Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2002, 16:42
Verwijderd
3 bussen met schoolkinderen (meisje uit mijn klas loopt er stage, jongen uit mijn klas zijn moeder geeft er les (zijn moeder, vader en zusje zaten er in)) en een vrachtwagen zijn op mekaar gereden op de A16. De derde bus is op een file gereden. Waarom let zo'n buschauffeur verdomme niet op als ie 30 kinderen in de bus heeft zitten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-06-2002, 16:46
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
omdat 3/4e van de automobilisten niet oplet als hij/zij aan het rijden is
Oud 06-06-2002, 16:48
Verwijderd
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
omdat 3/4e van de automobilisten niet oplet als hij/zij aan het rijden is
Als je 30 6-jarigen in je bus hebt zitten en niet oplet vind ik dat je goed achterlijk bent. Maar goed, wie ben ik?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 16:49
Nate
Nate is offline
Tragisch... Hopelijk zijn er veel overlevenden
Oud 06-06-2002, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Nate schreef:
Tragisch... Hopelijk zijn er veel overlevenden
De buschauffeur van de derde bus en zijn 'bijrijder' (volgens mij een leerkracht, maar goed) zijn zwaargewond. De rest en de kinderen 'alleen maar' erg geschrokken.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 17:09
Nate
Nate is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

De buschauffeur van de derde bus en zijn 'bijrijder' (volgens mij een leerkracht, maar goed) zijn zwaargewond. De rest en de kinderen 'alleen maar' erg geschrokken.
Dat is een opluchting..
Oud 06-06-2002, 18:32
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
een bus is meestal zwaar, dat betekend een lange remweg. Die 2e bus remde zeer hard zeer snel. Daarmee de reactie-snelheid bijgerekend betekent dat de chauffeur van de 3e bus zeer weinig kans en tijd had om nog op tijd en voldoende te kunnen reageren. Maar er is iig wel 1 positieve kant eraan: de kinderen hebben nu gratis knuffels gehad. Iets wat toch een flinke duit had gekost bij de Efteling .
Oud 06-06-2002, 18:56
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
De derde bus is op een file gereden. Waarom let zo'n buschauffeur verdomme niet op als ie 30 kinderen in de bus heeft zitten?
Ik weet niet hoe ver jij bent met rijbewijzen ed. Maar iig weet ik dat een remweg afhangt van het gewicht van het voertuig. Een bus met (meestal) 56 mensen aan boord zal wel iets zwaarder wegen dan een pak suiker...en heeft dus een aardige remweg. Hoeft dus maar weinig met opletten te maken te hebben...
Oud 06-06-2002, 19:06
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Ach, dat krijg je op de weg...zulke ongelukken gebeuren dagelijks. Maar o wee als er iemand onder de trein komt, dan moeten opeens alle overwegen veiliger worden!
Oud 06-06-2002, 19:11
eztah
eztah is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:
Ach, dat krijg je op de weg...zulke ongelukken gebeuren dagelijks. Maar o wee als er iemand onder de trein komt, dan moeten opeens alle overwegen veiliger worden!
Dat klopt, er gebeuren ontzettend veel ongelukken op de weg, maar bij treinen ist opeens anders.

Voor de mensen is die bus is het heel erg, kinderen van zes, en dan een busongeluk. Die kunnen voor hun leven getraumatiseerd zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 19:34
Joostje
Joostje is offline
ik geloof dat er van de week iets van 50 lui zijn omgekomen in een busongeluk in india ofzo. maar dat boeit niemand .
Oud 06-06-2002, 20:01
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Joostje schreef:
ik geloof dat er van de week iets van 50 lui zijn omgekomen in een busongeluk in india ofzo. maar dat boeit niemand .
Dat boeit de mensen daar ook vast wel.
Maar als je alles zover blijft doorrelativeren, hoef je je nergens meer zorgen over te maken... sterven doen we immers allemaal.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 21:04
Verwijderd
Citaat:
martijn1985 schreef:

Ik weet niet hoe ver jij bent met rijbewijzen ed. Maar iig weet ik dat een remweg afhangt van het gewicht van het voertuig. Een bus met (meestal) 56 mensen aan boord zal wel iets zwaarder wegen dan een pak suiker...en heeft dus een aardige remweg. Hoeft dus maar weinig met opletten te maken te hebben...
Ik weet niet hoe ver jij bent, maar stil staande of langzaam rijdende auto's zie je over het algemeen als je een beetje oplet wel. En waarom konden de andere bussen dan wel op tijd stoppen? Waren die soms lichter (een pak suiker ofzo)? Heeft dus zeker wel iets met opletten te maken...

Btw India interesseerd me ook wel, met het verschil dat ik bij dit ongeluk mensen ken die er mee te maken hebben en daar niet. Maakt het voor mij toch wel iets anders. Maar goed.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 21:13
Verwijderd
Busschauffeurs doubleren meestal. Ze rijden makkelijk 16 uur per dag, alleen staat het op aparte schrijvers. Op deze manier kunnen ze meer geld verdienen, maar zijn ze tevens oververmoeid. Voor de vrachtwagenschauffeurs geldt ironisch genoeg hetzelfde.

Je hebt dus hoogstwaarschijnlijk met 2 oververmoeide schauffeurs te maken .. 1 van de redenen dat ik nooit een busreis zou boeken .. (vooral niet door de Alpen gaan, zijn er al een paar de berg af )..
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 21:18
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:

Dat boeit de mensen daar ook vast wel.
Maar als je alles zover blijft doorrelativeren, hoef je je nergens meer zorgen over te maken... sterven doen we immers allemaal.
mjah hier word iig van een mug een olifant gemaakt
Oud 07-06-2002, 11:17
twiety
twiety is offline
Peanuts vergeleken bij deze: Door een busongeval bij het Duitse Manching in Oberbayern is vrijdagochtend vroeg een Nederlandse vrouw om het leven gekomen en zijn 39 Nederlandse andere passagiers gewond geraakt.

Bron: http://nu.nl/document?n=57713

Volledige artikel:

Dode en gewonden door busongeluk in Duitsland

Uitgegeven: 7-6-2002 7:17
Laatst gewijzigd: 7-6-2002 11:01

MANCHING - Door een busongeval bij het Duitse Manching in Oberbayern is vrijdagochtend vroeg een Nederlandse vrouw om het leven gekomen en zijn 39 Nederlandse andere passagiers gewond geraakt. Vijftien van hen zouden volgens de politie zwaargewond zijn.

In de bus zaten in totaal 49 oudere passagiers die op weg waren naar Wörthersee in Oostenrijk. Dat heeft een woordvoerder van alarmcentrale Eurocross gezegd. De bus reed op de snelweg 9 Nürnberg - München tegen een vangrail aan en kantelde daarna. Verschillende passagiers raakten beklemd.

De ravage is groot

De bus was vertrokken uit Sindelfingen. Volgens burgemeester Otto Raith van de gemeente Markt Manchingwaren de reddingsdiensten snel ter plaatse. De zwaargewonden zijn met reddingshelikopters naar ziekenhuizen in Ingolstadt, Regensburg en München overgebracht.

Tijdens de reddingswerkzaamheden is de autoweg in twee richtingen geblokkeerd. De stremmingen duren zeker tot de middag.

Hulplijn

De identiteit en woonplaats van de bejaarde passagiers zijn nog onbekend. De mensen die niet gewond zijn geraakt, zijn opgevangen in een hotel-restaurant in de buurt. De oorzaak van het ongeval is nog onduidelijk.

Eurocross International heeft inmiddels een telefonische hulplijn geopend. Mensen die informatie willen over het ongeval, kunnen bellen met 0800-3008080.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 22:04
REIE
REIE is offline
Haha, ik dacht gelijk aan zedenleer, toen ik het hoorde. Daar kregen we een text waarin stond dat een aantal kinderen gelijk aan 6 bussen vol (of was het nu 3?) dagelijks sterft door ondervoeding etc. Da's wat anders dan zo'n aanrijding...

REIE
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten