Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Want ik zit die te overwegen maar hij moet wel 1 m kabel hebben. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Jammer, dan moet ik dus een halve meter groeien. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar de E51 had nu ook geloof ik siliconen oordopjes. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() maarja idd de kabel is fragiel en de dopjes zelf ook wel.. doe ze ook altijd maar voorzichtig in het hoesje als ik ze gebruikt heb.. |
![]() |
|
Een semi-offtopic vraag aan ]{king:
Welke high-end koptelefoon raad je me aan voor gebruik met een externe USB geluidskaart (zoals een M-Audio Sonica of Hercules Muse ? Budget is rond de 300 euro (excl de externe geluidskaart). Ik weet dat jij een Sennheiser HD590 hebt, maar die zijn niet langer verkrijgbaar. Hoe denk je over de Sennheiser HD650?
Laatst gewijzigd op 02-05-2005 om 04:20. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En de Ex51 had betere bedrading, van de soepele bedrading van de Ex71 zijn we eigenlijk alleen maar van achteruit gegaan. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Je kunt ook op zoek gaan naar een losse DAC met ingebouwde hoofdtelefoonversterker. Wat er allemaal te krijgen valt weet ik niet precies. Apogee Mini-DAC is een goed voorbeeld, maar veel te duur (ca 900 euro). Musical fidelity heeft een aantal producten die goed aansluiten bij hoofdtelefoons in die prijsklasse, zoals deze DAC; ![]() En een hoofdtelefoonversterker; ![]() Natuurlijk zou je ook gewoon een hoofdtelefoonversterker zoals de X-Can kunnen aansluiten op een geluidskaart zoals de Audigy en Muse. Maar dan heb je niet het voordeel van een SP/DIF verbinding met externe DAC. |
![]() |
||
Citaat:
![]() http://www.musicalfidelity.com/mf/en...SmallX/SXCANV3 Een andere high end optie is bijvoorbeeld de Naim Headline, deze is echter veel minimalistischer opgebouwd en kost wat meer waardoor je automatisch moet denken aan een nog betere bron (oftewel goede DAC) en duurdere hoofdtelefoons. |
Advertentie |
|
![]() |
|
![]() |
Sorry voor deze kleine up, maar ik zou toch echt voor de Sharp MD33's gaan. Te bestellen op audiocubes. Ik heb zowel de EX71's als de MD33's en de MD33's zijn in geluidskwaliteit veruit superieur aan de sony's. Bovendien zijn deze maar €37,- in tegenstelling tot de €49,- van de sony's.
Zie ook deze vergelijking van de eigenschappen en deze vergelijking van de geluidskwaliteit. De bas is minder dominant aanwezig, maar nog steeds erg goed. Het midden is daarentegen veel beter aanwezig dan bij de sony's. En ehm, als je geen creditcard hebt kun je me pm'en, want ik weet nog wel een verkoper binnen NL waar ik ze ook besteld heb (geen echte webshop, dus kan zo niks zeggen) |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Ze resamplen allebei naar 48 kHz en bij allebei is de verbinding naar de D/A converter niet goed 75 ohm. Ook zijn ze op dezelfde manier aangesloten, beide met een elektrische verbinding (niet optisch dus). Dus, wil je een externe D/A converter gebruiken voor serieus luisterwerk, zorg dan dat je een geluidskaart gebruikt die niet resampled. Ze zijn er, en ze zijn er ook al voor 20 euro. Ik ben alleen even vergeten welke ![]() Of je doet of je een debiel bent en noemt dat resamplen van 44.1 kHz naar 48 kHz upsamplen. ![]()
||
Citaat:
Niet dat het daardoor goed voor de kabel wordt... ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Hier wordt door meer dan één persoon bevonden dat de sharps een vergelijkbare kwaliteit hebben met de Shure E2c's. Gezien deze laatst dopjes over de toonbank gaan voor 80 tot 110 euro, zijn deze dopjes met hun $39 een koopje.
De geluidskwaliteit van de sony's is ok, maar echt niet meer dan dat. Er zijn heel veel mensen die roepen dat de ex71's geweldig zijn en de beste dopjes die ze ooit hebben gehad, maar dat is niet zo verwonderlijk als je bedenkt dat deze mensen de standaard iPod dopjes, of misschien zelfs de dopjes van blokker mp3-spelers gewend zijn. Waarschijnlijk zal iemand die oordopjes van vijfhonder euro gebruikt (denk aan artiesten etc.) de sharps netzogoed vreselijk vinden klinken, maar ik wil ook geen dopjes van boven de €50,- ivm verlies of diefstal. Dat de sharps een 4-pole plug hebben is een nadeel, maar is echt megasimpel op te lossen als je het laatste stukje van mijn vergelijking op GoT leest. En nee je kunt niks verneuken, want er komt geen gesoldeer of geknip of gesnij of wat dan ook bij kijken. |
![]() |
|
|