Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() En inderdaad, het uitroepteken kan weg. Over je eerste gedicht nog eventjes, ik denk dat hij al een stuk beter kan worden als je de rijm weglaat, geforceerde rijm is toch minder mooi als geen rijm. Een goed ritme is veel belangrijker als rijm, probeer dat eerst goed te krijgen.
||
Citaat:
Lees eens goed, DoD=). |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
De titel moet ook anders, hij verklapt het nu weer.
|
had ik al wel verwacht, thoughtfull enzo weten het altijd precies
![]() ![]() ![]() ![]() Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding. leuk ![]()
||
Citaat:
![]()
|
De twee laatste zijn leuk om ergens in te verwerken vind ik, bijv. op een kaart of in een schilderij. Het heeft dat kinderlijke, dat simplistische en daarmee een boodschap wat het mooiste overkomt als het in een kinderlijk handschrift / omgeving is geschreven. Dat heeft er niets mee te maken dat ik jou(w) (schrijfstijl) kinderlijk vind, maar zulke gedichtjes vind ik het nu eenmaal. Eerder een compliment, ik probeer het zelf ook regelmatig, want als een kind zegt 'helse tranen vallen neer op aarde als verdriet!', is dat niet veel ontroerender dan wanneer een volwassene het zegt? Dat beeld krijg ik er iig een beetje bij.
Het eerste gedicht, daar ben je al goed opweg om te experimenteren met vorm, rijm, ed., dat soort dingen onder de knie krijgen. Toch rammelt het nog wel een beetje, je rijm is nog weleens gedwongen en ritmisch loop het nog niet helemaal vloeiend imo. Het beeld is leuk, het geeft een verhalend gedicht weer. Ik vraag me wel af wat je ermee wilt; wat is de gedachte erachter? Van de laatste twee gedichten snap ik ze, maar van de eerste niet. Dus... als je me verheldering zou willen geven zou ik daar blij mee zijn ^^. Iig, wat ik persoonlijk wat minder vind: In de vroege ochtendglorie, bomen zijn nog groen. De zon schijnt op de velden, boeren die hun werk doen. ---> 'doen' rijmt nogal voor de hand liggend op 'groen'. Ook is de zin qua klank erg hard t.ov. van de rest van de drie regels, dat komt doordat de klemtoon zo op het woord 'boeren' ligt denk ik. Misschien kun je dat woord vervangen, bijv. 'er is nog veel te doen.' In de middag is het stil, de velden zijn dan leeg. Boeren werken even niet, --> de herhaling van 'boeren' vind ik minder, het is een vrij opvallend woord en daardoor stoort het imo als je het twee keer kort op elkaar gebruikt. bahalve een paard die de sporen kreeg. --> die is ook wel wat gedwongen hoor ^^. Maar je hebt gelijk, ik kan ook zo snel niet iets verzinnen haha. De avond is het mooist, iedereen die slaapt. De velden leeg en de zon is weg, af en toe een vrouw die gaapt. --> ook gedwongen imo. en ik weet ook niet zo snel een alternatief ![]()
|
zoek er niet TE veel achter xineof, er zit niet echt een duidelijk beeld achter. Ik heb dit meer geschreven, omdat ik erg van de avond geniet, en zin had om er iets over te schrijven. Ik ben wat gaan proberen, en dit kwam eruit
![]()
||
Citaat:
Maar ik had inderdaad niet echt een idee over het eerste en nu weet ik dat je gewoon concreet onderwerpgericht schreef ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
ARTistiek |
foto's probeersels, tips? Euryalo | 15 | 24-10-2005 14:07 | |
Verhalen & Gedichten |
Gevangen (probeersel) Lil'Girl | 0 | 08-10-2003 14:08 | |
ARTistiek |
[photoshop] probeersel Loco | 9 | 15-02-2003 14:57 | |
Verhalen & Gedichten |
Deze dag met zoveel pijn. Internationalist, Ik heb het geprobeerd berteltje | 5 | 06-04-2002 15:13 | |
Psychologie |
Vriendin van mij heeft eergister weer geprobeerd zelfmoord te plegen... ~Black~Angel~ | 3 | 07-02-2002 13:49 | |
Verhalen & Gedichten |
Probeer te blijven wie je bent.... Eend | 2 | 30-12-2001 11:52 |