Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2005, 11:10
mira_love
mira_love is offline
Sinds ik een bijbaantje heb, vind ik een collega erg leuk en hij wordt als maar leuker en leuker. Ik weet inmiddels dat hij vrijgezel is, en dat er dus misschien een beetje hoop is. Maar ik weet niet goed hoe ik het hem duidelijk moet maken. Ik moet wel even zeggen dat hij 28 is en ik 18, dus er is wel een leeftijdsverschil. Maar ik ben nogal een verlegen persoontje en vind het heel moeilijk om een gesprek aan te gaan, laat staan iest zinnigs zeggen als ik alleen met hem pauze heb en in de kantine zit!!!! IK wil hem laten merken dat ik hem leuk vind, maar ik weet niet goed hoe! Het gekke is dat ik zelfs nog gedacht heb dat hij misshcien geen vriendin wil! Maar goed, kan iemand me een paar tips geven, bruikbare tips voor een verlegen persoon?

groetjes mira
Oud 08-05-2005, 11:12
Retteketet
Retteketet is offline
Ík zou me laten afschrikken door het leeftijdsverschil, maar dat is persoonlijk. Begin bij het begin, zou ik zeggen. Maak een praatje, etcetera, vraag naar interesses, en kijk of het klikt. En als je het niet 1-op-1 durft, dan neem je een collega in vertrouwen en draaien jullie er samen een punt aan.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 11:23
waves
waves is offline
begin met praten over werk ed. daarna wat ´oppervlakkige´ onderwerpen als muziek of film of iets dergelijks.

het leeftijdsverschil.. ik zou t niet doen maar dat ben ik .
Oud 08-05-2005, 17:56
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Had je hier niet al een topic over geopend, een maandje geleden?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 18:44
droomkoningin
droomkoningin is offline
Misschien ben ik niet geheel objectief, maar ik zou het niet laten om het leeftijdsverschil.

Ik zou een praatje met 'm maken over iets dat met het werk te maken heeft, of misschien over het weekend, of.. maakt eigenlijk niet uit wat.
En als je het niet alleen durft, vraag een andere collega of hij/zij samen met jou een praatje met hem wil maken. En dan gewoon met z'n 2en een gesprek voeren waarin jullie hem betrekken.

Ofzo.
Oud 08-05-2005, 19:05
Mara
Mara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-05-2005 @ 18:56 :
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1157712
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 10:44
mira_love
mira_love is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-05-2005 @ 18:56 :
ja, maar toen had ik het over het leeftijdsverschil. Nu wil ik graag een paar tips hoe ik met hem in gesprek kan komen, want ik weet nu dat hij geen vriendin heeft, maar ik ben volgens mij te verlegen om zo een gesprek met hem te beginnen over wat dan ook....
Oud 09-05-2005, 10:58
Shitonya
Shitonya is offline
Ik denk dat hij niet zit te wachten op zo'n verlegen collega die 10 jaar jonger is. Al helemaal niet als iemand voor een relatie. Plus dat hij 10 jaar ouder is. Kan ook betekenen dat hij gewoon vrijgezel wil blijven omdat hij het niet bij 1 kan houden of kieskeurig is of zich niet kan binden. Waarom is hij anders op die leeftijd nog vrijgezel? Je hebt dus weinig kans.

Ik zou het eens proberen bij iemand van je eigen leeftijd
Mocht hij wel interesse tonen zou ik hier ook niet teveel op ingaan. Waarschijnlijk wilt hij je dan wel, maar dan alleen voor de seks. Op die leeftijd zijn ze altijd blij met wat jongers, maar niet voor lange duur.

Laatst gewijzigd op 09-05-2005 om 12:21.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 11:58
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 09-05-2005 @ 11:58 :
Ik denk dat hij niet zit te wachten op zo'n verlegen collega die 10 jaar jonger is. Al helemaal niet als iemand voor een collega. Plus dat hij 10 jaar ouder is. Kan ook betekenen dat hij gewoon vrijgezel wil blijven omdat hij het niet bij 1 kan houden of kieskeurig is of zich niet kan binden. Waarom is hij anders op die leeftijd nog vrijgezel?

Misschien heeft hij net een relatie van 5 jaar gehad en heeft z'n vriendin dat uitgemaakt? Er zijn 100 redenen te verzinnen. Waarom zou het abnormaal zijn om op die leeftijd vrijgezel te zijn?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 12:13
juno
juno is offline
Je kent hem al een maand, en er is nog niets gebeurd, er is geen spanning, en hij doet ook niks?

Die ziet je niet staan, sorry.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 12:14
Snuitermans
Snuitermans is offline
Citaat:
Ik denk dat hij niet zit te wachten op zo'n verlegen collega die 10 jaar jonger is. Al helemaal niet als iemand voor een collega. Plus dat hij 10 jaar ouder is. Kan ook betekenen dat hij gewoon vrijgezel wil blijven omdat hij het niet bij 1 kan houden of kieskeurig is of zich niet kan binden. Waarom is hij anders op die leeftijd nog vrijgezel?
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-05-2005 @ 12:58 :

Misschien heeft hij net een relatie van 5 jaar gehad en heeft z'n vriendin dat uitgemaakt? Er zijn 100 redenen te verzinnen. Waarom zou het abnormaal zijn om op die leeftijd vrijgezel te zijn?
Volgens mij heb je hier een leuk gespreksonderwerp, beste Mira.
Oud 09-05-2005, 12:23
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-05-2005 @ 12:58 :

Meestal is het wel raar. De kans dat hij net een relatie van 5 jaar achter de rug heeft gehad is vrij klein, dus ik zou ik eerder aan andere redenen gaan denken.
En wat Juno ook al zei...die vent ziet haar gewoon niet staan. Als je verlegen bent verander je dat ook niet zomaar, gespreksonderwerp of niet. Als ze amper een woord uit haar mond krijgt, gaat het echt niet lukken
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 12:51
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 09-05-2005 @ 13:23 :
Meestal is het wel raar. De kans dat hij net een relatie van 5 jaar achter de rug heeft gehad is vrij klein, dus ik zou ik eerder aan andere redenen gaan denken.
Of misschien heeft hij vroeger wel lange relaties gehad en nu een paar jaar al niet meer, omdat het niet lukt met de dames ofzo... Wil dat dan zeggen dat hij abnormaal is of date r iets 'mis' is met hem?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 13:07
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 09-05-2005 @ 13:23 :
En wat Juno ook al zei...die vent ziet haar gewoon niet staan. Als je verlegen bent verander je dat ook niet zomaar, gespreksonderwerp of niet. Als ze amper een woord uit haar mond krijgt, gaat het echt niet lukken
Wie weet is die jongen zelf ook verlegen, dan zou contact zoeken wel eens vruchten kunnen afwerpen.
Maar naar mijn mening is 10 jaar behoorlijk veel, zoek effe een lekker ding van je eigen leeftijd luid dan ook mijn advies
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 14:13
Smobbo
Smobbo is offline
Gewoon gezellig met hem gaan kletsen over simpele dingen, zoals werk, uitgaan, film & muziek, etc...
Als het dan een btje klikt kan je het wat persoonlijker maken, maar als het niet klikt dat heeft heet (meestal) ook geen zin om het te forceren...
Oud 09-05-2005, 14:39
annetjuh
annetjuh is offline
collega's zijn fijn
Oud 09-05-2005, 16:52
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-05-2005 @ 13:51 :
Of misschien heeft hij vroeger wel lange relaties gehad en nu een paar jaar al niet meer, omdat het niet lukt met de dames ofzo... Wil dat dan zeggen dat hij abnormaal is of date r iets 'mis' is met hem?
Vaak wel
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 16:59
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 09-05-2005 @ 17:52 :
Vaak wel
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 17:08
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-05-2005 @ 17:59 :
[afbeelding]
Ach, ik weet wel beter
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 17:18
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 09-05-2005 @ 13:13 :
Je kent hem al een maand, en er is nog niets gebeurd, er is geen spanning, en hij doet ook niks?

Die ziet je niet staan, sorry.
Och, als achtentwintigjarige, net een paar jaar bezig op een saai kantoor en er komt ineens een lekker jong ding van achttien langs...

Ik kan in elk geval niet wachten op de onschuldige stagiairtjes
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 17:27
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 09-05-2005 @ 18:08 :
Ach, ik weet wel beter
Ja, jij hebt De Absolute Waarheid in pacht...
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 19:12
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-05-2005 @ 18:18 :
Och, als achtentwintigjarige, net een paar jaar bezig op een saai kantoor en er komt ineens een lekker jong ding van achttien langs...

Ik kan in elk geval niet wachten op de onschuldige stagiairtjes
Citaat:
Shitonya schreef op 09-05-2005 @ 17:52 :
Vaak wel
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 17:57
ikke_1988
ikke_1988 is offline
tja ik denk dat het leeftijdsverschil niet veel uit moet maken. maar het feit dat je nog geen echte gesprekken met m hebt gevoerd wel.... blijf proberen... wie weet... ik zit trouwens met precies hetzelfde probleem, maar ik heb me erover heen gezet omdat ie een vriendin heeft. maar t probleem is dat HIJ nu vage/flirt opmerkingen maakt... maar ik reageer dr maar niet meer op...succes jij verder!!!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 18:15
wtver
wtver is offline
(ervaring) Niks mee beginnen, ben zelf zo stom geweest..
1. Je bent op je werk om te werken (A) niet om bij je liefje te zijn
en je wilt toch niet werken als je bij hem kan zijn
2. Als het fout gaat moet je toch nog werken...
3. Bemoeizuchtige collega's
Oud 10-05-2005, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat hij niet zit te wachten op zo'n verlegen collega die 10 jaar jonger is. Al helemaal niet als iemand voor een relatie. Plus dat hij 10 jaar ouder is. Kan ook betekenen dat hij gewoon vrijgezel wil blijven omdat hij het niet bij 1 kan houden of kieskeurig is of zich niet kan binden. Waarom is hij anders op die leeftijd nog vrijgezel? Je hebt dus weinig kans.

Ik zou het eens proberen bij iemand van je eigen leeftijd
Mocht hij wel interesse tonen zou ik hier ook niet teveel op ingaan. Waarschijnlijk wilt hij je dan wel, maar dan alleen voor de seks. Op die leeftijd zijn ze altijd blij met wat jongers, maar niet voor lange duur.
Wat een kortzichtige en bekrompen reactie!

Ik zeg ga ervoor, maak een praatje, probeer achter zn interesses te komen, ga samen wat drinken na het werk..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-05-2005, 08:07
mira_love
mira_love is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 10-05-2005 @ 19:15 :
Wat een kortzichtige en bekrompen reactie!

Ik zeg ga ervoor, maak een praatje, probeer achter zn interesses te komen, ga samen wat drinken na het werk..
Fijn dat er ook nog mensen zijn die niet zo negatief zijn. Ik bedoel, denkt iedereen dat ik er wat aan kan doen dat ik verliefd ben geworden op een collega? daar kies ik toch zelf niet voor, dat gebeurd gewoon! Dus dat ik iemand van mijn eigen leeftijd zou moeten gaan zoeken, is makkelijk gezegd dan gedaan! Maar goed, ik sprankel al mijn moed bijelkaar en gaat hopelijk een leeuk gesprek met hem maken, al heb ik geen idee waarover ik zou moten beginnen, maar dat zie ik dan wel.....
Oud 11-05-2005, 08:35
Jolt
Jolt is offline
Over het weer
Oud 14-05-2005, 21:49
mira_love
mira_love is offline
nou, hij weet het!!!! Ik was weer zo dom om het aan hem te vragen!!!!!!!! En voordat ik kon zeggen dat ik hem leuk vind, zei hij al dat hij 'het weet'!!! Heb blijkbaar wel genoeg signalen afgegeven. Nu blijkt dat hij niet wil/kan omdat er iest mis was gegaan in zijn vorig relatie.....WAT MOET IK DAAR NOU MEE!!!!!!! ik nap het wel hoor en ik kan het hem ook niet kwalijk nemen, maar ooooooo toen ik dat hoorde!!! Dit al weer de zoveelste keer dat ik op iemand val die 'onbereikbaar is', de een in minder mate dan de ander, maar goed, daar wordt ik niet goed van en HIJ IS ZOOOOOO LEUK!!!!!!! nou ja..kom hier ook wel weer over heen....want denk niet dat ik nog kans maak bij hem...AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA (sorry, moest er even uit)
Reageren

Regels voor berichten