Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2005, 21:16
meisje833
meisje833 is offline
Mijn verhaaltje, bedankt alvast voor het lezen..

Ik heb nu 4 maanden met m'n vriendje..
Ik ben stapel gek op hem en wil hem absoluut niet kwijt, dat is ook het probleem wat ik hier wil opschrijven..
De laatse weken ben ik erg bang om hem kwijt te raken, echt gewoon een angst gevoel, zelfs snachts wordt ik wel eens wakker, dan heb ik weer naar gedroomd.
Vorige week waren een weekendje weg met m'n ouders..
Ik vroeg hem toen in een nogal intiem gesprek, dat ik het echt fijn vond met hem en dat ik het gevoel had steeds dichter naar hem toe te groeien naarmate we elkaar langer kende.
Ik vroeg aan hem heb jij dat ook..Hij vertelde me dat hij het beetje moeilijk vond om zich te binden omdat nog nooit een serieuze relatie heeft gehad voor mij, hij houdt van me zegt hij maar hij vindt het wel moeilijk en vreemd opeens eemn vriendin te hebben na zolang vrijgezel zijn hij zei dat hij een beetje last van bindingsangst had.
Maar hij wil me niet kwijt en heeft het superfijn met me..
Gister waren we op het strand, toen zei ik dat hij me vlinders geeft als ik bij hem ben, hij zei dat hij niet echt vlinders heeft maar wel een fijn gevoel...
Nou heeft hij ook wel vaak last van rare buien, dan is hij sago en vindt alles klote, hij vindt z'n stage ook niet erg leuk..misschien dat die buien ermee te maken hebben met die dingen die hij soms zegt ( van dat bindingsangst enzo)
Sinds het weekendje weg, overlaad hij me met smsjes dat hij van me houdt, en dat hij me nooit kwijt wil.
Maar toch ben ik erg bang dat hij me zal verlaten, omdat ik z'n eerste vriendin ben, en misschien wil hij nog wel meer meiden hebben gehad om te vergelijken zeg maar.
Misschien zijn het stomme gedachtes hoor, maar ik heb zo vaak last van die angstaanvallen om hem kwijt te raken, die komen zomaar uit het niets

ik ben in het verleden vaak afgewezen en gedumpt, misschien dat ik daarom bang ben dat het weer gebeurd..
Ook heb ik meer ervaring met jongens en veel relaties ghad, terwijl me vriend totaal geen ervaring ermee heeft.
zou het daar ook mee te maken hebben..met z'n reacties en gedrag soms..

En wat moet ik doen om dit nare gevoel kwijt te raken, want ik wil niet dat het mijn verliefdheid onderdrukt.
Zou ik hem gewoon meer vrijheid moeten geven?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2005, 21:30
Anaïs
Anaïs is offline
Hmm 'k ken het gevoel, 'k had het ook in mijn vorige relatie... Het wil denk ik gewoon zeggen dat je hem heel graag ziet. Zolang de angst jullie niet als een schaduw overspiegelt, lijkt er me geen groot probleem te zijn. 'k Denk dat je alleen moet opletten dat het geen verstikkend effect heeft op je vriend. Als je hem constant verteld dat je hem nooit meer kwijt wil, kan dat nogal beklemmend overkomen. En ook voor jezelf... Je wil toch niet helemaal afhankelijk worden van je vriendje?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 21:33
Verwijderd
Ik denk dat iedereen dat van tijd tot tijd wel heeft? Ik had het ook in ieder geval. Ook heb ik geleerd dat je het best een keer mag zeggen, maar zeg het zeker niet vaak. Dat kan als beklemmend worden ervaren en dan zal ie juist eerder wegrennen.
En vooral lekker met je vriendinnen er over praten ofzo
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 21:39
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
dat had ik in het begin ook, maar na een tijdje gaat dat over! Jullie moeten gewoon een leuke tijd hebben, zonder dat de relatie 'dupe' van jouw angst wordt! Geniet gewoon van elkaar en denk er gewoon niet vaak aan dat hij je zou kunnen verlaten!
Oud 24-05-2005, 21:40
Verwijderd
Idd Brunetjuh.. Vooral dat laatste
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 21:46
Toet0r
Toet0r is offline
Ik heb dat ook wel eens, dat ik een tijdje dat gevoel heb. Maar bij mij komt dat doordat hij het vorig jaar had uitgemaakt - na 3 weken - en hij me daar heel veel pijn mee gedaan heeft. Nu zijn we bijna 11 maanden samen en het gaat heel goed, maar ik ben doordat hij het toen heeft uitgemaakt, best onzeker geworden en hij weet dat ook. Ik hoef me geen zorgen te maken, dat weet ik ook en hij laat duidelijk genoeg merken dat dat ook niet hoeft, maar ik heb het toch en ik kan dr niks aan doen, maar vervelend is het wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten