Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2005, 16:53
MisterDJ
MisterDJ is offline
Ik moet binnenkort een les geven over familiecontacten, waaronder ook de uit huis plaatsing valt.
Nu vroeg ik me af, is er iemand in de buurt van rotterdam (liefst Zuidplein) woont, en die hier iets over zou willen/durven vertellen.

Ik hoop snel reacties te ontvangen, en vragen staat vrij
Oud 11-05-2005, 17:40
Verwijderd
Als je dan toch vlakbij Zuidplein zit, kan je net zo goed even bij de jeugdafdeling van het Riagg binnenwandelen. De ingang zit rechts schuin tegenover die zwarte kousen school.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 17:47
MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
Jadis schreef op 11-05-2005 @ 18:40 :
Als je dan toch vlakbij Zuidplein zit, kan je net zo goed even bij de jeugdafdeling van het Riagg binnenwandelen. De ingang zit rechts schuin tegenover die zwarte kousen school.
Het heet geen RIAGG meer, het is tegenwoordig GGZ Groep Europoort (en ik weet waar het zit )

Maar ik zit zelf op school in Oude Tonge, daarom
Oud 11-05-2005, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Jadis schreef op 11-05-2005 @ 18:40 :
En dan? Ik denk dat je daar weinig los krijgt mbt ervaringen van mensen...
(En terecht. )
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 17:49
Verwijderd
Citaat:
MisterDJ schreef op 11-05-2005 @ 18:47 :
Maar ik zit zelf op school in Oude Tonge, daarom
Offtopic: Hebben ze daar een mbo-school? (Een klasgenoot van mij woont daar, geloof ik...of ze woont in Nieuwe Tonge en dat een meisje uit mijn projectgroep van vorig jaar in Oude Tonge woont (de één woont iig in Oude Tonge en de ander in Nieuwe Tonge ).)
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 11-05-2005 @ 18:47 :
En dan? Ik denk dat je daar weinig los krijgt mbt ervaringen van mensen...
(En terecht. )
Ik denk dat ze je bij het riagg wel verder kunnen helpen met andere instanties; misschien kan je wat informatie over verschillende situaties waarin kinderen uit huis worden geplaatst lospeuteren van een jeugdpsycholoog. Maar je kunt natuurlijk ook in de bosjes gaan liggen en wachten tot er een kind voorbij komt.
Het was maar een idee.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 18:02
MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-05-2005 @ 18:49 :
Offtopic: Hebben ze daar een mbo-school? (Een klasgenoot van mij woont daar, geloof ik...of ze woont in Nieuwe Tonge en dat een meisje uit mijn projectgroep van vorig jaar in Oude Tonge woont (de één woont iig in Oude Tonge en de ander in Nieuwe Tonge ).)
Offtopic: Eigenlijk is dat gebouw daar van Economie, maar Welzijn is daarbij gekomen.
Alleen doordat Welzijn zo groeit starten ze volgend jaar in Middelharnis
Oud 11-05-2005, 18:03
MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
Jadis schreef op 11-05-2005 @ 19:00 :
(...) Maar je kunt natuurlijk ook in de bosjes gaan liggen en wachten tot er een kind voorbij komt.
Het was maar een idee.
Ga jij dan voorbij komen
Oud 11-05-2005, 18:16
Verwijderd
Citaat:
MisterDJ schreef op 11-05-2005 @ 19:03 :
Ga jij dan voorbij komen
Nee. Je hebt pech. Helaas voor jou ken ik ook niemand die uit huis is geplaatst.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 18:24
MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
Jadis schreef op 11-05-2005 @ 19:16 :
Nee. Je hebt pech. Helaas voor jou ken ik ook niemand die uit huis is geplaatst.
Als ik nou iemand kan vinden die dat wel was, dan hoefde ik geen 90 minuten te lullen, als ik niemand vind moet ik wel
Oud 11-05-2005, 18:48
Verwijderd
Citaat:
MisterDJ schreef op 11-05-2005 @ 19:24 :
Als ik nou iemand kan vinden die dat wel was, dan hoefde ik geen 90 minuten te lullen, als ik niemand vind moet ik wel
Je mag geen stukje videoband laten zien? En een les hoeft niet alleen uit 'lullen' te bestaan, je kunt ook verschillende werkvormen gebruiken in je les. (Bv. stukje video laten zien, mensen een tekst laten lezen, laten discussieren, vragen laten beantwoorden, een rollenspel laten spelen, een muurkrant laten maken, enz. enz. enz.)
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 20:52
Kimisa
Kimisa is offline
Ik woon helaas niet in de buurt van Rotterdam maar ik heb er wel ervaring mee. Als je meer wilt weten kun je pm-en, ik zet het liever niet op een forum.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 15:33
MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
Kimisa schreef op 14-05-2005 @ 21:52 :
Ik woon helaas niet in de buurt van Rotterdam maar ik heb er wel ervaring mee. Als je meer wilt weten kun je pm-en, ik zet het liever niet op een forum.
PM
Reageren

Regels voor berichten