbranden
Hoe hebben ze dat nou kunnen testen

Als je een beetje benzine in je bloed spuit krijg je zo ontzettend veel jeuk dat je jezelf dood kan krabben
Oud 23-05-2005, 07:37
Roos
Roos is offline
Als je het "in je" spuit?

Als je het in een ader spuit is het dodelijk ja.
Oud 23-05-2005, 07:41
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 22-05-2005 @ 22:53 :
Volgens mij spuiten die gewoon een hoge dosis morfine of een ander pijnstillend/slaapmiddel in.
Morfine vaak als er geen officieel eutenasieding is en dan wordt het gewoon als pijnstiller gebruikt. Kan dat je daar een paar dagen eerder dood aan gaat dan je anders gedaan hebt. (sommige van die mensen hebben echt maar een heel klein beetje nodig om al dood te gaan, maar anderen reageren er eigenlijk heel slecht op en doet het niks) Als middel om zelfmoord te plegen niet bepaalt het makkelijkste, ook al omdat je echt niet aan een grote hoeveelheid kan komen.
Voor de active eutenasie wordt geloof ik een coctail van dingen gebruikt, maar wat weet ik eigenlijk niet precies. Maar hoe dan ook kom je daar niet aan als je het wil hebben. De apotheker moet dat zelf aan de arts overhandigen en er is een hele papierwinkel bij nodig voor je het krijgt.
Oud 23-05-2005, 10:49
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
_wiet schreef op 22-05-2005 @ 22:44 :
Zoek op internet/ in boeken naar:
- Abstineren (abstinentie)
- Euthanasie. (+ wilsverklaring)

Er is ontzettend veel over geschreven en het is vaak in opspraak geweest.. Het is te complex om 'hier ff samen te vatten'..

Succes
Oud 23-05-2005, 11:54
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 23-05-2005 @ 08:37 :
Als je het "in je" spuit?

Als je het in een ader spuit is het dodelijk ja.
Ja, in je buikholte lijkt het me niet zoveel kwaad kunnen
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 12:08
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-05-2005 @ 00:44 :
Ja. Het klinkt ook erg onaangenaam trouwens. Als je weet wat het doet, that is. Als je alleen maar weet dat een luchtbel in je bloedbaan dodelijk is, dan klinkt het misschien nog wel als een "aardige" manier van zelfmoord plegen.
Oud 23-05-2005, 12:58
MTpower
MTpower is offline
vraag het eens aan een arts....
Het lijkt mij iig ontzettend veel pijn doen
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 15:56
HFL!
HFL! is offline
dan gaat je bloed toch stollen in je aderen en krijg je bloedproppen, of niet?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 16:27
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
hero of time schreef op 23-05-2005 @ 16:56 :
Ik denk dat het fout gaat bij je hart. Je hart moet dat bloedpompen en dan opeens is er geen bloed om te pompen. Dan krijg je een hartaanval of zo. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij had het daarmee te maken.
Oud 23-05-2005, 16:29
Verwijderd
Citaat:
hero of time schreef op 23-05-2005 @ 16:56 :
Die kans is niet zo heel groot. Bloed stolt inderdaad wel bij blootstelling aan lucht maar die paar kleine luchtbelletjes op het totaal aan bloed in jouw lichaam hebben echt geen effect. Bovendien is het ook nog in beweging.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 17:22
Periodiek
Periodiek is offline
Bloed stolt niet bij blootstelling aan lucht. Heb je ooit wel eens een plas bloed zien stollen? Bij een wondje zorgt de stof fibrine (als het goed is) voor het maken van een netwerk van draden waardoor de rode bloedlichaampjes klem komen te zitten. Daarna stolt het pas.

Maar hoe het zit met lucht in je bloed
Oud 23-05-2005, 17:27
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Periodiek schreef op 23-05-2005 @ 18:22 :

Maar hoe het zit met lucht in je bloed
als er een soort van luchtbel in je aderen zit lijkt het me dat het bloed daar nie verder kan of de luchtbel voorduwt..tot dat hij ergens aankomt waar ie niet had moeten zijn.
Oud 23-05-2005, 17:48
ExVaal
ExVaal is offline
Dat is een hele bekende manier die vooral bergbeklimmers gebruiken om hun doodvriezende maten uit hun lijden te verlossen. Spuitje lucht in je halsslagader die naar je hersenen gaat en het is binnen 10 seconden uit met de pret.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 19:18
Roos
Roos is offline
Citaat:
grl schreef op 23-05-2005 @ 17:27 :
Ik denk dat het fout gaat bij je hart. Je hart moet dat bloedpompen en dan opeens is er geen bloed om te pompen. Dan krijg je een hartaanval of zo. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij had het daarmee te maken.
Nee joh
Het maakt wel uit voor de kransslagaderen die je hart van bloed voorzien. Daar kan je wel een hartaanval van krijgen. Ik denk dat je dat bedoelt.
Oud 23-05-2005, 19:23
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Vaal schreef op 23-05-2005 @ 18:48 :
Dat is een hele bekende manier die vooral bergbeklimmers gebruiken om hun doodvriezende maten uit hun lijden te verlossen. Spuitje lucht in je halsslagader die naar je hersenen gaat en het is binnen 10 seconden uit met de pret.

heeft de kou dan ook niet een deel daar in?
Oud 23-05-2005, 19:23
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Roos schreef op 23-05-2005 @ 20:18 :
Nee joh
Het maakt wel uit voor de kransslagaderen die je hart van bloed voorzien. Daar kan je wel een hartaanval van krijgen. Ik denk dat je dat bedoelt.
Wat is dat dan? Met de kransslagaderen dus.
Oud 23-05-2005, 19:26
Roos
Roos is offline
Citaat:
grl schreef op 23-05-2005 @ 20:23 :
Wat is dat dan? Met de kransslagaderen dus.
De kransslagaderen zijn de bloedvaten die je hart van bloed voorzien. Je hart heeft zelf natuurlijk ook bloed nodig om te werken, want je hart is immers een spier. Die bloedvaten lopen aan de buitenkant van het hart rond en voeden zo het spierweefsel.
Als die luchtbel in zo'n slagader terecht komt, krijgt de hartspier minder bloed en hierdoor kan een hartaanval ontstaan.
Oud 23-05-2005, 19:28
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Roos schreef op 23-05-2005 @ 20:26 :
De kransslagaderen zijn de bloedvaten die je hart van bloed voorzien. Je hart heeft zelf natuurlijk ook bloed nodig om te werken, want je hart is immers een spier. Die bloedvaten lopen aan de buitenkant van het hart rond en voeden zo het spierweefsel.
Als die luchtbel in zo'n slagader terecht komt, krijgt de hartspier minder bloed en hierdoor kan een hartaanval ontstaan.
Ah, waarschijnlijk bedoel ik dat dan inderdaad.

Regels voor berichten