Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2001, 19:12
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Ik heb vandaag ff proefgereden, het betreft een Hyundai Pony uit 1990.
Er zitten 4 nieuwe banden op, en APK tot April 2002.
Hij is blauw, hier en daar wat roest, het rechtachterlicht is stuk (het glas). Verder een zonnedak die niet meer open kan, een autoradio met 4 speakers, 4 versnellingen, 1.2 liter motor.

Hij reed op zich goed, was best pittig. Maar de versnellingsbak schudde op en neer, hij trilde niet, maar als ik half gas reed, en gaf ff plankgas, dan voelde je de pook op en neer schudden. Dat vond ik een beetje vaag.

Voor de rest liep hij heel rustig, lekker zacht, ik hoorde verder geen rare geluiden. Op de motor was hier en daar wat vochtigs te zien, wat het was wist ik niet.

De uitlaat was vrij nieuw zag ik.

De auto zag er over het algemeen matig uit. Wat roest, wat beschadigingen, hij had bijna 200.000 km gelopen.

Ik kan hem komen voor 900 piek, is dit wat?

Tjah, ik weet ook niet of dit het juiste forum is om dit te posten, ik weet ook niet waar ik het anders kwijt kan...

Maar zoals ik al zei: de motor loopt goed, zonder stotteren, lekker zacht, hij schakelt soepel, hij stuurt soepel, hij trekt vlot op, hij is gewoon best pittig. Als ik niet naar de buitenkant kijk, zeg ik, het is een goede wagen, op die versnellingsbak na dan, want dat vind ik een beetje vaag, dat ie schud, hij trilt niet, neej, hij schud, niet hard, maar je voelt dat de bak wat op en neer gaat, waarschijnlijk hangt hij gewoon in rubbers ofzow, ik weet ook niet...

Het is btw. een 5 deurs...

Maar thanx anyway...

[Dit bericht is aangepast door Cryptic Winterstorm (03-11-2001).]
Oud 03-11-2001, 21:14
Cryptic Winterstorm
Ik heb er tijdens de proefrit BTW flink mee liggen raggen en remmen, en alles werkte goed. De verlichting deed het ook allemaal, de aanjager, de ruitenwissers.

Hij kraakte ook niet, toen ik die bak flink de sporen gaf...
Oud 04-11-2001, 11:50
Genesis
Genesis is offline
Het meest vage antwoord wat je maar kan krijgen: Als de auto goed is, is de prijs des te beter!

Vaag, maar het is wel zo..
Met citaat reageren
Oud 04-11-2001, 13:17
Cryptic Winterstorm
Citaat:
Genesis schreef:
Het meest vage antwoord wat je maar kan krijgen: Als de auto goed is, is de prijs des te beter!

Vaag, maar het is wel zo..

Jah daar was ik ook al achter... Maar hij reed eigenlijk zo relaxed, hij stuurde licht, hij schakelde licht, de motor liep zacht, maybe hebben ze er wel gewoon zaagsel ingeflikkerd, zodat het allemaal lekkah soepel gaat, ik weet het ook niet.

Maar jah, het enigste waar ik me zorgen om maak, is die versnellingsbak, die shaked een beetje op en neer, jah hij shaked "gedepmd" laten we maar zeggen, hij trilt helemaal niet, maar als je dus half gas rijd, en je geeft ineens vol gas, dan voel je ff die versnellingsbak naar achteren trekken, dat is ook bij optrekken, ik had er op zich geen last van, maar stel dat de rubbers versleten zijn of whatever, en die versnellingsbak flikkerd er onder uit... Dat is ook niet al te prettig, en zonde van je geld...
Oud 04-11-2001, 20:39
Genesis
Genesis is offline
Het is normaal dat je versnellingspook beweegt als je met het gas ouwehoert hoor!! En zolang hij geen rare geluiden maakt denk ik dat het wel goed zit! Bekijk de kleur van de olie aan de pijlstok na een klein eindje goed hard rijden: deze moet dan mooi diep donkerbruin tot zwart zijn!
Als je twijfelt aan de versnellingsbak, ag dan onder de auto liggen en bekijk de aansluiting van de versnellingsbak en het motorblok. Is deze aansluiting niet doordrenkt met olie en ziet deze er niet uit alsof er kort geleden nog bij gezeten is??

Koop hem dan maar, dan issie wel goed..
Met citaat reageren
Oud 04-11-2001, 20:44
Cryptic Winterstorm
Tjah voor 900 piek, zeggen veel mensen dat ik hem moet kopen...

Tjah de onderkant van de auto zag er gewoon goed uit verder... Hij veerde ook goed, de demping deed het, de uitlaat zag er vrij nieuw uit, de motor was een klein beetje smerig... Hij reed gewoon relaxed verder... Ik denk dat ik hem koop...
Oud 04-11-2001, 21:11
Genesis
Genesis is offline
ja zou ik ook doen als ik jou was! Als ie er gewoon verzorgd uitziet, dan zit het meestal wel goed. Er geldt over het algemeen: de eerste indruk is de juiste.

Veel succes drmee!

Genesis
Met citaat reageren
Oud 04-11-2001, 21:24
Cryptic Winterstorm
Hij ziet er juist niet verzorgd uit... Alleen de onderkant en de motor enzow, en alles werkte gewoon zoals het moest werken, alleen de buitekant zag er niet zo strak meer uit... En de binnenkant trouwens ook niet... Maarjah... als 1e auto is ie wel geschikt denk ik...
Oud 04-11-2001, 21:42
Verwijderd
Liefde op het eerste gezicht?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2001, 22:40
Gilo
Gilo is offline
het zijn roestbakken btw...
Met citaat reageren
Oud 04-11-2001, 22:40
Cryptic Winterstorm
Citaat:
PIE schreef:
Liefde op het eerste gezicht?
Neej dat niet op zich...
Maar jah, ik wil gewoon een auto hebben, boeie wat voor een, als het maar rijd!
Oud 05-11-2001, 00:00
GRRR
GRRR is offline
bwaaahahaaha

sorry hoor, maar om die naam alleen al zou ik em niet kopen
Met citaat reageren
Oud 05-11-2001, 06:04
MaakUt
MaakUt is offline
whehe.. koopp een oude fiesta of een oude corsa.. veellllllll beter.
Oud 05-11-2001, 09:03
Cryptic Winterstorm
Jah het merk en het type zuigt, ik weet het...
Maar jah, hij is niet echt duur enzow... En hij reed op zich goed...
Oud 05-11-2001, 10:34
broed
broed is offline
pony
Met citaat reageren
Oud 05-11-2001, 17:38
Cryptic Winterstorm
Nou ik heb hem in elk geval gekocht vandaag, tjah het is m'n eerste auto, dus jah, en voor 900 gulden... Tjah ik had ook liever een BMW gehad, maar zeg nou zelf, een eigen wagen is toch wel cool of niet?
Oud 05-11-2001, 20:50
Genesis
Genesis is offline
Vergis je niet in een pony: het zijn best goede auto's hoor!! En doordat het gros van de nederlanders net zo reageert als iedereen hier nu net vandaag gedaan heeft, kunne de slimme mensen daarvan profiteren door een lage prijs!
Een soortgelijk verhaal geldt voor een Volvo 340! Minstens zo degelijk als een golf 2, maar stukken goedkoper..

Genesis
Met citaat reageren
Oud 05-11-2001, 21:01
Cryptic Winterstorm
Citaat:
Genesis schreef:
Vergis je niet in een pony: het zijn best goede auto's hoor!! En doordat het gros van de nederlanders net zo reageert als iedereen hier nu net vandaag gedaan heeft, kunne de slimme mensen daarvan profiteren door een lage prijs!
Een soortgelijk verhaal geldt voor een Volvo 340! Minstens zo degelijk als een golf 2, maar stukken goedkoper..

Genesis

Nah ik had ff op inet gekeken, en daar waren ze niet zo enthousiast over die pony, motor mankementen, electriciteit problemen etc... Maar jah, voor 900 gulden, lijkt het me een goede koop!
Maar het is wel een rib uit me lijf...
Morgen krijg ik hem pas, dan gaat de verzekering pas in, trouwens, hij is wel al echt van mij, hij staat op mijn naam... En dan kan ik rijden, en ik heb nog niet eens geld meer voor de benzine geloof ik...
Oud 14-11-2001, 09:56
mp5
mp5 is offline
koop een volvo 340 cabrio

goeie kar man

heb ik ook gekocht voor 150,- plus een volle tank benzine.

hij haalt de 90 op het rechte eind, er komt wel een lekker geluidje vanaf nu ik geen uitlaat meer heb.
Oud 14-11-2001, 14:28
mp5
mp5 is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
Ik heb vandaag ff proefgereden, het betreft een Hyundai Pony uit 1990.
Er zitten 4 nieuwe banden op, en APK tot April 2002.
Hij is blauw, hier en daar wat roest, het rechtachterlicht is stuk (het glas). Verder een zonnedak die niet meer open kan, een autoradio met 4 speakers, 4 versnellingen, 1.2 liter motor.

Hij reed op zich goed, was best pittig. Maar de versnellingsbak schudde op en neer, hij trilde niet, maar als ik half gas reed, en gaf ff plankgas, dan voelde je de pook op en neer schudden. Dat vond ik een beetje vaag.

Voor de rest liep hij heel rustig, lekker zacht, ik hoorde verder geen rare geluiden. Op de motor was hier en daar wat vochtigs te zien, wat het was wist ik niet.

De uitlaat was vrij nieuw zag ik.

De auto zag er over het algemeen matig uit. Wat roest, wat beschadigingen, hij had bijna 200.000 km gelopen.

Ik kan hem komen voor 900 piek, is dit wat?

Tjah, ik weet ook niet of dit het juiste forum is om dit te posten, ik weet ook niet waar ik het anders kwijt kan...

Maar zoals ik al zei: de motor loopt goed, zonder stotteren, lekker zacht, hij schakelt soepel, hij stuurt soepel, hij trekt vlot op, hij is gewoon best pittig. Als ik niet naar de buitenkant kijk, zeg ik, het is een goede wagen, op die versnellingsbak na dan, want dat vind ik een beetje vaag, dat ie schud, hij trilt niet, neej, hij schud, niet hard, maar je voelt dat de bak wat op en neer gaat, waarschijnlijk hangt hij gewoon in rubbers ofzow, ik weet ook niet...

Het is btw. een 5 deurs...

Maar thanx anyway...

[Dit bericht is aangepast door Cryptic Winterstorm (03-11-2001).]

RIJP VOOR DE SLOOP

Oud 14-11-2001, 14:49
Cryptic Winterstorm
Citaat:
mp5 schreef:

RIJP VOOR DE SLOOP

Sukkel, ik wil wel eens zien wat jou 1ste auto is, en of je wel je rijbewijs haalt.
Oud 14-11-2001, 22:26
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
mp5 schreef:
koop een volvo 340 cabrio

goeie kar man

heb ik ook gekocht voor 150,- plus een volle tank benzine.

hij haalt de 90 op het rechte eind, er komt wel een lekker geluidje vanaf nu ik geen uitlaat meer heb.
mag jij wel met autootjes spelen op je 15e? GROW UP man! 340 is er bovendien niet in cabrio of hij is destijds door de brandweer open geknipt!!

En een best redelijke hyundai pony is VEEL slechter dan een nooit bestane 340 cabrio die rechtuit de 90 haalt zonder uitlaat??

Flikker toch alsjeblieft ff op hee

Genesis
Met citaat reageren
Oud 15-11-2001, 11:27
mp5
mp5 is offline
Citaat:
Genesis schreef:
mag jij wel met autootjes spelen op je 15e? GROW UP man! 340 is er bovendien niet in cabrio of hij is destijds door de brandweer open geknipt!!

En een best redelijke hyundai pony is VEEL slechter dan een nooit bestane 340 cabrio die rechtuit de 90 haalt zonder uitlaat??

Genesis

he gaaphoofdje
ik heb maar een leeftijd ingevuld
ik dacht scholieren daar mag je vast niet ouder dan 18 zijn

enne je hebt gelijk dat er geen 340cabrio is uitgebracht
maar dat heb ik er zelf afgehaald.
en zonder uitlaat lijkt het net of ik een opel gsi heb
Oud 15-11-2001, 11:28
mp5
mp5 is offline
Citaat:
Genesis schreef:

Genesis

he gaaphoofdje
tuurlijk mag ik met autos spelen zolang de politie het maar niet ziet
enne we wonen toch afgelegen dusse zeur niet

enne je hebt gelijk dat er geen 340cabrio is uitgebracht
maar dat heb ik er zelf afgehaald.
en zonder uitlaat lijkt het net of ik een opel gsi heb
Reageren

Regels voor berichten