Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2005, 22:33
merijn
merijn is offline
Hallo allemaal!

Komend schooljaar zou ik graag willen studeren aan een hogeschool in Vlaanderen. Op deze hogeschool word je opgeleid tot een diploma professionele bachelor. In Nederland kun je je professionele bachelor halen door een HBO-opleiding te volgen. Voor de HBO-opleiding is een HAVO-diploma nodig. Nu vragen ze in Vlaanderen een VWO diploma.

De hogescholen zeggen dat ze van het ministerie van onderwijs in Vlaanderen alleen VWO mensen aan mogen nemen.

Is dit niet heel erg krom? Is er iemand die weet hoe ik toch kan worden aangenomen of iemand die het interessant vind om de Europese verdragen over dit onderwerp uit te pluizen?

Alvast bedankt!

Merijn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2005, 23:08
REIE
REIE is offline
Natuurlijk is dit krom, maar ze willen niet graag het risico lopen dat buitenlanders hun niveau naar beneden gaan halen.
Oud 15-05-2005, 00:31
Verwijderd
Ik vraag me überhaupt af of dat zin heeft, tenzij je bereid bent jarenlang te procederen om uiteindelijk toegelaten te worden.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 08:00
merijn
merijn is offline
Dankjewel voor de bezorgdheid over of dit zinnig is of niet, maar daar gaat het nu even niet om.

Ik wil graag weten of de mogelijkheden er zijn om hiertegen in protest te gaan en of dat dan ook op een goede manier te onderbouwen is.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 08:02
merijn
merijn is offline
Citaat:
REIE schreef op 15-05-2005 @ 00:08 :
Natuurlijk is dit krom, maar ze willen niet graag het risico lopen dat buitenlanders hun niveau naar beneden gaan halen.
Dit gaat helaas niet op. In Vlaanderen wordt een diploma secundair onderwijs gevraagd om toegelaten te worden tot zowel hogeschool als universiteit. Nu duurt in Vlaanderen iedere middelbare school zes jaar dus kun je zelfs met VMBO (de vlaamse variant dan..) naar de universiteit. Ik ga er vanuit dat mijn HAVO-niveau toch hoger is..
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 10:21
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
merijn schreef op 15-05-2005 @ 09:02 :
Dit gaat helaas niet op. In Vlaanderen wordt een diploma secundair onderwijs gevraagd om toegelaten te worden tot zowel hogeschool als universiteit. Nu duurt in Vlaanderen iedere middelbare school zes jaar dus kun je zelfs met VMBO (de vlaamse variant dan..) naar de universiteit. Ik ga er vanuit dat mijn HAVO-niveau toch hoger is..
Dat is niet waar. De "laagste" onderwijsvorm in België is absoluut niet te vergelijken met ons VMBO. Ik zou niet durven stellen dat dat niveau lager is dan onze HAVO. Absoluut niet.
Oud 15-05-2005, 12:55
merijn
merijn is offline
Ok, misschien heb je hierin gelijk. Als je hierover wil doorgaan kunnen we een nieuw topic openen. In dit topic wil ik het eigenlijk alleen hebben over de mogelijkheden om toch aangenomen te worden.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 18:46
Joyceb
Joyceb is offline
Wellicht kan de Vlaamse scholierenorganisatie, de VSK, je hier mee helpen: www.vsknet.be
En anders is de Europese scholierenorganisatie misschien in staat je vraag je beantwoorden: www.obessu.org, obessu@obessu.org
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 15:36
merijn
merijn is offline
Kijk, daar heb ik nou wat aan!! Dankjewel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten