Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2005, 14:53
I love stars
I love stars is offline

het heeft iets met zenuwachtig worden te maken , maar ik wil het graag wat specifieker weten .

Laatst gewijzigd op 01-05-2005 om 15:25.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-05-2005, 15:43
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Nou uhh.. omdat je je optimaal bewust bent dat alles wat jij doet opgemerkt wordt.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 17:09
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 01-05-2005 @ 16:43 :
Nou uhh.. omdat je je optimaal bewust bent dat alles wat jij doet opgemerkt wordt.
dat gevoel heb ik dus altijd , behalve als ik alleen in huis ben en de deur dicht zijn en de ramen dicht . Dus je heb vast wel een idee hoe de studeerkamer (waar de comp zit) eruit ziet. Dus dat zal het niet zijn, want óók ik heb de neiging om dan te lachen.
Oud 01-05-2005, 22:30
lelijk mannetje
lelijk mannetje is offline
misschien ben je lelijk en komt het daardoor? want achter de pc zien anderen je echt niet volgens mij
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 23:36
Verwijderd
Misschien heeft het iets te maken met niet aangevallen willen worden.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 00:09
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
perseus schreef op 02-05-2005 @ 00:36 :
Misschien heeft het iets te maken met niet aangevallen willen worden.
Iemand recht in de ogen kijken is dominant gedrag, dan lachen is om aan te geven dat je niemand uit wilde dagen. Dat is tevens de reden waarom veel mensen bij het passeren van een vreemde naar beneden of weg kijken.

(on a sidenote, hoort dit niet meer op psychologie?)
Oud 02-05-2005, 00:22
Verwijderd
Het is een contact die een grappige energie met zich meedraagd. Ik word ook wel eens chagarijnig van sommige mensen, maar dan ga ik ook zo snel mogelijk weg.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 00:24
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 02-05-2005 @ 01:09 :
Iemand recht in de ogen kijken is dominant gedrag, dan lachen is om aan te geven dat je niemand uit wilde dagen. Dat is tevens de reden waarom veel mensen bij het passeren van een vreemde naar beneden of weg kijken.

(...)
Ja, ik meen ook zoiets een keer ergens gelezen te hebben, ik geloof dat deze verschijnselen hun grondslag vinden in verlegenheid, die alle mensen vanaf een jaar of drie hebben.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 09:44
lelijk mannetje
en als je nou gewoon blijft kijken totdat de andere wegkijkt? dat gebeurt meestal toch wel omdat de meeste mensen het iritant vinden als je ze aan staart
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 13:29
Shitonya
Shitonya is offline
Irritant is het zeker
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 13:52
Verwijderd
Uit onderzoek is ook gebleken dat mensen soms verliefd worden nadat ze elkaar diep in de ogen hebben gekeken.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 17:21
lelijk mannetje
vreemd, zal wel niet zo zijn als je eerst denkt gadverdamme wat was dat, en diegene daarna boos aankijkt
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-05-2005 @ 14:52 :
Uit onderzoek is ook gebleken dat mensen soms verliefd worden nadat ze elkaar diep in de ogen hebben gekeken.
Lol.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 19:25
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
perseus schreef op 02-05-2005 @ 18:56 :
Lol.
dat verklaart meteen waarom een hoop mensen bij mij op school het iritant vinden
Oud 02-05-2005, 22:55
JCG
JCG is offline
Citaat:

(on a sidenote, hoort dit niet meer op psychologie?)
Leuk om een keer uit te proberen: door de binnenstad lopen en gewoon willekeurig mensen aan kijken. 9 van 10 keer kijken ze binnen 2 seconden een andere kant op.

Wel oppassen dat degene waar je naar kijkt een iq boven de 10 hebben. Want bij de meeste van hun komen dan de oerinstincten naar boven en willen ze hun dominantie laten zien door zeer agressief gedrag.
Oud 03-05-2005, 12:20
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
JCG schreef op 02-05-2005 @ 23:55 :
Leuk om een keer uit te proberen: door de binnenstad lopen en gewoon willekeurig mensen aan kijken. 9 van 10 keer kijken ze binnen 2 seconden een andere kant op.

Wel oppassen dat degene waar je naar kijkt een iq boven de 10 hebben. Want bij de meeste van hun komen dan de oerinstincten naar boven en willen ze hun dominantie laten zien door zeer agressief gedrag.
eigenlijk vreemd, want hoe vang je die mensen hun blik dan?
Oud 03-05-2005, 21:22
JCG
JCG is offline
Citaat:
JaJ schreef op 03-05-2005 @ 13:20 :
eigenlijk vreemd, want hoe vang je die mensen hun blik dan?
Gewoon rond kijken, en zijn altijd wel mensen die even kijken. Ik weet niet hoe het bij wou zitten maar als ik door de binnenstad loop kijk ik om mij heen. Dus dan kan het gebeuren dat ik iemand aankijk
Oud 03-05-2005, 21:34
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:

Hoe dominant hun oerinstincten zijn heeft niet direct iets met IQ of intelligentie te maken.
Oud 03-05-2005, 21:41
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Dat heb ik wel eens gedaan, iedereen keek weg
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 21:59
JCG
JCG is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 03-05-2005 @ 22:34 :
Hoe dominant hun oerinstincten zijn heeft niet direct iets met IQ of intelligentie te maken.
neem me niet zo serieus , ik doelde op de wel bekende lonsdale jongeren en hun noord afrikaans tegenhangers
Oud 03-05-2005, 22:32
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
JCG schreef op 03-05-2005 @ 22:22 :
Gewoon rond kijken, en zijn altijd wel mensen die even kijken. Ik weet niet hoe het bij wou zitten maar als ik door de binnenstad loop kijk ik om mij heen. Dus dan kan het gebeuren dat ik iemand aankijk
je gaat ergens over op een andere zin enkele uitzonderingen daargelaten, zijn het meestal kleine kinderen die terugkijken, en dan OF met van die hele grote ogen, of met pretlichtjes. super gaaf . misschien dat daar uit blijkt dat dat neerslaan van je ogen iets van aangeleerde schaamte is?
Oud 04-05-2005, 13:10
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
JCG schreef op 03-05-2005 @ 22:59 :
neem me niet zo serieus , ik doelde op de wel bekende lonsdale jongeren en hun noord afrikaans tegenhangers
Lijkt mij dat die elkaar wel aan blijven kijken dan om hun dominantie naar elkaar te tonen.... Ik kijk zelf ook niet zo snel weg... geen idee waarom...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 16:04
REIE
REIE is offline
Iemand strak aankijken is inderdaad intimiderender dan wanneer je kijkt naar de handelingen of de lichaamstaal van iemand. Je let dus niet op de akties van een persoon, maar op de persoonlijkheid zelf. Immers, gezichtsuitdrukkingen weerspiegelen de persoonlijke gemoedstoestand. Door te kijken naar iemands ogen kom je snel te weten of iemand blij, verdrietig, verlegen of boos is. Niet iedereen voelt echter de behoefte deze gevoelens direct te uiten op dat anderen zouden kunnen reageren, vandaar dat mensen vaak wegkijken of jouw serieuze kijkgedrag maar weglachen.
Oud 04-05-2005, 20:33
Skilly
Skilly is offline
Citaat:

offtopic: HAHAHAHHAHAHHA

ontopic: Ja dat hebben ik en me vriendin een keer gedaan. Meeste mensen keken weg.

Maar ik zelf zou ook wegkijken als mensen dat bij mij zouden doen. Ik voel me een soort van ik weet niet. Als mensen me zo blijven aankijken denk ik van: Ik doe iets verkeerd (op school als docenten je aankijken) maar op straat dan voel ik een soort van bedreiging niet dat ik bang ben. Ja kan het niet uitleggen.

Laatst gewijzigd op 04-05-2005 om 20:37.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 20:33
Verwijderd
Citaat:

Inderdaar, of The Verve nadoen in Bitter sweet symphony, zonnebril op en recht uitlopen, zonder ook maar voor iemand opzij te gaan. Onderwijl dwars door iedereen heenkijken, blik op oneindig.
Het tegenovergestelde zo ongeveer, maar ook zeker heel leuk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2005, 22:31
Skilly
Skilly is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 05-05-2005 @ 21:33 :
Inderdaar, of The Verve nadoen in Bitter sweet symphony, zonnebril op en recht uitlopen, zonder ook maar voor iemand opzij te gaan. Onderwijl dwars door iedereen heenkijken, blik op oneindig.
Het tegenovergestelde zo ongeveer, maar ook zeker heel leuk
Die wil ik een keer proberen
Oud 06-05-2005, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Skilly schreef op 05-05-2005 @ 23:31 :
Die wil ik een keer proberen
Als dame is het een pré om je dan ook heel fout op te maken
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 12:56
Optima
Optima is offline
als mensen elkaar langer dan 5 seconden in de ogen kijken, is het vrijen of vechten

Oud 12-05-2005, 16:54
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Optima schreef op 12-05-2005 @ 13:56 :
als mensen elkaar langer dan 5 seconden in de ogen kijken, is het vrijen of vechten

Mischien in de prehistorie jah
Oud 12-05-2005, 22:48
Skilly
Skilly is offline
Citaat:
I love stars schreef op 12-05-2005 @ 17:54 :
Mischien in de prehistorie jah
lol

ontopic: Ik denk als mensen je blijven aanstaren denken ze dat er wat met ze is?
Oud 13-05-2005, 12:09
Nona
Nona is offline
Hmmm... Ik moet hierbij een beetje denken aan de tend and befriend reactie. (Klik hier voor wat uitleg, als je niet weet wat het is). Tja, elkaar aankijken heeft toch iets dreigends. En een lachende reactie, in andere woorden: een uiting van vriendelijkheid, neemt die dreiging toch wat weg. Nu vraag ik me dus af of mannen en vrouwen anders reageren bij deze blikken.
Oud 23-05-2005, 20:00
Verwijderd
ik doe wel eens wedstrijdjes met de kat
ik win toch wel, voor die beesten is het al inspanning om hun ogen open te houden.

blikken kruisen is niet dreigend, dat is indirect bevestigen dat jij de andere partij duidelijk opgemerkt hebt.

best grappig dat het toch 1 van de meest veelzeggende manieren is om met iemand te communiceren.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 18:12
Blondi
Blondi is offline
Het heeft er vooral mee te maken dat je afspreekt dat je elkaar in de ogen gaat kijken of dat als je naar iemand die dan terugkijkt en dan in de gaten krijgt dat je elkaar zit aan te staren.
Als je dat merkt moet je meestal lachen daarom zijn er ook spelletjes van gemaakt zoals elkaar zo lang mogelijk in de ogen kijken zonder te lachen.
Sommige mensen kunnen er tegen dat er langtijdig naar hun wordt gekeken en daardoor kunnen ze er tegen. Andere schieten in de lach omdat ze nerveus worden dat iemand je aankijkt.
Oud 06-06-2005, 14:24
Mariap0es
Mariap0es is offline
Ja je wordt zenuwachtig, maar je gaat lachen omdat je gaat nadenken over die persoon, (zijn uiterlijk en daarna wat voor persoon hij/zij is) Nadat je daar overnagedacht hebt denk je na over wat hij van je zal denken. Je wordt dan een beetje zenuwachtig en ja dan schiet je in de lach (een soort reflex) (kan ook rood worden in gezicht)
Oud 06-06-2005, 14:34
sgaapje
sgaapje is offline
Citaat:
Klopt, heb ik laatst nog geleerd
Met citaat reageren
Oud 06-06-2005, 15:19
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Skilly schreef op 12-05-2005 @ 23:48 :
lol

ontopic: Ik denk als mensen je blijven aanstaren denken ze dat er wat met ze is?
dat denk ik ook jah
Oud 06-06-2005, 18:14
Verwijderd
ik schiet meteen in de lach als ik bij iemand in de ogen kijk!
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 09:40
Badmutssssss
Badmutssssss is offline
Citaat:
Optima schreef op 12-05-2005 @ 13:56 :

Mensen zijn gewoon raar Ik bedoel, qua sommige dingen zijn ze heel gecompliceerd enzo, en dit is gewoon bijna standaard voor iedereen (zal wel instinct ofzo zijn, maar dan nog...)
Oud 08-06-2005, 05:37
JezusIsMijnGod
JezusIsMijnGod is offline
Ik denk dat mensen weg kijken omdat ze niet geinteresseerd zijn in (verdere) communicatie.

Als je iemand snel even aan kijkt, dan krijg je een indruk van diegene (bewust of onbewust). En dat is toch meestal waarom je even iemand aankijkt.
Alleen als je contact zou willen blijf je diegene langer aankijken
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 15:20
LiqqY
LiqqY is offline
Als ik iemand aankijk kan ik gewoon mijn gedachte uitschakelen als het ware, niet veel mensen kunnen dat denk ik? Mischien komt dat omdat ik een lichte vorm van Autisme heb.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 16:04
Subject
Subject is offline
Wat ik vreemd vind is dat je sommige mensen gewoon onbewust nooit in de ogen kijkt. Sommige "nieuwe" mensen die ik ontmoet kan ik - en zij mij - meteen in de ogen kijken, het gaat vanzelf. Anderen die ik al mijn hele leven ken kijk ik nooit in de ogen, onbewust. Maar genoeg mensen die ik mijn hele leven ken waar ik het wel mee doe.
Nu heeft het naar mijn idee dus niet te maken met hoe goed je iemand kent. Misschien heeft het er onbewust mee te maken hoe zeer je iemand vertrouwt?

Dit bedacht ik me gisteren, het viel me opeens op. Heeft iemand anders nog ene verklaring?
Oud 17-06-2005, 22:37
Skilly
Skilly is offline
Citaat:
JezusIsMijnGod schreef op 08-06-2005 @ 06:37 :
Ik denk dat mensen weg kijken omdat ze niet geinteresseerd zijn in (verdere) communicatie.

Als je iemand snel even aan kijkt, dan krijg je een indruk van diegene (bewust of onbewust). En dat is toch meestal waarom je even iemand aankijkt.
Alleen als je contact zou willen blijf je diegene langer aankijken
Je ben niet de enige.

Ok dan kijk ik zo loop door zonder ff op te letten echt gewoon hersens uit en botste ik tegen een lantaarnpaal aan.
Maar ik denk dat dat meer te maken had met staren ofzo
Oud 17-06-2005, 23:33
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 13-05-2005 @ 13:09 :
Hmmm... Ik moet hierbij een beetje denken aan de tend and befriend reactie. (Klik hier voor wat uitleg, als je niet weet wat het is). Tja, elkaar aankijken heeft toch iets dreigends. En een lachende reactie, in andere woorden: een uiting van vriendelijkheid, neemt die dreiging toch wat weg. Nu vraag ik me dus af of mannen en vrouwen anders reageren bij deze blikken.
Als iemand mij aan blijft kijken zonder te lachen vind ik dat inderdaad dreigend... meestal geef ik als tegenreactie ook dat ik mijn ogen wat dicht knijp of mijn wenkbrouwen wat frons... zodat ik ook weer wat dreigender over kom... gaat eigenlijk heel onbewust
Maarja.. dat in combinatie met alcohol wil er wel eens toe leiden dat het kan gaan escaleren
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 23:35
Badmutssssss
Badmutssssss is offline
Citaat:
LiqqY schreef op 10-06-2005 @ 16:20 :
Als ik iemand aankijk kan ik gewoon mijn gedachte uitschakelen als het ware, niet veel mensen kunnen dat denk ik? Mischien komt dat omdat ik een lichte vorm van Autisme heb.
iedereen heeft wel iets, maar niet iedereen laat zich testen...
Oud 20-06-2005, 19:45
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
de ogen zijn de spiegel van de ziel, zullen we maar denken .

hoewel.. ik herken het probleem hier niet helemaal hoor. maar dat ligt mss aan mij.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 23:17
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 20-06-2005 @ 20:45 :
hoewel.. ik herken het probleem hier niet helemaal hoor. maar dat ligt mss aan mij.
Zoek een groep hangjongeren uit, hoe ontspoorder hoe beter.

Staar die een aantal minuten recht in de ogen.

Daarom.

Daar heeft de ziel niks mee te maken, dat is gewoon non-verbale communicatie.
Oud 20-06-2005, 23:54
Verwijderd
Citaat:
Badmutssssss schreef op 18-06-2005 @ 00:35 :
iedereen heeft wel iets, maar niet iedereen laat zich testen...
onwaar en irrelevant
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 14:45
willypirate
willypirate is offline
onzekerheid!
Oud 21-06-2005, 16:29
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
T_ID schreef op 21-06-2005 @ 00:17 :
dat is non-verbale communicatie.
leg eens uit.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 23:56
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 21-06-2005 @ 17:29 :
leg eens uit.
Je maakt iemand iets duidelijk zonder iets te zeggen...

non-ver·baal (bn.)
1 niet berustend op woorden <=> verbaal
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten