Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2005, 20:10
buffoon
buffoon is offline
Heej mensuh,
Ik heb een paar vraagjes waar ik echt niet uit kom, kunnen jullie mij helpen??
Dit zijn ze:
1. leg met behulp van elektronen uit wat er gebeurt als je de aansluiting bij een aansluitingspunt verbreekt.

2. Een schakelingbevat een batterij, een schakelaar, en twee lampen. Als de schakelaar open staat brandt slechts een lamp. Teken hiervan het schakelschema. (voor zover dat hier gaat, anders leg je het maar uit)

3. a. Onderzoek de werking van een batterij en geef daarvan een heldere omschrijving eventueel aangevuld met een tekening.
3. b. Beschrijf de werking van een dynamo.
3. c. Wat is statische elektriciteit?

Dit waren ze,
Hartelijk Bedankt als je ze kan beantwoorden!!!!

Groetjes Sharon
Oud 10-06-2005, 00:16
Keith
Keith is offline
Heej mensuh,
Ik heb een paar vraagjes waar ik echt niet uit kom, kunnen jullie mij helpen??
Dit zijn ze:
1. leg met behulp van elektronen uit wat er gebeurt als je de aansluiting bij een aansluitingspunt verbreekt.

De stroom van elektronen door de kabel kan niet meer stromen en valt dus stil.

2. Een schakelingbevat een batterij, een schakelaar, en twee lampen. Als de schakelaar open staat brandt slechts een lamp. Teken hiervan het schakelschema. (voor zover dat hier gaat, anders leg je het maar uit)
Code:
_____| |_______
|             |
|--(X)--/ ----|
|             |
|--(X)--------|

_| |_ = batterij
(X)   = lampje
--/ --  =schakelaar
Als de schakelaar openstaat kan de stroom niet door het middelste draadje en dus zal het bovenste lampje.
3. a. Onderzoek de werking van een batterij en geef daarvan een heldere omschrijving eventueel aangevuld met een tekening.
Een batterij bestaat uit twee delen. Elk deel heeft een elektrode gedompeld in een vloeistof, de elektroden reageren met de vloeistof, bij de ene komen hier elektronen bij vrij, bij de andere elektrode zijn elektronen nodig voor de reactie.
3. b. Beschrijf de werking van een dynamo.
Een dynamo is een draaiende magneet temidden van een aantal spoelen, omdat het magnetisch veld in de spoelen veranderd wordt een stroom opgewekt.
3. c. Wat is statische elektriciteit?
Statische elektriciteit is als een bepaald voorwerp elektrisch geladen is t.o.v. een ander. Als deze in contact komen met elkaar wordt de lading van het ene aan het andere overgedragen (soms met spectaculaire licht- en geluidseffecten).

Dit waren ze,
Hartelijk Bedankt als je ze kan beantwoorden!!!!

Groetjes Sharon [/B]

Overigens zou ik het programma crocodile clips aanraden, kan je heel leuk en simpel elektrische schakelingetjes mee bouwen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten