Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar als jij hier een pint zou komen pakken, zou ik wel wat dingetjes weten om op te leggen: Matthew Herbert Doctor Rockit -> Die kerel producet volgens mij ook de laatste van Roisin Murphy, maar 't is niet altijd even toegankelijk. Dead man Ray -> want daar doet Daan nog lekkerder dingen als dat wat hij alleen doet. Schaf je maar eens heel dringend Berchem aan. Ik durf er een pint op verwedden dat je dan ook uit je dak gaat. Beth Orton -> Je zit blijkbaar nog wat te twijfelen tussen nu en dan een loeiharde gitaar, en de subtielere dancebeats. Beth Orton heeft daar ook last van (en ook van een fabueleus goede stem). Ik ook trouwens (dat twijfelen, niet die stem). De stem van What Else Is There op Royksopps nieuwe doet me trouwens ook erg aan haar denken. Nog enkele namen die op dezelfde manier tussen beide werelden schipperen: Guther (uit Berlijn, uit de Morr Music-stal), Lali Puna (op haar durf ik nog wel een pint te verwedden), The Go Find (ook Belgisch) en Girls in Hawaii (ook in Wallonië maken ze leuke dingen). [edit: dat was een beetje fout. Beth Orton heeft natuurlijk niks met loeiharde gitaren te maken. En ik weet niet meer wat ik precies met die zin bedoelde...] Amy Winehouse, Rachael Yamagata, Leela James [i]-> Ik weet nog niet helemaal waarom precies, maar iets in me zegt dat je dit ook maar eens moet uitproberen. Ze zijn trouwens alle drie jong en bloedmooi :-) Alicia Keys is dat trouwens ook nog, en zou ook in dit rijtje passen. Nog een paar albums die ik zeker eens zou opzetten, als je dus die pinten zou komen pakken: Rainer Maria - The Long Knives (ruige indiepop/zachte indierock) Blonde Redhead - Misery is a butterfly (ge-wel-dig goed, eerste liedje dat je moet gaan downloaden, als je ze nog niet kende: Doll is Mine. Tweede nummer: This Is Not, maar dat is van een ander (prima) album: Melody of Certain Damaged Lemons. Q and not U - Power Beady Belle - Closer Waar je precies een zoektocht naar goede jazz zou kunnen beginnen? Pfff, veel te moeilijke vraag. Instrumentaal kan je nooit om Miles Davis heen. Heb je liever dat het wat moderner klinkt, dan is Eric Truffaz zeker de moeite waard. Het best begin je misschien met verzamelaars. Blue Note Trip is een hele leuke serie, maar niet alles wat daarop staat is pure jazz (en dat doet er ook niet toe). In de krantenwinkel vind je waarschijnlijk ook wel het tijdschrift Jazz. Hier kan je heel wat mee ontdekken, maar het kan je ook op weg helpen om nieuwe dingen te ontdekken, en er zit telkens weer een cd'tje met veel goede dingen bij. En nu ik toch weer mijn cd-collectie aan het bekijken ben: give it a try Jazzanova - Keep Falling Ursula Rucker - Supa Sista Jill Scott - Beautiful Human Veel meer weet ik hier ook niet uit te analysere, behalve dan dat jij graag darjeeling thee drinkt. Laatst gewijzigd op 26-07-2005 om 21:25. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Matthew herbert heeft inderdaad Roisin Murphy geproducet. En ik kom hier dus zeker nog uitgebreid op terug, maar nu moet ik door. (Darjeeling thee ken ik niet eens btw ![]() |
![]() |
||
Dat idee is oud. Dergelijke topics hebben me bar weinig opgeleverd maar;
Citaat:
||
Citaat:
![]() 13&god potverdorie, die stonden op dour, maarrr is dat nou ANTICON? ![]()
||
Citaat:
ik zou antwoorden: the cursive, tha faint, roommate, explosions in the sky, cex, blonde redhead (maar die vind ik zo goed dat ik ze zelfs aan frans bauer-fans zou aanraden, al was het maar om ze te bekeren), cat power, snailhouse (www.snailhousemusic.com), kepler, maritime, mogwai (alsof je die nog niet zou kennen, maar geen idee of je dat ook leuk vind, anders zou het er waarschijnlijk al bijgestaan hebben), de complete "duyster"-dubbelcd (zie www.stubru.be). Misschien zijn er nog wel andere dingen die ik ken die jij ook goed zou kunnen vinden. Maar ik ken de helft van wat je opsomt nog niet eens... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Roommate, Kepler, Snailhouse en Maritime ken ik niet. Ik zal het eens checken.
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||||
Citaat:
Plaid Massive Attack Amy Winehouse Interpol Ladytron Sneaker Pimps Citaat:
The Queers Chixdiggit The Tabascos Raining Rats Black-Eyed Snakes The Raveonettes Death From Above 1979 Citaat:
My Vitriol - Always Your Way / Infantile / Falling Off The Floor The Gathering - Souvenirs / Amity / Monsters/ Even The Spirits Are Afraid / These Good People Hooverphonic - Plus Profound / Barabas Jeff Buckley - Halleluja / Lover, You Should've Come Over Silverchair - Emotion Sickness / Abuse Me Interpol - Obstacle 1 / Untitled The Long Winters - Blue Diamonds / Nora Low - Whitetail / Embrace / Monkey You're Pretty - Beautiful Accident / Breakthrough Or Breakdown Massive Attack - Angel / Risinson The Entity - Duality / Salt The Mission - Severina Dredg - Of The Room Tsunami Bomb - Dawn On A Funeral Day Opgezwolle - Rustug
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
The First Step Where Eagles Dare Where Fear And Weapons Meet As Friends Rust District 7 Hopesfall The Backup Plan Boys Night Out
||
Citaat:
Je vergeet er nog een aantal: riverdales, screeching weasel, the apers, the lillingtons, the huntingtons, darlington, the methadones, manges, teenage bottlerocket, the vindictives, dirt bike annie, retarded, the eyeliners, the connie dungs, the crumbs. Ik ken men poppunk wel, maar ik luister het bijna nooit meer, iedereen wil the queers, ramones, screeching weasel of the riverdales zijn. Daarbij heb ik ook bijna al die bands gezien, behalve black-eyed snakes, raining rats en death from above 1979. Raining Rats zijn wel leuk, maar die andere twee vind ik niets aan, Teen Idols heb ik twee albums van waarvan ik hooguit drie nummers leuk vind. Oude Queers is goed: "love songs for the retarded", "don't back down", "grow up", "day late dollar short" dikke punk plaat en de nieuwere "pleasant screams" is ook wel goed, voor de rest hebben ze ook nog een aantal kutplaten. The Raveonettes, gezien, maar vond er niets aan. En Chixdiggit helaas de laatste tour van gemist, maar de vorigen waren erg goed, nieuwe album Pink Razors is ook weer goed. Maar goed als je die bandjes digt, check dan die anderen ![]()
Laatst gewijzigd op 27-07-2005 om 12:36. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik ga die anderen eens checken, dank. Raining Rats heeft laatst weer wat nieuw spul opgenomen. (ongemixed) http://www.rainingrats.com/index.cfm?p=music
||
Citaat:
![]() DEP is zo ongeveer het tegenovergestelde van de bands die ik noemde. ![]()
||
Citaat:
Hopesfall The Murder Of Rosa Luxembourg Ion Dissonance Quicksand Into The Moat Shai Hulud Gojira Hell Is For Heroes Burnt By The Sun The Red Chord Earthtone9
||
Citaat:
Ik zit ook middenin die poppunk scene, dus ik kom niet echt om die namen heen. haha.
||
Citaat:
capistrano(!) echt er op lijken doet het niet, maar het is wel cool. wat er misschien wel een beetje op lijkt is gantz, maar dat is meer richtig hardcore, maar wel met isis achtige escapades
||
Citaat:
![]() En ik heb al een vriend hoor haha ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
The Cat Empire [algemeen aanraad topic?] AJMouse | 0 | 27-08-2004 08:18 | |
Muziek |
Iemand met dezelfde smaak tips geven topic Roxy | 204 | 21-06-2004 07:16 | |
Muziek |
Grote iemand-met-zelfde-smaak-aanraden-topic clubje | 107 | 12-06-2004 23:39 | |
Lifestyle |
Winkels-aanraad-topic feline | 86 | 13-03-2004 20:03 | |
Psychologie |
Het grote (psychologische) tv-programma aanraad topic Verwijderd | 32 | 02-04-2003 18:46 |