![]() |
|
![]() |
Bericht
Na en infrastructurele verneuking van half Limburg voor de aanlag van de A73 is het leed nog niet geleden. Houdt het dan nooit op hier in Nederland? |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Leuk dus eerst geven we teveel geld uit aan de Betuwelijn en die is nog niet klaar of we gaan helpen om dat project onderuit te halen door de Antwerpse haven te sponseren. Nogal geldverspilling en we moeten toch al bezuinigen.
|
Ik ben van mening dat we niet te moeilijk moeten doen bij de aanleg van de IJzeren Rijn. Oke het heeft milieu-nadelen maar denk ook eens aan de voordelen; aanleg schept werkgelegenheid en aan sluiting of het huidige Nederlandse spoor kan de handel met een van onze belangrijkste handelspartners (Duitsland en ook Belgie in mindere mate) vergemakkelijken.
Dat Chauvinistische idee dat we met Rotterdam dan klanten en containers verliezen aan Antwerpen vind ik een beetje kort door de bocht. Het wordt tijd dat we verder kijken dan de eigen landsgrenzen. Belgie is zeer verweven in de Nederlandse economie en Rotterdam en Antwerpen moeten en gaan meer samenwerken. In de toekomst kan 1 groot havengebied ontstaan. (2 havens zo dicht op elkaar biedt geen bestaansmogelijkheid zonder samenwerking in de verre toekomst). Al met al zie ik dus meer voordelen dan nadelen. Enige nadeel wat ik kan bedenken is de milieuschade en eventuele overlast voor omwonenden. Als we dit kunnen beperken tot een minimum heeft deze lijn zeker bestaansmogelijkheden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
punt 2 : werkgelegenheid naar het buitenland verplaatsen lijkt me nou niet bepaald goed voor de werkgelegenheid hierzo. punt 3 : Rotterdam en Antwerpen hoeven helemaal niet samen te werken. laat t zootje daar lekker hun eigen boontjes doppen. punt 4 : geen bestaansmogelijkheid betekend dat 'onze regering' beter hun best moet doen om het voortbestaan van de grootste haven van europe (rotterdam) veilig te stellen. punt 5 : nederland is al jaren bezig met de betuwelijn; laten we die eerst maar eens afmaken. dan is die hele ijzeren rijn al niet meer nodig.
|
Toevallig was dit vandaag een onderwerp op het aardrijkskunde examen
![]() En ja, de IJzeren Rijn is overbodig en door het omzeilen van dat postzegelvlakje aan 'natuur' brengt het onnodig veel kosten met zich mee. Alhoewel deze kosten stukken lager zijn dan die van de Betuwe Lijn. Die Betuwe Lijn is er na miljarden euro's toch niet helemaal voor niks gekomen? Nederland moet alles erop zetten om Rotterdam zijn positie van mainport in Europa te laten behouden, omdat dit veel invloed heeft op de economie. En laat die Belgen eerst hun centjes gebruiken om hun eigen wegdek op te knappen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Bovendien kan het dan misschien wel kloppen dat er spoorlijnen moeten vernieuwd worden, en dat er een tunnel moet worden aangelegd onder dat natuurgebied, maar de Ijzeren Rijn ligt er over al eh. Het is niet zo dat er het een volledig nieuw project is.
Het is gewoon een 125 jaar oude spoorlijn (of hoeveel jaar het er nu al precies ligt, weet ik ook niet exact ) die eind de jaren 80 in onbruik geraakt is, en die nu gewoon opnieuw opgewaardeerd zal worden.
||||
Citaat:
je gebruikt onnodig veel woorden, onnodig lange zinnen en de komma zit tussen de 'm' en de '>' op de meeste toetsenborden ![]() Citaat:
de meeste werknemers zullen er voor kiezen om dicht bij hun werk te wonen; niemand gaat elke dag van rotterdam naar antwerpen om te werken. Citaat:
uiteindelijk zal de haven met het meest levensvatbare beleid voortbestaan, en zal de ander tenonder gaan. Dat heet vrije-markt-werking.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
een strijd tussen beide havens kan bij beiden verlies van klanten met zich mee brengen die bijvoorbeeld naar de Oostzeehavens of naar de Franse kusten gaan. Een heringebruikname van de Ijzeren Rijn is niet zo gek duur (er bestaat inderdaad al een spoor) en is een prima oplossing om ook de welvaart in de hele Benelux te verbeteren. Nogmaals het nationalistisch denken wat betreft zoiets is uit de tijd, en we moeten schaalvergrotend kijken, bijvoorbeel richting heel Europa. Iets waar de IJzeeren Rijn dus prima in past. |
Advertentie |
|
![]() |
|||||
Citaat:
Het schept werkgelegenheid in België, dat lijkt mij niet de bedoeling. Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Het gaat erom dat er veel Nederlanders geld verdienen aan de haven van Antwerpen, er werken veel Nederlanders. En jij begint over werloze Walen? |
![]() |
|
De ijzeren Rijn kan iig niet door de Meinweg.
Het aantal decibel is daar te hoor voor. Een tunnel is een optie, maar zou betaald moeten worden door de Belgen. Met een spoor langs de snelweg (noordkant Meinweg) kom je in Duitsland weer in de knoei met hoogtevlakten. De Ijzeren Rijn herbouwen aan de zuidkant is ook uitgesloten door een beschermd natuur gebied. ALS hij er komt, dan moet ie een flink stuk noordelijker komen (mja, daar is de betuwelijn al) óf een stuk zuidelijker (net boven maastricht)
||
Citaat:
|||
Citaat:
Er zijn ook veel Vlamingen werkloos, net zoals er vele Nederlanders werkloos zijn... Kortom, ik zie de link niet ![]() Als je bedoelt dat de Walen eerder werk zullen vinden in Antwerpen als Nederlanders, dan denk ik dat je mis bent. Wallonië ligt namelijk veel verder van antwerpen dan Nederland. Citaat:
Anderzijds, het is geen Europees project. Het is gewoon een (weliswaar oude) overeenkomst tussen Nederland en België die nu wordt (of moet worden) nageleefd. Zo zijn er wel heel wat meer overeenkomsten tussen België en Nederland. Wat zulke samenwerkingsakkoorden en overeenkomsten betreft staat de Benelux in mijn ogen nog steeds verder dan de Europese Unie (de Benelux die trouwens aan de basis van het begin van de toenmalige EEG en nu de EU gelegen heeft.) Het prijskaartje van de Ijzeren Rijn is idd misschien wel een nadeel, maar al bij al gaat dat zelfs nog "meevallen" denk ik, aangezien het geen nieuw traject is dat moet worden aangelegd. Het is gewoon een oud traject dat hernieuwd wordt. Ook de schade aan het milieu moet je volgens mij wat relativeren. Het is spijtig dat de Ijzeren Rijn door een natuurgebied loopt, en het is misschien wel nodig dat er daar maatregelen genomen worden zoals bijvoorbeeld een tunnel, of bijvoorbeeld een geluidsscherm met tunnels of bruggen voor de dieren (ja hoor, dat bestaat ![]() Maar als je bijvoorbeeld eens bekijkt hoeveel vrachtwagens er minder over de baan zullen moeten... Minder uitlaatgassen, minder verkeer (hoewel dat laatste ook relatief is), ...
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||||
Citaat:
De EU financiert wel meer projecten die geen Europese projecten zijn. Waarom is de IJzeren Rijn eigenlijk geen onderdeel van het Trans Europese Netwerk? Het gaat hier wel om een verbinding voor drie (Nederland, België, Duitsland) en het verdere achterland heeft hier ook baat bij. Citaat:
Citaat:
Edit; foutje weggewerkt.
Laatst gewijzigd op 27-05-2005 om 18:13. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Opknappen kost ook veel geld dat is waar, maar kosten zullen toch altijd beperkt blijven doordat de grond al eigendom is. Bovendien probeert Belgie de infrastructuur tussen Nederland en Belgie al jaren te verbeteren en werkt Nederland tegen. Een ander goed voorbeeld daarvan is de Autoweg Hasselt - Eindhoven. Aan Belgische kant licht al decennialang een 4 baanse autoweg terwijl aan Nederlandse zijde totaal geen actie ondernomen wordt wat betreft verbreding en verbetering van de N69. Nogmaals een voorbeeld dat de Belgen absoluut verder denken dan hun eigen landsgrenzen en dat ze ook ons proberen te helpen met mobiliteitsproblemen. We kunnen ze dan op zijn minst andersom ook helpen, zeker als het ook ons als Nederland zijnde voordelen levert! Laatst gewijzigd op 27-05-2005 om 16:29. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Of de grond al eigendom is van de staat of ProRail weet ik niet, maar dat neemt niet weg dat natuurgebieden wel extra worden aangetast door geluidshinder/horizinvervuiling e.d. België wilde anders ook bij de HSL Zuid (voor België de HSL Noord) een heel ander traject en daar hebben wij meebetaald voor een tunnel die zij wilde om een natuurgebied te sparen. Dat ding is uiteindelijk een bovengrondse tunnel geworden die er niet uitziet. Waarom moeten wij dan voor een traject in België betalen, wanneer de Belgen zo welwillend zijn?
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Ik vind het geheel terecht dat de IJzeren Rijn weer in gebruik wordt genomen. Door het Scheldeverdrag heeft Nederland zich verplicht Belgie doorgang te verlenen over Nederlands grondgebied, de zeevaart door de Schelde en spoorvervoer door Limburg. Het is bijzonder laf hoe Nederland Belgie heeft gehinderd door te smijten met allerlei geluidsnormen etc. simpelweg om te voorkomen dat bulkgoederen snel van Antwerpen naar het Ruhrgebied kunnen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Domme Belgen!!!! Politiker | 156 | 22-02-2007 09:22 |