Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2005, 18:09
Peace
Peace is offline
Dag mensen!

Kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik een wachtwoord op mijn USB-stick kan zetten? Dus een wachtwoord, dat de toegang voor anderen onmogelijk maakt?

Alvast bedankt!

Ikke
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2005, 18:17
Krekker
Krekker is offline
Het makkelijkst lijkt met gewoon om alles in een rar bestand met wachtwoord te zetten.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 19:10
Verwijderd
Op de USB stick kan alleen als de stick het hardwarematig ondersteund.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 19:22
Peace
Peace is offline
krekker: een rar-bestand?
**********: ik denk wel dat het hardwarematig ondersteund is, maar hoe doe ik het dan verder?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 19:40
Verwijderd
Ja, dat hangt in dat geval van de hardware af, dus in de handleiding kijken
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Peace schreef op 30-05-2005 @ 20:22 :
**********: ik denk wel dat het hardwarematig ondersteund is, maar hoe doe ik het dan verder?
Over het algemeen ondersteunen alleen sticks met schermpje etc het (denk aan mp3 spelers).
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 21:46
SaisPas
SaisPas is offline
Bij sommige (wat duurdere) krijg je een cd'tje, en daar staat vaak beveiligingssoftware op, specifiek voor dat model usb stick.
Oud 30-05-2005, 22:22
dafelix
dafelix is offline
ik heb voor mijn erg goedkope stickje (zonder display) een mini-CDtje bijgekregen, waarop een programma staat die een wachtwoord erop kan zetten

dus, als je meegeleverde software hebt, kijk daar 'ns tussen

anders idd inpakken en verzegelen met en wachtwoord
Oud 30-05-2005, 22:39
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
Peace schreef op 30-05-2005 @ 20:22 :
Soort zip bestand, maar dan gemaakt door winrar (google). Daar kun je een wachtwoord op zetten.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 09:44
Verwijderd
Met WinZip kun je ook wachtwoorden erop zetten
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 16:23
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
********** schreef op 31-05-2005 @ 10:44 :
Met WinZip kun je ook wachtwoorden erop zetten
Dat is inderdaad zo, maar het bestandsformaat ZIP van WinZip:
- heeft geen sterke encryptie (ik spreek over te kraken binnen enkele uur)
- heeft wel een sterke encryptie, maar die voldoet niet aan de ZIP-standaard (en dus kunnen programma's als PKZip, ... die bestanden niet goed openen)

WinRAR heeft wel sterke encryptie: als je wachtwoord meerdere tekens omvat (stuk of 6 zou ik gokken) is het quasi onmogelijk om dat met gewone tools te kraken. Voor WinZip-bestanden bestaan er echter meer dan genoeg kraaktools die snel en goed werk leveren.

Wat naar het schijnt ook nog wel goed werkt is TrueCrypt ( http://www.truecrypt.org ) en dat is helemaal gratis en je mag er zeker van zijn dat je gegevens dan 100% veilig zijn (behalve voor verwijdering, maar daar kun je niets aan doen).

Verder had Steganos ( http://www.steganos.com ) nog wel een programma voor zoiets (Safe/Security Suite) en dat is ook gekend. Echter betalend, maar misschien kun je hier of daar bij een computertijdschrift nog wel een oude versie vastkrijgen (enige weken geleden zat het bij een (Belgisch?) magazine, als je wilt zoek ik het eventjes op).

Eventueel wil ik je ook wel de software van op mijn USB-stick van Creative doorsturen (is een trial, dus zal wal legaal zijn om te verspreiden).
Reageren

Regels voor berichten