Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2005, 22:45
R-J-N
R-J-N is offline
Voor het maken van renderings van 3d modellen uit AutoCAD bestaan 3D Studio Max en 3D studio Viz...

kan iemand mij vertellen wat de voornaamste verschillen zijn tussen deze twee...en is er misschien iemand die een .iso kan sharen voor mij van 3D Viz (downen lukt nergens), pm me dan...
Oud 09-06-2005, 23:44
pietervdb
pietervdb is offline
Is 3D studio Viz niet NOG meer voor architectuur of gebouwen te modellen? Een soort autocad maar dan 3d.. Ik lees op de site van 3D studio Viz dat het compitable is met autocad. Dus ben je een architect en wil je 3d models maken dan raad ik je 3D studio Viz aan.

3D Max is daarin tegen een erg brede 3d studio, huizen/gebouwen modelen zou hierin wel minder makkelijk gaan. Hoewel er vast wel speciale plugins zullen bestaan om autocad files te importeren. 3D Max is zo erg uitgebreid dat professionele modelers nog moeite hebben met 3D Max.

Nahja weet niet of je hier wat aan hebt. Heb je zelf al ervaring in een 3d studio? Of wil je graag beginnen met modellen?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 23:47
R-J-N
R-J-N is offline
nee, heb zelf weinig 3D getekend in Acad (idd voor architectuur) en al helemaal geen ervaring met 3D Max/Viz

wel 3D gemodelled in Allplan en Sketch-Up..

maar het is allemaal nog een beetje wazig voor mij, ik snap ook niet dat we daar geen les in krijgen op school, want het is verdomde belangrijk voor presenaties en visualisatie-medium....zelfs als ontwerp-medium!!...*zucht*
Oud 09-06-2005, 23:54
pietervdb
pietervdb is offline
Ok ik ben ook een 'beginneling' in 3d moddelen.
Zelf heb ik een paar jaar geleden wat 3d models gemaakt.
ter voorbeeld:
http://gallery10472.fotopic.net/c84338.html

Als je een beginneling bent raadt ik je aan om eerst eens met een low poly editor te werken. Zelf heb ik dat vliegtuig moddel in Milkshape 3d gedaan.. (makkelijk de voledige versie te krijgen ook nog...)
Daarmee kun je als je 1 week ermee speelt al leuke models maken.

Daarna als je een beetje hebt geleerd hoe 3d studio's werken, je kent wat begrippen zoals: extrude, faces, vertices. Dan zou ik eens een kijkje nemen naar een andere 3d model studio..
Inprinciepe werken ze allemaal hetzelfde. Maar als je nog nooit gemodelt hebt en je wilt leuke models maken raadt ik je echt een low poly editor aan..

Milkshape 3d ziet er over het algemeen erg simpel uit, maar een leuke model heb je in een mum van tijd. Je zou het programma in een week kunnen leren. http://www.gen3d.de/MS3DTutorial/ deze tutorial heb ik gebruikt.. Daarna zul je zien dat je al heel veel hebt geleerd over modelen en je zal snel leuke eigen moddel maken.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 00:01
pietervdb
pietervdb is offline
Een iets uitgebreidere model studio (en compleet gratis) is anim8tor. Deze is ook best handig om grahpics mee te maken. Zorg ervoor dat je idd geval een studio hebt waarmee je makkelijk met primitieven kan werken.

3ds max (discreet) heeft volgens mij een leer editie om mee te spelen. Opzich is 3ds max niet gelijk geschikt om mee te modelen als je het nooit hebt gedaan.

ik ben zo begonnen:
-Milkshape 3d (low poly models)
-anim8tor (meer qualiteit models, mooiere render mogelijk heden)
-3ds max (tutorials gedaan uit de help file, de basis ken ik nu van 3dsmax)
-Maya Ben ik nu mee bezig (UT 2004 Special Edition kwam met een uitgebreide (8 a 10 uur)video training over maya.

nahja Misschien handig om ongv de zelfde volgorde aan te houden...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten