Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2005, 20:45
gunter
gunter is offline
We were once here together
But change and shady situations took you from me.
I'll love you forever,
But this waiting and praying can no longer be.
You said it was just a thing you do, kinda like a hobby,
But I can't be in the middle, I'm already in this too deep.
I'm not judging you or how you make your livin',
But we cant be together as long as you're out there doin this.
I'll always love you,
I can't just be down with the things you do.
I'm sorry if this hurts you, I'm sorry if you thought somethin' different from you.
I didn't wanna be like everyone else, just to walk out on you,
But I realize they were right, but deep down you know you're better than the things you do.
I'll love you forever,
But this stuff you do can no longer be.
Oud 03-06-2005, 22:53
Yps
Yps is offline
'K ga morgen nog wel eens goed lezen en reactie geven.. maar na drie x 'I love you' te lezen, kan ik je de tip geven dat je misschien eens kan proberen te zeggen dat je van iemand houdt, zonder het bij naam te noemen. Het beste gedicht maak je zonder verliefd te zijn. Maw. laat je niet door sentimenten schrijven, maar maak je eigen sentimenten.
Oud 04-06-2005, 16:22
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Het staat bol met herhaling (I, but, I love you, this and that stuff, etc.) waardoor het saai en nogal eentonig wordt. Na een paar zinnen heb je het hele gedicht eigenlijk al gehad, daarna wordt het herhaling. Probeer meer inhoud aan je gedicht te geven of simpel het gedicht inkorten.
Straat taal zoals 'wanna' en 'kinda' storen heel erg, ze staan gewoon niet, gebruik ze dus ook niet behalve als heel het gedicht in die sfeer zit.

De inhoud is erg oppervlakkig, zolang je die dingen doet kunnen wij niet samen zijn, daar komt het op neer. Probeer de lezers te intereseren door ruimte over te laten die zij in moeten vullen met hun eigen fantasie. Anders krijg je van die 'ow... boeien' gevoelens als je het gedicht leest.

Metrum en ritme zijn nou ook niet echt aanwezig. Je kan een gedicht vloeiend laten lopen door bijvoorbeeld een regelmaat in nadrukkken te maken (=metrum), dan bedoel ik de nadruk die op een bepaalde lettergreep ligt in een woord/woordengroep (vb: NAdruk, ter DOOD verOORdeeld, SNAP je, enz.). Metrum en ritme zijn steunpilaren van elk gedicht, je kan wel zonder maar dan heb je wel verrekte veel kans dat het instort.
Woordenspellen, beeldspraak, mooie stijlfiguren, enz. ben ik ook nog niet tegengekomen. Dit zijn zobeetje alle belangrijke dingen in het gedicht...

Ik bekritiseer Engelse gedichten even zwaar als Nederlandse, als je dus in Engels niet even goed ben als in Nederlands (wat bij jou duidelijk het geval is) zul je van mijn kant (en van vele andere volgens mij) niet gauw een erg positiefe reactie krijgen.

Bovenstaande is opbouwende kritiek ^^.

Citaat:
Yups schreef:
Het beste gedicht maak je zonder verliefd te zijn. Maw. laat je niet door sentimenten schrijven, maar maak je eigen sentimenten.
Geweldig gezegd dit is echt heel erg belangrijk.
Van mij mag dit regelrecht naar het stickie topic 'tips en nogiets', alleen dan voor de duidelijkheid wel 'Het beste liefdesgedicht' natuurlijk ^^.

Laatst gewijzigd op 04-06-2005 om 16:24.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 16:51
Uice
Uice is offline
Het is allemaal nogal onsamenhangend en klinkt soms meer als een monoloog dan een gedicht. Ook erg vaag met al dat 'this stuff you do' en inderdaad al die herhalingen.
Oud 05-06-2005, 12:26
tjam
tjam is offline
ik vind het een mooi gedicht..
zelf schrijf ik ook zo.. en dat vind ik mooi.. (mening)
ga zo door.. en laar je niet beinvloeden door al die mensen die beetje te moeilijke woorden gebruiken..
als ik togh eens wist wat ze bedoelden..
haha.. dan kan je hun kritiek gebruiken.. zit trouwens wel wat bij waarvan je denkt jah daar hebbe se gelijk in.. al schrijvende leer je dus ga zo door
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 15:16
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
tjam schreef op 05-06-2005 @ 13:26 :
ik vind het een mooi gedicht..
zelf schrijf ik ook zo.. en dat vind ik mooi.. (mening)
ga zo door.. en laar je niet beinvloeden door al die mensen die beetje te moeilijke woorden gebruiken..
als ik togh eens wist wat ze bedoelden..
haha.. dan kan je hun kritiek gebruiken.. zit trouwens wel wat bij waarvan je denkt jah daar hebbe se gelijk in.. al schrijvende leer je dus ga zo door
Als je kritiek van anderen serieus neemt, er van probeert te leren en je laat beinvloeden door anderen wordt je beter (feit).
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten