Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2005, 21:18
Disturbed Soul
Disturbed Soul is offline
Hallo menschen!

Ik heb even jullie advies nodig in de volgende kwestie.
Tv kijken is leuk. Doe het zelf ook vaak zat, maar ik zit nu met het volgende. Het lijkt alsof mn vriendin de tv de laatste tijd interessanter vindt dan mij. Ik ben best vaak bij haar, en er is altijd wel wat op tv dat leuk is om te kijken. Daar hoor je mij niet over, maar ik word het een klein beetje zat dat ze zelfs als we tijdens de reclame even liggen te zoenen het melodietje van de reclame mee gaat neurieen en daarna gefascineerd naar de reclame gaat zitten kijken . Ze vraagt wel af en toe of ik het niet vervelend vind. Er zijn een hoop programma's die ze wil zien, en ik vind het 3 van de 4 keer niet eens erg om mee te kijken (noem me verwijft, maar ik vind het soms zelfs leuk ). Maar als het merendeel van haar aandacht ALTIJD bij de tv ligt in plaats van mij word ik daar een beetje moedeloos van. Zoals ik al zei, ze vraagt het wel eens of ik het niet vervelend vind dat ze zoveel dingen wil zien op tv, en ik zeg ook eigenlijk altijd dat ik het niet zo erg vind (ik kan haar moeilijk dwingen iets wat ze volgt op te geven (ik weet hoe het is om op tv echt dingen te volgen )).

Hoe kan ik haar duidelijk maken dat ik het een beetje vervelend vind worden? Omdat ze het al vaker heeft gevraagd vind ik het een beetje vreemd om opeens te zeggen dat ik er wel een beetje mee zit, omdat ik al een paar keer heb gezegd dat ik het niet zo erg vind (ze vraagt het ook altijd op zo'n zielige manier.... grrr).

Grtz!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-05-2005, 21:23
Astraea
Astraea is offline
Uhm.. Eerlijkheid duurt het langst?

Oud 10-05-2005, 21:24
Verwijderd
Je kunt bijvoorbeeld beginnen met 'Ik weet dat ik een paar keer heb gezegd dat ik het niet erg vond om zo vaak tv met je te kijken, maar om eerlijk te zijn zei ik dat alleen maar omdat ik bang was je te kwetsen'... en dan zeggen wat je wil zeggen.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 21:27
esprit-chick
esprit-chick is offline
k zeg niet dat t uitmaatk, maar t kan iig wel, ...

ms ist handig dat je er ff bij vermeldt hoe oud jullie beide zijn, en hoe lang jullie al wat hebben...

ver idd duurt eerlijkheid t langstgewoon vragen of dat ding n xthje uitmag
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 21:32
darkpsycho_666
darkpsycho_666 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 10-05-2005 @ 22:24 :
Je kunt bijvoorbeeld beginnen met 'Ik weet dat ik een paar keer heb gezegd dat ik het niet erg vond om zo vaak tv met je te kijken, maar om eerlijk te zijn zei ik dat alleen maar omdat ik bang was je te kwetsen'... en dan zeggen wat je wil zeggen.

Citaat:
ms ist handig dat je er ff bij vermeldt hoe oud jullie beide zijn, en hoe lang jullie al wat hebben...
Oud 10-05-2005, 21:45
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
gewoon zeggen dat je het nu niet zo leuk meer vind. als ze je evht leuk vindt, zal zij er wel mee kappen hoor. mijn vriend heeft er ook altijd een hekel aan als ik loop te neurien. maar ik doe dat gewoon niet meer in zijn bijzijn, omdat hij dat irritant vind. als je vriendin echt van jou houdt, zal ze dat dus heus wel accepteren
Oud 10-05-2005, 22:33
Verwijderd
Citaat:
BrunetJuh schreef op 10-05-2005 @ 22:45 :
gewoon zeggen dat je het nu niet zo leuk meer vind. als ze je evht leuk vindt, zal zij er wel mee kappen hoor. mijn vriend heeft er ook altijd een hekel aan als ik loop te neurien. maar ik doe dat gewoon niet meer in zijn bijzijn, omdat hij dat irritant vind. als je vriendin echt van jou houdt, zal ze dat dus heus wel accepteren
Je neuriet niet meer omdat hij dat irritant vindt? Gezellig
Zoveel tv kijken kan ze aanpassen, ze kan best eens iets opnemen en het later kijken, wanneer jij er niet bent. Of gewoon mínder tv kijken. Maar dingen als neurien vind ik wat raar om op te geven... als je vriend dát irritant vindt... Hmm, gaat me een beetje te ver.

Niemand is perfect, je moet mensen niet perfect willen maken. Sommige dingen kunnen veranderd worden, andere dingen moet je accepteren, imo.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 23:23
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 10-05-2005 @ 23:33 :
Je neuriet niet meer omdat hij dat irritant vindt? Gezellig
Zoveel tv kijken kan ze aanpassen, ze kan best eens iets opnemen en het later kijken, wanneer jij er niet bent. Of gewoon mínder tv kijken. Maar dingen als neurien vind ik wat raar om op te geven... als je vriend dát irritant vindt... Hmm, gaat me een beetje te ver.

Niemand is perfect, je moet mensen niet perfect willen maken. Sommige dingen kunnen veranderd worden, andere dingen moet je accepteren, imo.
Of je houdt gewoon rekening met elkaar. Stel eventjes dat ik een vriendin zou hebben. Als die het nou heel irritant zou vinden als ik neurie, dan stop ik toch gewoon met neuriën als zij er is. Nog genoeg tijd om te neuriën als ze er niet is.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 09:14
Baka²
Baka² is offline
Citaat:
Disturbed Soul schreef op 10-05-2005 @ 22:18 :
Ik ben best vaak bij haar,
Hmm, ik denk dat 't vooral aan die zin ligt... Hoe vaak ben je wel niet bij haar? Als je het op zo'n 3x per week houd, en ze desnoods de programmas opneemt als je bij haar bent, hoeft ze 't niet meer te volgen. Je kan namelijk ook wel een te vaak bij haar zijn, dat het gaat vervelen en ze dan snel zich naar de tv wendt.

En je moet het gewoon eerlijk zeggen dat je je eraan stoort en samen proberen op een oplossing te komen.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 09:20
Verwijderd
De meest logische oplossing vind ik hierbij om daar met haar over te praten.
Mss kunnen jullie dan in het vervolg afspreken als er niks is wat zij op de tv wil zien, dan hebben jullie allebei geen probleem meer.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 09:37
Verwijderd
"Ik heb nu geen zin om tv te kijken, kunnen we iets anders doen?"
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 18:21
Mr. Bungle
Mr. Bungle is offline
Citaat:
Disturbed Soul schreef op 10-05-2005 @ 22:18 :
Zoals ik al zei, ze vraagt het wel eens of ik het niet vervelend vind dat ze zoveel dingen wil zien op tv, en ik zeg ook eigenlijk altijd dat ik het niet zo erg vind (ik kan haar moeilijk dwingen iets wat ze volgt op te geven (ik weet hoe het is om op tv echt dingen te volgen )).
Je geeft het probleem zelf al aan. Vertel haar de waarheid, en ga bijvoorbeeld iets samen ondernemen. Al is het maar een rondje wandelen, dan krijg jij wat meer aandacht.
Oud 14-05-2005, 18:36
Luna
Luna is offline
spreek je gewoon niet meer bij haar thuis af. simpel.
Oud 14-05-2005, 19:45
Toet0r
Toet0r is offline
Gewoon wat van zeggen.. als ze niet luistert en je kan er echt niet meer tegen zelf de tv uitzetten. Mijn vriendje kijkt ook altijd tv, zodra hij mn kamer binnenkomt zet hij de tv aan.. als ik daar geen zin (meer) in heb zeg ik er wat van of zet hem gewoon uit, werkt prima.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 20:29
dragonstorm
dragonstorm is offline
......

jullie kijken tv voor je lol?

ik zou wel stellen dat er wat mis is, ja

mja, ga iets doen waar de tv *niet* in de buurt is, zou ik zeggen
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 20:41
evanescence
evanescence is offline
mja eigenlijk gewoon zeggen hoor....kan er niet iets anders van maken, eerlijkheid is echt berlangrijk.....je moet gewoon eerlijk zeggen wat je vind/voelt/denkt....kan soms beetje confronterend zijn voor een ander, maar het is tenminste niet achterbaks....gewoon doen, zal ze vast wel begrijpen...
Oud 15-05-2005, 18:51
bracelance
bracelance is offline
Waarom zijn mensen altijd bang om eerlijk te zijn? Opgekropte frustraties zijn erger dus spuw je gal!
Oud 15-05-2005, 19:14
Shitonya
Shitonya is offline
Tv uitlaten
En als ze meer aandacht schenkt aan de tv dan aan jou...dan zou ik me ernstig zorgen maken en wederom: praten!
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 02:14
Jolt
Jolt is offline
Praten mensen niet meer over hun problemen in een relatie?
Oud 16-05-2005, 07:41
woezel
woezel is offline
Citaat:
Jolt schreef op 16-05-2005 @ 03:14 :

dat idee had ik ook
Oud 16-05-2005, 12:54
Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
Jolt schreef op 16-05-2005 @ 03:14 :
Dat is veel te verstandig, en dan hadden we de helft van alle topics hier niet gehad. Dat zou toch ook zonde zijn he .
Oud 17-05-2005, 00:29
Jolt
Jolt is offline
Nee, logisch nadenken.

Maar jah wie ben ik?
Oud 17-05-2005, 11:43
Verwijderd
Eerlijk zijn en zeggen waar je mee zit, dat is het beste. En ga ook eens iets anders doen dan tv kijken. Zorg een keer voor een gezellig avondje met z'n tweeën, maar dan zonder tv.. de hele avond blijft ie uit. Of ga ergens heen, uit eten, een eindje wandelen, enz.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 16:13
American*Dream
American*Dream is offline
misschien moet je niet bij haar langsgaan op het moment dat er programma's op tv zijn die zij écht wil zien? Ik vind het een beetje aso als zij bij jou is en persé zonder overleg TV wil kijken terwijl jij liever iets anders wil doen, maar als jij bij haar langsgaat op een moment dat zij misschien idd liever een van haar favo programma's kijkt dan dat ze met jou zit te kleffen, moet je maybe gewoon maar niet meer langsgaan op zo'n moment dan.
Reageren

Regels voor berichten