Ik heb al een paar jaren dat ik af en toe te maken heb met zo'n vreemd gevoel.
Ik ga proberen het uit te leggen en ben benieuwd of anderen iets dergelijks hebben, of hebben meegemaakt.
Soms heb ik het een periode wat vaker (bijvoorbeeld 2 keer per dag of 2 keer per week) en andere keren maar 1 keer in de 3 maanden. Heel erg wisselend.
Het kan op komen zetten wanneer ik aan het afdrogen ben, of ergens heen loop om iets te doen dat soort dingen.
Het voelt als een druk op me hoofd, en het gaat heel erg snel! Ik hoor geen geluid, maar het lijkt wel of ik die hoor en dat die iedere keer dat het gebeurd, dat geluid precies hetzelfde is. In mijn hoofd dus een bepaalde toon of twee tonen.
Achteraf kan ik het ook nooit herhalen, het ligt zegmaar op het puntje van mijn tong, maar komt er dus net niet uit.
Naast dat fake-geluid lijkt het net of er iets gezegd wordt. Door mij of door iemand anders. Ook bij dit geldt weer: geen woorden en ik hoor het ook niet écht, maar ik kan het niet anders benoemen.
Het duurt echt maar een fractie van een seconde dit allemaal en wekt altijd hetzelfde gevoel op voor die ene seconde.
En daarna denk ik altijd: wat is dit toch?!
Klinkt het vaag?
|