Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-04-2005, 13:24
Verwijderd
Ik ben nu dus nog op zoek naar oordopjes, maar ik heb geen idee welke ik moet nemen.

Budget = €50

Iemand advies?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-04-2005, 13:51
]{ing
]{ing is offline
Sony EX-71
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 14:32
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 30-04-2005 @ 14:51 :
Sony EX-71
Hoeveel meter bekabeling heeft die?

Want ik zit die te overwegen maar hij moet wel 1 m kabel hebben.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 14:41
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik dacht dat je oordopjes wilde om het geluid tegen te gaan, maar er moet dus geluid uitkomen? De EX-71 zijn prima dopjes

Volgens mij zit er net geen meter kabel bij, maar wel een verlengstuk van ongeveer een meter.

Offtopic: On stage heb ik wel eens gebruik mogen maken van Shure monitor-oordopjes met losse opzetcondooms. Die zijn echt helemaal te gek Goede afscherming, een prima oorgevoel en heel erg helder geluid, zelfs met al het podiumkabaal om je heen. Maar ik ken het typenummer niet, dus ik zou ook niet weten wat de prijs is, maar grote kans dat die dik boven je budget zitten. Als ik die ooit tegenkom voor een goede prijs, koop ik meteen zo'n complete set, nooit meer monitoren
Oud 30-04-2005, 14:47
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 30-04-2005 @ 15:41 :
Ik dacht dat je oordopjes wilde om het geluid tegen te gaan, maar er moet dus geluid uitkomen? De EX-71 zijn prima dopjes

Volgens mij zit er net geen meter kabel bij, maar wel een verlengstuk van ongeveer een meter.

Offtopic: On stage heb ik wel eens gebruik mogen maken van Shure monitor-oordopjes met losse opzetcondooms. Die zijn echt helemaal te gek Goede afscherming, een prima oorgevoel en heel erg helder geluid, zelfs met al het podiumkabaal om je heen. Maar ik ken het typenummer niet, dus ik zou ook niet weten wat de prijs is, maar grote kans dat die dik boven je budget zitten. Als ik die ooit tegenkom voor een goede prijs, koop ik meteen zo'n complete set, nooit meer monitoren
Dus met die verlengstuk word die langer dan een meter.

Jammer, dan moet ik dus een halve meter groeien.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 14:56
Gimme more beer
Citaat:
DarkSavior schreef op 30-04-2005 @ 15:47 :
Dus met die verlengstuk word die langer dan een meter.

Jammer, dan moet ik dus een halve meter groeien.
Hehe, jah, maar je moet je keuze niet echt van de lengte van de kabel laten afhangen. Je kunt een verlengkabel ook op maat krijgen bij Sony...
Oud 30-04-2005, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 30-04-2005 @ 15:56 :
Hehe, jah, maar je moet je keuze niet echt van de lengte van de kabel laten afhangen. Je kunt een verlengkabel ook op maat krijgen bij Sony...
Hmn, dat is dan wel het overwegen waard, maar dat kost zeker dan weer 20 euro.

Maar de E51 had nu ook geloof ik siliconen oordopjes.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 15:23
]{ing
]{ing is offline
e51 is gewoon een mindere versie van de 71 toch?
die verlenging is wel handig, niet echt te lang hoor, als ik mn mp3 in mn hand heb heb ik genoeg kabel om wat speling te hebben
kabeltje wat over je nek loopt is aan de lange kant, mocht 10 cm korter. maar dat is dan ook het enige, voor de rest zijn het geweldige dopjes
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 15:24
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 30-04-2005 @ 15:41 :
dat zullen dan wel Shure E3C's zijn, helaas kosten die zo'n 140 euro per set..
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 15:45
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 30-04-2005 @ 16:23 :
e51 is gewoon een mindere versie van de 71 toch?
die verlenging is wel handig, niet echt te lang hoor, als ik mn mp3 in mn hand heb heb ik genoeg kabel om wat speling te hebben
kabeltje wat over je nek loopt is aan de lange kant, mocht 10 cm korter. maar dat is dan ook het enige, voor de rest zijn het geweldige dopjes
Doe je je mp3speler in je broekzak of om je nek?
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 15:50
Gimme more beer
Citaat:
]{ing schreef op 30-04-2005 @ 16:24 :
dat zullen dan wel Shure E3C's zijn, helaas kosten die zo'n 140 euro per set..
Zat er dik in jah. Moet er dan ook nog een zender/ontvanger bij hebben trouwens
Oud 30-04-2005, 15:51
]{ing
]{ing is offline
broekzak. maar als ie om je nek hangt hoef je de verlengkabel niet eens te gebruiken. dan zie ik ook niet in waarom je 1 meter nodig zou hebben
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 18:45
Verwijderd
Ik zou inderdaad wel de Sony MDR-EX71SL nemen ja, die heb ik zelf ook en ze zitten geweldig. Het geluid wat eruit komt is ook goed, alleen een harde bass volgens sommigen. Het kabeltje is aan de korte kant vind ik zelf (ik stop mijn mp3-speler meestal in de binnenzak van mijn jas), maar met dat verlengstuk zou die ruim lang genoeg zijn om bijvoorbeeld in mn broekzak te stoppen.

Ow en nog iets: de bekabeling van die dopjes is wel erg fragiel, hele dunne draadjes, die ook de oordopjes lijken er ook niet echt heel stevig aan te zitten. Dit vind ik echt een nadeel, ik gebruik de dopjes vooral in de trein op weg naar school en terug, maar ik ben wel altijd voorzichtig met het opbergen en te voorschijn halen van de dopjes. Je krijgt er overigens wel een beschermtasje bij.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 19:21
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
SneakyViper schreef op 30-04-2005 @ 19:45 :
Ik zou inderdaad wel de Sony MDR-EX71SL nemen ja, die heb ik zelf ook en ze zitten geweldig. Het geluid wat eruit komt is ook goed, alleen een harde bass volgens sommigen. Het kabeltje is aan de korte kant vind ik zelf (ik stop mijn mp3-speler meestal in de binnenzak van mijn jas), maar met dat verlengstuk zou die ruim lang genoeg zijn om bijvoorbeeld in mn broekzak te stoppen.

Ow en nog iets: de bekabeling van die dopjes is wel erg fragiel, hele dunne draadjes, die ook de oordopjes lijken er ook niet echt heel stevig aan te zitten. Dit vind ik echt een nadeel, ik gebruik de dopjes vooral in de trein op weg naar school en terug, maar ik ben wel altijd voorzichtig met het opbergen en te voorschijn halen van de dopjes. Je krijgt er overigens wel een beschermtasje bij.
dat de bass hard is, dat is toch juist een goed teken
maarja idd de kabel is fragiel en de dopjes zelf ook wel.. doe ze ook altijd maar voorzichtig in het hoesje als ik ze gebruikt heb..
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 20:34
Verwijderd
Ik ben ongeveer 1.73 m, moet ik dan het verlengstuk gebruiken of kan het ook zonder?

En als ik het verlengstuk moet gebruiken, past het dan precies of houd ik heel veel over?
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 21:05
]{ing
]{ing is offline
tja zelfs al ben je een kleine jap van 1m50, verlengstuk heb je nodig als ie in je broekzak zit..

en dan blijft er wel wat over ja, maar die speling heb je nodig als je je mp3 uit je broekzak wilt nemen
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 04:18
Enlightenment
Enlightenment is offline
Een semi-offtopic vraag aan ]{king:

Welke high-end koptelefoon raad je me aan voor gebruik met een externe USB geluidskaart (zoals een M-Audio Sonica of Hercules Muse ? Budget is rond de 300 euro (excl de externe geluidskaart).

Ik weet dat jij een Sennheiser HD590 hebt, maar die zijn niet langer verkrijgbaar. Hoe denk je over de Sennheiser HD650?

Laatst gewijzigd op 02-05-2005 om 04:20.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 08:14
T_om
T_om is offline
Bij de EX-71 zit een klein bakje waar je je oordopjes in kan opbergen; hier kan je echter ook je 'teveel' aan draad omheen binden.

Let wel op: Als je het verlengsnoer gebruikt trekt het wat aan je linker oor. Omdat het draadje naar je linkeroor korter is dan naar je rechteroor. Zelf gebruik ik ook het verlengsnoer, maar zet het draadje meestal met een paperclip vast aan de hals van mijn shirt.
Oud 02-05-2005, 10:11
Gimme more beer
Citaat:
T_om1337 schreef op 02-05-2005 @ 09:14 :
Bij de EX-71 zit een klein bakje waar je je oordopjes in kan opbergen; hier kan je echter ook je 'teveel' aan draad omheen binden.
Dat is slecht voor de kabel.
Oud 02-05-2005, 11:34
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 02-05-2005 @ 11:11 :
Volgens de website van Sony heeft de Ex51 ook siliconen.

En de Ex51 had betere bedrading, van de soepele bedrading van de Ex71 zijn we eigenlijk alleen maar van achteruit gegaan.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 11:38
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 02-05-2005 @ 05:18 :
Een semi-offtopic vraag aan ]{king:

Welke high-end koptelefoon raad je me aan voor gebruik met een externe USB geluidskaart (zoals een M-Audio Sonica of Hercules Muse ? Budget is rond de 300 euro (excl de externe geluidskaart).

Ik weet dat jij een Sennheiser HD590 hebt, maar die zijn niet langer verkrijgbaar. Hoe denk je over de Sennheiser HD650?
Hmm. Ik heb niet al te positieve dingen gehoord over de Sonica. Zou ik sowieso ook niet gebruiken als hoofdtelefoonvertsterker, in ieder geval niet in combinatie met een hoofdtelefoon van 300 euro. Volgens mij ben je dan beter af met een wat duurder model. Mn HD580 II wordt inderdaad niet meer gemaakt. Ik heb recentelijk in de Stereoplay/Audio advertenties wel een aanbieding voor de HD600 gezien, dit lijkt me ook een interessante hoofdtelefoon mits je er nog een vind voor minder dan 300 euro. Deze serie van Sennheiser heeft wel een prachtig helder en dynamisch geluid en het draagcomfort is ook erg goed (je kan em in principe zolang ophouden als je wil, en doordat de schelpen groot zijn heb je nergens last van als je piercings/oorbellen draagt) De HD650 heb ik niet gehoord maar in principe is dit weer een verbeterde HD600. Ik zou me niet fixeren op alleen Sennheiser, Beyerdynamic is ook wel interessant, met name de DT880 (289 euro) en de DT990 (149 euro). Gewoon beluisteren in de winkel lijkt me
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 12:59
Enlightenment
Enlightenment is offline
Welke versterker/geluidskaart zou ik dan aan moeten denken? Enkele reviews spreken wel hoog over de Audigy 2 ZS. Maar daar heb ik dus ook een versterker voor nodig? Ik vind het design van de Muse wel mooi, iets met een grote volumeknop en verder niet al teveel poespas. SP/DIF is ook een plus.

Bestaan er overigens hoofdtelefoons met SP/DIF aansluiting?
Oud 02-05-2005, 13:40
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 02-05-2005 @ 13:59 :
Welke versterker/geluidskaart zou ik dan aan moeten denken? Enkele reviews spreken wel hoog over de Audigy 2 ZS. Maar daar heb ik dus ook een versterker voor nodig? Ik vind het design van de Muse wel mooi, iets met een grote volumeknop en verder niet al teveel poespas. SP/DIF is ook een plus.

Bestaan er overigens hoofdtelefoons met SP/DIF aansluiting?
Dan zou er in de hoofdtelefoon (of natuurlijk een apart kastje) een DAC moeten zitten. Enige hoofdtelefoon waarbij ik me zoiets kan indenken is een (digitale) Philips de AKG Hearo 999. Maar dit zijn dan ook allebei draadloze hoofdtelefoons met een vorm van Virtual Dolby Surround. Ik zou kiezen voor een externe oplossing, eentje met een redelijke hoofdtelefoonversterker en dus de DAC buiten de PC. M-Audio en Terratec hebben een aantal redelijk geprijsde geluidskaarten zoals deze;

Je kunt ook op zoek gaan naar een losse DAC met ingebouwde hoofdtelefoonversterker. Wat er allemaal te krijgen valt weet ik niet precies. Apogee Mini-DAC is een goed voorbeeld, maar veel te duur (ca 900 euro). Musical fidelity heeft een aantal producten die goed aansluiten bij hoofdtelefoons in die prijsklasse, zoals deze DAC;

En een hoofdtelefoonversterker;

Natuurlijk zou je ook gewoon een hoofdtelefoonversterker zoals de X-Can kunnen aansluiten op een geluidskaart zoals de Audigy en Muse. Maar dan heb je niet het voordeel van een SP/DIF verbinding met externe DAC.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 18:44
Enlightenment
Enlightenment is offline
Hee bedankt voor de moeite!

Die X-Can ziet er wel leuk uit.
Gewoon microfoon-ingang en volumeknop, dat zoek ik.

Deze sluit ik dus aan op de geluidskaart? Die volumeknop is hardwarematig dmv ingebouwde versterker? Dus niet zo'n softwarematig volumecontrole gevalletje?

En ik hoop SP/DIF interface, dat zou wel mooi zijn. Daarvoor maakt het overigens niet uit of ik de SP/DIF van mijn moederbord of een Audigy 2 ZS gebruik, klopt?
Oud 02-05-2005, 19:14
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 02-05-2005 @ 19:44 :
Hee bedankt voor de moeite!

Die X-Can ziet er wel leuk uit.
Gewoon microfoon-ingang en volumeknop, dat zoek ik.

Deze sluit ik dus aan op de geluidskaart? Die volumeknop is hardwarematig dmv ingebouwde versterker? Dus niet zo'n softwarematig volumecontrole gevalletje?

En ik hoop SP/DIF interface, dat zou wel mooi zijn. Daarvoor maakt het overigens niet uit of ik de SP/DIF van mijn moederbord of een Audigy 2 ZS gebruik, klopt?
De X-Can (prijs ca 300 euro) is alleen een hoofdtelefoonversterker met eigen volumeregeling. Dus die sluit je direct aan op een bron, zoals de uitgang van je geluidskaart. Inwendig is het gewoon een goede versterker met 1 watt vermogen per kanaal en een volumeregeling. In het geval van SP/DIF aansluiting heb je een losse DAC nodig, de X-Can kan alleen werken met een analoog signaal. Er zijn nog wel meer soortgelijke en goedkopere apparaatjes die hetzelfde doen. Je kunt zelfs bij de electronicazaak zelfbouw versterkertjes kopen. Zoals je hier kunt zien is deze hoofdtelefoonversterker uitgerust met een behoorlijk aantal condensatoren (voor het vermogen) en buizen:

http://www.musicalfidelity.com/mf/en...SmallX/SXCANV3

Een andere high end optie is bijvoorbeeld de Naim Headline, deze is echter veel minimalistischer opgebouwd en kost wat meer waardoor je automatisch moet denken aan een nog betere bron (oftewel goede DAC) en duurdere hoofdtelefoons.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-05-2005, 19:26
Verwijderd
{ing, nu je toch zo lekker bezig bent met posten.

Kan je 1 ding voor me doen?

Kan je even exact meten hoelang de snoer is van de langste oordop tot de plug.

En ook met de verlengsnoer erbij?

Alsjeblieft, dat zou erg helpen.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 19:36
]{ing
]{ing is offline
Ongeveer 1m50-1m60
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 00:22
Krekker
Krekker is offline
Sorry voor deze kleine up, maar ik zou toch echt voor de Sharp MD33's gaan. Te bestellen op audiocubes. Ik heb zowel de EX71's als de MD33's en de MD33's zijn in geluidskwaliteit veruit superieur aan de sony's. Bovendien zijn deze maar €37,- in tegenstelling tot de €49,- van de sony's.

Zie ook deze vergelijking van de eigenschappen en deze vergelijking van de geluidskwaliteit.

De bas is minder dominant aanwezig, maar nog steeds erg goed. Het midden is daarentegen veel beter aanwezig dan bij de sony's.

En ehm, als je geen creditcard hebt kun je me pm'en, want ik weet nog wel een verkoper binnen NL waar ik ze ook besteld heb (geen echte webshop, dus kan zo niks zeggen)
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 02:24
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
]{ing schreef op 02-05-2005 @ 12:38 :
Ik zou me niet fixeren op alleen Sennheiser, Beyerdynamic is ook wel interessant, met name de DT880 (289 euro) en de DT990 (149 euro).
No shit, die DT880 is eigenlijk veel geiler dan de HD-600 van Sennheiser (en z'n opvolger). Ik heb zelfs een keer over dat ding gedroomd, ik droomde dat ik'm bij het kruidgat bij een of andere klassieke teringverzameling gratis kreeg. Die verzameling kostte iets van 30 euro ofzo.

Citaat:
]{ing schreef op 02-05-2005 @ 12:38 :
Gewoon beluisteren in de winkel lijkt me
Kan dat wel? En nouja, eigenlijk maakt het ook niet uit, het wordt toch op internet gekocht.

Citaat:
Enlightenment schreef op 02-05-2005 @ 19:44 :
In theorie niet. In de praktijk wel. Er is een heel erg groot verschil tussen de digitale uitgang van m'n Inspiron 8000 en die van m'n Asus K8V.
Ze resamplen allebei naar 48 kHz en bij allebei is de verbinding naar de D/A converter niet goed 75 ohm.
Ook zijn ze op dezelfde manier aangesloten, beide met een elektrische verbinding (niet optisch dus).

Dus, wil je een externe D/A converter gebruiken voor serieus luisterwerk, zorg dan dat je een geluidskaart gebruikt die niet resampled. Ze zijn er, en ze zijn er ook al voor 20 euro. Ik ben alleen even vergeten welke
Of je doet of je een debiel bent en noemt dat resamplen van 44.1 kHz naar 48 kHz upsamplen.
Oud 11-05-2005, 08:49
T_om
T_om is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 02-05-2005 @ 11:11 :
Staat zelfs in het boekje dat erbij zit dat dan kan.
Niet dat het daardoor goed voor de kabel wordt...
Oud 11-05-2005, 10:57
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Krekker schreef op 11-05-2005 @ 01:22 :
Sorry voor deze kleine up, maar ik zou toch echt voor de Sharp MD33's gaan. Te bestellen op audiocubes. Ik heb zowel de EX71's als de MD33's en de MD33's zijn in geluidskwaliteit veruit superieur aan de sony's. Bovendien zijn deze maar €37,- in tegenstelling tot de €49,- van de sony's.

Zie ook deze vergelijking van de eigenschappen en deze vergelijking van de geluidskwaliteit.

De bas is minder dominant aanwezig, maar nog steeds erg goed. Het midden is daarentegen veel beter aanwezig dan bij de sony's.

En ehm, als je geen creditcard hebt kun je me pm'en, want ik weet nog wel een verkoper binnen NL waar ik ze ook besteld heb (geen echte webshop, dus kan zo niks zeggen)
Rofl. Hij heeft allang Sony EX-71's gekocht
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 13:56
Gimme more beer
Citaat:
T_om1337 schreef op 11-05-2005 @ 09:49 :
Staat zelfs in het boekje dat erbij zit dat dan kan.
Niet dat het daardoor goed voor de kabel wordt...
Rollen en vouwen van dergelijke kabels is altijd slecht voor de kabel. Alleen échte audiokabels kunnen ertegen, maar die stop je niet in je MP3 speler. Okee, om zo'n rolletje valt het wel mee, maar het kan altijd misgaan.
Oud 12-05-2005, 13:41
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
]{ing schreef op 11-05-2005 @ 11:57 :
Rofl. Hij heeft allang Sony EX-71's gekocht
Dat kan ik niet uit zijn posts opmaken, maar jij zal vast wel meer weten. Verder is mijn info natuurlijk nuttig voor mensen die in de toekomst op ex71's zoeken.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 14:04
T_om
T_om is offline
Voor degene die niet heel GoT leest, of over het hoofd heeft gezien:
De Sharp MD33 heeft een jackplug met 4-pools aansluiting, en normale oordopjes een jackplug met 3-pools aansluiting.
De Sharp MD33 kan je dus niet direct aansluiten op een normale mp3speler, alleen op Sharp mp3spelers, omdat deze 4-pools jackplugs ondersteund.
Zonder het verlengsnoer-verloopstukje kan je hem dus niet aansluiten zonder aanpassingen. Helemaal voor degene die een nek-mp3speler hebben lijkt mij dit heel vervelend.
Oud 12-05-2005, 15:51
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
T_om schreef op 12-05-2005 @ 15:04 :
Voor degene die niet heel GoT leest, of over het hoofd heeft gezien:
De Sharp MD33 heeft een jackplug met 4-pools aansluiting, en normale oordopjes een jackplug met 3-pools aansluiting.
De Sharp MD33 kan je dus niet direct aansluiten op een normale mp3speler, alleen op Sharp mp3spelers, omdat deze 4-pools jackplugs ondersteund.
Zonder het verlengsnoer-verloopstukje kan je hem dus niet aansluiten zonder aanpassingen. Helemaal voor degene die een nek-mp3speler hebben lijkt mij dit heel vervelend.
Gelukkig is daar een hele simpele, doch effectieve oplossing voor. (zie einde post)
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 15:04
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
T_om schreef op 12-05-2005 @ 15:04 :
Hangt er vanaf, waar die onderste twee polen voor dienen, en waar in 't gat in de bron de contactjes zitten.
Oud 13-05-2005, 16:50
T_om
T_om is offline
Ik heb al meerdere malen gelezen dat deze 4pools plug niet werkt op een 3pools mp3speler.
Oud 13-05-2005, 18:22
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
T_om schreef op 13-05-2005 @ 17:50 :
Ik heb al meerdere malen gelezen dat deze 4pools plug niet werkt op een 3pools mp3speler.
die sharp oordoppen zijn dus eigenlijk geen optie als je geen verloopkabel ervoor gebruikt en/of allerlei modificaties uitvoert? grappig dat ze wel continu met sony ex 71's vergeleken worden (vooral op got, waar die krekker ook vandaan komt) terwijl je die gewoon zonder problemen op elk merk kunt gebruiken..
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 18:32
T_om
T_om is offline
Idd.
Als ik fatsoenlijke oordopjes koop, heb ik echt geen zin om hem eerst te modden voordat ik ze kan gebruiken
Zul je net zien dat er iets fout gaat ofzo, ben je alsnog meer geld kwijt dan een paar (gelijkwerkende) EX71
Oud 15-05-2005, 21:04
Krekker
Krekker is offline
Hier wordt door meer dan één persoon bevonden dat de sharps een vergelijkbare kwaliteit hebben met de Shure E2c's. Gezien deze laatst dopjes over de toonbank gaan voor 80 tot 110 euro, zijn deze dopjes met hun $39 een koopje.

De geluidskwaliteit van de sony's is ok, maar echt niet meer dan dat. Er zijn heel veel mensen die roepen dat de ex71's geweldig zijn en de beste dopjes die ze ooit hebben gehad, maar dat is niet zo verwonderlijk als je bedenkt dat deze mensen de standaard iPod dopjes, of misschien zelfs de dopjes van blokker mp3-spelers gewend zijn. Waarschijnlijk zal iemand die oordopjes van vijfhonder euro gebruikt (denk aan artiesten etc.) de sharps netzogoed vreselijk vinden klinken, maar ik wil ook geen dopjes van boven de €50,- ivm verlies of diefstal.

Dat de sharps een 4-pole plug hebben is een nadeel, maar is echt megasimpel op te lossen als je het laatste stukje van mijn vergelijking op GoT leest. En nee je kunt niks verneuken, want er komt geen gesoldeer of geknip of gesnij of wat dan ook bij kijken.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 12:32
Kokuryu-kai
Kokuryu-kai is offline
http://www.sennheiser.nl/nl/icm_nl.nsf/root/04917

Deze bevalt mij best goed.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 12:39
]{ing
]{ing is offline
Lezen: oordopjes
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 12:42
thunder110
thunder110 is offline
Shure E2C, wel iets duurder (+- 70 euro)
Reageren

Regels voor berichten