Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2001, 12:49
Verwijderd
..met de reclame op internet?

wanneer ik IE open, krijg ik reclamevensters voor Windows XP te zien, met een heel irritant geluidje.. ongevraagd en onaangekondigd..

wanneer ik surf, en ik stuit op een banner van de luchtmacht, krijg ik 3x een razend-irritant vliegtuig te horen..

wanneer ik op een banner van Peugeot stuit, krijgt mijn muiscursor een waanzinnig irritant auto'tje dat de muis volgt..

wanneer ik Kazaa installeer (ik verdenk Kazaa ervan) krijg ik notabene in mijn Start-menu een icoontje "Get free bonza-aap" ofzo, en ook mijn desktop is ineens vervuild *!*

m.i. moet hier tegen op getreden gaan worden.. dit is niet leuk meer, dit is way out of alle fatsoensnormen.. die bonza-aap vind ik gewoon een regelrechte inbraak op je PC..

waarom doet niemand hier wat aan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-11-2001, 12:52
Verwijderd

Ad-aware

PopUpKiller nemen

te vinden op
http://www.download.com
Met citaat reageren
Oud 05-11-2001, 12:56
Verwijderd
dat vind ik een foute redenering..

*ik* moet software installeren omdat een paar commerciele instanties weigeren zich aan gedragsnormen op internet te houden?

Met citaat reageren
Oud 05-11-2001, 12:57
Maurice
Maurice is offline
Oud 05-11-2001, 13:06
F10®!@n
F10®!@n is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
wanneer ik IE open, krijg ik reclamevensters voor Windows XP te zien, met een heel irritant geluidje.. ongevraagd en onaangekondigd..
Daar heb ik gelukkig geen last van..... welke browser gebruik je en welke startpagina heb je?

Voor de rest ben ik het helemaal met je eens.... ik vraag me alleen af of we er wel iets aan kúnnen doen...
Met citaat reageren
Oud 05-11-2001, 14:09
Verwijderd
KaZaA heeft inderdaad een bijgeleverd programma'tje. Ik weet ff niet meer hoe het heet, maar je kunt het verwijderen. 'T was iets met 'ad'...
Je kunt het op de klassieke manier verwijderen, via het configuratiescherm. KaZaA blijft dan gewoon werken.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2001, 09:50
Manuzhai
Manuzhai is offline
Voordeel is wel weer dat alle info op die sites gratis is, evenals KaZaA en al die andere software. Commercialiteit is de keerzijde van de gratis stuff.

Askama
Oud 07-11-2001, 11:23
Verwijderd
Citaat:
Askama schreef:
Voordeel is wel weer dat alle info op die sites gratis is, evenals KaZaA en al die andere software. Commercialiteit is de keerzijde van de gratis stuff.
En dus moet je het killen.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2001, 11:49
MaNdArKdExTeR
MaNdArKdExTeR is offline
Citaat:
nare man schreef:
En dus moet je het killen.
Headshot!

Met citaat reageren
Oud 07-11-2001, 11:54
MaakUt
MaakUt is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
..met de reclame op internet?

---moet je niet MSN.NL als startpagina hebben

wanneer ik surf, en ik stuit op een banner van de luchtmacht, krijg ik 3x een razend-irritant vliegtuig te horen..
---moet je geluid afspelen in optie's uitzetten

wanneer ik op een banner van Peugeot stuit, krijgt mijn muiscursor een waanzinnig irritant auto'tje dat de muis volgt..
---moet je geen Comet Cursor instaleren

wanneer ik Kazaa installeer (ik verdenk Kazaa ervan) krijg ik notabene in mijn Start-menu een icoontje "Get free bonza-aap" ofzo, en ook mijn desktop is ineens vervuild *!*
---stelt niks voor.. gewoon verwijderen.

m.i. moet hier tegen op getreden gaan worden.. dit is niet leuk meer, dit is way out of alle fatsoensnormen.. die bonza-aap vind ik gewoon een regelrechte inbraak op je PC..

---. HELEMAAL MEE EEENS>.. GEZEUR ELKE KEER.. zometeen krijg je nog reclame van... we zien dat u van Wolfenstein houd (omdat hij staat geinstalleerd op uw computer).. wilt u dit dit en dit produkt kopen?

waarom doet niemand hier wat aan?

Oud 08-11-2001, 21:59
DeathKnight
DeathKnight is offline
wordt idd ook niet goed van die reklames voor dat kinderspeeltuin OS
Met citaat reageren
Oud 08-11-2001, 23:37
Verwijderd
ja maakut.. jij doet precies hetzelfde als wat dinges zei, een popupkiller installeren

dan pas JIJ je aan aan de agressieve manier van reclame door de strot duwen van de gebruiker.. is het zo moeilijk te begrijpen dat ik dat helemaal niet wil, en dat het ongehoord triest is dat het eigenlijk niet anders kán?

oh, ter uwer informatie, zie jij mij als iemand die dingen als 'comet cursors' installeert? dacht het niet, heh..
Met citaat reageren
Oud 09-11-2001, 00:17
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

oh, ter uwer informatie, zie jij mij als iemand die dingen als 'comet cursors' installeert? dacht het niet, heh..
Onwetendheid siert te mens, o.i.d.

Zijn gewoon flash banners. Die klote-dingen kunnen veel te veel.

Flash leek in het begin heel leuk enzo, en nu wordt het tot iets gemaakt waar je je alleen maar aan zit te irriteren.

Met citaat reageren
Oud 09-11-2001, 00:45
Zig
Zig is offline
krijg nu op een bepaalde site een banner die zodra die open is iets wil installeren, druk ik op nee dna springt de banner over naar het volgende scherm waar hij vervolgens het zelfde wil downloaden en de installatie instructies weer geeft in de banner...

dit gaat me ook te ver... (mja behalve dan die banners die in win9x systemen gewoon automatisch dingen installeren)

XP reclame is hel erg helemaal als ie ineens begint groot te worden maar dat is waarschijnlijk iets tijdelijks en alleen op de grote sites...

Flash Banners moeten idd afgeschaft worden, traag en steeds irritanter.

Mja dat Bonzai aapje kan van Kazaa zijn (alternatief: Morpheus; same program/files less shit) maar ook Audio Galaxy installeert het (of was het nou eDonkey )
Oud 09-11-2001, 13:04
Cybernetic Joosie
Cybernetic Joosie is offline
ik vind inderdaad dat banners en andere reclame veelste veel kunnen. bijvoorbeeld een pop-up, die als je m afsluit automatisch 6 andere pop-ups opent, of dat ie maar BLIJFT komen. Of dat een venster op de achtergrond geopend kan worden. En natuurlijk zowiezo dat er steeds meer reclame komt met geluid/muziek erin.

Niks aan te doen denk ik, t zal alleen nog maar erger worden Straks krijg je mischien nog dat ze iets uitvinden dat ze automatisch executables laten uitvoeren, zonder dat je daar toestemming voor geeft *eek*

Laatst had ik ook opeens een startpagina die naar een warez-site linkte met 30 pop-ups erop. terwijl ik NIETS geen toestemming had gegeven daarvoor
Reageren

Regels voor berichten