Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2002, 16:10
Gothic
Gothic is offline
Ik ga hier even van een meisje uit. Als een meisje een goede relatie heeft met haar vader zal ze uiteindelijk betere relaties krijgen. Waarom? Zogauw een meisje niet een man (vader) in haar leven heeft gaat ze die zoeken en komt ze vaak uit bij verkeerde jongens. Als meisjes bijv niet genoeg liefde ofzo krijgen, of autoriteit gaan ze die zoeken bij een verkeerd soort jongen met gevolg dat ze in een geweldadige relatie terecht komen... Nu is mijn vraag zijn jullie het hier mee eens? En denken jullie dat de moeder ook enige invloed heeft in relaties van hun kind op latere leeftijd?
Oud 14-06-2002, 16:31
me-myself&anne
me-myself&anne is offline
Mmz zie nie echt een overeenkomst. Ik kan niet echt zeggen dat mijn vriend of exen compenseren wat ik 'mis' bij mijn vader..
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 20:15
Janicha
Janicha is offline
Mee eens, heb daar ervaring mee ja
Oud 14-06-2002, 21:45
zeep007
zeep007 is offline
zoals ik ook al bij psychologie zei; Gothic heeft vanmiddag Oprah gekeken...
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 00:59
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
Als meisjes bijv niet genoeg liefde ofzo krijgen, of autoriteit gaan ze die zoeken bij een verkeerd soort jongen met gevolg dat ze in een geweldadige relatie terecht komen...
Dat hoeft niet noodzakelijkerwijs. Ik kan me ook voorstellen dat meisjes die een slechte of geen relatie met hun vader hebben, júist op zoek zijn naar een lieve, zorgzame jongen, die als het ware een vaderfiguur voor haar kan zijn, of in ieder geval minstens een grote broer. Het is echter maar de vraag of zo'n 'vaderwens' een goede basis voor een liefdesrelatie is.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 01:01
little lady
little lady is offline
Zit wel wat in ofzo. Heb slecht contact met mijn vader ( nu 4 jaar niet gesproken).. Hij wil geen contact met mij ofzo en dat heeft echt heel lang geduurd voordat ik dat kon accepteren.. Eigenlijk ben ik er nog steeds mee bezig maar goed.. Mijn vader heeft me echt zwaar gekwesst.. En dan denk ik dat mijn vriendje dat ook gaat doen, en dan maak ik het uit of doe ik soms heel afstandelijk omdat ik niet gekwetst wil worden zeg maar..
Oud 15-06-2002, 01:24
Verwijderd
Ongetwijfeld zal de partnerkeuze afhangen van cultuurinvloeden, maar ik denk niet dat het zo zwart op wit te bepalen valt.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 08:18
Ninnoc
Ninnoc is offline
hoeft niet perse al zie ik wel een aantal gevallen in mijn omgeving die zo gaan, meisjes die geen vader hebben, of nog erger waarvan de vader nix van ze moet hebben of ze geestelijk mishandelt(is groot woord maar kan het niet anders zeggen als je elke dag word uitgescholden) die zijn veel meer met vriendjes bezig dan 'normale' mensen.
Of het vriendje goed of fout is verschilt per persoon, is geluk hebben wat je aantrekt. Ik had ooit een vriendin die had altijd alleen maar verkeerde vriendjes en dat was duidelijk een geval van gebrek aan liefde van ouders. (moeder was wegens kanker niet altijd in staat die voldoende te geven)
Oud 15-06-2002, 13:18
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
nare man schreef:
Dat hoeft niet noodzakelijkerwijs. Ik kan me ook voorstellen dat meisjes die een slechte of geen relatie met hun vader hebben, júist op zoek zijn naar een lieve, zorgzame jongen, die als het ware een vaderfiguur voor haar kan zijn, of in ieder geval minstens een grote broer. Het is echter maar de vraag of zo'n 'vaderwens' een goede basis voor een liefdesrelatie is.
Hier sluit ik me bij aan!
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 13:33
Alice
Alice is offline
Ik denk zelf niet dat je in een gewelddadige relatie terecht kunt komen.
Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat ik helemaal geen goede band met m'n vader heb..... ik zie hem nooit we praten nooit enz.

Vaak word je, als je bijv. behoeft hebt aan een soort vaderfiguur omdat je niet met je eigen vader kunt praten, verliefd op je leraar ofzo..... Tenminste, dat was bij mij zo

xxxx Alice
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten