Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2005, 12:46
Verwijderd
Ik gebruik op dit moment Adobe Premier Pro 7.0 voor een video werkstuk voor school.
Ik wou dus een film importeren, alseerst lukte dit niet maar na de goede decoders te hebben geinstalleerd lukte dit wel.

Maar toen kreeg ik het volgende probleem: Ik kan een film cutten maar als ik het dan in de tijdbalk zet dan loopt het geluid sneller dan het beeld.
Het geluid loopt ongeveer 60% sneller dan het beeld, is dit een decodeer fout of heb ik iets verkeerd ingesteld?

Ik heb als decoders:
Divx, Xvid en AC3 filter, de film is een AVI film en AC3AM audio.

Ik heb ook geprobeert om wat codec packs te gebruiken, maar dit werkt in combinatie met Adobe Premier niet altijd even goed.

Als je bepaalde informatie nodig hebt voor het beantwoorden van de vraag moet je maar even roepen.

Als iemand suggesties heeft of antwoorden, graag.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2005, 09:58
Verwijderd
Ik vind het een beetje lastig om de situatie in te beelden, maar kijk eens goed of je wel volgens PAL 25 fps werkt?

Die codecs zou ik pas achteraf gaan gebruiken als ik jou was, al die instellingen maken het alleen maar complexer. Zie eerst maar een fatsoenlijke AVI te exporteren. Kijk dan pas naar compressie.

Kijk dus naar al je settings, staat alles op PAL 25 fps (frames per second) of heb je NTSC settings en PAL settings gemixed?

NTSC is 24 of 29.97 fps. Gebruik uitsluitend PAL 25 fps voor deze situatie.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 20:18
Verwijderd
Citaat:
DetonatorDc schreef op 22-05-2005 @ 10:58 :
Ik vind het een beetje lastig om de situatie in te beelden, maar kijk eens goed of je wel volgens PAL 25 fps werkt?

Die codecs zou ik pas achteraf gaan gebruiken als ik jou was, al die instellingen maken het alleen maar complexer. Zie eerst maar een fatsoenlijke AVI te exporteren. Kijk dan pas naar compressie.

Kijk dus naar al je settings, staat alles op PAL 25 fps (frames per second) of heb je NTSC settings en PAL settings gemixed?

NTSC is 24 of 29.97 fps. Gebruik uitsluitend PAL 25 fps voor deze situatie.
Alle instellingen staan goed hoor.

Maar ik heb al ergens gelezen dat ik dit probleem kan oplossen door het geluid en het beeld te splitsen, morgen proberen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten