Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2005, 21:27
Verwijderd
Ik ben vanmorgen mijn lens kwijt geraakt. Wat nooit gebeurt is, gebeurde vanmorgen, mijn lens viel, vlak na het uitzetten uit mijn oog. Echt alles afgezocht, maar dat ding is nergens te bekennen. Wel erg frustrerend, ik weet gewoon zeker dat mijn lens nog ergens in mijn kamer is, maar onvindbaar!
Nu loop ik met een bril, maar ik heb hier echt een hekel aan.

Ik zal dus nieuwe lenzen moeten kopen, mijn vraag of iemand weet hoelang het duurt voordat die lenzen dan binnen zijn. Ik heb overigens harde lenzen.

Daarnaast, mocht dat echt lang duren, zou het dan een oplossing kunnen zijn om tijdelijk van die goedkope kruidvat lenzen te nemen? Dat zijn dan wel zachte, maar is dit echt een groot probleem? Is dat erg slecht voor je ogen als je harde gewend bent, of zal dat weinig uit maken?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 21:29
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Misschien dat je met die Kruidvat lenzen je lens nog terugvindt

Ik denk niet dat dat kwaad kan als je die draagt totdat je eigen lenzen er zijn. Ik heb zelf geen ervaring ermee dus geen idee hoelang zoiets duurt.
Oud 07-06-2005, 21:39
Roos
Roos is offline
Soms krijg je "leenlenzen" als je ze kwijtraakt (totdat de nieuwe lenzen binnen zijn gekomen).

Dus ik zou eerst informeren bij je opticien
Oud 07-06-2005, 22:43
Hawahaai
Hawahaai is offline
Mijn lenzen waren na anderhalve week binnen nadat ze besteld waren, en ik heb vrij aparte harde lenzen (maar goed, dat kan natuurlijk per fabrikant ook weer verschillen).
Je kunt sowieso bij de opticien vragen hoe lang het gaat duren, en dan alsnog vragen of je dan voor die tussenliggende periode een zachte lens bij de Kruidvat kunt halen, en zo ja, welke sterkte. Ik denk dat de meeste opticiens je daar wel advies over kunnen en willen geven.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 06:36
Verwijderd
Stofzuigen met een panty op de slang. Je lens is dan wel vies ed, maar goed, dan heb je hem iig weer gevonden.

Ik denk dat het heel erg ligt aan wat voor soort lenzen je hebt (en dan bedoel ik niet hard of zacht) ed, hoe lang het duurt voor ze binnen zijn. Ik zou idd ook even overleggen met de opticien over wat je het beste kunt doen in de tussenliggende periode.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 07:05
ninpo
ninpo is offline
GVD geef me maar weer de bril terug, om van ver te lezen en om thuis ermee te kunnen chillen achter de BUIS ..
Plus dat ik ook nog eens mijn BRIL heel hip in mijn AUTOMOBILE kan dragen...
IK weet, het is lastig..

Snik, ik ben mijn bril laatst kwijt geraakt, vintage Emporio Armani design bril, een emo-bril, maar dat was voordat emo in was ..
Zucht goeie oude tijden (lees FFVIII )..
Oud 08-06-2005, 10:50
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 08-06-2005 @ 07:36 :
Stofzuigen met een panty op de slang. Je lens is dan wel vies ed, maar goed, dan heb je hem iig weer gevonden.
Dat wilde ik ook zeggen. 't Werkt echt. Voorzichtig stofzuigen met die panty erom, en dan telkens even kijken of de lens tegen de panty 'plakt'.

Kan hij verder ook niet ergens tegen aan geplakt zijn? Een stoelpoot ofzo? Zoiets stoms had ik een keer met een zachte lens
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 16:20
Verwijderd
Nou ja; ik was gister mijn tanden aan het poesten, kraan aan, leek het of ik ineens iets zag in het water... Ikd acht nog, kom op dat kan niet (ik had namelijk al erg vaak de hele wasbak nagezocht).
Toch maar even de kraan dicht gedraaid, en gevoeld, en ja hoor in het putje zat ineens mijn lens . Nou ja weer terug dus, gelukkig.
Toch bedankt voor de tips, die met panty en stofzuiger is zeker het onthouden waard

Op dit topic kan eigenlijk wel een slotje.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 16:36
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
ninpo schreef op 08-06-2005 @ 08:05 :
GVD geef me maar weer de bril terug, om van ver te lezen en om thuis ermee te kunnen chillen achter de BUIS ..
Plus dat ik ook nog eens mijn BRIL heel hip in mijn AUTOMOBILE kan dragen...
IK weet, het is lastig..

Snik, ik ben mijn bril laatst kwijt geraakt, vintage Emporio Armani design bril, een emo-bril, maar dat was voordat emo in was ..
Zucht goeie oude tijden (lees FFVIII )..
Jij post echt vage posts weet je dat?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 17:05
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 08-06-2005 @ 17:20 :
Nou ja; ik was gister mijn tanden aan het poesten, kraan aan, leek het of ik ineens iets zag in het water... Ikd acht nog, kom op dat kan niet (ik had namelijk al erg vaak de hele wasbak nagezocht).
Toch maar even de kraan dicht gedraaid, en gevoeld, en ja hoor in het putje zat ineens mijn lens . Nou ja weer terug dus, gelukkig.
Toch bedankt voor de tips, die met panty en stofzuiger is zeker het onthouden waard

Op dit topic kan eigenlijk wel een slotje.
Oeh, klinkt eng, zo in de wasbak! Fijn dat je hem terug hebt
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 17:43
annetjuh
annetjuh is offline
was toch een harde lens. die kan toch niet door de gaatjes?
Oud 08-06-2005, 17:46
Verwijderd
Citaat:
annetjuh schreef op 08-06-2005 @ 18:43 :
Ligt aan hoe groot de gaatjes zijn, en hoe groot de lens is. Mijn harde lenzen waren vrij klein, die konden echt goed door het putje.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 18:14
Verwijderd
Citaat:
annetjuh schreef op 08-06-2005 @ 18:43 :
Als die door de gaatjes kon, dan was ik hem waarschijnlijk nu kwijt geweest. Mijn lens zat zeg maar in dat ding waar die gaatjes zitten, ja ik heb dat dus daarboven genoemd als putje.

Ik heb niet de hele zwanehals eraf hoeven draaien ofzo hoor .
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 11:34
Lautitia
Lautitia is offline
Bij mijn opticien zijn ze altijd vrij snel al binnen, meestal binnen twee werkdagen al. Natuurlijk zal het ook afhankelijk zijn van welke lenzen je nodig hebt. Gistermorgen ben ik zelf op controle geweest, van mijn rechterlens was de sterkte nog niet goed en er werd een andere besteld. Vanmorgen werd ik al gebeld: de nieuwe lens was al binnen .

Ik heb zelf ook harde lenzen, maar ik heb daarnaast ook een tijdje daglenzen (zachte) gehad, omdat ik een lens was kwijtgeraakt ofzo. Later heb ik ze gebruikt op vakantie, omdat je ze 's avonds maar uit hoeft te zetten en weg te gooien, geen gedoe met schoonmaken. En met een bepaald merk kon ik zelfs zwemmen. Met de zachte lenzen van het Kruidvat heb ik geen ervaring. Ik weet van mijn opticien dat harde lenzen beter zijn dan zachte, ik zou ze daarom alleen op advies van je opticien gebruiken. Misschien zijn leenlenzen in sommige gevallen een betere oplossing, die heb ik ook wel eens gehad.

En van de methode met de panty en de stofzuiger had ik nog niet gehoord, maar die zal zeker nog wel eens van pas komen .
Oud 10-06-2005, 10:17
Spoonie
Spoonie is offline
heb je al onder je voet gekeken
Oud 10-06-2005, 14:43
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 10-06-2005 @ 11:17 :
Wel in de wasbak...
Oud 10-06-2005, 20:31
Regenboog!
Regenboog! is offline
kben ook ooit een les kwijt geweest maar heb die terug gevonden door mijn kamer te stofzuigen maar op de stofzuiger njah zuiger een nylon kous te doen de les gaat er gewoon aanhangen

kun je altijd nog proberen hé
Oud 10-06-2005, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Spoonie schreef op 10-06-2005 @ 11:17 :
Nee, maar dat lijkt me ook niet meer nodig. Even goed lezen: Lens is alweer gevonden .
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 21:33
Verwijderd
ik liet mijn lens eens vallen en na een kwartier zoeken toen vond ik em vastgeplakt aan de spiegel...ter hoogte van mijn oog
maar dat waren zachte lenzen, harde blijven niet zo gauw plakken lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 18:32
fakie01
fakie01 is offline
Bij mij duurt het meestal een dag of drie (spoedbestelling). Heb harde lenzen met een cilinder (dus vrij 'speciaal'). Alleen beetje jammer dat ze € 130 per stuk zijn...

Maar die panty is trouwens een goed idee!
Oud 14-06-2005, 20:01
Verwijderd
Citaat:
fakie01 schreef op 14-06-2005 @ 19:32 :
Alleen beetje jammer dat ze € 130 per stuk zijn...
maar dan heb je ook wat
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten