Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2005, 09:53
Mir-idiotA
Ik heb al een paar jaren dat ik af en toe te maken heb met zo'n vreemd gevoel.
Ik ga proberen het uit te leggen en ben benieuwd of anderen iets dergelijks hebben, of hebben meegemaakt.

Soms heb ik het een periode wat vaker (bijvoorbeeld 2 keer per dag of 2 keer per week) en andere keren maar 1 keer in de 3 maanden. Heel erg wisselend.

Het kan op komen zetten wanneer ik aan het afdrogen ben, of ergens heen loop om iets te doen dat soort dingen.

Het voelt als een druk op me hoofd, en het gaat heel erg snel! Ik hoor geen geluid, maar het lijkt wel of ik die hoor en dat die iedere keer dat het gebeurd, dat geluid precies hetzelfde is. In mijn hoofd dus een bepaalde toon of twee tonen.
Achteraf kan ik het ook nooit herhalen, het ligt zegmaar op het puntje van mijn tong, maar komt er dus net niet uit.
Naast dat fake-geluid lijkt het net of er iets gezegd wordt. Door mij of door iemand anders. Ook bij dit geldt weer: geen woorden en ik hoor het ook niet écht, maar ik kan het niet anders benoemen.

Het duurt echt maar een fractie van een seconde dit allemaal en wekt altijd hetzelfde gevoel op voor die ene seconde.
En daarna denk ik altijd: wat is dit toch?!

Klinkt het vaag?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-07-2005, 12:01
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Nou, het klinkt in ieder geval niet vaag. Maar als ik je verhaal zo lees lijkt het eerder iets lichamelijks dan iets psychisch. De druk op je hoofd, de pieptoon. Ik denk dat dat niet perse iets psychisch hoeft te zijn.

Misschien eens even bij de huisarts langsgaan?
Oud 27-07-2005, 18:52
Mir-idiotA
Citaat:
Aragnabite schreef op 27-07-2005 @ 13:01 :
Nou, het klinkt in ieder geval niet vaag. Maar als ik je verhaal zo lees lijkt het eerder iets lichamelijks dan iets psychisch. De druk op je hoofd, de pieptoon. Ik denk dat dat niet perse iets psychisch hoeft te zijn.

Misschien eens even bij de huisarts langsgaan?
nee totaal niet lichamelijk... het is de opmschrijving, ik zei al: ik hoor het niet écht
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 19:17
Jessicaa_b
Jessicaa_b is offline
het komt mij wel een beetje bekend voor. ik had vooral last van een drukkend gevoel op mijn hoofd en een piep. Ik weet niet of jij hetzelfde hebt, maar ik had het vooral als ik TE druk was geweest. Het leek een waarschuwing dat ik rust moest nemen.
Oud 30-07-2005, 22:54
Mir-idiotA
nee, dat is het niet..
het was een soor tomschrijving, maar dit kun je natuurlijk niet voelen en horen in een fractie van een seconde..
dat wat jij zegt ken ik ook wel, en heeel veel met ons denk ik..
mja.. kan het echt niet uitleggen blijkt wel
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 22:58
Nonaj
Nonaj is offline
Die pieptonen herken ik wel, maar ik hoor geen stemmen erbij en ik weet ook niet wat het is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten