Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2005, 16:06
steefos
steefos is offline
Mijn haar is echt heel droog en dof. 's morgens heb ik echt een hoofd vol met pluishaar en ik kan het echt niet wegkrijgen. Ik gebruik geen styltang of krultang of verf, dus daar ligt het niet aan. De kapper raadde me (is al weer een poos geleden) aan vochtinbrengende shampoo te gebruiken, maar ik vraag me af of dat wel werkt. Want mijn haar pluist juist extra als het nat wordt. En shampoo's voor droog&breekbaar haar hebben tot nu toe geen effect gehad. "Hoe krijg je in hemelsnaam vocht in je haar?"

nu vroeg ik me af of meer mensen hier last hebben van /ervaring hebben met heel droog haar en wat jullie ertegen doen om het minder te laten pluizen en het weer een beetje natuurlijk te laten glanzen. (knippen is geen optie, dat heb ik al een paar keer uitgeprobeerd)
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 16:13
Lente
Lente is offline
tegen droog haar werkt een haarmasker goed, tegen pluizen zijn ook 1000 verschillende producten
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 16:14
Verwijderd
Wat voor soort haar heb je? Krullend of stijl?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 17:21
Wandering
Wandering is offline
Mijn haar (wel al 6 jaar ofzo onder de verf bedekt...) ziet eruit alsof het weet ik veel waar overal onder heb gelegen, vooral de uiteinden lijken echt kapot, maar zijn het niet. Ook kroest het (pluizen?) en ik gebruikte eerst van fructis zo een bolvormig iets met een pompje, dat hielp vrij goed. Nu gebruik ik sinds een paar weken "fortifying deep conditioner" denk ik dat het heet, een soort van masker dus dat je na het wassen erop moet doen, en daarna kan uitspoelen maar het hoeft niet. Het werkt bij mij echt super en dan kan ik er ook nog wat mousse in doen zonder het te moeten fohnen om het glad te krijgen ofzo want dat haat ik.
Oud 15-06-2005, 20:54
steefos
steefos is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 15-06-2005 @ 17:14 :
Wat voor soort haar heb je? Krullend of stijl?
van mezelf krullend, das dus een probleem want met zegmaar styling antipluis middeltjes hangt het al snel plat op mijn hoofd (geen gezicht) en pluist het nog steeds wel.

@Wandering is die conditioner ook van fructis?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 22:04
madwoman
madwoman is offline
Ik heb ook echt onwijs droog (stijl) haar. Als ik mijn haar gewassen heb, breng ik op vochtig een van Guhl iets aan...oja. Direct Care (niet uitspoelen) voor beschadigd of behandeld haar. Mijn haar is nog steeds wel erg droog, maar als dat er in zit, zie je het niet Gewoon mooi glad dan, was ik het weer, dan is het weer net zo droog als eerst. Het haar hertelt dus niet heb ik het idee (wat het flesje wel belooft). Maar het ziet er iig beter uit!!

Ook heb ik nog Split ends serum (ook van Guhl). Eigenlijk moet je gewoon van die conditioners proberen. Ze zijn er van veel verschillende merken en soorten enzo. Je kan het beste iets nemen wat ej niet uit moet spoelen (aldus de kapster). Succes.

Ps. Als iemand DE oplossing weet voor droog haar/gespleten punten, kom maar op!!
Oud 15-06-2005, 22:05
Verwijderd
Ik gebruik nu cream-wax van gliss-kur en dat werkt vind ik ook heel goed. Doe er na het wassen een beetje in en af en toe als het wat pluist nog wat. Het is nu echt een stuk minder. Heb ook nogal pluishaar. Niet dof ofzo gelukkig.
Verder gebruik ik na het wassen altijd een conditioner van gliss-kur en die werkt ook echt heel goed. Ff kijken: ís zo'n roze met liquid silk, tegen glansloos onhandelbaar haar. Zou je ook kunnen proberen.
Als ik het een keer niet gebruik of heel lui een 2 in 1 shampoo gebruik is m'n haar daarna echt pluizig, onhandelbaar en statisch, dus het werkt wel.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 22:06
madwoman
madwoman is offline
Citaat:
Wandering schreef op 15-06-2005 @ 18:21 :
Nu gebruik ik sinds een paar weken "fortifying deep conditioner" denk ik dat het heet, een soort van masker dus dat je na het wassen erop moet doen, en daarna kan uitspoelen maar het hoeft niet.
Welk merk?
Oud 15-06-2005, 22:11
Verwijderd
Citaat:
steefos schreef op 15-06-2005 @ 21:54 :
van mezelf krullend, das dus een probleem want met zegmaar styling antipluis middeltjes hangt het al snel plat op mijn hoofd (geen gezicht) en pluist het nog steeds wel.

@Wandering is die conditioner ook van fructis?
Krullend droog haar hoeft geen probleem te zijn. Ik heb van mezelf ook krullend haar (van die pijpenkrullen) en erg droog haar. Desondanks was en föhn ik ze vaak, zonder dat ze erg erg pluizerig uit gaan zien.

Ik was ze meestal met een shampoo voor droog en/of beschadigd haar en daarna een conditioner voor droog en/of beschadigd haar. Deze kun je gerust ruime tijd in laten trekken, daar word je haar lekker zacht van. Ik heb geen specifiek merk dat ik gebruik. Ik kijk meestal wat in de aanbieding is en probeer van alles uit. Bovendien merk ik niet veel verschil tussen de A en B merken.

Als ik ze gewassen heb droog ik ze een beetje aan met een handdoek en dan doe ik wat verstevigende mousse in. Daarna föhnen totdat ze bijna helemaal droog zijn en als laatste doe ik er Frizz Free Cream (Curl) in van die New Wave lijn van Wella. Dit werkt echt prima! Je haar word er niet plakkerig van - alleen in het begin even voor dat het is opgedroogd - en je hebt de hele dag geen pluizerig haar.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 22:40
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
madwoman schreef op 15-06-2005 @ 23:04 :

Ps. Als iemand DE oplossing weet voor droog haar/gespleten punten, kom maar op!!
Stukje ervan af knippen.
Oud 15-06-2005, 23:20
steefos
steefos is offline
ok bedankt allemaal dat wordt iig haarmaskers kopen en kijken wat er gebeurt met mijn haar, droger kan eigenlijk niet dus heb ik sowieso al een goed vooruitzicht
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 21:42
madwoman
madwoman is offline
Citaat:
El Kim schreef op 15-06-2005 @ 23:40 :
Stukje ervan af knippen.
Ik heb maar half lang haar en ga om de 6 weken wel naar de kapper. Maar tis vooral dat de bovenste laag zeg maar heel droog en beschadigd is, terwijl ik wel conditioner gebruik...
Oud 18-06-2005, 22:54
Sawna
Sawna is offline
Hee, ik moest even reageren hoor. Ik heb van mijzelf heel erg droog haar, maar door een juiste shampoo en conditioner gaat het erg goed.

Voor mij maakt het niet uit welke shampoo ik gebruik, maar pantène voor droog&beschadigd haar werkte voor mij altijd erg goed. Bij ons is het niet meer verkrijgbaar, wellicht nog wel bij jou?

Verder kun je zowat elke conditioner voor droog &breekbaar/beschadigd haar kopen, voor mij werkt dat erg goed. Wat voor mij ook helpt is het afwisselen van conditioners. Het klinkt misschien raar, maar het is net alsof het haar er aan went, en dat het dan niet meer helpt.

Verder kun je inderdaad van die vochtinbrengende dingen kopen, dat werkte voor mij heel erg goed toen m'n haar ECHT stro-achtig was.
Oud 19-06-2005, 07:19
Qamra
Qamra is offline
Mijn haar pluist juist heel erg, zelfs met contioner en weet ik wat. Heel stug en stro-achtig.

Ik vond die haarmaskers van de H&M echt ge-wel-dig spul. Wordt het lekker zacht van, gaat het lekker ruiken (aardbei (l) of citrus, die is ook lekker), wordt het wat zachter en het wordt vooral niet vet!
En met nat haar gaan slapen. Dan zitten er wel rare krullen in, maar pluisde het toch minder.

Maar echt meer tips heb ik niet, want ik heb inmiddels dreads (en weer een droog-haar probleem.)
Oud 19-06-2005, 09:40
Wandering
Wandering is offline
Jep, die is van fructis.

Regels voor berichten