Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2002, 16:16
DarkCat
DarkCat is offline
Mn lichaam kan behoorlijk wat hebben. Ik zuip een fles wijn leeg en heb nergens last van.. zelden katers, ik ga altijd rustig naar school met 39 graden koorts, houd spreekbeurten met een zware keelontsteking en draag bagage van anderen terwijl ik een voedselvergiftiging had.
Ik beul mijn lichaam dus bestwel af, ga tot het uiterste van wat het aankan. Tijden hongerde ik mezelf uit en irriteerde me eraan dat ik flauwviel, zonder te overdenken dat dat misschien geen goed teken was.
Mn lichaam moet niet zo zeuren, gewoon meewerken.

Maar ondertussen kan mn lichaam steeds minder hebben. Ik hoef maar een dag weinig te eten of ik word duizelig, teveel eten word direct afgestraft met maagkramp. Omdat ik ben doorgelopen met kneuzingen e.d. loop ik al een half jaar met kniepijn, etc.

Vannacht ging het helemaal mis. De afgelopen twee weken heb ik weinig gegeten, soms bijna niets. Gisteren had ik geld en besloot mezelf te trakteren, onder de voorwaarde dat ik mezelf vandaag totaal zou uithongeren. Dus ik lunchte met drie boterhammen met kaas, een breezer, en vervolgens avondeten, vervolgens twee glazen wijn en een blikje tonijn, vervolgens een halve zak chips en weer twee glazen wijn. Nog niks aan de hand, maar 's nachts werd ik wakker met gruwelijke maagkramp, flauwgevallen van de pijn, trillen, janken, zweetdruppeltjes langs mn voorhoofd. Niet overgegeven, maar vandaag voel ik me nog steeds beroerd.

Hoe kan het dat mn lichaam het steeds meer op begint te geven terwijl ik juist mn lichaam wil leren geen pijn te voelen en door te gaan? Ik heb geleerd dat je sterk word als je je sterk opstelt en vooral niet zielig moet doen, maar ik vrees dat dat fout is..

Reakties graag.. en als dit bullshit is dat sluit je de topic maar of doe m ergens anders heen..

Cat
Oud 30-05-2002, 16:26
lake bodom
lake bodom is offline
hm ik denk dat t logisch is dat je er last van krijgt, want volges mij is t vet slecht hoe je leeft...
maarja, ik zou er gewoon een beetje letten alsk jou was, niet de ene dag heel veel eten, en de andere helemaal niks.. maar gewoon elke dag voldoende..
doek zelf ook niet hoor.. maarja, je moet zelf weten of je dit wilt of niet
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 16:30
Snow White
Snow White is offline
Ik weet dus wel zeker dat dit niet de juiste mentaliteit is. Als je je lichaam zo'n lange tijd zo hebt afgebeuld, is het op een gegeven moment genoeg. een lichaam kán op een gegeven moment niet meer. Ik denk dat dit het geval is. Iedere keer dat je lichaam pijn heeft, moet je daar juist aan toe geven. En het niet negeren. Dat is het omgekeerde van wat je moet doen. luister naar je lichaam! Dat is wat ik je wil meegeven. Toegeven aan pijn, een knie die niet meer wilt, een buik die het niet meer trekt. Honger gevoel negeren, daar moet je mee ophouden echt meid.

Want wat er nu gebeurd is dat je lichaam steeds verder slijt en de schade die je je lijf nu aandoet, kan niet meer worden ingehaald.
Luister dus naar je lichaam.
Oud 30-05-2002, 16:40
damaetas
damaetas is offline
ja luister naar je lichaam

het lijkt wel of je van de ene extreme situatie in de andere overgaat. probeer een middenweg te vinden, vooral wat eten betreft, nu je een tijd bijna niet gegeten hebt kan je beginnen met elke dag nbtje, niet ineens een dag goed eten.
als je ziek bent hor je te rusten, als je pijn voelt door een beweging te maken, dan maak je die beweging een tijdj niet meer en laat je je spieren rusten.

maar vooral, eet evenwichtig, elke dag genoeg, niet te veel en niet te weinig en het is niet dat een week veel en een week bijna niets eten samen twee weken genoeg eten maakt, dat werkt helemaal zo niet.
Oud 30-05-2002, 17:01
Dark Angel
Dark Angel is offline
Darling Cat, ik dacht (hoopte!) dat je gestopt was met hongeren?

Je hebt je lichaam gewent aan weinig eten en nu bespaart op alles wat niet vitaal is. De balans wordt steeds dunner, en als je je ritme omgooit naar welke kant dan ooit dan voel je het. Zorg in godsnaam goed voor jezelf, je moet nog minstens 60 jaar in je lichaam wonen!
Oud 30-05-2002, 19:41
Verwijderd
ik weet niet goed wat nou een nuttige reactie is....
omdat je zelf eigenlijk weet dat het fout is, etc.
Je weet precies waar het fout zit.
Maar bij mensen die tijden lang zich voortslepen en teveel van hun lichaam eisen zie je altijd zoiets gebeuren.
Je kunt bij een half jaar bijna niet slapen en alleen maar feesten, en dan besluit je om het rustiger aan te gaan doen en dan krijg je de klap: je wordt gigantisch moe, sort eigenlijk in, kan alleen nog maar slapen.

Het is niet zo dat je lichaam sterker wordt als het gewend is om afgebeuld te worden.
Even lijkt het zo, maar het is gewoon onzin.
Ik kon vorig jaar altijd alcohol drinken wat ik wou, nergens last van. Ik heb toen ook best veel gedronken, dit jaar ging het wel een paar keer fout.
En nu word ik bij 1 slokje al misselijk, bij het minste wat ik eet krijg ik al last van m'n maag.
En jij hebt dat nu ook.
En het wordt, hoe onregelmatiger je leeft en eet, alleen maar erger.
Het beste is dus om je maag een tijdje rust te geven, geen extreem vette dingen of alcohol, maar gewoon brood ed, gewoon avondeten, thee, weetikveel.
Alles wat je dagelijks nodig hebt.
Want die maagkramp das echt niet fijn en dat weet ik ook heel goed.
sterkte en xxx
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 19:46
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Dark Angel schreef:
Zorg in godsnaam goed voor jezelf, je moet nog minstens 60 jaar in je lichaam wonen!
Dan ben ik 78!! Dat was ik niet bepaald van plan

Maareh jullie hebben wel gelijk.. t gaat me alleen erg moeilijk af.. en dan vooral het eetgedrag veranderen lukt me niet. Het is óf het één, óf het ander.. ik kan niet normaal eten, ik lust veel niet, ben bang dan nog dikker te worden. Ik wil kunnen wat al die slanke meisjes blijkbaar wel kunnen, maar ik moet zo nodig iedere keer weer gaan vreten. 't Zijn niet echt vreetbuien, maar mn lichaam trekt het alsnog niet.

Ik wil wel naar mn lichaam luisteren, maar dat vind ik zwak. Mensen zeiken nu al zo over dat ik altijd ziek ben en dat ik me sterker moet opstellen, dat ik niet moet zeuren over waar ik last van heb...
Oud 31-05-2002, 14:52
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
DarkCat schreef:

Ik wil wel naar mn lichaam luisteren, maar dat vind ik zwak. Mensen zeiken nu al zo over dat ik altijd ziek ben en dat ik me sterker moet opstellen, dat ik niet moet zeuren over waar ik last van heb...
volgens mij heb je dan niet de juiste mensen om je heen, die niet precies weten hoe jij in elkaar zit.
Oud 31-05-2002, 15:31
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Ik zou zeggen, laat die mensen lekker... 't is jouw lichaam, niet dan van hun. En JOUW probleem, als je door naar die mensen te luisteren nog meer klachten e.d. krijgt.

En trouwens, waar bemoeien ze zich me... zij weten toch niet hoe jij je voelt, of wel?

Laatst gewijzigd op 31-05-2002 om 15:34.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 16:09
berteltje
berteltje is offline
Het hangt er natuurlijk vanaf hoe jij je erbij voelt, maar ik zal je mijn mening geven.

Ik denk dat je inderdaad een beetje verkeerd bezig bent. je lichaam geeft deze signalen natuulijk niets voor niets.
Probeer iedere dag te eten. Bouw het langzaam op, zodat je maag en je darmen weer goed beginnen te functioneren. Begin eerst met 2 broodjes, de volgende dag 3 etc etc etc. Als je het zo langzaam opbouwt en het in deze periode rustig aan doet. Misschien iets minder naar school, gewoon jezelf een beetje rust gunnen. dan kom je er zo weer bovenop

Liefs Kimry
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 16:11
SweetGirly16
SweetGirly16 is offline
Citaat:
M@rco schreef:
Ik zou zeggen, laat die mensen lekker... 't is jouw lichaam, niet dan van hun. En JOUW probleem, als je door naar die mensen te luisteren nog meer klachten e.d. krijgt.

En trouwens, waar bemoeien ze zich me... zij weten toch niet hoe jij je voelt, of wel?
Ze zet dit berichtje hier niet voor niets neer...

Dat uithongeren is idd heel slecht. Je lichaam raakt helemaal in de war en gewend aan het 'niet-eten'. Je moet gewoon proberen regelmatig, zeker 3x, per dag goed te eten. Daar wordt je absoluut niet dik van. Als je heel lang niets eet en dan juist ineens veel, kom je juist er veel meer van aan, dan wanneer je normaal eet. Je moet gewoon gezond eten en rust nemen als je lichaam daarom vraagt.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 00:30
Verwijderd
Je moet echt meer eten

Als je zo weinig eet, heb je geen bouwstoffen etc meer. Dan krijg je dus veel sneller kneuzingen en zo, haaruitval, slappe nagels, bleke huid, heel zwak, etc... Als je dan opeens wel veel eet kan je lichaam dat natuurlijk niet hebben, omdat het zo lang weinig heeft gehad.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 17:28
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Je moet je lichaam aansterken, want juist dan kan het meer hebben.
Wat je nu moet doen. Je moet ervoor zorgen dat je hele lichaam ineens aansterkt. Dit doe je door veel koolhydraten te eten, die zitten in bruin brood en pastagerechten. Eet vooral gezond. Je zult merken dat de kracht weer in je lichaam terugkeert en dat je sterker wordt naarmate je een vast patroon handhaaft met eten. Dus gewoon 3 keer per dag eten.
Oud 01-06-2002, 17:39
ZHAzha
ZHAzha is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Mn lichaam kan behoorlijk wat hebben. Ik zuip een fles wijn leeg en heb nergens last van.. zelden katers, ik ga altijd rustig naar school met 39 graden koorts, houd spreekbeurten met een zware keelontsteking en draag bagage van anderen terwijl ik een voedselvergiftiging had.
Ik beul mijn lichaam dus bestwel af, ga tot het uiterste van wat het aankan. Tijden hongerde ik mezelf uit en irriteerde me eraan dat ik flauwviel, zonder te overdenken dat dat misschien geen goed teken was.

Maar ondertussen kan mn lichaam steeds minder hebben. Ik hoef maar een dag weinig te eten of ik word duizelig, teveel eten word direct afgestraft met maagkramp. Omdat ik ben doorgelopen met kneuzingen e.d. loop ik al een half jaar met kniepijn, etc.

Vannacht ging het helemaal mis. De afgelopen twee weken heb ik weinig gegeten, soms bijna niets. Gisteren had ik geld en besloot mezelf te trakteren, onder de voorwaarde dat ik mezelf vandaag totaal zou uithongeren. Dus ik lunchte met drie boterhammen met kaas, een breezer, en vervolgens avondeten, vervolgens twee glazen wijn en een blikje tonijn, vervolgens een halve zak chips en weer twee glazen wijn. Nog niks aan de hand, maar 's nachts werd ik wakker met gruwelijke maagkramp, flauwgevallen van de pijn, trillen, janken, zweetdruppeltjes langs mn voorhoofd. Niet overgegeven, maar vandaag voel ik me nog steeds beroerd.

Hoe kan het dat mn lichaam het steeds meer op begint te geven terwijl ik juist mn lichaam wil leren geen pijn te voelen en door te gaan? Ik heb geleerd dat je sterk word als je je sterk opstelt en vooral niet zielig moet doen, maar ik vrees dat dat fout is..

Reakties graag.. en als dit bullshit is dat sluit je de topic maar of doe m ergens anders heen..

Cat

je vreest dat het fout is? ben je gek kind.. harstikke goed waarmee je bezig bent..

wil je dood ofzow???
Oud 02-06-2002, 13:00
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
ZHAzha schreef:

je vreest dat het fout is? ben je gek kind.. harstikke goed waarmee je bezig bent..

wil je dood ofzow???
Ze is dus duidelijk niet goed bezig, zeer onregelmatig eten, veel snoepen en ze valt flauw door vitaminegebrek.

Goed bezig
Oud 02-06-2002, 19:16
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:

Ze is dus duidelijk niet goed bezig, zeer onregelmatig eten, veel snoepen en ze valt flauw door vitaminegebrek.

Goed bezig
Ik snoep niet.. dwz ik eet geen snoep.. heel soms chips.

Maarja jullie moeten niet denken dat ik mager ben ofzo.. ik heb een redelijk normaal gewicht bij mijn lengte (53 kilo bij 1.73).

Naja ik eet bijna altijd twee keer fruit per dag en drink melk, dus wat dat betreft zit ik goed, alleen soms eet ik daar verder niks bij.

Ik voel me er wel fout over dat ik erover ben begonnen op dit forum, ik voel me alleen maar fouter en dikker..
Oud 02-06-2002, 19:30
Balance
Balance is offline
Het is helemaal niet fout hoor, dat je hierover bent begonnen op het forum, 't is juist goed, echt waar!!! Het is het begin van hulp zoeken...

Eerst even de feiten: 1,73 m en 53 kilo is gewoon te weinig! Maar oke, ik begrijp dat je dat waarschijnlijk niet wilt horen, maar toch, wees alsjeblieft een beetje voorzichtig met jezelf!

Je zegt wel dat je nu al vaak ziek bent en niet aan je klachten wilt toegeven omdat je dan nog meer ziek bent, maar die klachten en dat ziek zijn, dat komt juist door jou leefgewoonte!!! Wanneer je beter voor jezelf zult gaan zorger en naar je lichaam zult luisteren, zul je juist minder vaak ziek zijn.
Twee keer fruit per dag en melk drinken is gezond ja, MITS je er ook normaal bij eet! En wat eerder is gezegd: van 3 keer per dag eten wordt je NIET dik. Echt, je hebt die voedingsstoffen nodig. Laat ze neit weg, want dan krijg je die reacties van je lichaam.

Het feit dat je dit hier hebt geschreven en dat je toch wel erg geschrokken bent laat zien dat je (toch) wel door hebt dat het zo niet langer kan. Het is heel goed om het hier te zetten, maar ik denk toch echt dat je ook iemand uit je omgeving in vertrouwen moet nemen.

Je lichaam geeft aan dat het neit meer verder kan zo, doe daar alsjeblieft iets mee!
Ik wens je echt heel veel succes!!
Oud 03-06-2002, 17:26
ZHAzha
ZHAzha is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:

Goed bezig

duh
Oud 03-06-2002, 19:54
Mark
Mark is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Ik snoep niet.. dwz ik eet geen snoep.. heel soms chips.

Maarja jullie moeten niet denken dat ik mager ben ofzo.. ik heb een redelijk normaal gewicht bij mijn lengte (53 kilo bij 1.73).

Naja ik eet bijna altijd twee keer fruit per dag en drink melk, dus wat dat betreft zit ik goed, alleen soms eet ik daar verder niks bij.

Ik voel me er wel fout over dat ik erover ben begonnen op dit forum, ik voel me alleen maar fouter en dikker..

Ik wil niet lullig zijn, maar heb je een vorm van anorexia? Probeer weer langzaam te eten en je bent zeker niet dik met 53 kilo... En van brood en een warme maaltijd wordt je niet dik hoor! Dat heeft je lichaam nodig.

Maar ik weet niet hoe moeilijk het allemaal voor je ligt, maar het kan volgens mij heel moeilijk allemaal zijn. Iig veel succes ermee!

Mark
Oud 03-06-2002, 21:37
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
snowboarder schreef:
Ik wil niet lullig zijn, maar heb je een vorm van anorexia? Probeer weer langzaam te eten en je bent zeker niet dik met 53 kilo... En van brood en een warme maaltijd wordt je niet dik hoor! Dat heeft je lichaam nodig.
Ik had anorexia.. min of meer.. ik ben inmiddels veel aangekomen, destijds (vorig zomer) woog ik 45 kilo. Dat is echt te weinig dus..

Maarja ik probeer al beter te gaan eten.. vooral nu ik doorheb dat mn vader (ja, serieus!) ook een eetprobleem heeft en dat ik dat disgusting vind.. hij vreet echt alles op wat ie tegen komt en gaat dan kotsen.. soort van ouwe-mannen-boulimia ofzo.. geen idee.

T zal niet de eerste keer zijn dat fout gedrag van mn ouders mij weer op het rechte spoor krijgt..
Oud 04-06-2002, 20:42
Isa
Isa is offline
maybe moet je maar extra vitaminesupplementen ebrij nemen ofzoets.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 11:56
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
DarkCat schreef:

Cat
Hey ik wist niet dat er meer mensen waren die hun lichaam pushen. Ik zelf doe het ook en wil wel graag met je kletsen heb je misschien msn? mijn adres is Stevill_clone@hotmail.com voeg me maar toe als je wilt.
Oud 05-06-2002, 20:18
ff raad nodig
ff raad nodig is offline
sorry het spijt me dat ik het moet zeggen, maar ik heb dus een poosje hetzelfde gehad alleen ik beulde me niet af...
Weet je wat het is jij hebt anorexia nervosa, je eet niet of amper en je valt erg vaak flauw dat zijn dus dé kenmerken van anorexia dat heb ik ook gehad maar dat komt omdat ik heel lang ben...
Ik ben 16 en 1.84 lang en weeg maar 54 kilo dat is natuurlijk veeeeeeeel te weinig ik woog eerst nog minder maar dat heb ik er gelukkig weer aangekregen... als ik jou was (wat ik zeg maar ben geweest, en wat ik ook heb doorstaan) zal ik maar naar de dokter gaan.... en er heel erg serieus op in gaan het is niet zomaar wat hoor. neem het maar van mij aan. heel erg veel succes en blijf er vooral niet te lang mee rondlopen!!!! Dat is dus de pest voor je lichaam.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 19:14
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Nou ja je lichaam pushen en het afbeulen vind ik nogal een verschil. Dat pushen is meer een vorm van een buffer kweken.

Regels voor berichten