Advertentie | |
|
![]() |
|
Toneel vraagt het lef om je scheur open te trekken, maar ook de discipline om je in te houden, zodat jouw boodschap perfect op je publiek overkomt.
Je moet toneelspelen als je die drang voelt om erkenning te halen. niet omdat je onzeker bent of omdat je een aandachttekort hebt of omdat je jezelf graag hoort praten of om welke reden dan ook. niet? Sebas
||
Citaat:
||
Citaat:
Het winnen van een marathon is leuk, maar het dagelijks hardlopen om uiteindelijk die marathon vol te kunnen houden is niet leuk. Repeteren voor een stuk doe je niet 'om gezellig samen te zijn', het kan wel heel gezellig zijn, maar dat is niet het doel. Dat alles-overstijgende oergevoel, dat is het doel. Bas
||
Citaat:
Sebastiaan
||
Citaat:
||
Citaat:
natuurlijk zijn alle posts die ik hier maak eigen bevindingen, maar iedereen met wie ik tot nu toe gespeeld heb deelt deze mening met mij. groetjes, Een mishandelde treinconducteur
|
best wel raar: ik deed altijd overal aan mee, nooit faalangst, altijd het podium op... tot halverwege 1e klas ofzo
ik kende de mensen inmiddels al, dus dat was het niet, maar opeens werd ik doodzenuwachtig als alleen maar een docent me om een antwoord vroeg ofzo.... begon te shaken en voorlezen ging amper van de zenuwen ![]() met toneelstuk ging het toen wel goed, was dat gevoel weg, dus dacht ik: ik ga op toneel... (dacht daar al een tijd over na hoor, niet persé daarom, maar 't haalde me wel over) ik vond het zó leuk dat ik gewoon alles durfde daar enz. en ik vond het dus altijd al leuk! maar helaas: daar kwam het weer terug, was ik weer aant shaken met alles, echt flink balen... maar inmiddels, na 3 jaar gaat 't veel beter, nog altijd wel beetje zenuwachtig van te voren, maar dat hoort er bij... de kick achteraf is super en 't spelen en repeteren en alles is gewoon gaaf!! maar om 't even samen te vatten: 't heeft mij dus zeker wel geholpen... ![]()
||
Citaat:
![]() ontopic (zoals de echte die-hard-forummers dat zo leuk weten te schrijven) Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik volgend schooljaar op prof.-basis in een toneelstuk mag gaan spelen dat zo`n 2 maal per week op midelbare scholen gaat spelen. Goh, dat is wel goed voor mijn zelfvertrouwen! Ik weet trouwens nog niet zeker of ik het wel ga doen, want ik kan ook geneeskunde gaan studeren...maar dat is weer een heel ander probleem Sebastiaan
|
![]() |
4 jaar geleden zat er bij mij een meisje op toneel die dus van haar ouders op toneel moest om zelfverzekerder te worden omdat ze zo verlegen was. Dat vond ik zo stom, zij had het helemaal niet naar haar zin en schaamde zich voor alles. bij haar heeft het dus niet geholpen, maar ik denk ook niet dat het werkt als je onder druk staat.
Zelf vind ik toneel helemaal geweldig:-) Ik heb meegedaan aan de franse week van nationaal toneel. Gister hadden we de laatste opvoering en dat was weer zo leuk. Ik vind het zo leuk als je dan achter staat en je moet bijna op en vooral als je weet dat er bekende voor je in de zaal zitten, dat geeft zo'n kick als je het eenmaal doet! En na afloop ook al die reacties.. Echt helemaal toppie! Ik raad jullie aan als jullie toneel erg leuk vinden en een deel van je meivakantie op willen geven volgend jaar ook mee te doen! Het is zoo leuk ![]()
|
WackfordSqueers, waarom vind je het toch zo stom dat sommige mensen WEL aan theater doen om zelfverzekerder te worden? Je hoeft toch niet alleen aan theater te doen omdat je verder wilt in theater of om het spelen zelf?! Dan kan ik net zo goed zeggen dat iedereen die niet kan spelen fout zit!
Zelf ben ik wel een persoon die verder wil in theater, by the way, maar het helpt inderdaad wel als je erg verlegen enzo bent. Ik merk het zelf, alhoewel ik niet echt verlegen was, kan ik merken dat ik doordat ik op de Jeugtheaterschool zit meer durf en doe! Daarnaast wil ik graag nog even zeggen tegen andere mensen: om toneel te spelen hoef je geen zelfvertrouwen te hebben en omgekeerd, ik ken genoeg mensen die o zo stoer zijn maar never nooit op zo'n podium gaan staan met een zaal vol mensen! Verder veel plezier in het spelen en blijf het vooral ZO doen dat je er plezier in hebt.
|
dat was dus de grootste fout van m'n leven, niet het toneel op gaan....
vroeger vroegen ze me of ik naar iets van een kindertheater wilde gaan, en ik weigerde.... kun je je voorstellen..... vandaag de dag ben ik zo angstig dat ik in de supermarkt niet eens durf te vragen waar iets staat... misschien was dat anders geweest als m'n ouders me hadden overgehaald het toneel op te gaan.... maarja, dat kan je niet meer terugdraaien, he ![]()
||
Citaat:
bovendien kom ik waarschijnlijk in een groep met ervaren toneelmensjes, en daar zit ik dan zonder enige ervaring met een zelfvertrouwen van 0.19......
|
ach, ik krijg tegenwoordig van alle kanten te horen dat ik daar te oud voor ben, enzow....
bovendien kom ik waarschijnlijk in een groep met ervaren toneelmensjes, en daar zit ik dan zonder enige ervaring met een zelfvertrouwen van 0.19...... Hee je bent nooit te oud om toneel te spelen. En misschien lucht het wel heel erg op om je gewoon wel aan te melden ergens en durf je, na de eerste stap (aanmelden dus) nu juist wel verder! Je weet nooit wat voor talent je misschien wel niet hebt! Je zit er nu nog duidelijk mee, duss
|
![]() |
||
Citaat:
maargoed, ook al zou ik me al durven aanmelden, dan zouden m'n ouders het toch niet goed vinden ![]() m'n vader vind het te kinderlijk, en m'n moeder vind dat ik eerst maar moet gaan werken ![]()
|
hm, dus je ouders vinden het niets? tja, dan wordt het inderdaad nog moeilijker. maar je moet niet zo negatief over jezelf denken! Niet goed voor je. (ik weet het, doe ik soms ook wel)
Maar daarom is mijn zinnetje onder mijn berichtjes ook altijd Denk positief, dan doe je positief, dan BEN je positief! ![]() ![]()
||
Citaat:
en dat negatief denken.... tsjah, ik zit op een school waar ik van 95 van de 100 mensen beledigingen naar m'n kop gesmeten krijg... en na 3 jaar dag in dag uit door je hele klas tig pesterijen te hebben gehad, wil dat zelfbeeld van je wel goed zakken, hoor.... ik ben meer negatief dan positief, je mag tegenwoordig bij mij van geluk spreken als je aantreft in een positieve bui (dit gebeurt trouwens enkel als ik heel erg goed heb gepresteerd, niet vaak dus) naja, enough about that..... M'n ouders moeten toch wel op een manier over te halen zijn?? M'n moeder iig wel, m'n vader wil toch enkel dat ik zijn evenbeeld word.... hij heeft een vast beeld van me, en ik voldoe eigenlijk niet aan z'n verwachtingen... dus, hoe zou ik m'n moedertje over kunnen halen??
||
Citaat:
![]()
|
in mijn geval totaal mee eens. Het applaus aan het eind krijkt je eigenwaarde inderdaad op...
a zakt dat wel weer in als je een tijdje niet meer op de bühne hebt gestaan (en je gaat het ook erg missen)
|