Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2005, 12:38
crook
crook is offline
heeft lifestyle op je financiele situatie of andersom?

Bij mij toch het eerste... het is zo snel op. en altijd aan stomme dingen zoals drank en uitgaan of kleding... ik houd niets meer over om te sparen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2005, 12:42
Otis
Otis is offline
Argh mn financiele situatie is een gevoelig onderwerp
Ik ben een arme student en ik heb bijna nooit meer geld. Ook nu is mn geld weer op en ik heb een speciaal klokje dat naar de stufi aftelt. Verder leen ik bij om van dat geld uit te gaan.
Ik heb geen baan maar ben vorige week voor 2 dingen aangenomen dus als t goed is binnenkort wel weer.
Verder zijn mn grootste zorgen op dit moment de vakantie en ll betalen.
Oh en ik wil ook wel nieuwe schoenen.
En ik moet ook nog iemand inhuren om mn spaans tentamen te maken en dat gaat waarschijnlijk ook 50 euro kosten.

Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 12:43
ZerO
ZerO is offline
ja hier ook
als ik geen gat in mijn hand zou hebben, dan ja dan zou ik geld hebben
Oud 19-05-2005, 12:44
Verwijderd
Ik verdien best veel met bijbaantjes, maar aangezien ik mijn studie zelf moet betalen zit ik vaak wel krap.

Ik kan ook niet met geld omgaan, zodra ik het heb, móet ik het uitgeven aan kleding etc. Als ik dan uitga smijt ik met geld.

Meestal is mijn salaris na twee weken op en zit ik twee weken op een houtje te bijten.

Maar nu ben ik bijna afgestudeerd en ga ik werken en heb ik geld.
Ahum.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 12:49
Verwijderd
Ik verdien goed met mijn bijbaantje en voor de rest.. eh tja ik koop niet zo heel veel, maar als ik iets koop dan is dat meestal wel meteen een aanslag op mijn budget.

Maar ik heb eigenlijk altijd geld
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 13:06
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
ik kann niet zonder geld, word het zwaar depressief van,

me ouders betalen gewoon school maar me bijbaantje op de zaterdag en op de donderdagavond kunnen me nog net onderhouden.

maar aankomend jaar stop ik met school ( voor 1 jaar ) en dan ga ik meer werken, en dus lekker meer uitgeven.

zonder portemonee ga ik niet de straat op en kom ik nergens.

ik vind het al erg als ik bijv, niet ff een pakje kauwgom kan kopen als ik dat wil. als ik uitga geef ik zo 80 euro uit ( vind ik best veel )

en als ik iets wil ga doen, broodje eten ergens etc. doe ik dat ook. ik kan niet tegen mensen die niet werken en dan zeggen van ja, k zou wel willen maar ik heb geen geld

grr

damn het hele leven draait om geld
Oud 19-05-2005, 13:14
*oma*
*oma* is offline
Ik heb wel genoeg geld, ookal betaal ik mijn collegegeld zelf, maar eigenlijk heb ik toch atijd te weinig. Ik werkte in de thuiszorg, maar omdat ik het te druk had met school (het kan alleen doordeweeks) moest ik daar mee stoppen. Binnenkort ga ik daar dus weer mee verder. Vroeger had ik 20 euro per maand te besteden en nu 700 (gaat nog wel wat vanaf...) en toch is het altijd te weinig...
Oud 19-05-2005, 13:17
bamiPoep
bamiPoep is offline
heb noooit geld
maar wel net genoeg om te eten en om coole dingen te halen
Oud 19-05-2005, 13:21
Gadje
Gadje is offline
ik heb dus geen geld dus nou kan ik mn vakantie niet betalen, daar baal ik wel van want ik zat al bij het reisbureau...
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 13:22
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
haha, ik heb NOOIT geld. ik wil er eigenlijk ook niet over praten, heb een trauma.
maarja ik werk niet en ben ook op zoek om mn vakantie te bekostigen en om meer kleding te kopen. en daar is het probleem, ik koop enorm veel kleding en ik ga veel uit en zuip me lam, want ik ga altijd pinnen als ik dronken ben en dan weet ik niet meer hoeveel ik gepint heb.
Oud 19-05-2005, 13:26
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
Heroïn Chique schreef op 19-05-2005 @ 14:22 :
haha, ik koop enorm veel kleding en ik ga veel uit en zuip me lam, want ik ga altijd pinnen als ik dronken ben en dan weet ik niet meer hoeveel ik gepint heb.

(L)
Oud 19-05-2005, 13:30
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
Heroïn Chique schreef op 19-05-2005 @ 14:22 :
ik ga veel uit en zuip me lam, want ik ga altijd pinnen als ik dronken ben en dan weet ik niet meer hoeveel ik gepint heb.
herkenbaar en dan denk ik oooh het zal wel meevallen en dan krijg ik thuis een afschrift en dan raak ik in paniek
Oud 19-05-2005, 13:48
Eurotrashgirl
Eurotrashgirl is offline
Ik heb ook een chronisch geldgebrek want als ik net salaris en stufi heb geef ik alles uit aan kleding en uitgaan ed en aan het eind zit in dan meestal super krap en moet ik vaak geld lenen van mn ouders
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 14:05
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik verdien wel okee, hoef niks te betalen, koop erg weinig en toch sta ik nu in de min. Ik snap er geen hol van.
Nou ja, mss komt het omdat ik vaak onbewust ga CD shoppen, en dan ineens met 7 CD's weer buiten sta, maar dan kost dan nog geen 500 euro...

Ikke nie begrijp
Oud 19-05-2005, 14:12
grandmommy
grandmommy is offline
vorige week donderdag had ik haast 300 euro salaris en daar is nu, met inbegrip van kadeautjes en vorzorgspullen voor m'n paard ( waar ik normaal pas aan denk als het geld al op is) nog 25 euro van over. en daar moet ik nog de rest van de maand mee doen. ik kan niet rood staan, en ik had vorige maand 60 euro van mijn moeder geleend en die heb ik meteen toen ik mijn geld kreeg weer netjes terugbetaald. ik let dus wel een beetje op wat ik nog moet gaan doen en wie nog geld van me krijgt, maar ik zit meestal drie weken van de vier zonder geld. maar wel met mooie nieuwe kleren, oorbellen, schoenen en prullen. en ik woon nog thuis, dat scvheelt.
Oud 19-05-2005, 14:14
Nuck
Nuck is offline
Ik geef echt veel geld uit, maar toch spaar ik ook iedere maand. Bovendien kan ik niet rood staan dus ik doe het nog prima vind ik
Oud 19-05-2005, 14:17
grandmommy
grandmommy is offline
niet rood kunnen staan is mijn redding vrees ik ik denk dat ik anders wel heeuuuuulll erg rood stond...
Oud 19-05-2005, 14:28
Verwijderd
Als ik net m'n loon heb gekregen ga ik vaak meteen winkelen, waardoor ik de laatste 1 à 2 weken voor ik weer nieuw loon krijg op zwart zaad zit. Echt erg gewoon, en ik doe het iedere maand weer.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 14:28
Verwijderd
Citaat:
grandmommy schreef op 19-05-2005 @ 15:17 :
niet rood kunnen staan is mijn redding vrees ik ik denk dat ik anders wel heeuuuuulll erg rood stond...
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 14:29
thunder110
thunder110 is offline
Ik sta aan mn limiet van rood staan
Oud 19-05-2005, 14:31
Metal
Metal is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 19-05-2005 @ 14:17 :
heb noooit geld
maar wel net genoeg om te eten en om coole dingen te halen
loverboy
Oud 19-05-2005, 14:39
Verwijderd
ik heb nu redelijk wat geld, maarja, wat doe je als je eigenlijk wilt stoppen met je opleiding en een andere wilt gaan doen tenzij je nog stufi voor 1 jaar en 3 maand over hebt.....
ik wil niet zoveel lenen, ik betaal liever alles zelf, maarja, heb geen tijd om zoveel naast een studie te werken.

Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 14:45
Broeder
Broeder is offline
ik heb geen geld want ik neem telkens ontslag
Oud 19-05-2005, 15:19
Verwijderd
Citaat:
thunder110 schreef op 19-05-2005 @ 15:29 :
Ik sta aan mn limiet van rood staan

Ik ook, standaard. Als ik nog 200 euro rood kan staan, denk ik dat ik nog 200 euro heb. Beetje kromme manier van denken maar ach.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 15:24
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 19-05-2005 @ 15:17 :
inderdaad, dat mag ik NOOIT hebben of ik eindig als zwerver.
Mijn geld gaat heel heel vlug op, zoals eergister had ik nog 50 euro, en vandaag nog maar 3 euro, en dit enkel en alleen aan een keertje gaan eten (niet eens sjiek) en een paar keer op café gaan. En daar gaat mijn geld nu altijd aan op: koffietje drinken, pintje drinken, kom je iemand tegen op straat, hoep kom pintje drinken blabla...Ik heb amper over voor kleren of platen ofzo.

Maar eigenlijk moet ik niet klagen, want ik krijg altijd geld van m'n ouders als ik het vraag. Ik ben wel een beetje verwend ehe .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2005, 15:26
snoodaard
snoodaard is offline
Als ik geld had, zou ik een hoertje inhuren. Zó omhoog zit ik qua geld.

Student zijn, uitwonend 'n shit is zwaar te verteren.
Oud 19-05-2005, 15:30
Verwijderd
ik heb wel vaak geld, maar het is altijd zo snel weer op. maar ik spaar 50 euro per maand, maar dat schiet ook niet op. gelukkig woon ik nog thuis, dat scheelt dan wel weer. ik heb trouwens niet eens geld om op kamers te gaan, want ik verdien weinig.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 15:33
Hagel
Hagel is offline
Ik heb op zich genoeg geld om rond te komen het lukt alleen nooit. Ik woon vrij duur en dan komen al die kutdingen als tv/verzekering/telefoon/iner er nog bij baaah. Ik leen het maximale bij ib maar dat ga ik minderen want volgens mij heb ik het niet nodig. mijn geld van werk gaat op aan kleren, elke maand opnieuw. Ik moet mezelf in de hand leren houden Maar ik kan niet in het rood staan, dus dat scheelt al. enige wat ik dus leen is ib maarja boeiend.
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
uuuf schreef op 19-05-2005 @ 16:30 :

ik heb trouwens niet eens geld om op kamers te gaan, want ik verdien weinig.
maar dat zijn toch dingen die je ouders normaal betalen (als je studeert) ? Huurgeld en geld om te overleven enzo?
Met citaat reageren
Joe Carioca
Joe Carioca is offline
Ik ben altijd blut.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 15:36
*oma*
*oma* is offline
Ik spaar 250 euro pr maand en straks waarschijnlijk 500 eu per maans
Oud 19-05-2005, 15:46
Verwijderd
Ik geef gewoon teveel geld uit. Ik heb best redelijk wat geld in de maand te besteden, maar een groot gedeelte gaat al op aan mijn telefoonrekening en voor de rest koop ik kleding en ga ik uit. De week voordat de studiefinanciering komt, heb ik nooit geld en ik kan er niet mee omgaan want zodra het er is, ga ik de stad in. Ik heb al eens duizend euro rood gestaan, dus dat doe ik nu nooit meer, maar ik ga nu wel een lening aanvragen bij de IBG. / .
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 15:47
Susanne
Susanne is offline
Ik heb geld (maar ik ben dan ook nog geen student)
Ik heb al wel wat geld op zij gezet voor de vakantie, en de eerste paar maanden op kamers.. maarja dat is toch zo weer op
Oud 19-05-2005, 15:49
Maharani
Maharani is offline
ik geef veel geld uit aan kleding schoenen enzo maar ik ben nooit blut eigenlijk en ik kan ook niet rood staan gelukkig.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 15:52
qghp
qghp is offline
Ik geef veel uit aan cd's en drank en rotzooi en bier
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 15:55
655321
655321 is offline
ik heb niet echt een gat in mn hand en ik ben bijna nooit echt blut maar nu heb ik een telefoonrekening van fucking 80 euro dus nu zit ik wel een beetje in de stress
Meteen mn abonnement opgezegd.. dat dan weer wel. Prut tele 2.
Ik werk ook niet trouwens, moet ik ook maar weer eens aan gaan beginnen.
Oud 19-05-2005, 16:31
thecatempire
thecatempire is offline
ja mijn vriendinnen zijn nooit blut daar snap ik niets van, want ik ben eigenlijk altijd blut, meestal zo'n 2 dagen per maand niet
mijn moeder zegt dat ik een gat in mijn hand heb, maar ja hieruit blijkt wel dat ik geen nederlandse gier ben
voor de rest werk ik vrijwel nooit, want mijn baantje is relaxed, en ik heb nu weer 4 weken vrij genomen voor de examens en vakantie
Oud 19-05-2005, 16:38
ZerO
ZerO is offline
Ik kan vanaf volgende maand rood staan en ik voel nu al dat het fout gaat
Oud 19-05-2005, 16:51
idontcare
idontcare is offline
ik baal eigenlijk wel een beetje dat mijn school nu in de stad zit (den haag), toen ik op de havo zat was ie gewoon bij mij in het dorp, en hier heb je bijna geen winkels. nu als ik klaar ben met school ga ik veel vaker erna de stad in. vandaag ook weer.. 2 shirtjes gekocht bij de h&m . anders was ik ook veel minder vaak de stad in gegaan en zou het me ook veel minder kosten.

ik krijg 20 euro zakgeld p.m, 75 euro stufi, en 170 euro van m'n werk. en nog heb ik te weinig sowieso gaat er zo'n 30 eur op aan beltegoed, 80 aan uitgaan, en verder... pfff wist ik maar wat ik met m'n geld deed.
Oud 19-05-2005, 16:51
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
655321 schreef op 19-05-2005 @ 16:55 :

Ik werk ook niet trouwens, moet ik ook maar weer eens aan gaan beginnen.

'weer'...

Maar ik werk en heb dus bijna altijd geld. Vreemd genoeg hou ik nooit wat over. En het gaat voornamelijk op aan drank, dvd's, cd's en lp's.
Oud 19-05-2005, 17:09
Verwijderd
Ik heb dit jaar elke keer in het begin van de maand 50€ op een rekening zonder pinpas gestort waardoor ik nu een 500€ heb opgespaard. Dit alles naar aanleiding van een vorig financieel rampjaar.
Eén van mijn beste iniatieven, al zeg ik het zelf!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 17:23
Joe Carioca
Joe Carioca is offline
Citaat:
Zaara schreef op 19-05-2005 @ 16:49 :
ik geef veel geld uit aan kleding schoenen enzo maar ik ben nooit blut eigenlijk en ik kan ook niet rood staan gelukkig.
Plus papa's geldkraan staat altijd open, m0d.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 17:26
Maharani
Maharani is offline
Citaat:
Joe Carioca schreef op 19-05-2005 @ 18:23 :
Plus papa's geldkraan staat altijd open, m0d.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 17:57
Lugosi
Lugosi is offline
Ik heb gewoon altijd te weinig geld.
Oud 19-05-2005, 17:58
muslimalady
muslimalady is offline
ik heb NOOIT geld heb ook geen bijbaantje
niemand wil me aannemen Waarom zou dat toch zijn?

En mijn ouders geven me ook heel weinig geld maar denk dat het wel goed komt. Teminste Hoop Ik!!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 18:03
Snuitermans
Snuitermans is offline
Meestal zwem ik in het geld, maar gezien ik vanaf december tot medio februari werkloos was, wel op wintersport wilde en wel een nieuw zeil moest hebben, valt het nu wat tegen.
Oud 19-05-2005, 18:32
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 19-05-2005 @ 15:05 :
Ik verdien wel okee, hoef niks te betalen, koop erg weinig en toch sta ik nu in de min. Ik snap er geen hol van.

Ik krijg scholierentegemoedkoming en ik werk 1 dag per week bij de Appie. Als m'n salaris gestort is duurt het precies twee weken tot die tegemoedkoming gestort is. Dus op zich wel mooi: als je net blut bent komt er alweer geld aan. Maar in de praktijk is dit nooit het geval, ik ben juist altijd ongeveer een week voordat de tegemoedkoming gestort is al blut. Ik geef eigenlijk ook geld uit alsof het niks is. Maar waar het allemaal heengaat vraag ik me toch elke maand weer af.
Oud 19-05-2005, 18:46
Drez
Drez is offline
Ik leen alles bij wat kan en ik ben altijd blut. En ik kan nu net anderhalve week rood staan en ik sta nu al meer dan 200 in de min. Hmm. Maar volgende week ga ik me overal inschrijven en werk vinden! Hoop ik.
Oud 19-05-2005, 19:00
Verwijderd
ik verdien redelijk wat geld en sta ook iedere maand rood
en natuurlijk leen ik bij de ibg, maar ik krijg volledige beurs
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 21:39
Verwijderd
Citaat:
lareno schreef op 19-05-2005 @ 15:28 :
Als ik net m'n loon heb gekregen ga ik vaak meteen winkelen, waardoor ik de laatste 1 à 2 weken voor ik weer nieuw loon krijg op zwart zaad zit. Echt erg gewoon, en ik doe het iedere maand weer.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten