Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2005, 15:24
Verwijderd
Ik zat laatst zeg maar te denken over God en Jezus, maar als God Jezus is, en Jezus leeft voort in de hemel, dan is het enige wat God opgeofferd heeft één lichaam, zijn zoon leeft namelijk nog.

Ik weet niet of ik de enige ben die zo denk, maar kan iemand me het ff uitleggen als het niet zo is? (ofzo)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2005, 15:26
T_ID
T_ID is offline
que?

Ik kan dat niet uitleggen, maar heb wel een verklaring, die zal onderhand wel bekend zijn.
Oud 20-05-2005, 15:32
Wiltine
Wiltine is offline
Citaat:
T_ID schreef op 20-05-2005 @ 16:26 :
que?

Ik kan dat niet uitleggen, maar heb wel een verklaring, die zal onderhand wel bekend zijn.
Precies. Houd daarom je mond maar

@ ts. Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. Zit je in de knoop met de drie-eenheid?
Oud 20-05-2005, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Wiltine schreef op 20-05-2005 @ 16:32 :
Precies. Houd daarom je mond maar

@ ts. Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. Zit je in de knoop met de drie-eenheid?
Mensen zeggen allemaal van 'God heeft zijn zoon opgeofferd' maar Jezus is helemaal nooit gestorven, hij leeft voort in de Hemel.

Dus Jezus leeft nog, en dus heeft God niks opgeofferd behalve 1 lichaam dat gekruisigd werd.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 16:04
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
+ hij is almachtig en kan zoveel Jezussen scheppen als hij wil

een echt offer zou ik het dan ook niet willen noemen
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 19:06
ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
Mortification schreef op 20-05-2005 @ 16:34 :
Mensen zeggen allemaal van 'God heeft zijn zoon opgeofferd' maar Jezus is helemaal nooit gestorven, hij leeft voort in de Hemel.

Dus Jezus leeft nog, en dus heeft God niks opgeofferd behalve 1 lichaam dat gekruisigd werd.
Jezus was echt God (de Zoon) maar ook echt mens, Hij moest aan het kruis sterven om onze zonden op zich te nemen.
Na 3 dagen is Hij opgewekt en na en tijdje is Hij opgenomen en nu zit Hij aan de rechterhand van God (de Vader)
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 22:16
Anaïs
Anaïs is offline
God is niet Jezus... Jezus is wel de zoon van God, met als belangrijkste eigenschap dat hij ook menselijk is.

Jezus is wel degelijk gestorven: dus offer,
maar hij is verrezen en zit nu naast God in de hemel.

Zo lijkt het me toch...
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 22:20
Wijze lama
Wijze lama is offline
Citaat:
Mortification schreef op 20-05-2005 @ 16:34 :

Jezus had toen hij hier op aarde was twee naturen. Die van mens en die van god. Hij moest in beide naturen de straf dragen. In de menselijke natuur omdat de mens gezondigd had en er dus een mens de straf voor moest dragen. En in zijn goddelijke natuur omdat de mens de straf niet kon dragen, dan wanneer hij een god was. Toen hij werd gekruisigd kreeg zijn lichaam dus de strad en werd gepijnigd, echter dit was het minder erge deel van zijn straf. Het ergste was de straf van zijn goddelijke natuur. Ten eerste werd Hij door Satan zelf bevochten en ten tweede 'daalde hij neer in de hel'. De hel wil zeggen: de afwezigheid/toorn van God (zonder aanwezigheid van God kan niets bestaan en lijd alles wat nog wel bestaat onbeschrijfelijke pijn oid). Dit was dus zijn ergste straf.

Als Hij in Sijn strijdt met Satan in de Hel had verloren had er voor ons geen hoop meer geweest, en zou Zijn macht, en daarmee de macht van de drieenige God, gebroken zijn. Maar Hij overwon en kon daarom ook weer uit de dood opstaan.

Ik ben het dus oneens over je gedachtengang, want Jezus heeft meer pijn geleden dan alle mensen van alle tijden en plaatsen bij elkaar!
Oud 21-05-2005, 10:29
Verwijderd
Citaat:
Wijze lama schreef op 20-05-2005 @ 23:20 :
Ik ben het dus oneens over je gedachtengang, want Jezus heeft meer pijn geleden dan alle mensen van alle tijden en plaatsen bij elkaar!
dat kan nie
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 10:35
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 20-05-2005 @ 20:06 :
Jezus was echt God (de Zoon) maar ook echt mens, Hij moest aan het kruis sterven om onze zonden op zich te nemen.
Na 3 dagen is Hij opgewekt en na en tijdje is Hij opgenomen en nu zit Hij aan de rechterhand van God (de Vader)
twee goden?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 17:33
see it
see it is offline
Nee, dat niet maar dat is denk ik meer in een menselijke uitdrukking in de bijbel gezet omdat het voor een mens niet helemaal te bevatten is anders.
Oud 21-05-2005, 17:36
Wiltine
Wiltine is offline
Citaat:
Gatara schreef op 21-05-2005 @ 11:35 :
twee goden?
Zie het verhaal over de twee naturen hierboven van 'Wijze Lama'
Oud 21-05-2005, 21:22
Verwijderd
Citaat:
Bloedpropje schreef op 20-05-2005 @ 17:04 :
+ hij is almachtig en kan zoveel Jezussen scheppen als hij wil

Jezus is niet geschapen, Hij is er altijd al geweest.
Verder kan je lezen wat Wijze Lama heeft geschreven.

Mortification:
God heeft wel wat opgofferd. Zijn Zoon waarvan Hij zoveel houdt heeft Hij de ergste pijn laten lijden voor ons mensen. Is dat geen offer?

Hoe denk je dat God Zich gevoeld heeft toen Jezus werd gekruisigd? Het werd helemaal donker en het ging donderen (als ik het me goed herinner). God stuurde een engel om Jezus te steunen. Het was een groot offer dat God Zijn Zoon voor ons gaf om onze schuld te dragen.

Laatst gewijzigd op 21-05-2005 om 21:27.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 21:28
Verwijderd
Citaat:
see it schreef op 21-05-2005 @ 18:33 :
Nee, dat niet maar dat is denk ik meer in een menselijke uitdrukking in de bijbel gezet omdat het voor een mens niet helemaal te bevatten is anders.
dat denk ik ook, over de drieeenheid staat ook een heel duidelijk voorbeeld in Genesis. Waarin God in de gedaante van 3 mannen bij Abraham komt. Abraham spreekt aan met: Heer. Toch antwoorden alle drie mannen.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 22:19
Wijze lama
Wijze lama is offline
Citaat:
Gatara schreef op 21-05-2005 @ 11:35 :
twee goden?
Drie-eenheid weet je wel
Oud 21-05-2005, 22:23
Wijze lama
Wijze lama is offline
Citaat:
rspct schreef op 21-05-2005 @ 22:22 :
Verder kan je lezen wat Wijze Lama heeft geschreven.

Mortification:
God heeft wel wat opgofferd. Zijn Zoon waarvan Hij zoveel houdt heeft Hij de ergste pijn laten lijden voor ons mensen. Is dat geen offer?

Hoe denk je dat God Zich gevoeld heeft toen Jezus werd gekruisigd? Het werd helemaal donker en het ging donderen (als ik het me goed herinner). God stuurde een engel om Jezus te steunen. Het was een groot offer dat God Zijn Zoon voor ons gaf om onze schuld te dragen.
Weet je zeker dat God een engel stuurde om Jezus te ondersteunen. Volgens mij was dat niet zo, want Hij moest het helemaal alleen dragen, ook zonder hulp van Zijn Vader. Zijn Vader had Hem zelfs verlaten.
Oud 21-05-2005, 23:07
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wijze lama schreef op 21-05-2005 @ 23:19 :
Drie-eenheid weet je wel
Nee, weten we niet, want de logica daarachter is ver te zoeken. Los daarvan is het ronduit onbetrouwbaar dat de drie-eenheid pas later is uitgevonden, en daarvoor simpelweg nog niet bestond.
Oud 21-05-2005, 23:27
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Heb je een bijbelquote waar dit in staat voor me?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 09:45
Halogeen
Halogeen is offline
Trouwens, een Zoon van God is toch iemand die de innerlijke Tora bevat?
Oud 22-05-2005, 15:02
Wijze lama
Wijze lama is offline
Citaat:
T_ID schreef op 22-05-2005 @ 00:07 :
Nee, weten we niet, want de logica daarachter is ver te zoeken. Los daarvan is het ronduit onbetrouwbaar dat de drie-eenheid pas later is uitgevonden, en daarvoor simpelweg nog niet bestond.
Bestond al bij de schepping, en je moet hier niet met logica aankomen! Ook doe ik geen moeite om jou te overtuigen, want dat is onbegonnen werk
Oud 22-05-2005, 15:04
Wijze lama
Wijze lama is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 22-05-2005 @ 10:45 :
Trouwens, een Zoon van God is toch iemand die de innerlijke Tora bevat?
Dta klopt. Jezus, de Zoon van God is de Bijbel. Hij wordt vaak ook benaamd als Het Woord. Door Jezus is ook de wereld geschapen. God sprak Zijn Woord. Daar beantwoordt ik gelijk de opmerking van bloedpropje mee. Staat trouwens in Johannes 1.
Oud 22-05-2005, 16:18
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
*knip*
je was er bij?

Oud 22-05-2005, 17:08
Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Wijze lama schreef op 22-05-2005 @ 16:04 :
Dta klopt. Jezus, de Zoon van God is de Bijbel. Hij wordt vaak ook benaamd als Het Woord. Door Jezus is ook de wereld geschapen. God sprak Zijn Woord. Daar beantwoordt ik gelijk de opmerking van bloedpropje mee. Staat trouwens in Johannes 1.
als je mijn vraag met ja beantwoordt dan houdt dat dus in dat er meerdere zonen kunnen zijn.
Oud 22-05-2005, 18:12
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wijze lama schreef op 22-05-2005 @ 16:02 :
Bestond al bij de schepping, en je moet hier niet met logica aankomen! Ook doe ik geen moeite om jou te overtuigen, want dat is onbegonnen werk
Ik betwijfel het....

http://nl.wikipedia.org/wiki/Concilie_van_Nicea
Oud 22-05-2005, 19:27
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
T_ID schreef op 22-05-2005 @ 19:12 :
Ik betwijfel het....

http://nl.wikipedia.org/wiki/Concilie_van_Nicea
Het arianisme is een stroming binnen het christendom die werd genoemd naar haar belangrijkste woordvoerder Arius (256-336), presbyter van Alexandrië.

In het Arianisme wordt het dogma van de drie-eenheid niet geaccepteerd. Jezus en de Heilige Geest worden beide gezien als scheppingen van God de Vader, en Jezus is ondergeschikt aan God, en de Heilige Geest aan beiden.

In de vierde eeuw was het conflict tussen Arianisten en gelovigen in de drie-eenheid het grootste strijdpunt in de christelijke kerk. Het was voornamelijk voor het oplossen van deze strijd dat het concilie van Nicea (325) werd bijeengeroepen, en de bereikte geloofsbelijdenis van Nicea, hoewel geaccepteerd door zowel Arianen als anti-Arianen, hield feitelijk een veroordeling van het Arianisme in, door de zinsnede dat de Vader en de Zoon "van dezelfde substantie" zijn. Ondanks deze verwerping bleef het Arianisme nog lange tijd invloedrijk, en soms zelfs de overheersende theologie, maar na een nieuwe verwerping in het eerste concilie van Constantinopel (381) en een streng optreden door keizer Theodosius I was het Arianisme onder de Romeinen rond 400 vrijwel geheel uitgeroeid. Men duidt de kerk van het Romeinse Rijk die de drie-eenheid aanvaard had in het algemeen aan met de term katholiek.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Arianisme
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-05-2005, 18:03
Verwijderd
Citaat:
Wijze lama schreef op 21-05-2005 @ 23:23 :
Weet je zeker dat God een engel stuurde om Jezus te ondersteunen. Volgens mij was dat niet zo, want Hij moest het helemaal alleen dragen, ook zonder hulp van Zijn Vader. Zijn Vader had Hem zelfs verlaten.
ja weet ik, maar ik heb van iemand gehoord dat de engel Jezus aanraakte om Hem kracht te geven om door het lijden te gaan. Dus niet dat de engel een deel van het lijden droeg ofzo.

Myuki: nee, staat in de Bijbel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten