Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2002, 21:36
15-angel-15
15-angel-15 is offline
ik weet dat dit eigelijk beetje op lijntopic hoort maar toch maak ik een eigen topic.. sorry!
de laatste tijd ben ik echt niet meer te stoppen, ik probeer me zelf dan nog tegen te houden maar het lukt echt niet.
op 1 dag vreet ik zo veel daar zou je van schrikken!!!
ik heb ook echt geen idee hoe het komt maar ik wil er heeel graag van af. iemand ook wel is zo iets gehad en dan niet voor een paar dagen maar heb er nu al paar weken last van.. gelukkig word ik niet echt snel dik maar het is gewoon super ongezond.
als mijn moeder me er op wijst dan word ik alleen maar heel erg boos op haar terwijl ik weet dat ze gelijk heeft maar ik kan en wil het voor me zelf ook niet echt toegeven ik denk dat juist daarom ook moeilijk is om er van af te komen. het is gewoon echt shit en ik wil echt dat ik van die vreetbuien afkom!!!!!! pleazzze help me
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 06:20
Verwijderd
dit kan je toch beter in het lijnentopic plaatsen

en de volgende keer dat je een topic opent, geef em dan een duidelijke naam, en niet iets als please help me
zie ook http://www.forum.scholieren.com/show...threadid=67364
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 07:55
Verwijderd
Misschien heb je boulimia (ik weet weinig van deze ziekte af maar als je deze ziekte hebt heb je ook vreetbuien)
Ik zou als je er zelf niet vanaf kan komen eens een keer naar de huisarts gaan, hij/zij weet er denk ik meer vanaf dan wij.

Lau
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 12:31
ekki
ekki is offline
ik laat 'm staan, want 't is meer veel eten dan lijnen.

sterkte ermee!

ps misschien helpt afleiding. steeds iets anders gaan doen als je wat wil gaan eten enzo.

ps2 topictitel heb ik veranderd.
Oud 10-06-2002, 16:11
heldin
heldin is offline
misschien is het handig om bij te houden en op te schrijven wanneer je veel eet. dan weet je in wat voor soort situaties dit gebeurt, en kun je daar wat aan doen. bijv als je je verveelt, als je je niet lekker voelt, als je ruzie hebt gehad, enz..
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 17:19
me-myself&anne
me-myself&anne is offline
Hey, is t bij jou echt zeg maar 'emotie-eten'?? Of is het meer dat je gewoon honger hebt??
Aangezien je namelijk 15 bent en ik kan me nog wel herinneren dat ik toen echt ook heeeel veel at af en toe, maar dan had ik ook gewoon echt honger...
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 20:28
miep
miep is offline
je moet er idd proberen achter zien te komen WAAROM je het doet.
ik heb nu ook al een half jaar last van eetbuien. ik eet omdat ik me klote voel, maar ook omdat ik me verveel. aan dat vervelen is makkelijk iets te doen dan dat rot voelen.
dat van kwaad worden op je moeder herken ik wel ja. ik vraag ook altijd of ze me wil helpen, en dat wil ze ook, maar als ik dan een vreetbui heb, zegt ze stop nou toch is joh, je hebt nu echt wel genoe gop, en ik nee nee nee neeee.
meestal heb ik vreetbuien als ik alleen ben, dat zijn ECHt vreetbuien, niet eens kauwen wel doorslikken weetje wel, maar soms zit ikdus ook wel gewoon te "Snaaien" als m'n moeder er bij is.
als het echt niet meer lukt kun je er idd eens met je dokter ofzo over praten... er zal vast een reden voor zijn waarom je zo veel eet
Oud 10-06-2002, 21:58
meandyou15
meandyou15 is offline
meestal heb ik het als ik even alleen in de woonkamer zit. dan eet ik bijvoorbeeld heel veel chocolaatjes. wanneer mijn moeder dan aan mij vraagt heb jij er zo veel op zeg ik altijd nee.
waarscheinlijk geloofd ze me niet eens als ik het zeg maar het probleem is ook gewoon dat ik me er voor schaam. ik schaam me er gewoon voor dat ik niet van het snoep af kan blijven. het is eigenlijk het zelfde wat mensen die roken hebben die kunnen ook niet van de sigaretten afblijven ( verslaafden mensen dan )
het is niet eens echt omdat ik honger heb maar gewoon omdat ik de drang heb om iets te eten. ik weet ook niet wanneer ik het precies heb het is eigenlijk elke dag. en behoorlijk kut de enige meevaller die ik heb is dat ik niet snel dik word..
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 06:29
Verwijderd
hee,
als je het voelt aankomen, zon eetbui, of als je er middenin zit, zeg maar, probeer dan iets anders te gaan doen.
van Miep kreeg ik de tip (in het lijntopic) om water te gaan koken, en er thee van te maken. Gewoon met een beetje suiker erin, en dan ben je wel ff met die thee bezig.
Als ie dan is afekoeld tot je het kan drinken, is misschien je drang om te eten ook weg!
Ik hoop dat dit bij jou ook helpt. Bij mij iig wel.
Succes ermee!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten