Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2005, 19:59
Ronaldox
Ronaldox is offline
Goeieavond,
ik moet een betoog maken met de stelling:
Hoofddoeken moeten verboden worden op het werk.

Nu moet ik 3á4 argumenten voor de stelling krijgen,
en 1 tegenargument.

Zouden jullie mij kunnen helpen?
Ik zit zo te stressen dat ik er niet meer uit kom...
met vriendelijke groet,
ronald
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-05-2005, 14:32
Verwijderd
Voorargumenten (ben ik abslouut niet mee eens) :

- wetgever bepaalt wie hij aan wil nemen
- een hoofddoek kan storend zijn voor collega's en/of klanten
- vrouwen lijken zo minder gelijkwaardig

Tegenargument:

- Vrijheid van godsdienst/expressie.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 22:57
Verwijderd
ik heb zowat een hele scriptie over geschreven, hier zijn een aantal argumenten voor en tegen, misschien wel handig.

Ze mogen de hoofddoekjes gewoon dragen:
ˇ Er is hier vrijheid van godsdienst, daar mag niemand in belemmerd worden. Iedereen mag zelf weten welk geloof hij wil hebben en hoe hij dat wil uiten.
ˇ De meisjes doen niemand kwaad met het dragen van een hoofddoekje. Ze uiten zich er alleen mee maar het heeft geen verdere betekenis tegen andere mensen.

Ze moeten de hoofddoekjes in openbare gelegenheden en op scholen afdoen:
ˇ In de Koran staat nergens letterlijk dat het dragen van hoofddoekjes verplicht is. Alleen dat vrouwen hun kuisheid moeten bewaren. Dit betekent niet verplicht een hoofddoekje dragen. Als het er niet staat hoeven ze het dus ook niet verplicht te dragen.
ˇ Er is in Nederland een scheiding van kerk en staat. Dit betekent dat ambtenaren neutraal moeten zijn en dus geen invloed van geloof mogen tonen. Door een hoofddoekje te dragen wordt gelijk duidelijk van welk geloof iemand is, hiermee is de scheiding tussen kerk en staat als ambtenaar niet meer mogelijk.
ˇ In een aantal moslim landen is het dragen van hoofddoekjes in openbare gelegenheden ook verboden. Als iemand het daar niet draagt, waarom hier dan wel?
ˇ In de Koran staat dat moslims zich moeten aanpassen aan het land waarin ze wonen. Als in dit land andere regels gelden zal Allah ze daar niet voor straffen.
ˇ Een hoofddoekje belemmert het gezicht van iemand. De grote sluiers die sommige vrouwen dragen helemaal. Men kan dan slecht communiceren met iemand.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten