Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2005, 17:55
Verwijderd
Ik heb hier nu in m'n computer een IDE harde schijf zitten die als master ingesteld is en waarop Windows geinstalleerd is. Ook zit er een (nieuwe) S-ATA schijf in die nog niet geinstalleerd is.

Volgens een gast die mijn computer gebouwd heeft moet ik Windows opnieuw op de S-ATA installeren, zonder dat de IDE schijf aangekoppeld is, en met de S-ATA schijf aangesloten. Dit heb ik dus gedaan en in de bios ingesteld dat de computer vanaf de DVD-speler moet booten.
Maar wanneer ik de computer opstart geeft m'n computer de volgende foutmelding:

!!!!!!IDE Drives installation error!!!!
... please change the stand alone slave drive tot master. System halt.

Nog wat informatie:
- Als ik windows normaal vanaf de IDE schijf opstart herkent Windows de S-ATA schijf niet
- De bios herkent de S-ATA schijf wel
- Als ik windows opnieuw probeer te installeren met de IDE-schijf aangekoppeld herkent hij de S-ATA schijf niet.
- De IDE-schijf is dus als Master ingesteld, en de van de S-ATA schijf weet ik het niet, hier kan ik niets over vinden (kreeg ook geen handleiding)

- Is het überhaupt mogelijk om een IDE en een S-ATA schijf samen te laten werken?
- En hoe kan ik ervoor zorgen dat óf Windows op de IDE-schijf de S-ATA schijf herkent, óf hoe ik ervoor kan zorgen dat ik Windows op de S-ATA schijf kan installeren (en dan dus dat Windows op de S-ATA schijf de IDE-schijf herkent)?

Als jullie nog extra info nodig hebben hoor ik het wel, en als dit op Hardware moet hoor ik dat ook wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2005, 18:06
twain4me
twain4me is offline
trek je cdromspelers er eens uit en probeer opnieuw

na veel gezeur met een zelfde soort probleem heb ik het volgende gedaan.

waneer ik naast mijn 2 sata schijven er 2 ide schijfjes bij prikte incl 2 cdrom spelers kon de bios de sata schijf niet meer aanspreken om vanaf te booten. zolang je ruimte maakt in de boot volgorde moet het kunnen .. ( wel even zoeken welk schijf nummer die dan ineens heeft )

Mijn oplossing.. de ide schijven via een pci kaartje

edit: ja het is mogelijk om ze samen te laten werken (ook met alle onboard troep)

btw. welke chip heb jij? de ich5?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 18:10
Verwijderd
Citaat:
twain4me schreef op 04-05-2005 @ 19:06 :
trek je cdromspelers er eens uit en probeer opnieuw

na veel gezeur met een zelfde soort probleem heb ik het volgende gedaan.

waneer ik naast mijn 2 sata schijven er 2 ide schijfjes bij prikte incl 2 cdrom spelers kon de bios de sata schijf niet meer aanspreken om vanaf te booten. zolang je ruimte maakt in de boot volgorde moet het kunnen .. ( wel even zoeken welk schijf nummer die dan ineens heeft )

Mijn oplossing.. de ide schijven via een pci kaartje

edit: ja het is mogelijk om ze samen te laten werken (ook met alle onboard troep)

btw. welke chip heb jij? de ich5?
Dan moet ik weer zo'n ding gaan kopen , en dat wil ik niet. Chip? Wat voor chip bedoel je? (daar heb ik nl geen flauw idee van)
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 18:13
Verwijderd
Maar ik kom hier nog wat tegen in het boekje van m'n moederbord:
Citaat:
If you use only one IDE device on this motherboard, please set the IDE device as Master. Please refer to the instruction of your IDE device vendor for the details. Besides, to optimize compatiblity and perofrmance, please connect your hard disk drive to the primary IDE connector (IDE1, blue) and CD-Rom to the secondary IDE connector (IDE2, black)
Zou ik dan de S-ATA ondersteuning niet op Master moeten zetten?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 18:20
twain4me
twain4me is offline
sata kent geen master/slave.

welk moederbord heb je? ( het hoeft btw niet meteen te betekenen dat ook jij zoon ding nog hebt.. ik heb gewoon teveel ide apperaten )
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 18:27
Verwijderd
Citaat:
twain4me schreef op 04-05-2005 @ 19:20 :
sata kent geen master/slave.

welk moederbord heb je? ( het hoeft btw niet meteen te betekenen dat ook jij zoon ding nog hebt.. ik heb gewoon teveel ide apperaten )
Asrock K7S8XE+
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 18:33
M@rco
M@rco is offline
Wedden dat Windows hem prima herkent?
Je hoeft helemaal niets opnieuw te installeren, ik zu toch ernstig gaan twijfelen aan degene die die computer heeft gebouwd.

Even met rechts op Deze Computer klikken, Beheren en dan naar Schijfbeheer. Als het goed is krijg je een wizard Nieuwe schijf oid, paar keer op Volgende klikken en voila. Daarna wel eerst de schijf formatteren (als je dat wilt kun je ook eerst partities maken) en klaar ben je.

Overigens, SATA kent geen master of slave. Gewoon 1 drive per kanaal.

Laatst gewijzigd op 04-05-2005 om 18:36.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 18:43
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 04-05-2005 @ 19:33 :
Wedden dat Windows hem prima herkent?
Je hoeft helemaal niets opnieuw te installeren, ik zu toch ernstig gaan twijfelen aan degene die die computer heeft gebouwd.

Even met rechts op Deze Computer klikken, Beheren en dan naar Schijfbeheer. Als het goed is krijg je een wizard Nieuwe schijf oid, paar keer op Volgende klikken en voila. Daarna wel eerst de schijf formatteren (als je dat wilt kun je ook eerst partities maken) en klaar ben je.

Overigens, SATA kent geen master of slave. Gewoon 1 drive per kanaal.
Wedden dat windows hem niet herkent, dan win ik

Bij schijfbeheer zie ik niet die nieuwe harde schijf staan. Ook krijg ik geen wizard over een nieuwe harde schijf.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 18:45
twain4me
twain4me is offline
*leest het topic nu pas goed *

bij het booten vanaf cd krijg je problemen met sata? dan moetje de driver even vanaf een floppy draaien
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 18:47
Verwijderd
Citaat:
twain4me schreef op 04-05-2005 @ 19:45 :
*leest het topic nu pas goed *

bij het booten vanaf cd krijg je problemen met sata? dan moetje de driver even vanaf een floppy draaien

Welke driver, hoe maak ik die op een floppy?

Oh wacht, je bedoeld een SATA driver diskette? Die kan ik wel ff maken, staat hier in de handleiding van m'n mobo

Laatst gewijzigd op 04-05-2005 om 18:51.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 18:58
twain4me
twain4me is offline
mja en dan zegt de windows setup een keer press f5 to instal thirt party raid/scsi controllers (of zoiets), en dat doe je dan... ff instaleren en hopla
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 18:59
Verwijderd
Citaat:
twain4me schreef op 04-05-2005 @ 19:58 :
mja en dan zegt de windows setup een keer press f5 to instal thirt party raid/scsi controllers (of zoiets), en dat doe je dan... ff instaleren en hopla
Hmja, met allebei de schijven aangekoppeld?

Trouwens, die driver diskette is maar raar, als ik hem nu bekijk in de verkenner staat er niks op
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 19:10
twain4me
twain4me is offline
heb je systeem/verborgen bestanden weergeven? aanstaan?

ik zou gaan voor zonder en de ide er later bij prikken. ( maar met kan ook gewoon hoor) het is jou dag
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 19:19
Verwijderd
Citaat:
twain4me schreef op 04-05-2005 @ 20:10 :
heb je systeem/verborgen bestanden weergeven? aanstaan?

ik zou gaan voor zonder en de ide er later bij prikken. ( maar met kan ook gewoon hoor) het is jou dag
Ja, verborgen bestanden weergeven heb ik aanstaan.

Gaan zonder wat? Zonder IDE? Dan geeft hij deze foutmelding:

!!!!!!IDE Drives installation error!!!!
... please change the stand alone slave drive tot master. System halt.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 19:41
twain4me
twain4me is offline
waar krijg je die error? van de bios van windows of wat?

bios denk ik huh?

kijk of je bootdevice op de juiste staat.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 19:43
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
mrboot schreef op 04-05-2005 @ 19:43 :
Wedden dat windows hem niet herkent, dan win ik

Bij schijfbeheer zie ik niet die nieuwe harde schijf staan. Ook krijg ik geen wizard over een nieuwe harde schijf.
Dat is wel wazig. Maar toch is het niet zo dat je Windows opnieuw moet installeren om er een SATA schijf bij te plaatsen.

Heb je wel Service Pack 2 geïnstalleerd? Ik doe maar een wilde gok, maar het is sowieso nooit verkeerd om alle updates te hebben.

En kijk eens bij Apparaatbeheer (Windows toets + Pause/Break op je toetsenbord, dan tabblad Hardware). Staan daar items met een uitroepteken ervoor? Het zou nl. kunnen dat je SATA controller gewoon niet is geïnstalleerd.

Als dat het geval is kun je proberen om hier de Serial ATA drivers te downloaden en installeren. Wie weet dat Schijfbeheer die schijf daarna wél ziet

Laatst gewijzigd op 04-05-2005 om 19:58.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 20:05
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 04-05-2005 @ 20:43 :
Dat is wel wazig. Maar toch is het niet zo dat je Windows opnieuw moet installeren om er een SATA schijf bij te plaatsen.

Heb je wel Service Pack 2 geïnstalleerd? Ik doe maar een wilde gok, maar het is sowieso nooit verkeerd om alle updates te hebben.

En kijk eens bij Apparaatbeheer (Windows toets + Pause/Break op je toetsenbord, dan tabblad Hardware). Staan daar items met een uitroepteken ervoor? Het zou nl. kunnen dat je SATA controller gewoon niet is geïnstalleerd.

Als dat het geval is kun je proberen om hier de Serial ATA drivers te downloaden en installeren. Wie weet dat Schijfbeheer die schijf daarna wél ziet
SP2 heb ik geinstalleerd. Ik zit nu op een andere computer, maar als ik weer m'n eigen heb zal ik eens kijken bij apparaatbeheer en voor die drivers. Ik denk dat ik kans heb dat het werkt nadat ik die Serial ATA driver heb gedownload.

Twain4me:
Die error krijg in inderdaad in de bios, en de bootdevice, wat bedoel je moet de goede? De hd?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 20:07
twain4me
twain4me is offline
ja je kan kiezen uit verschillende dingen hij moet wel op de sata controler staan natuurlijk ( of in sommige gevallen het goede hd nummer)
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 20:55
Verwijderd
Citaat:
twain4me schreef op 04-05-2005 @ 21:07 :
ja je kan kiezen uit verschillende dingen hij moet wel op de sata controler staan natuurlijk ( of in sommige gevallen het goede hd nummer)
oh, zo. Eem, daar zal ik morgen even naar kijken, zit nu op andere computer.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 06:53
Verwijderd
't is goed mensen, hij werkt. Ik moest nog even de driver installeren die Marco gaf en dan de hd aansluiten. Even partitioneren en formatteren.

Alleen is mijn computer nu niet meer zo snel als dat hij was voor de nieuwe schijf. Ligt dat aan die schijf, of? (spyware is het iig niet)
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 08:12
Enlightenment
Enlightenment is offline
Benchmark eens met SiSoftware Sandra (google) de File System benchmark dus. Kan zijn dat het zooitje in PIO draait ofzo (kan dat bij SATA?).

Verder -> Hardware
Oud 05-05-2005, 08:15
Jolt
Jolt is offline
Waarom Sisoft, HD Tune is 10x beter.
Oud 05-05-2005, 08:16
Enlightenment
Enlightenment is offline
Wat hij wilt, Sandra test iig burst, sequential en random seek en dat is wat je nodig hebt. Als je ziet dat zelfs sequential en burst rond de 4MB/s zitten dan weet je dat je perofmrnace brak is, wellicht doordat HDD in PIO draait.
Oud 05-05-2005, 08:20
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 05-05-2005 @ 09:12 :
Benchmark eens met SiSoftware Sandra (google) de File System benchmark dus. Kan zijn dat het zooitje in PIO draait ofzo (kan dat bij SATA?).

Verder -> Hardware
WTF heb je het over?

edit:
Oooh wacht, je bedoeld omdat mijn computer wat langzamer draait? en WTF is PIO?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 08:20
Jolt
Jolt is offline
Ik heb nu al 4 moederborden versleten, met genoeg HDD's en mij is het echt nog nooit overkomen dat een HDD in PIO mode ging draaien.

Wat doen jullie toch fout?

Defragmenten helpt ook wel .
Oud 05-05-2005, 08:52
Verwijderd
Citaat:
SiSoftware Sandra

Benchmark Resultaten
Schijf Index : 51 MB/s
Results Interpretation : Higher index values are better.

Test Status
Run ID : KAMER_MARIO op donderdag 5 mei 2005 at 9:49:19
SMP Test : Geen
Totaal Aantal Test Threads : 1
SMT Test : Geen
'Dynamic MP/MT Load Balance' : Geen
Processor Affiniteit : Geen
Windows Schijf Cache Gebruikt : Geen
Gebruik 'Overlapped I/O' : Ja
'IO Queue Depth' : 4 verzoek(en)
Test Bestand grootte : 512MB
Bestands Fragmenten : 1
Blok grootte : 1MB
Geoptimaliseerde 'File Server' : Geen

Benchmark Breekpunt
Buffered Read : 39 MB/s
Sequential Read : 62 MB/s
Random Read : 32 MB/s
Schrijf Buffer : 81 MB/s
Sequential Read : 63 MB/s
Random Read : 46 MB/s
Gemiddelde Toegangs Tijd : 15 ms (geschat)

Schijf
Schijf Type : Harde Schijf
Totale grootte : 98GB
Beschikbare Ruimte : 72GB, 74%

Prestatie Tips
Opmerking 5008 : Om de benchmarks aan te passen, klikt U op Opties.
Opmerking 5004 : Synthetic benchmark. Mogelijk niet vergelijkbaar met 'real-life' prestatie.
Opmerking 5006 : Vergelijk alleen resultaten met de resultaten van de versie waarvan U gebruik maakt!
Opmerking 5209 : Overweeg het gebruik van de verwisselbare opslag/flash benchmark voor flash apparaten.
Tip 5202 : Gebruik cache om de Windows prestatie te meten.
Tip 2 : Dubbelklik op een tip, wanneer deze is weergeven voor meer informatie over de tip.
Dat kreeg ik uit de bestandssysteem benchmark (file system benchmark?) van een paritie van de SATA schijf.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 09:07
Enlightenment
Enlightenment is offline
Je performance is in orde.
Oud 05-05-2005, 09:08
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 05-05-2005 @ 10:07 :
Je performance is in orde.
Gelukkig, maar raar dat hij dan af en toe raar gaat doen.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 09:18
Jolt
Jolt is offline
Spy/adware, defragmenteren, etc

O & O defrag is goed .
Oud 05-05-2005, 09:30
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 05-05-2005 @ 10:18 :
Spy/adware, defragmenteren, etc

O & O defrag is goed .
O & O? Spy- en adware:
Logfile of HijackThis v1.99.0
Scan saved at 10:30:13, on 5-5-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Sygate\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\cisvc.exe
C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.EXE
C:\WINDOWS\System32\LckFldService.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\WINDOWS\system32\ssoftsrv.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Program Files\MessengerPlus! 3\MsgPlus.exe
C:\Program Files\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
C:\Program Files\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
C:\Program Files\BMT MouseTracker\MouseTrack.exe
C:\WINDOWS\POlNT32.EXE
C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopIndex.exe
C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopCrawl.exe
C:\Program Files\SiSoftware\SiSoftware Sandra Lite 2005.SR1\RpcSandraSrv.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\WINDOWS\system32\cidaemon.exe
F:\Downloads\HijackThis.exe
C:\WINDOWS\notepad.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SiSUSBRG] C:\WINDOWS\SiSUSBrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [FP Loader] loadfp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Program Files\MessengerPlus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PasswordOrganizer] C:\Program Files\Omniquad Total Security\RunTimePwdOrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [{0228e555-4f9c-4e35-a3ec-b109a192b4c2}] C:\Program Files\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Silent Fear Internet Radio] rem C:\silentfear\internetradio\silentfearinternetradio\Silent Fear Internet Radio.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [Hotplug] C:\Program Files\Silicon Integrated Systems\SiSRaidPackage\hot_plug.exe
O4 - HKCU\..\Run: [BMT] C:\Program Files\BMT MouseTracker\MouseTrack.exe
O4 - HKCU\..\Run: [POlNTER] POlNT32.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [Google Desktop Search] "C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe" /startup
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Startup: PipView.lnk = C:\Program Files\PipView\pipview.exe
O8 - Extra context menu item: &Download with &DAP - C:\PROGRA~1\DAP\dapextie.htm
O8 - Extra context menu item: Download &all with DAP - C:\PROGRA~1\DAP\dapextie2.htm
O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra button: Onderzoek - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {14B87622-7E19-4EA8-93B3-97215F77A6BC} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary...t.cab31267.cab
O16 - DPF: {3F2705D0-C9D8-4020-A15C-E495A0050EC6} (Easywebinstaller Control) - http://s7.blingblingcontent.com/tool...binstaller.ocx
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.co...?1093937051281
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary...t.cab31267.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/ms...downloader.cab
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (ZoneIntro Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary...o.cab32846.cab
O16 - DPF: {E6187999-9FEC-46A1-A20F-F4CA977D5643} (ZoneChess Object) - http://messenger.zone.msn.com/binary/Chess.cab31267.cab
O18 - Protocol: copernicdesktopsearch - {D9656C75-5090-45C3-B27E-436FBC7ACFA7} - C:\PROGRA~1\COPERN~1\COPERN~2.DLL
O20 - AppInit_DLLs: MsgPlusLoader.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.EXE
O23 - Service: LckFldService - Unknown - C:\WINDOWS\System32\LckFldService.exe
O23 - Service: Macromedia Licensing Service - Macromedia - C:\Program Files\Common Files\Macromedia Shared\Service\Macromedia Licensing.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Remote Packet Capture Protocol v.0 (experimental) - Unknown - %ProgramFiles%\WinPcap\rpcapd.exe (file missing)
O23 - Service: Sandra Data Service - SiSoftware - C:\Program Files\SiSoftware\SiSoftware Sandra Lite 2005.SR1\RpcDataSrv.exe
O23 - Service: Sandra Service - SiSoftware - C:\Program Files\SiSoftware\SiSoftware Sandra Lite 2005.SR1\RpcSandraSrv.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\COMMON~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Sygate Personal Firewall - Sygate Technologies, Inc. - C:\Program Files\Sygate\SPF\smc.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Cryptainer service - Unknown - ssoftsrv.exe (file missing)
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe

Daar kan niet veel uit volgens mij, heb pas nog gescand enzo.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 10:10
M@rco
M@rco is offline
Hm... als ik jou was zou ik toch es met Microsoft AntiSpyware scannen, gewoon voor de zekerheid.

En ik zie dat je Norton AntiVirus hebt draaien, dat is ook vaak de oorzaak van een langzame computer. AVG Free is ook prima en vertraagt je PC niet of nauwelijks
Oud 05-05-2005, 10:14
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 05-05-2005 @ 11:10 :
Hm... als ik jou was zou ik toch es met Microsoft AntiSpyware scannen, gewoon voor de zekerheid.

En ik zie dat je Norton AntiVirus hebt draaien, dat is ook vaak de oorzaak van een langzame computer. AVG Free is ook prima en vertraagt je PC niet of nauwelijks
Morgenochtend
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 20:57
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
mrboot schreef op 05-05-2005 @ 10:30 :
O & O? Spy- en adware:
Logfile of HijackThis v1.99.0
Scan saved at 10:30:13, on 5-5-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Sygate\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\cisvc.exe
C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.EXE
C:\WINDOWS\System32\LckFldService.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\WINDOWS\system32\ssoftsrv.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Program Files\MessengerPlus! 3\MsgPlus.exe
C:\Program Files\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
C:\Program Files\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
C:\Program Files\BMT MouseTracker\MouseTrack.exe
C:\WINDOWS\POlNT32.EXE
C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopIndex.exe
C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopCrawl.exe
C:\Program Files\SiSoftware\SiSoftware Sandra Lite 2005.SR1\RpcSandraSrv.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\WINDOWS\system32\cidaemon.exe
F:\Downloads\HijackThis.exe
C:\WINDOWS\notepad.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SiSUSBRG] C:\WINDOWS\SiSUSBrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [FP Loader] loadfp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Program Files\MessengerPlus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PasswordOrganizer] C:\Program Files\Omniquad Total Security\RunTimePwdOrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [{0228e555-4f9c-4e35-a3ec-b109a192b4c2}] C:\Program Files\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Silent Fear Internet Radio] rem C:\silentfear\internetradio\silentfearinternetradio\Silent Fear Internet Radio.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [Hotplug] C:\Program Files\Silicon Integrated Systems\SiSRaidPackage\hot_plug.exe
O4 - HKCU\..\Run: [BMT] C:\Program Files\BMT MouseTracker\MouseTrack.exe
O4 - HKCU\..\Run: [POlNTER] POlNT32.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [Google Desktop Search] "C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe" /startup
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Startup: PipView.lnk = C:\Program Files\PipView\pipview.exe
O8 - Extra context menu item: &Download with &DAP - C:\PROGRA~1\DAP\dapextie.htm
O8 - Extra context menu item: Download &all with DAP - C:\PROGRA~1\DAP\dapextie2.htm
O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra button: Onderzoek - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {14B87622-7E19-4EA8-93B3-97215F77A6BC} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary...t.cab31267.cab
O16 - DPF: {3F2705D0-C9D8-4020-A15C-E495A0050EC6} (Easywebinstaller Control) - http://s7.blingblingcontent.com/tool...binstaller.ocx
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.co...?1093937051281
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary...t.cab31267.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/ms...downloader.cab
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (ZoneIntro Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary...o.cab32846.cab
O16 - DPF: {E6187999-9FEC-46A1-A20F-F4CA977D5643} (ZoneChess Object) - http://messenger.zone.msn.com/binary/Chess.cab31267.cab
O18 - Protocol: copernicdesktopsearch - {D9656C75-5090-45C3-B27E-436FBC7ACFA7} - C:\PROGRA~1\COPERN~1\COPERN~2.DLL
O20 - AppInit_DLLs: MsgPlusLoader.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.EXE
O23 - Service: LckFldService - Unknown - C:\WINDOWS\System32\LckFldService.exe
O23 - Service: Macromedia Licensing Service - Macromedia - C:\Program Files\Common Files\Macromedia Shared\Service\Macromedia Licensing.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Remote Packet Capture Protocol v.0 (experimental) - Unknown - %ProgramFiles%\WinPcap\rpcapd.exe (file missing)
O23 - Service: Sandra Data Service - SiSoftware - C:\Program Files\SiSoftware\SiSoftware Sandra Lite 2005.SR1\RpcDataSrv.exe
O23 - Service: Sandra Service - SiSoftware - C:\Program Files\SiSoftware\SiSoftware Sandra Lite 2005.SR1\RpcSandraSrv.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\COMMON~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Sygate Personal Firewall - Sygate Technologies, Inc. - C:\Program Files\Sygate\SPF\smc.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Cryptainer service - Unknown - ssoftsrv.exe (file missing)
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe

Daar kan niet veel uit volgens mij, heb pas nog gescand enzo.
Moet een je eens googlen op O & O defrag, als je een serial nodig heb, pm mij maar eventjes .
Oud 08-05-2005, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 05-05-2005 @ 21:57 :
Moet een je eens googlen op O & O defrag, als je een serial nodig heb, pm mij maar eventjes .
Heb het gedownload (trial geloof ik), maar het duurt een eeuwigheid voordat het opgestart is. En daarna ook nog een eeuwigheid voordat hij eigenlijk eens op 10% was. Dus dat gaat niet zo goed.

Iemand nog andere ideeën?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 12:37
Jolt
Jolt is offline
Gaar, dan heb je wel een hele brakke pc, bij mij is hij binnen 30 seconden opgestart, en rateled hij lekker door.

Format helpt ook altijd .
Oud 08-05-2005, 12:49
Verwijderd
Scan even met Hitmanpro, dan weet je tenminste zeker dat je geen nare spyware meer hebt.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 12:53
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 08-05-2005 @ 13:49 :
Scan even met Hitmanpro, dan weet je tenminste zeker dat je geen nare spyware meer hebt.
Zal ik even doen.

Brakke pc heb ik niet hoor. Ik had ergens een everest log online gezet, kun je zelf even kijken. Link komt er zo aan.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 13:00
Verwijderd
Link
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 13:32
Verwijderd
Heb even gescand met Hitman Pro, maar helemaal niets gevonden.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 13:39
Verwijderd
Ik vond 'O16 - DPF: {3F2705D0-C9D8-4020-A15C-E495A0050EC6} (Easywebinstaller Control) - http://s7.blingblingcontent.com/too...ebinstaller.ocx' toch wel verdacht veel op een rare link lijken, maar goed, als hitman niets zegt...
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 13:47
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 08-05-2005 @ 14:39 :
Ik vond 'O16 - DPF: {3F2705D0-C9D8-4020-A15C-E495A0050EC6} (Easywebinstaller Control) - http://s7.blingblingcontent.com/too...ebinstaller.ocx' toch wel verdacht veel op een rare link lijken, maar goed, als hitman niets zegt...
Hm is misschien wel zo (zal hem even fixen met hijackthis), maar ik geloof niet dat mijn computer daar zoveel trager van wordt.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 21:33
Jolt
Jolt is offline
Ik vind Hitmanpro zo een bullshit, hij geeft echt altijd nul komma nul, zit vaak op crackspiders.net genoeg spy adware wat het is, en nu moet je mij niet zeggen dat mijn dubbele firewall + Firefox al die zooi tegenhoud.

Vertrouw Hitman Pro gewoon weg niet .
Oud 08-05-2005, 22:03
Verwijderd
Dit al geprobeerd?

Citaat:
Enlightenment schreef op 11-12-2004 @ 18:00 :
In XP is dat de Disk Manager. Ga naar Start > Run en vul "compmgmt.msc" in en enter. Daar zie je Disk Management / Schijfbeheer. Daar moet je hardeschijf bij staan, dan rightclick > Initialize en partitie aanmaken.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Lafjuh schreef op 08-05-2005 @ 23:03 :
Dit al geprobeerd?
Wat moet ik daarmee, ik hoef toch geen partities aan te maken.

Ik kreeg een mailtje van weer die gast die mijn computer gebouwd heeft (en volgens mij kun je hem wel vertrouwen, kijk maar op www.vanoscomputech.nl) en daar las ik oa dit in:

Citaat:
Installeer altijd de snelste harddisk als master. De snelheid van de computer is afhankelijk van de harddisk waarop het besturingssysteem is geinstalleerd. De leverancier van de harddisk had je hierover moeten informeren. Ik had je nooit een advies gegeven om het op deze wijze op te lossen.

Bij het installeren van extra apparatuur wordt de computer weer meer belast en zal dit gevolgen hebben voor de snelheid.
Dus volgens jullie is dat onzin, tenminste dat de snelste hd als master ingesteld moet staan?

edit:
Hij mailde me ook nog dit:

Citaat:
Ik heb gezien dat je de harddisk al uitgepakt had voor je hem hier bracht om hem in te bouwen. Harddisks worden altijd geleverd in een luchtdichte verpakking die ook beschermt tegen statische electriciteit, het is niet verstandig vanwege mogelijke beschadigingen door statische electriciteit om de verpakking te verwijderen lang voordat je hem inbouwt.
Maar ik kreeg ook helemaal geen verpakking bij de harddisk. Komt het misschien daardoor?

Laatst gewijzigd op 09-05-2005 om 15:08.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 15:04
Verwijderd
Heeft er trouwens niemand hier hetzelfde, een IDE-schijf met windows er op en een extra SATA-schijf? (om even te kijken of het bij diegene dan wel goed ging)

Misschien dan toch maar een nieuwe windows-install, is ook alweer een half jaar geleden. Dit is ook niks, als ik 5 minuten moet wachten voordat Firefox eens opgestart is.
Maar niet zolang er echt geen oplossingen meer zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 15:15
Verwijderd
Citaat:
mrboot schreef op 09-05-2005 @ 16:04 :
Heeft er trouwens niemand hier hetzelfde, een IDE-schijf met windows er op en een extra SATA-schijf? (om even te kijken of het bij diegene dan wel goed ging)

Misschien dan toch maar een nieuwe windows-install, is ook alweer een half jaar geleden. Dit is ook niks, als ik 5 minuten moet wachten voordat Firefox eens opgestart is.
Ik had ook IDE-schijf met Windows daarop geïnstalleerd, waar een extra S-ATA bij kwam.
Kijk anders even hier:
http://forum.scholieren.com/showthre...5#post14661645
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 15:17
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
mrboot schreef op 09-05-2005 @ 16:04 :

Ik heb dat ook... gaf bij mij totaal geen problemen
Oud 09-05-2005, 15:27
Verwijderd
Oke, het zou dus in princiepe normaal moeten werken. Is de computer er bij jullie niet (veel) trager op geworden?

Want dat is dus nu mijn probleem, mijn computer is veel trager er op geworden. Heb met Hitman Pro, MS Antivirus en HiJachthis gescand, in totaal 1 verdacht iets gevonden.

Iemand nog andere oplossingen?

Offtopic: Trouwens, wat die gast zei over dat de snelste schijf als master ingesteld moet staan, daar heeft hij dus helemaal geen gelijk in.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 15:41
Verwijderd
Ik heb na een systeemherstel even de drivers opnieuw geinstalleerd, maar dat heeft niet geholpen. Mijn computer was weer net zo traag als eerst.

Komt het misschien doordat ik de harde schijf niet luchtdicht verpakt kreeg en daardoor misschien via statische elektriciteit beschadigd is?

Iemand nog andere ideeën?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 02:23
Enlightenment
Enlightenment is offline
Misschien heb je het al gezegd, maar heb je nu al eens een 100% kaal systeem gehad, dat niet is aangesloten op internet (binnen 18 minuten ben je geïnfecteerd als je onbeveiligd op internet zit)?

Je hardeschijf performance, voor zover ik heb gezien met SiSoft Sandra, is in orde.
Reageren

Regels voor berichten