Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2005, 16:00
kebkebe
kebkebe is offline
Ik heb sinds ongeveer een week pijn, rechtsonder in mijn buik (rechts onder mijn navel). Als ik het indruk doet het pijn, het loslaten niet. Als je het loslaat en het is een ontstoken appendix zou het wel pijn doen, toch?

Ik ben de afgelopen week ook ziekig geweest, verhoging enzo.

Misschien is het de eisprong die ik voel, maar dat zou niet zo lang duren en bovendien ben ik aan de pil.

Wat zou het (anders) kunnen zijn?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 16:03
Verwijderd
Dokter kan geen kwaad, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 16:08
kebkebe
kebkebe is offline
Mijn moeder is dokter, maar die zie ik woensdag pas weer Dan vraag ik het aan haar, maar misschien zijn hier ook mensen die een idee hebben.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 19:10
MightyDuck
MightyDuck is offline
Ga er nu maar direct mee naar de huisarts want het lijkt er op. Misschien is het nu nog voldoende om medicatie te krijgen en misschien een operatie later te plannen.

Het heeft imo toch weinig zin het een acute appendicitis te laten worden

Zijn het echt steken, met enige tussenpoos op dezelfde plek gedurende een tijdje lang?

Als het een ophoping van voedsel oid is verplaatst de pijn zich steeds dus dat lijkt me omwaarschijnlijk.
Oud 08-05-2005, 10:48
Verwijderd
Ik zou idd meteen naar de huisarts of in dit geval een weekendarts gaan.

Als je auto rijdt (of fietst) doet het dan ook pijn (bij hobbels)? En als je links drukt en los laat, voel je dat dan ook rechts? (Ook al zijn beide dingen niet het geval, ik denk dat je toch het beste iig even een dokter kunt bellen (bv. je moeder - of kan haar bellen ook niet?) ipv nog een halve week te wachten.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 11:09
770
770 is offline
Appendicitis doet meestal wel erger pijn. Dan zat je hier nu niet te typen.

Maar even langs de huisarts gaan kan geen kwaad.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 11:14
Verwijderd
Een appendicitis hoeft volgens mij niet meteen heel erg veel pijn te doen...het kan 'opbouwen', denk ik. (Maar zeker weten doe ik het ook niet. Ik weet wel dat ik twee weken voordat ik enorme pijn kreeg al flink wat last van m'n buik had (twee weken lang dus), maar dat heb ik wel vaker (zeker als ik anders eet, wat dit keer het geval was ivm vakantie in Turkije), keek er dus niet raar van op. Een week of twee daarna kreeg ik dus opeens gigantisch veel pijn en dat bleek dus een appendicitis te zijn. Of die andere pijn daar een voorloper van was, weet ik dus niet, maar ik had het wel. )
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 11:31
toemba
toemba is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-05-2005 @ 12:14 :
Een appendicitis hoeft volgens mij niet meteen heel erg veel pijn te doen...het kan 'opbouwen', denk ik. (Maar zeker weten doe ik het ook niet. Ik weet wel dat ik twee weken voordat ik enorme pijn kreeg al flink wat last van m'n buik had (twee weken lang dus), maar dat heb ik wel vaker (zeker als ik anders eet, wat dit keer het geval was ivm vakantie in Turkije), keek er dus niet raar van op. Een week of twee daarna kreeg ik dus opeens gigantisch veel pijn en dat bleek dus een appendicitis te zijn. Of die andere pijn daar een voorloper van was, weet ik dus niet, maar ik had het wel. )
Klopt.. maar pas als het heel erg pijn doet, is het nodig om acuut te handelen. Als je een acute appendicitis hebt, dan moet ie eruit, het kan inderdaad nog die kant op gaan maar het kan ook herstellen door je eigen immuunsysteem. Zodra je kapot gaat van de pijn: dokter waarschuwen.

Druk- en/of loslaatpijn wijst op peritoneale prikkeling, wat aangeeft dat het misschien toch wel ernstig is. Aanwezigheid van loslaatpijn kan, maar hoeft nog niet altijd. Kijk ook even naar de andere symptomen van peritoneale prikkeling ( defense musculaire: voortdurend aangespannen buikspieren, extra bij drukken, pijn bij bewegen). Als je twijfelt en niet naar de HA wilt: bel je moeder even!

Ik spreek mezelf een beetje tegen in deze 2 alinea s zie ik.. Misschien zoiezo je moeder maar even bellen?
Oud 08-05-2005, 12:04
kebkebe
kebkebe is offline
Bedankt voor de reacties!

Ik heb m'n moeder gebeld en die zegt dat het inderdaad iets met het appendix te maken zal hebben. Er is nu niks aan te doen, als het heel erg wordt (echt gaat ontsteken) moet ik natuurlijk alsnog naar de dokter. Nu wachten tot het overgaat (of erger wordt).

Het is vandaag wel minder erg dan gisteren, toen deed ook lopen pijn. Het doet nu alleen pijn als ik er echt op duw. Het lijkt wel een beetje te verplaatsen, geloof ik, maar dat weet ik niet zeker.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 12:06
Kastanje
Kastanje is offline
Pff ik zou der toch maar mee naar een dokter gaan..
Zoals er al wordt gezegd hoeft het niet om een acute ontsteking te zijn..
Toen ik dat had ging ik echt stuk van de pijn
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 12:09
Verwijderd
Volgens mij kun je er beter vroeg bij zijn? Dan hoeft het misschien niet (meteen) geoppereerd te worden, maar kan het wel in de gaten gehouden worden en kun je misschien wel medicijnen krijgen oid? Ik zou, als ik jou was, toch morgen even langs je huisarts gaan.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 14:40
kebkebe
kebkebe is offline
Nou vooruit dan maar Ik maak wel een afspraak bij de huisarts, ik zou inderdaad ook niet graag willen dat het erger wordt en dat ik het had kunnen voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 17:57
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik had hier ook even een vraag over. Ik heb nu een of twee dagen al een pijnlijk gevoel in mijn lies, voornamelijk rechts. Het is een soort gonzend gevoel, lijkt een beetje op het gevoel wat je ook hebt als je lymfeklieren in je lies opgezet zijn. Kan dit ook een (begin van) een appendicitis zijn of voelt dat anders? Als ik druk doet het niet echt pijn, als ik lig of loop gewoon zo af en toe met vlagen, beetje zoals menstruatiepijn.

@ kebkebe: hoe is het afgelopen bij de huisarts?
Oud 14-05-2005, 20:06
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 14-05-2005 @ 18:57 :

@ kebkebe: hoe is het afgelopen bij de huisarts?
Te lang gewacht...
Oud 15-05-2005, 00:45
Orsino*
Orsino* is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 14-05-2005 @ 18:57 :
Ik had hier ook even een vraag over. Ik heb nu een of twee dagen al een pijnlijk gevoel in mijn lies, voornamelijk rechts. Het is een soort gonzend gevoel, lijkt een beetje op het gevoel wat je ook hebt als je lymfeklieren in je lies opgezet zijn. Kan dit ook een (begin van) een appendicitis zijn of voelt dat anders? Als ik druk doet het niet echt pijn, als ik lig of loop gewoon zo af en toe met vlagen, beetje zoals menstruatiepijn.
Ik heb er verder niet veel medisch verstand van, maar toen ik een blindedarmontsteking had, had ik een soort buikpijn dat anders was dan menstruatiepijn. Menstruatiepijn is voor mij meer zeurderig, de buikpijn die ik toen had was veel sterker en meer 'stekerig'.
Ik kon ook niks binnenhouden, moest de hele tijd overgeven.

Ik heb waarschijnlijk minstens een jaar last gehad van die ontsteking, omdat ik gedurende dat jaar ongeveer 5 keer om verder onverklaarbare redenen die precieze buikpijn had en ook niks binnen kon houden. Die vijf keer ging het ook na ongeveer een dag weer over. De laatste keer was het wel een stuk erger, het ging ook niet meer over. Ik hield het gewoon niet meer uit (toen dus ook naar de dokter geweest en 'direct' geoppereerd).

@ Ts: En als je dat idee dus ook hebt, dan lijkt het me goed als je daarmee in ieder geval naar de dokter gaat, want in dit geval kun je zeker weten beter te vroeg zijn dan te laat.

Ik wist trouwens niet dat een ontsteking d.m.v. antibiotica verholpen kon worden? Of geldt dat alleen in het beginstadium?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 13:55
Verwijderd
een ontsteking komt meestal door bacteriën en in het geval van appendicitis eigenlijk altijd, en antibiotica doden die bacteriën, dus dan verhelpen ze de ontsteking.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 16:16
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Orsino* schreef op 15-05-2005 @ 01:45 :
Ik heb er verder niet veel medisch verstand van, maar toen ik een blindedarmontsteking had, had ik een soort buikpijn dat anders was dan menstruatiepijn. Menstruatiepijn is voor mij meer zeurderig, de buikpijn die ik toen had was veel sterker en meer 'stekerig'.
Ik kon ook niks binnenhouden, moest de hele tijd overgeven.
Bij mij was het echt een soort zeurderig en rommelend soort pijn, wat lijkt op de menstruatiepijn die jij beschrijft. Vandaag voel ik het al bijna niet meer dus ik denk dat ik gewoon wat verrekt heb, nu voelt het een beetje als spierpijn of een staartje was van mijn menstruatie.
Oud 15-05-2005, 23:43
Orsino*
Orsino* is offline
Citaat:
Sarah schreef op 15-05-2005 @ 14:55 :
een ontsteking komt meestal door bacteriën en in het geval van appendicitis eigenlijk altijd, en antibiotica doden die bacteriën, dus dan verhelpen ze de ontsteking.
Volgens mij is het zo dat als het duidelijk is dat je een blindedarmontsteking hebt, er in eerste instantie wordt geopereerd. Alleen wanneer dat niet kan doordat er andere dingen 'in de weg liggen' (buikvet o.a. geloof ik), wordt er eerst over gegaan op antibiotica.
Maar ik weet niet waarom dit is, er zal wel een goede reden voor zijn...

Daantje_0705: Gelukkig dat je je al weer wat beter voelt
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 16:10
kebkebe
kebkebe is offline
Het zou het begin van appendictis kunnen zijn, maar er hoefde nu niks aan gedaan te worden. Als het erger zou worden moest ik terug komen (naar de huisarts dus).

Maar nu is het gelukkig helemaal over (tis wel een anti-climax van dit topic, maar ik ben er toch wel blij mee )
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten