Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2005, 13:05
markeerstift
markeerstift is offline
hey,
ik moet voor school een activiteit bedenken voor 12 kinderen van 4 t/m 8 jaar.. het gaat over een buurthuis waar alles aanwezig is, de activiteit kan ook buiten plaatsvinden op het plein of in het park.
Nu vroeg ik me af.. of jullie misschien wat tips hadden voor mij.
Wat deden jullie toen zoal in de klas, op feestjes e.d. of op de scouting, in t buurthuis etc. ??

alvast bedankt iig

ik weet niet of dit topic hier wel past, zo niet dan mag ie wel verplaatst/verwijdert worden
Oud 31-05-2005, 13:08
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Moeilijke leeftijd.. Voor veldjassen zijn ze net iets te klein, denk ik. En verder weet ik alleen maar saaie dingen...

Wat wij deden op scouting? Verstoppertje in het donker, Britse Buldog (maar dat eindigt altijd in jankpartijen, weet niet of je daar zin in hebt), knutselen, popcorn maken...
Oud 31-05-2005, 14:01
nijmegenaar
nijmegenaar is offline
Je kunt ketting tikkertje doen. Een tikker tikt een van de wegrennende kinderen. Degene die getikt is pakt de hand van de tikker en mag zelf ook tikken. En zo totdat iedereen getikt is en aan de ketting vast zit.

Of
Iedereen krijgt een lintje en die maken ze vast aan de achterkant als een staart. Het is de bedoeling dat iedereen bij elkaar het lintje afpakt en wie de meeste lintjes heeft, heeft gewonnen.

Of
Een knutsel activiteit met als thema: Sprookjes/ Ridders/ Zomer etc. De ridders bouwen een fort met houten blokjes, de Sprookjes figuren worden op papier getekend met wasco, Zomer thema: vakantie, kinderen maken een tekening die hun aan de vakantie na laat denken.

succes!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 14:02
Rodion
Rodion is offline
Voetballen. En voetballen. Dat soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 14:06
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
nijmegenaar schreef op 31-05-2005 @ 15:01 :
Je kunt ketting tikkertje doen. Een tikker tikt een van de wegrennende kinderen. Degene die getikt is pakt de hand van de tikker en mag zelf ook tikken. En zo totdat iedereen getikt is en aan de ketting vast zit.

succes!
Ow ja, dat is leuk!
Oud 31-05-2005, 14:30
Balance
Balance is offline
Hollandse Leeuwen
er is één tikker en de rest moet aan de ene kant van de zaal gaan staan. De tikker staat in het midden. Als hij 'Hollandse Leeuwen' roept mag iedereen naar de overkant rennen. De tikker moet proberen om iemand op te tillen. Zodra iemands benen van de vloer zijn is diegene erbij en gaan zijn ze samen de tikker. Als er veel kinderen tikker zijn kunnen ze ook afspraken gaan maken voor wie ze gaan; dat maakt het optillen een stuk makkelijker. Wie als laatste niet opgetild is heeft gewonnen.

Paaltjesvoetbal / koningsvoetbal
In vier hoeken van de zaal (en evt. nog in het midden) staat een paaltje/prullebak (whatever) en een kind om deze te beschermen. Vervolgens moeten ze voetballen en proberen het paaltje van de ander te raken. Is je paaltje geraakt, dan ben je af en mag er iemand anders in het veld bij jouw paaltje.
Eventueel kun je dit ook in paren doen waarbij ze elkaars hand vast moeten houden.

Dansen op muziek
De muziek draait en de kinderen mogen dansen. Zodra de muziek stopt moeten ze gaan zitten. Wie als laatste zit is af. Dit gaat net zo lang door tot er één iemand over is; die heeft gewonnen.
Je kan hier ook eisen aan gaan verbinden zoals: minimaal één been in de lucht ed.
Oud 31-05-2005, 14:31
Verwijderd
spijkerpoepen
tekenen
eeeeeeeeeeeeehm voetballen laten naaien
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 14:36
Balance
Balance is offline
Hier nog twee links waar je ook naar kan kijken:
http://users.scoutnet.nl/~smasj/
http://scoutnet.nl/~sps/
Oud 31-05-2005, 15:00
markeerstift
markeerstift is offline
Dankjewel allemaal!
Hier heb ik wel wat aan
Oud 31-05-2005, 15:16
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
nijmegenaar schreef op 31-05-2005 @ 15:01 :
dat zou ik zelfs nu nog doen
ga anders verven buiten, op een heel groot laken ofzo en laat de kinderen kliederen.
Oud 01-06-2005, 09:05
waves
waves is offline
speurtochten
Oud 02-06-2005, 10:25
Snow Cherries
Snow Cherries is offline
Nachtwacht vinden kinderen ook altijd leuk!
Maak een lokaal zo donker mogelijk. Eén kind mag de nachtwacht zijn, die krijgt een blinddoek voor en moet even wachten op de gang. Terwijl de nachtwacht op de gang staat, krijgen de kinderen in het lokaal elk een nummer van de leiding, van 1 tot 12. Elk kind onthoudt zijn/haar nummer en verstopt zich. Als iedereen zit, komt de nachtwacht binnen (eventueel begeleid door een leiding om ongelukken te voorkomen). D nachtwacht roept: "Ik ben de nachtwacht en de klok slaat (bijvoorbeeld) 3 uur." Het kind dat nummer 3 is, mag nu een geluid maken. De nachtwacht moet op het geluid afgaan om het kind te zoeken. Als hij/zij het even niet meer weet ,mag hij weer zeggen: "Ik ben de nachtwacht..."enzovoorts. Er mag ook een ander nummer genoemd worden. Als de nachtwacht het kind bij het nummer gevonden heeft (als nummer 4 gevonden wordt terwijl nummer 3 geluid maakte, telt het niet), mag de nachtwacht raden wie dit is, bijvoorbeeld door aan de haren te voelen. Als de nachtwacht het goed geraden heeft, mag het gevonden kind nu de nachtwacht zijn. Alle kinderen krijgen dan wel een ander nummer.
Het raad-gedeelte kun je er eventueel uit laten als de kinderen elkaar niet zo goed kennen.
Succes ermee!
p.s. Dit is ook een leuke site om te kijken voor spelideeën:
http://home.wanadoo.nl/q.peemen/Programma's.htm
Oud 02-06-2005, 10:30
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Oh, dat deden wij ook altijd op scouting, nachtwacht! Ik was dat alweer vergeten, maar was altijd wel grappig
Reageren

Regels voor berichten