![]() |
|
Kan iemand me hier ajb. vertellen:
1. Waarom buitenlandse niet-anonieme proxies anders zijn dan binnenlandse niet-anonieme proxies. 2. Waarom proxies van providers wel geaccepteerd worden terwijl ander niet-anonieme proxies, zowel in 't binnenland als in 't buitenland, geweerd worden; wat het nut hiervan is? Dit naar aanleiding van de problemen die ik heb omtrend het forummen via de proxy van mijn werk en omtrend dit topic. Voor zover mijn technisch inzicht omtrend proxies betreft, zie ik geen reden niet-anonieme proxies te weren. Ik denk dat het overgrote deel van de mensen die kwaad in de zin hebben en iets weet van proxies nml. anonieme proxies proberen te zullen gebruiken. Zelfs al zouden ze een niet anonieme proxy gebruiken, hoeft de proxy zelf niet gebanned te worden maar simpelweg 't IP adres (range) van de user zelf. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik zeg niet dat je mensen zomaar moet toelaten, maar sommige mensen hebben een duidelijke reden waardoor ze niet zonder die proxy kunnen, dan is er toch geen probleem, lijkt me?
||
Citaat:
Er vindt veel misbruik plaats op ons forum. Het simpelweg verbannen van iemand's statische IP is weinig succesvol gebleken. Elke dag vind er misbruik plaats, elke dag worden clones gebanned en dat kost veel tijd en moeite. Proxies worden gebruikt voor twee dingen: 1. Snelheid en Anonimiteit; legitieme redenen 2. Als middel op je identieit te verhullen om zodoende je ban te omzeilen; niet-legtitieme doelen Voor de legitieme doelen gebruikt iemand vrijwel altijd de proxy van zijn eigen provider. Zomaar een proxy in nederland, daar heeft iemand niets mee maken in principe. Dat is overigens ook strafbaar (computervredebreuk). Daarnaast zijn er nog mensen die via school forummen. Via het werk komt ook voor, maar wel minder. Dit stamt uit de oorsprong van dit forum: scholieren hebben nu eenmaal geen werk waarbij ze continu achter de computer zitten met internet-toegang. Maar er zitten ook niet-scholieren op dit forum, natuurlijk. In het verleden zijn er gevallen geweest van gebruikers die claimen dat 'een mannetje' hun internet zo geregeld heeft dat er gebruik wordt gemaakt van allerlei anonieme en transparante proxies over de hele wereld. Naast dat dit illegaal was, is dit ook verboden op ons forum. Er kan op deze manier misbruik niet goed tegengegaan worden. We hebben dus een grens gesteld: alleen providerproxies en school/uni netwerken; verder geen proxies. Het zou misschien lonen om ook te kijken naar proxies van het werk. Dit geval is bijzonder omdat jij in nederland zit maar je dus wel via buitenlandse proxies surft. Een vreemde constructie natuurlijk, maar ik geloof je verhaal wel. Daarom heb ik voor jou ook een uitzondering gemaakt. Wat mij betreft wordt het beleid dus niet aangepast, maar zou er wel flexibeler omgesprongen kunnen worden met 'werkproxies'. Helaas blijft het voorkomen dat permanent gebande leden dit zullen aangrijpen en misbruik van zullen maken. Misbruik van proxies komt erg vaak voor op dit forum, misschien dat je dan begrijpt waarom we een vrij streng proxybeleid hebben. Dat is ook de reden dat ik Sentinel heb ontwikkeld; om het registreren via proxies anders dan je providerproxy tegen te gaan.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
vB biedt deze mogelijkheid niet, dus dan zou ik het zelf moeten inbouwen in de IP-checks. En vB is alles behalve een nette forumsuite, ik ben weinig onder de indruk van de code. Het is teveel werk om nog aan dergelijke oude code te werken. Ik richt mij voornamelijk op een nieuwe forumsuite, hopelijk van eigen bodem. ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Dit is inderdaad beleid "schuldig totdat tegendeel is bewezen"
van de site stayinvisible.com (proxy-lijsten etc. etc.): Citaat:
Citaat:
![]() Het is niet toegestaan een proxy te installeren bij iemand anders zonder diens toestemming, nee, maar als die persoon zélf een open proxy draait, kunnen jullie dat niet (bij wet) tegenhouden ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Daar heb ik ook helemaal niks tegen, maar je "verschuilen" achter de wet is niet mogelijk denk ik ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
|