Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2005, 10:51
IcedEarth
IcedEarth is offline
Hoi

ik heb vanwege spierspanning in mijn schouders het medicijn "Misofenac" mee gekregen.
Dit zou ontstekingsremmend werken, maar nu is er helemaal geen sprake van ontsteking, maar de dokter zei dat dit medicijn ook spierpijnverminderd werkte. Ik had zoiets van oké zal wel.
Nu ik even de bijsluiter heb doorgenomen, en door de waslijst van zieke bijverschijnselen ben. Heb ik toch zo mijn twijfels.
2x per dag een maand lang deze troep?

Nu was mijn vraag:

Heeft er iemand ervaring met Misofenac?
Zoja, had je veel last van bijwerkingen?

Ps. Misofenac is een soort mengsel van diclofenac met misoprostol.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 10:55
Cookie
Cookie is offline
Ik ken dat hele spul niet, maar in ibuprofen (geloof ik) schijnen ook spierverslappers te zitten..zou dat niet helpen bij jou.
Ik weet niet zeker of het ibuprofen is trouwens.
Oud 07-06-2005, 10:56
Verwijderd
Diclofenac is een pijnstiller, kan dus goed dat iets waar dat in zit pijnstillend werkt. Ik ken Misofenac niet, maar vrijwel ieder medicijn heeft een waslijst aan mogelijke bijverschijnselen. Dit komt vaak omdat alles wat een bepaald aantal keer voorgekomen is in de bijsluiter opgenomen moet worden. Je hoeft helemaal geen last te krijgen van die bijverschijnselen, maar het kan wel. Ik neem aan dat je die medicijnen niet voor niets gekregen hebt, als je veel last van je schouder hebt en gewone paracetamol niet helpt, dan zou ik toch die Misofenac proberen. (Moest je het echt per se een maand lang slikken? Dat vind ik best lang...? Als het nu ivm een ontsteking was...maar gewoon? Wat heb je dan aan je schouder dat die spierspanning er is?)
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 14:35
IcedEarth
IcedEarth is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-06-2005 @ 11:56 :
Wat heb je dan aan je schouder dat die spierspanning er is?)
Het zit heel ingewikkeld, doordat mijn armgewrichten heel erg slap zijn, wat weer het gevolg van te lange banden is, hebben mijn schouders het daardoor wat zwaar. En daardoor zou ik altijd onbewust mijn schouderspieren aanspannen.
Ik loop hier nou zo'n 2 jaar mee rond, eerst was het nog te doen, maar nu trekt er altijd vanaf daar spierpijn naar mijn armen, nek en onderrug. En dat trek ik niet meer.
Een vrouw die ik goed ken, een fysiotherapeute heeft gezegd dat onstekingsremmende en spierverslappende middelen alleen op korte termijn werken en het voor de rest niet oplossen, zoiets zei ze tenminste. En ik ben persoonlijk ook tegen veel medicijnen slikken zonder echte "nood".
De laatste tijd gaat het sowieso wel beter. En aangezien ik over een aantal dagen naar het Oerolfestival ga, heb ik besloten daarna pas te beginnen, als ik al begin.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten